Jeśli PR-Y powrócą na linie pomorskiego tam gdzie do tej pory obsługiwała je Arriva to najzwyczajniej na świecie nie może być bezpośredniego pociągu Malbork -Grudziądz -Toruń przecież Arriva na spalinówkach pełni rolę przewożnika regionalnego i woj pomorskie nie może ot tak sobie puszczać składów PR na trakcję spalinową woj kuj- pom .Lepiej gdyby jednak Arriva wygrała przetarg na 208 bo będzie kicha ,z Grudziądza do Gardei i STOP!!!
Na 208 to spokojnie wygrają. Obsługują 208/201 czyli Chojnice - Wierzchucin - Bydgoszcz a to jest jedna z bardziej dochodowych linii, w zasadzie linia o kluczowym znaczeniu. Odcinek Wierzchucin - Laskowice to piąte koło u wozu, Laskowice - Grudziądz - Brodnica jest bardziej uczęszczana i nie jest wygaszana.
Tutaj wychodzą teraz te wszystkie durne granice województw. Arriva ma obsługę spalinowych w KujPomie, Pomorskie robi przetarg na obsługę linii po naszej stronie województwa. Przesiadka na granicy województwa odpada bo to kretynizm, pozostaje się najwyżej dogadać że przy wygranej PR to będą popykać na Malbork - Grudziądz gdzie będzie przesiadka na czekający skład do Torunia. Bo innej opcji tutaj nie widzę.
Arriva zostanie na 208 bo po stronie Pomorskiego są Chojnice i chyba dwie pipidówki. Tuchola to jest już KujPom. Czyli Arriva się dosłownie lekko ,,wycyhla" poza KujPom. W przypadku 207 czyli Malbork - Grudziądz - Toruń, Arriva już dość mocno się wbija w Pomorskie, pomijając durną granicę to od Grudziądza do Malborka jest dość spory odcinek jeżeli chodzi o kilometraż. Na 201/215 na odcinku Kościerzyna - Bąk - Czersk - Szlachta - Lipowa - Wierzchucin podejrzewam że Arriva zostanie ku mojej częściowej rozpaczy. Obecny kurs to połączenie trzech starych kursów czyli Kościerzyna - Bąk to był bezpośredni z Gdyni do Bydgoszczy, Bąk - Czersk to był bodajże do Laskowic, zaś Szlachta - Lipowa - Wierzchucin to był już po rzeźni jako poranny Czersk - Wierzchucin co można było spotkać ostatnie ryflaki na Pomorzu. Omijane są dwie dziury takie jak Woltal czy Szałamaje i jedna nie-dziura pod nazwą Łąg Południe, gdzie była spora rotacja pasażerów niezależnie czy był to skład PR który jechał z pominięciem Czerska czy Arriva Express relacji Bydgoszcz - Kościerzyna - Gdynia także bez zaliczania Czerska. PR w jedną stronę jechały przez Czersk, w drugą już z pominięciem. Arriva już jeździ tylko przez Czersk, co mnie dziwi bo przecież na odcinku Bydgoszcz - Łąg było sporo ludzi na AE chociażby. No i te SA106, ale to zwykłego pasażera nie interesuje, ma być szybko, wygodnie i w miarę tanio. Pasażerowie nie mają takich sentymentów jak my
_________________ Pokuccy kopciarze - łączcie się !
Przez najbliższe 2 lata linia 207 ma być remontowana na odcinku Grudziądz-Toruń, więc bezpośrednich pociągów Malbork-Toruń nie będzie nawet jeśli przetarg wygra Arriva. Teoretycznie pewnie by były, ale co z tego jak trzeba będzie pewne odcinki przejeżdżać KKA.
No i te SA106, ale to zwykłego pasażera nie interesuje, ma być szybko, wygodnie i w miarę tanio. Pasażerowie nie mają takich sentymentów jak my Wink
A tu Cię zaskoczę, bo ja często się spotykam z opinią, że dużo lepiej by było gdyby jeździły Bipy albo bonanzy.
Większość pasażerów średnio lubi te pojazdy SA106 podobne, bo mają mało wygodne siedzenia (co z tego że w środku w miarę nowocześnie, jak źle się jedzie). Tak samo u nas, niektórzy o wiele bardziej wolą jechać SN83/82, niż SA131 z tymi siedzeniami niskimi
Odnośnie przewoźnika, wolę PR-y, niż Arrivę, a jeżeli te zadania ma realizować Pomorski Zakład to jestem spokojny .
Odnośnie Malbork - Toruń, przecież i tak za parę lat wchodzi tam UMWP ze swoim taborem, także żadna Arriva na pewno na nim jeździć nie będzie, tylko Pomorski przewoźnik. Tylko nie wiadomo dokąd dokładnie (te nieszczęsne granice województw...)
_________________ Niech Przewozy Regionalne wracają na połączenia Chojnice - Bydgoszcz!
Bipy to moim zdaniem nie szczególnie, ale Bohuny i bonanzy to jestem jak najbardziej za, wygodne to i praktyczne. DH też nie najgorsze, w sam raz na takie kikuty jak Somonino - Kartuzy, Kościerzyna - Wierzchucin czy Bąk - Czersk - Laskowice. Tyle że Arriva i tak pewnie da na wszystkie odcinki konkurencyjniejszą cenę i wygra.
_________________ Pokuccy kopciarze - łączcie się !
Ciekaw jestem,czy w kontekście informacji o likwidacji spółki Przewozy Regionalne z dniem 31.12.2012,nie trzeba rozpisać nowego przetargu,najlepiej już teraz.
Połączeń Piła-Chojnice i Chojnice-Szczecinek może wcale nie być.Może będą ogryzki Piła-Wierzchowo Człuchowskie i Chojnice-Czarne(o ile Czarne leży jeszcze w woj.Pomorskim).Zamiast 16 spółeczek ja widział bym kilka większych Kampanii Kolejowych np Koleje Północne scalające koleje województw Pomorskiego,Warmińsko-Mazurskiego,Kujawsko-Pomorskiego i Zachodniopomorskiego.Takie Kampanie szybciej dogadają się między sobą niż 16 "księstewek" i Kolej Północna miałaby porozumienie na wspólną obsługę połączeń z Kolejami Wielkopolskimi.
Czorne je nosze Bodajże ostatnia stacja po naszej stronie granicy i miejsce gdzie sie kończy dwutor idący od strony Chojnic.
_________________ Pokuccy kopciarze - łączcie się !
gryff -Usunięty- Gość
Wysłany: 19-11-2011, 20:42
Powiem szczerze trzymam kciuki żeby PR wygrało przetarg na lini 207 do Grudziądza wtedy zobaczymy jaki kompromis wypracują UM sąsiadujących województw tym bardziej jak już wspominałem 3/4 trasy leży na terenie pomorskiego
Połączeń Piła-Chojnice i Chojnice-Szczecinek może wcale nie być.Może będą ogryzki Piła-Wierzchowo Człuchowskie i Chojnice-Czarne(o ile Czarne leży jeszcze w woj.Pomorskim).
Ale stacją graniczną na trasie Piła-Chojnice jest Lipka Kraj., bo Bukowo Czł. to już woj. pomorskie więc co najwyżej byłyby tylko połączenia Piła-Lipka Kr.
gryff -Usunięty- Gość
Wysłany: 21-11-2011, 16:45
Dziś o godzinie 11 miało odbyć się otwarcie ofert przetargu czy ktoś już coś wie na ten temat?
Ciekaw jestem,czy w kontekście informacji o likwidacji spółki Przewozy Regionalne z dniem 31.12.2012,nie trzeba rozpisać nowego przetargu,najlepiej już teraz.
Nic pewnego jeszcze w tej kwestii...moim zdaniem to tylko najczarniejszy z możliwych scenariuszy. Jestem pewien, że PR-y będą jeździć u nas w województwie do końca swojego kontraktu z UMWP. A co dalej, to już wszystko zależy od marszałka.
A o połączenia typu Chojnice - Szczecinek, Chojnice - Piła się zbytnio nie boję, bo skoro już teraz, gdzie dochodzi do sytuacji ze śmiesznymi przesiadkami na jakiś malutkich przystankach granicznych, a w przypadku tych linii, województwa i zakłady jakoś się dogadują, to dlaczego inaczej ma być z powstaniem nowych spółek? Chojnice - Szczecinek pewnie w całości weźmie Pomorskie, a Chojnice - Piła to albo ta przesiadka w Lipce, albo cześć jeżdżą Chojnice, część jeździ Wielkopolska tak jak jest teraz.
_________________ Niech Przewozy Regionalne wracają na połączenia Chojnice - Bydgoszcz!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum