Wysłany: 25-08-2011, 11:58 PKP IC sprzedaje 87 wagonów osobowych
Spółka PKP Intercity ogłosiła pisemny przetarg ofertowy na sprzedaż 87 wagonów osobowych różnych serii nieprzydatnych w działalności eksploatacyjnej z uwagi na wysoki stopień zużycia.
Przetarg prowadzony jest w trybie pisemnego przetargu ofertowego. Oferenci mogą złożyć ofertę na nabycie poszczególnych wagonów wskazanych w wykazie. Warunkiem przystąpienia do przetargu jest wniesienie wadium w wysokości 10 proc. ceny wywoławczej wagonu (lub sumy cen wywoławczych kilku wagonów).
Sprzedający zastrzega sobie prawo zakończenia przetargu bez dokonania wyboru. Jeżeli cena sprzedaży poszczególnych wagonów przekroczy równowartość w złotych kwoty 50 tys. euro warunkiem zawarcia umowy jest zgoda ministra infrastruktury.
Wagony można oglądać w dni robocze w godz. 9.00 do 13.00 po wcześniejszym telefonicznym uzgodnieniu z osobami upoważnionymi do kontaktów z oferentami. Oferty w formie pisemnej z zaoferowaną ceną netto należy składać do siedziby Biura Zakupów Centralnych PKP Intercity w terminie do 1 września 2011 roku do godz. 11.30.
A myślałem, że wreszcie przestaną sprzedawać wagony, przecież je można zmodernizować, niech stoją na razie i czekają na swoją kolej. Już widziałem jakie ostatnio sprzedawali wagony, spokojnie dałoby się je zmodernizować!!!
1. Intercity mają jeszcze sporo wagonów nadających się do modernizacji np. XB Goerlitz.
2. Nie zawsze modernizacja da oczekiwane efekty - stare wagony Y mają np. mniejszą wytrzymałość na zderzenia i modernizacja tego nie zmieni.
3. Intercity nie potrzebuje do obsługi 3000 wagonów, im wystarcza nieco powyżej 1000, a w przypadku zwiększenia zapotrzebowania trzeba dokupować nowe wagony.
4. Obecna polityka taborowa uwzględnia potrzeby podróżnych i możliwości budżetu firmy.
5. Ja osobiście żałuję, że nie znaleziono sensownego zastosowania dla wagonów z miejscami do leżenia, sporo z nich skasowano, a długie trasy wakacyjne pokonuje się obecnie podobnie jak 30 lat temu - w nocy, na siedząco. Tu jest moim zdaniem pole do rozwoju, niezbyt duże dopłaty do kuszetek, bez zbędnej pompy - wystarczy jednorazowa pościel i łóżko, za to we wszystkich trasach nocnych np. zamiast wagonó 1 klasy - w tej samej cenie kuszetka.
Pamiętam z Tv jak pokazywali kilkadziesiąt wagonów po remoncie bez odbioru i dopuszczenia do ruchu. To chyba był Grochów. Stoją tam ciągle? I już sobie odpowiedziałem po temacie: 1000 wagonów. Stoją, tylko że 2x tyle co mówili w Tv(N). Zawsze ale, mają co pokazać że mają na stanie;-]
Wysłany: 14-09-2011, 13:59 Wyprzedaże w PKP Intercity
Pomimo tłoku w pociągach, notorycznego braku środków trakcyjnych i wizji braku taboru na Euro 2012 PKP Intercity idzie w zaparte i wyprzedaje swoje składniki majątkowe.
Jeszcze nie ucichły echa grudniowego chaosu na kolei a już pod nowym przywództwem spółka zaczyna mówić tym samym głosem. Choć sytuację w zakresie środków trakcyjnych udało się opanować, to jednak w zakresie wagonów nadal występują silne perturbacje. Gdy prezesem spółki był jeszcze Grzegorz Mędza otwarcie mówił, iż spółce 'potrzeba jedynie 1200 wagonów' i choć nowy prezes Janusz Malinowski trochę ogarnął a liczba wagonów z ważnymi dopuszczeniami do ruchu wzrosła do 1320, to jednak nadal jest to zbyt mało aby zapewnić właściwą obsługę połączeń. Sytuację dodatkowo komplikują przyszłoroczne mistrzostwa Euro 2012, jednak dalsze bagatelizowanie tego problemu może się mocno zemścić.
Spółka Unikol Railway Workshop zamierza wyremontować 2 lokomotywy spalinowe SU 45, które kupiła od PKP Intercity za 360 tys. zł.
Wyremontowane lokomotywy Unikol wydzierżawi firmie S&K Train Transport zajmującej się głównie przewozem towarów i okazjonalnym przewozem osób. S&K zajmuje się przewozami niszowymi umożliwiając mniejszym firmom przewóz towarów transportem kolejowym. Działalność spółki koncentruje się na terenie województw: dolnośląskiego , wielkopolskiego, zachodniopomorskiego i lubuskiego.
PKP Intercity sprzedała w sumie 5 lokomotyw typu SU-45 na łączną kwotę 857 tys. złotych. Trzy z nich kupiła firma Złomstal z Imbramowic, która zajmuje się gospodarką odpadami i recyklingiem.
źródło: Kurier Kolejowy
_________________ Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
PKP Intercity ogłosiło przetarg na sprzedaż 5 lokomotyw spalinowych serii SU45 nieprzydatnych w działalności eksploatacyjnej ze względu na wysoki stopień zużycia.
Do kupienia są lokomotywy: SU45-10 z 1971 roku, SU45-17 z 1972 roku, SU45-23 z 1973 roku, SU45-101 z 1974 roku, SU45-122 z 1974roku. Wszystkie spalinowozy znajdują się na terenie Zakładu Centralnego PKP Intercity w Warszawie. Lokomotywy można oglądać w dniu robocze w godz. Od 9.00 do 13.00 po wcześniejszym telefonicznym uzgodnieniu z osobami upoważnionymi do kontaktów z oferentami.
Warunkiem przystąpienia do przetargu jest wniesienie wadium w wysokości 10 proc. ceny wywoławczej lokomotywy. Oferty należy składać do dnia 18 listopada 2011r. do godz. 11.30. Oferenci mogą złożyć ofertę na nabycie poszczególnych lokomotyw. Cena ofertowa nie może być niższa, niż cena wywoławcza.
PKP Intercity zastrzega sobie prawo do zakończenia przetargu bez dokonania wyboru oferty oraz do zmiany warunków przetargu. Jeśli cena sprzedaży równowartość 50 tysięcy euro warunkiem przeniesienia własności lokomotywy jest zgoda ministra właściwego do spraw transportu.
źródło: Rynek Kolejowy
_________________ Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Ja sobie chciałem postawić EU06-04 ale nie zdążyłem:)
Aaalisha -Usunięty- Gość
Wysłany: 15-11-2011, 21:51
Nie zgadzam się na sprzedaż SU45-10 - jest to obecnie najniższy numer inwentarzowy pośród wszystkich lokomotyw serii SU45. Lokomotywa stoi w Lublinie (o ile nie została przetransportowana na Grochów) jej wizerunek widniał kiedyś w Poznaniu... Niestety - sama nie mam środków żeby tą lokomotywę uratować - i chyba będę musiała napisać do jakiegoś muzeum z prośbą o pomoc dopóki nie jest za późno.
Aaalisha W jakim stanie jest ta lokomotywa? No i drugie pytanie za ile chcieli by przekazać tą lokomotywę do skansenu? jako przedstawiciel TOZK na forum jestem zainteresowany jej pozyskaniem.
_________________ TOZK nadal walczy!!!
POZDRAWIAM KOLEJOWO Z OPOLA!
*ARTUR*
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum