Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Podzielimy Przewozy Regionalne?
Autor Wiadomość

Rafał Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 02 Maj 2011
Skąd: Świdwin/Koszalin

PostWysłany: 19-09-2011, 08:12   Podzielimy Przewozy Regionalne? Odpowiedz z cytatem

Zachodnia Kompania Kolejowa - tak może nazywać się nowa spółka, która miałaby wozić pasażerów pociągów w naszym regionie. We wtorek sprawą zajmą się radni sejmiku.

Kompania może powstać w efekcie podziału kolejowej spółki Przewozy Regionalne. Dziś spółka należy do wszystkich szesnastu województw. Sprzeczne interesy poszczególnych regionów, finansowa zapaść PR, strajki i kłopoty z taborem sprawiają jednak, że firma dryfuje. Od co najmniej roku niektórzy marszałkowie mówią o konieczności podziału spółki i wyodrębnienia z niej mniejszych firm, które zajmą się przewozami kolejowymi w poszczególnych regionach.

Początkowo pomysł zakładał podział firmy na szesnaście części, które byłyby własnością województw. Dziś przeważa koncepcja podziału PR na kilka spółek. Właścicielem każdej będą trzy, góra cztery sąsiadujące ze sobą województwa. Rozbicie molocha, jakim jest dziś PR, ma ułatwić zarządzanie i wyprowadzenie kolei na prostą.

W przypadku Zachodniopomorskiego w grę wchodzi współpraca z województwem wielkopolskim i lubuskim. Radni tego pierwszego regionu na jednej z wakacyjnych sesji już zdecydowali: chcą oderwania się od Przewozów Regionalnych i zbudowania z sąsiadami spółki, która ma już roboczą nazwę: Zachodnia Kompania Kolejowa.

- Jeśli każde województwo zacznie organizować przewozy we własnym zakresie, to będzie zbyt duże rozdrobnienie - wyjaśniał radnym wicemarszałek województwa wielkopolskiego Wojciech Jankowiak.

Wszystkie trzy województwa już ze sobą współpracują. Razem wystąpiły i otrzymały dofinansowanie z funduszy unijnych na zakup 22 nowych pociągów elektrycznych, z czego siedem ma obsługiwać rejon Zachodniopomorskiego. Atutem Zachodniopomorskiego jest też nowy tabor, należący do samorządu, To dwanaście spalinowych szynobusów. Poza tym zachodniopomorski oddział Przewozów Regionalnych, który stałby się naszą własnością, jest jednym z lepiej zarządzanych. Ma też bardzo dobre zaplecze techniczne. Region ma świetnie rozbudowaną sieć połączeń kolejowych. Na dodatek odtwarzane są linie, które zostały zamknięte kilkanaście lat temu (m.in. do Wałcza). Budowana będzie też linia pozwalająca dojechać pociągiem pod sam terminal lotniska w Goleniowie.

Sprawa powołania nowej spółki kolejowej będzie najważniejszym punktem wtorkowej sesji. Rozpoczęcie przez nią działalności nie jest jednak proste.

- Niezależnie od tego, że trzeba ją jak każdą inną spółkę zarejestrować, opracować statut, wyposażyć w kapitał, również ludzki, a także sprzęt i środki, to taka spółka musi zdobyć odpowiednie licencje przewozowe - wyjaśnia marszałek woj. zachodniopomorskiego, Olgierd Geblewicz.

Realny termin rozpoczęcia działalności spółki to rok 2013.

Źródło: szczecin.gazeta.pl

_________________
2010: 27 560 km
2011: 29 580 km
2012: 28 310 km
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

dinxles Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Maj 2010

PostWysłany: 19-09-2011, 08:14    Odpowiedz z cytatem

NIE! NIE! NIE!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

lukien213 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 10 Kwi 2011
Skąd: Linia 202

PostWysłany: 19-09-2011, 09:53    Odpowiedz z cytatem

Jeśli podział jest nieunikniony, to lepiej na kampanie po kilka województw, niż na osobne spółki w każdym.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

snajper Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lis 2009

PostWysłany: 19-09-2011, 11:53    Odpowiedz z cytatem

Podział na spółki ok, ale pod warunkiem respektowania przez spółki biletu turystycznego i Regio Karnetu (jak KD czy Arriva). Tym czasem niestety słyszę, że KŚ nie respektuje a zabrali teraz główną linię Katowice - Gliwice, więc np. nie pojadę osobowymi Kraków - Nysa na RK czy Turystycznym a do tej pory mogłem i tak parę razy zrobiłem.

Czyli co koniec Inter Regio ?? Czyli wracając do wspomnianej Nysy, nawet jak nie da się Regio to można było InterRegio do Gliwic lub Opola i dalej osobowym, a tak zostaje tylko TLK do Kędzierzyna i dalej osobowy ale to już inna spółka więc bilet wyjdzie drożej (bo trzeba kupić dwa).

A też jechałem w tym roku Interegio Kraków - Giżycko, Giżycko - Kraków, Kraków - Giżycko, i użyłem 3 odcinki karnetu na długich trasach wartych w TLK po 70 zł. Co prawda w IR trzeba było dodać parę godzin jazdy ale mi to nie przeszkadza, lubię kolej i jednostkowy przejazd przez całą Polskę kosztował mnie około 32 zł (jak za czasów zniżki 50%).

Czy IC pozbawione konkurencji IR-ów znowu wycofa TLK z CMK i na CMK Kraków - Warszawa zostaną tylko EIC dla bogaczy a zwykły lud niech się tłucze przez Kielce i Radom ?? No bo tak było przed erą InterRegio.

_________________
...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pułtuś
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 19-09-2011, 13:25   

A co mają Koleje Slaskie do likwidacji IR na CMK z Wawy do Krakowa, oswiecisz mnie ?
Powrót do góry

snajper Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lis 2009

PostWysłany: 19-09-2011, 14:30    Odpowiedz z cytatem

To proste jeśli PR podzielą się na małe spółeczki to nie będzie IR bo niby kto ma je uruchamiać Poznań czy może Śląsk ?? Każdy będzie robił tylko swoje osobówki w regionie. Wtedy kiedy nie będzie już IR na CMK nie wiadomo też czy będą TLK, bo jak nie będzie konkurencji to kto wie, może będzie po staremu czyli CMK tylko dla najdroższych taryf jak EIC i Ex. A co mają do tego KŚ, a no gdyby województwa nie wymyślały nie wiadomo po co, co raz to nowych regionalnych spółeczek typu Koleje Śląskie, Wielkopolskie, Dolnośląskie itd. (chyba tylko dla chwały swojego regionu by mieć własną spółkę kolejową bo to ostatnio modne). To gdyby tego nie robili to mogli by oddłużyć i zainwestować w PR. I to nie jest tak, że wtedy PR zabierze nowe EZT nie wiadomo gdzie, bo można kupić na siebie a PR-om tylko użyczyć tabor. A tak to będzie kilka spółek i one nie będą respektować na krzyż swoich biletów, nie będzie IR, bo nie będzie PR bo będą tylko te nowe spółki. Jedyny sposób by przejechać z jednej części kraju na drugi to będzie TLK, EIC. Albo jazda wieloma spółkami ale to nie wyjdzie 32 zł jak na Regiokarnecie, bo te spółki nie będą respektować swoich biletów na krzyż (tak jak teraz KŚ czy KM nie respektują karnetów PR).

_________________
...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Bartek1981 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 12 Wrz 2010
Skąd: Koszalin

PostWysłany: 19-09-2011, 16:39    Odpowiedz z cytatem

Najgłupsze co można byłoby zrobić to podzielić PR jeszcze na mniejsze spółki. Kolejni prezesi, kierownicy, zastepcy kierowników i zastępcy zastępców... A przewozy w regionach jak kuleją tak kuleć będą nadal. Nie można dopuścić do likwidacji IR, RE. Intercity nie ma pożądnej oferty. Znowu powróci drożyzna i IC wycofa swoje składy z Gorzowa, Zamościa, Chełma...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

danio Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 03 Lip 2007

PostWysłany: 19-09-2011, 16:46    Odpowiedz z cytatem

@snajper :
To pojedziesz przez Czechowice - Dziedzice ,Rybnik , Kędzierzyn Koźle Smile
Też dojedziesz . Ja na przykład do Częstochowy będę jeździł przez Lubliniec Smile
Zawsze jakiś sposób Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl