Nie załamuj się, coś damy radę policzyć.
Pani prezes powiedziała coś takiego:
Jak podała prezes PR, praca eksploatacyjna na terenie woj. podkarpackiego stanowi w całości działań spółki ponad 4%. Podkarpackie ma jest dość słabe przychody – to jedynie ok. 3% w skali spółki. –
Poszukaj danych ogólnych PR i będziemy mieli rząd wielkości.
Często przewija się wątek prędkości - ja mam w poważaniu prędkość - chcę mieć możliwość podróży z Przemysl do stolicy - a teraz nie mam chyba, że wygram w lotka i przeznacze pieniądze na fatalne połączenie EXPRESEM do Gdyni - chce byc w Warszawie kolo 8-9 rano i mieć połączenie powrotne o 16-18...teraz to moge do stolicy przyjechać przed północą
Kiedyś miałem połączenie osobowym do Rzeszowa, tam IR do W-wy i było wszystko super (powrót podobnie) - jeździłem 2 razy w tygodniu ale mnie przyuważyli i zmienili, żebym nie mógł jeździc...
Teraz z Przemyśla do Krakowa moge jeździć co godzinę, do Lublina praktycznie nie ma jak się dostać, do stolicy tylko EXPRESEM - za drogim dla mnie...więc od zmian jeżdżę PKSem nocnym - chyba każdy wie jakie to wygodne...busem próbowałem ale to nie na moje plecy...
kolej na podkarpaciu nie realizuje potrzebnych połączeń stąd nie ma zysków....
Pułtuś -Usunięty- Gość
Wysłany: 23-08-2011, 23:10
Od nowego RJ bedzie TLK poranny z Przemysla do Warszawy, przez Rzeszów, Skarżysko Kamienną, Radom.
Poranny, tzn. o której będzie w Warszawie. Ja w ciemno obstawiam, że w okolicach 14.00.
O czasie przejsdu już nie będę wspominał. Poniżej 6h się nie spodziewam.
Dla porównania autobusy prywatnych przewoźników nają czas poniżej 5h na trasie Rzeszów-Warszawa.
Wszelkie rzeczy, po które ciągają człowieka do Warszawy odbywają się w godzinach 10-16.
Dlatego wszystko, co przyjeżdża do Warszawy po 10.00 to tylko dla hobbystów.
Pułtuś nie przez Rzeszów a od Przeworska przez Leżajsk, Nisko, Stalową Wolę Rozwadów dalej obwodnicą przez Wielowieś bez wjazdu do Tarnobrzega za to przez Sadnomierz, Ostrowiec, Skarzysko, Radom do Warszawy. PIC chce mieć cały skład pod drutem więc przez Rzeszów jechać nie będą. Wynika z tego że od nowego RJ z Rzeszowa do warszawy będzie tylko Ex. "Małopolska" oraz pociąg IR za to zabraknie pociągu TLK.
Jeżeli ta się stanie, to kogo będzie woził ten pociąg na Podkarpaciu? Przemyśl, Przeworsk i St. Wola zapewnią odpowiednie zapełnienie? Bez żartów, po roku (oby) go odwołają z powodu niskiej frekwencji.
DarekP Przypominam Ci, że przez ponad 20 lat pociągi "SAN" i "SOLINA" z Przemyśla do Warszawy Zach i odwrotnie kursowały właśnie tą trasa od przeworska przez leżajsk, nisko, rozwadów, sandomierz, ostrowiec, skarżysko i radom z pominięciem Rzeszowa i zawsze cieszyły się bardzo dobrą frekwencją mimo pomijania Rzeszowa a przed weekendami w piątki, niedziele czy tuż po np w poniedziałki często nie było miejsc siedzących a ludzie stali na korytarzach. Tak więc musisz chyba się od niedawna interesować koleją skoro nie znasz tych faktów.
Jako że dyskusja w temacie ma być jednak ukierunkowana na PR w wojewodztwie to może ktoś mi wyjaśni dlaczego (nadal w temacie połączenia P-śl - W-wa i z powrotem) IR WOŚP z Rzeszowa został przeniesiony tak sporo wcześniej bez zapewnienia dojazdu dla pasażerów z P-śla? Zawsze ze mną około 30-50 osób się przesiadało z osobowego? Z powrotem to samo: po przyjeździe do Rzeszowa nie ma czym jechać dalej...
Najzabawniejsze (choć nie dla mnie) w tej całej sytuacji jest to, że wszystkie spolki sie umowily i pokasowaly P-śl niemiłosiernie: oprócz odebrania możliwości dojazdu do stolicy za pośrednictwem PR (wywód powyżej), odpadło połączenie przez Lublin, a także zlikwidowano wagon do W-wy dołączany do nocnego pociągu relacji P-śl -Wrocław albo Szczecin (nie pamiętam dokładnie bo jeździłem nim tylko do W-wy...) - podłączany do pociagu chyba Krynica-Warszawa w Krakowie...Nie pamiętam dokłądnie czy wagon ten jeździł codziennie czy tylko w nocy z niedzieli na poniedziałek ale na moje potrzeby wystarczał...przypomnę, że chodzi o przyjazd do stolicy rano
Con mowa o PRach ale jeżeli wszystko pójdzie dobrze to od grudnia dostaneisz poranny TLK z Przemyśla do Warszawy Wsch bezpośredni przez Sandomierz i Skarżysko, jak wyżej pisałem z pominięciem Rzeszowa ale co za tym idzie nie będziesz musiał jechać z przesiadką w Rzeszowie. Jeżeli to wszystko wypadli to PRy powinny zrobić od przyszłego rozkładu jazdy całoroczny IR Rzeszów - Warszawa zastępujący obecny TLK, bo w przeciwnym razie z rzeszowa do warszawy byłby tylko Ex. Małopolska. Jednak wydaje się, że w sytuacji rozgrzebania w przyszłym roku linii kolejowej na odcinku od Rzeszowa do Krakowa i wydłużenia znaczenie czasów przejazdów na tym odcinku PIC akurat podjął mądrą decyzje o przetrasowaniu swojej TLKi z Przemyśla do Warszawy na trasę przez Sandomierz i Skarżysko. Tutaj luka do zapełnienia po tym składzie będzie teraz w gestii PRów. Oczywiście inną kwestią jest temat elektryfikacji linii numer 71 na odcinku Rzeszów - Ocice, wtedy z pewnością trasa ta byłaby dużo lepiej wykorzystana zarówno przez składu PICu jak PRów w trasowaniu pociągów z Rzeszowa i Przemyśla do Warszawy. Choć był też dość długi okres w latach 90, że połączenie Rzeszowa z Warszawą zapewniał tylko pociąg Ex. Małopolska jeżeli chodzi o połączenia dzienne + nocny pospieszy z Zagórza do Warszawy Wsch ( kursował cały rok ). Ten drugi kursował także przez Łańcut, obowodnica Przeworska bez wjazdu do Przeworska, Leżajsk, Nisko, Rozwadów, Sandomierz, Skarżysko i Radom.
Con nie mam dokładnych godzin, zresztą w PIC jak to u nich może coś się jeszcze dziesięć razy zmienić, lecz co do PRów też nie ma jeszcze żadnych informacji jak będzie wyglądał rozkład ewentualnego IR z Rzeszowa do Warszawy i czy w ogole i któredy itd. Pewny na 100 % jest na razie tylko Ex. Małopolska ale czas przejazdu? Tu może być nieciekawie z uwagę na modernizacje odcinka Rzeszów - Kraków. Co do czasów przejazdu to taka ciekawostka przez kilka rozkładów jazdy w latach 70-tych czas przejazdu pociągu pospiesznego "SAN" z Przemyśla do Warszawy trwał 5 h 25 minut. I gdzie te czasy? To tylko w Polsce możliwe są takie jaja, że tak bardzo cofneliśmy się w rozwoju i kto mi powie, że PRL był zły, przynajmniej wszystko działało jak w zegarku. Oczywiście pociąg kursował przez Sandomierz i Skarżysko.
pospieszny tego to akurat uruchomią PIC jako TLK i nie przez Rzeszów jak już pisałem. No cóż mały off topik się znalazł, bo wszyscy wiemy że w PR na podkarpaciu dzieje się źle, ale że jest to obraz nędzy i rozpaczy to raczej bym nie przesadzał. Przypominam, że na Podkarpaciu praktycznie wszystkimi liniami kolejowymi kursują pociągi za wyjątkiem Zagórz - Ustrzyki - Chyrów i Dębica - Mielec - Tarnobrzeg. Biorąc pod uwagę wyremontowaną linię nr 71 Rzeszów - Ocice oraz przymiarki do remontu Rzeszów - Jasło - Krosno - Zagórz to chyba na tle innych województw nie jest tak źle. Oferta mogłaby być lepsza szczególnie do horynca, ale nie od razu Kraków zbudowano jak to mówią.
@maciej30
Kiedy ja korzystałem z tych pociągów, to San z Rzeszowa do Warszawy wyrabiał się w niewiele powyżej 6h, do tego z Rzeszowa do Skarżyska ciągnął go Pt47. Sprawdź sobie kiedy to było.
Co do Soliny, to w czasach, gdy własnym samochodem mało kto jeździł na tej trasie, autobusy były 3 na dobę i studentom chciało się jeździć kilka razy w miesiącu do domu, to dało się te składy zapełnić. Ale to tylko w szczycie weekendowym. Poza tym woziły powietrze, dlatego lubiłem jeździć Soliną sam w przedziale.
Teraz rzeczywistość jest inna i oczywiście, jeżeli zrobi się skład z 3 wagonów, to ludzie mogą w pewnych dniach stać, to pokazuje upadek kolei - składy 3-4 wagonowe.
Żałuję, że remont trasy Rzeszów-Kraków, przy przewidywanym czasie przejazdu ok. 4 godziny, nie został wykorzystany do przetrasowania wszystkich pociągów w kierunku Warszawy, na trasy przez Lublin i Skarżysko.
Co do PR, to rozkomunikowanie IR WOŚP z Rego do Przemyśla to ewidentny błąd, ja bym słał pisemka do PR Rzeszów przy każdej okazji, a wtedy jest szansa na powrót połączenia.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum