Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Zabytki i "perełki" architektury kolejowej.
Autor Wiadomość

boyyek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 08 Lip 2008
Skąd: Złocieniec, Szczecin

PostWysłany: 17-06-2011, 11:05   Zabytki i "perełki" architektury kolejowej. Odpowiedz z cytatem

Witam.
Jestem wolontariuszem w Fundacji Ratowania Zabytków i Pomników Przyrody. Jesteśmy w trakcie tworzenia działu o architekturze kolejowej. Chcemy stworzyć między innymi czerwoną listę zabytków, które szczególnie wyróżniają się od innych wiekiem, bryłą architektoniczną itp itd. Stąd moja prośba do użytkowników forum - jeśli znacie obiekty godne polecenia, może posiadacie jakieś zdjęcia lub krótkie opisy dajcie znać tutaj na forum a my po zakończeniu prac nad tworzeniem tego działu, umieścimy je tam. A może ktoś byłby zainteresowany współpracą?
Pozdrawiam
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

PKPowiec Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 01 Maj 2008
Skąd: z dyżurki

PostWysłany: 17-06-2011, 11:18    Odpowiedz z cytatem

Dworce:
Nowe Skalmierzyce
Aleksandrów Kuj.
Sierpc, Gostynin - lata 20. XX w.
Kostrzyn
Żyrardów
Otwock

Most w Tczewie
Most w Bolesławcu

_________________
Ciekawe co jedzie na popychu, pewnie byczek.
Nie, cysterny.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

boyyek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 08 Lip 2008
Skąd: Złocieniec, Szczecin

PostWysłany: 17-06-2011, 11:27    Odpowiedz z cytatem

Dziękuje! Oczywiście mogą być również te nie czynne.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 17-06-2011, 11:37   

Hala peronowa dworca kolejowego w Bytomiu i Legnicy (Wrocław w remoncie).
Powrót do góry

Agnieszka Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 01 Lip 2011

PostWysłany: 01-07-2011, 09:17    Odpowiedz z cytatem

Witam !

Cieszę się, że znajdują się ludzie, którym nie brakuje entuzjazmu i determinacji, że by walczyć o uratowanie najcenniejszych miejsc w naszym kraju. Na pewno takimi niedocenionymi wciąż miejscami na mapie zabytków są właśnie budynki architektury kolejowej.
Pochodzę z Wielkopolski, gdzie nie brakuje stowarzyszeń i indywidualnych pasjonatów kolei, którzy robią co mogą, żeby te miejsca ocalić od zapomnienia, a lokalne samorządy przekonać, że mogą posłużyć do żywej reklamy regionu.
Do takich ludzi zalicza się m.in. pan Miron Urbaniak, autor książki "Zabytkowa stacja kolejowa Gniezno".
http://gniezno.com.pl/zapowiedzi/czytaj/1624/zabytkowa_stacja_kolejowa_gniezno_promocja_ksiazki.html

Twórcom projektu polecam zainteresowanie się tym właśnie miejscem.

Obecnie mieszkam w Małopolsce, blisko Chrzanowa, gdzie jak zapewne orientuje się każdy miłośnik kolei, powstała pierwsza fabryka lokomotyw FABLOK.
Niestety do dzisiaj nie zostało to miejsce należycie wyeksponowane na mapie zabytków kolejowych. Brak jest zrozumienia ze strony lokalnych władz, zarządu fabryki na propozycje utworzenia porządnego odrębnego muzeum FABLOKu i w ogóle historii kolei na ziemi chrzanowskiej. Zarząd kolei również nie jest zainteresowany makabrycznym stanem dworców w Chrzanowie.
Brak również silnego stowarzyszenia zdeterminowanych pasjonatów, chcieliby i mogli poświęcić swój czas na szukanie sponsorów, staranie się o dotacje na rzecz takiego muzeum, odnowienie dworców itp.
Może chociaż Państwo umieszczając FABLOK na liście zabytkowych miejsc kolejowych, docenicie to miejsce, które w historii kolei odegrało tak ważną rolę.

Pozdrawiam serdecznie i proszę o maila, jeśli mogłabym pomóc w zbieraniu materiału .
Mój adres: modelarz33@o2.pl
Agnieszka
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mateuszpiszcz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Gru 2007

PostWysłany: 01-07-2011, 09:33    Odpowiedz z cytatem

Nie wiem czy jeszcze pozostały gdzieś takie budynki, ale w Malczycach na trasie Legnica- Wrocław, znajduje się budynek , który właśnie nie wiem jaką pełnił rolę, może kas biletowych (?) jeszcze z czasów poniemieckich z zachowanym oryginalnym napisem MALTSCH. To prawdziwa perełka!

Tu jego zdjęcie:
http://mw2.google.com/mw-panoramio/photos/medium/4600174.jpg

_________________
Mniej pracuj, więcej odpoczywaj!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Hewak Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 07 Lip 2009
Skąd: Bolesławiec

PostWysłany: 01-07-2011, 11:32    Odpowiedz z cytatem

mateuszpiszcz, to jest dwustanowiskowa lokomotywownia, przynajmniej jeszcze do niedawna, a może i obecnie też, używana przez drogowców.

No oczywiście również Kępno. Jedna z dwóch dwupoziomowych stacji w Polsce.

Dworzec i wieża ciśnień w Lubsku, bo to jedyne co tam można uratować. Na resztę już za późno, a to dopiero była perełka...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl