Podałeś akurat dwie skarajności czyli PR i Lotos, jest jeszcze coś po środku.
Przecież nie z sufitu pojawiły się w Polsce lokomotywy 4 osiowe z Czech i Słowacji. Był na nie popyt skoro są i jeżdzą do dziś. Nie było za to podaży ze strony spółek PKP kilka lat temu.
A wiedz że ściągniete lokomotywy z Czech i Słowacji, szczególnie BoBo były w nie lepszym stanie niż te EU07. Wystarczy pogrzebać w galeriach jak one wyglądały stojąc w krzakach.
To nie fantazja, to prawda naoczna.
Pomarzyć zawsze można tylko jak pogrubić ostojnicę, którą zeżarła rdza. EU 07-009 nie przejechała w IC ani jednego kilometra z pociągiem już w momencie przejęcia od Cargo był to totalny trup, który ledwo,ledwo udało się na zimno przeciągnąć na zimno z Poznania do Gdyni i tam sobie zalegał.Pozostałe lokomotywy też lata świetności mają już za sobą. Najkrócej w krzakach stoją 088 i 166 ale jakby na to nie patrzeć i tak mają około 40 na karku.Trzeba się poważnie zastanowić czy warto ładować kasę w remont zabytku czy może wynająć albo kupić coś nowoczesnego.Ja kupiłbym albo wynajął coś nowoczesnego koszty utrzymania są chyba dużo niższe. Przykładowo EU44 przegląd co 25000 km EU07 co 72 godziny maksymalnie, dispoloki mają jeszcze inny system utrzymania.Na dobrą sprawę w nowych lokomotywach pilnować trzeba tylko zaopatrzenia w piach , płyn do smarowania obrzeży i płyn w spryskiwaczach.
Masz rację, ale mnie nie chodzi o te akurat numerycznie nazwane lokomotywy gdyż nie znam szczegółów stanu technicznego, jeżeli rama jest zżatra to faktycznie trup.
Ale wie ktoś ile lokomotyw np ET22 zlikwidowano w grupie PKP w ostatnich 10 latach które mogły być odbudowane i przeznaczone do eksploatacji ?
CTL podobno sprowadził lokomotywy (201Eg ?) z Maroka które były w opłakanym stanie i jeżdzą z powodzeniem do dziś. To właśnie boli. To wszystko już za późno !
Jedyną zaleta jest że prywaciarze mają teraz urozmaicony tabor.
CTL faktycznie sprowadził ET 22 z Maroka i z powodzeniem eksploatuje je do dziś. Lokomotywy te nie jestem do końca pewien miały po zakupie zrobioną NG w Oleśnicy. A co do ET22 kasowanych to było tego sporo.
Wysłany: 27-06-2011, 21:27 PKP IC sprzedaje 8 lokomotyw EU07
PKP Intercity ogłosiło pisemny przetarg ofertowy na sprzedaż 8 lokomotyw elektrycznych serii EU07 nieprzydatnych w działalności eksploatacyjnej z uwagi na wysoki stopień zużycia. Ceny wywoławcze elektrowozów wahają się od 90 do 216 tys. zł.
Do kupienia są następujące elektrowozy: EU07-047 z roku 1968 (cena wywoławcza - 126 tys. zł), EU07-078 z roku 1969 (108 tys. zł), EU07-113 z roku 1970 (90 tys. zł), EU07-133 z roku 1970 (198 tys. zł), EU07-157 z roku 1971 (90 tys. zł), EU07-186 z roku 1972 (126 tys. zł), EP07-185 z roku 1972 (144 tys. zł), EP07-187 z roku 1972 (216 tys. zł). Wszystkie lokomotywy znajdują się na terenie Zakładu Południowego PKP Intercity w Krakowie.
Lokomotywy można oglądać w dni robocze w godz. 9.00 do 13.00 po wcześniejszym uzgodnieniu telefonicznym z osobami upoważnionymi do kontaktów s oferentami.
Warunkiem przystąpienia do przetargu jest wniesienie wadium w wysokości 10 proc. ceny wywoławczej lokomotywy (lub sumy cen wywoławczych kilku lokomotyw). Sprzedający dopuszcza składanie oferty na nabycie jednej lub kilku lokomotyw. Za najkorzystniejszą sprzedający uzna ofertę z najwyższą zaoferowaną ceną nabycia. Oferty pisemne z zaoferowaną ceną netto w PLN należy złożyć w siedzibie Biura Zakupów Centralnych PKP Intercity do dnia 1 sierpnia do godz. 12.00.
źródło: Rynek Kolejowy
_________________ Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
A nie chciałbyś żeby Ona do tego ogródka dojechała o własnych siłach Ja chyba mam bogatsza wyobraźnię.Bez urazy.Wszystkie bym odbudował do stanu fabrycznego i niech pracują ale nie dla IC.
kryniczanin -Usunięty- Gość
Wysłany: 29-06-2011, 06:50
A wiem ktoś w jakim stanie są te lokomotywy czy teoretyczna naprawa jest opłacalna?
Podejrzewam, ze trzeba by bylo zrobic kapitalny remont (PIC twierdzi wszak, ze sa zbyt mocno zuzyte), byc moze bylaby konieczna wymiana wszystkiego oprocz pudla.
_________________ Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki
Jak się doda do ksztów eksploatacji ratę amortyzacji takiego remontu, to może się okazać, że wypożyczenie TRAXX-ów wyjdzie w podobnej cenie. A różnica w procentach gotowości niewątpliwie będzie.
PKP Intercity nieźle zarobiło na wysłużonych lokomotywach
PKP Intercity rozstrzygnęło aukcję na sprzedaż 8 lokomotyw elektrycznych serii EU07/EP07 nieprzydatnych w działalności eksploatacyjnej z uwagi na wysoki stopień zużycia. Wśród nabywców wysłużonych elektrowozów znalazły się firmy: Tabor Szynowy Opole, ZNTK Oleśnica, P.H.U. Lokomotv oraz Zakłady Produkcyjno Naprawcze M. Dybowski z Dębicy.
Przypominamy, że do kupienia były lokomotywy: EU07-047 z roku 1968 (cena wywoławcza - 126 tys. zł), EU07-078 z roku 1969 (108 tys. zł), EU07-113 z roku 1970 (90 tys. zł), EU07-133 z roku 1970 (198 tys. zł), EU07-157 z roku 1971 (90 tys. zł), EU07-186 z roku 1972 (126 tys. zł), EP07-185 z roku 1972 (144 tys. zł), EP07-187 z roku 1972 (216 tys. zł). Wszystkie lokomotywy znajdują się na terenie Zakładu Południowego PKP Intercity w Krakowie.
Aż 4 lokomotywy kupiła firma Tabor Szynowy Opole należąca do Andrzeja Świerczka. W jej posiadaniu znalazły się elektrowozy: EU07-078, EP07-185, EU07-186, EP07-187. Wszystkie zostały zakupione za cenę 650 tys. zł.
Pozostali nabywcy kupili po jednej maszynie. Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego w Oleśnicy kupiły lokomotywę EU07-047 za cenę 510 tys. zł. Zakłady Produkcyjno Naprawcze Taboru Maszyn i Urządzeń Taborowych M. Dybowski z Dębicy nabyło lokomotywę EU07-113 za cenę 670 tys. zł. Firma P.H.U. Lokomotiv Bronisław Plata z Podegrodzia wydała 625 tys. zł za lokomotywę EU-157.
Zawarcie umów sprzedaży lokomotyw będzie możliwe po uzyskaniu zgody ministra infrastruktury.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum