Co wy na to? Można upiec dwie pieczenie na raz i Biłgoraj i Hrubieszów byłoby stosunkowo niedrogo i sensowniej obsłużony, a pozostałe pociągi nie ruszać bo sam rozkład podany na stronie UM jest całkiem dobry.
Generalnie nawet przy założeniu, że uda się to co zaplanowali w rozkładzie dla Regio na rok 2012 będę zadowolony jedynie chciałbym żeby na Roztocze była przynajmniej jedna para kursująca codziennie przez cały rok np Horyniec - Lublin - Horyniec i Zamość - Jarosław(Rzeszów) - Zamość. Wtedy można byłoby dojechać na Roztocze także poza sezonem wakacyjnym. Dodatkowe pociągi byłyby już na wakacjach. Bo nie wiem ile ewentualnie więcej by kosztowało kursowanie tych dwóch par oprócz całorocznych do Zamościa. Bo dodatkowe do Hrubieszowa czy tez Biłgoraj musiano by mieć większe środki finansowe. Wtedy nie trzeba byłoby kombinować z dojazdem do Zamościa by pojechać dalej w kraj pociągiem. A i region by odżył zdecydowanie jakby były te minimalnie dwie pary pociągów. A nie tylko na wakacje ludzie jeżdżą wypoczywać tez wczesna wiosna i późna jesień też ludzie jeżdżą. A studenci i uczniowie na pewno doceniliby możliwość dojazdu bez zatłoczonych busów czy autobusów, przynajmniej na Lublin czy Rzeszów.
Ja proponuję nadać połączeniom Zamość - Lublin - Zamość priorytet. Jak widać w rozkładzie szynobusów, który wejdzie w życie 23 czerwca br. dla tych połączeń, są różne czasy przejazdu:
- Zamość - Lublin - od 1 h 55 min do 2 h 03 min.
- Lublin - Zamość - od 1 h 59 min do 2 h 09 min.
Jak widać jest możliwość, aby szynobusy pojechały poniżej 2 h i to też powinno być priorytetem dla PR, aby zachęcić czasem przejazdu potencjalnych pasażerów na tej trasie. Dajmy na to - akcja marketingowa - "do Zamościa pociągiem poniżej 2 h, za 11,50 zł"
Mnie osobiście, bardziej zachęca 1 h 55 min, niż 2 h 09 min. Niby to 15 minut, ale na tej trasie to ważne, aby ludzie przestali kojarzyć tę trasę, z tym, że jedzie się "ponad 2 godziny", a tak niestety jest do dnia dzisiejszego.
Poza tym, warto brać pod uwagę chociaż jedną parę szynobusów Zamość - Lublin, w opcji - przyspieszony na całej trasie tj. Zamość - Rejowiec - Zamość również. Proponowane przeze mnie stacje takiego pociągu to Zamość - Zawada - Izbica - Krasnystaw Miasto - Rejowiec i dalej do Lbna, jak w obecnym rozkładzie. Na pewno udałoby się jeszcze uciąć czas podróży.
Można by było również pomyśleć o jednej parze przyspieszonej na trasie Zamość - Rejowiec i dalej do Lbna, jako osobowy. Zyskałby na czasie na odcinku Zamość - Rejowiec, natomiast Rejowiec - Lublin 10 min +, co i tak dałoby czas przejazdu, taki jak w opcji Zamość - Rejowiec osobowy, Rejowiec - Lublin przysp., jednak chętni do tych mniejszych miejscowości, jak i z do Zamościa, na pewno też by się znaleźli.
Niezłym pomysłem byłoby wydłużenie jednej pary z Zamościa, aż do Dęblina, przez Puławy. Na tej trasie chętni na pewno też by byli, poza tym można by było w Dęblinie, skomunikować taki pociąg z KM w stronę Waw, czy Radomia.
i do tego wszystkiego - Zamość - Stalowa Wola - Zamość. Obowiązkowo!!!
mk1992 -Usunięty- Gość
Wysłany: 09-06-2011, 16:26
lazarev napisał/a:
i do tego wszystkiego - Zamość - Stalowa Wola - Zamość.
I to wcale nie byłby głupi pomysł pod warunkiem, że w Stalowej Woli byłoby skomunikowanie z IR San z Gliwic. Wtedy zarówno San jak i osobówka do Zamościa mogłyby kursować codziennie i mielibyśmy eleganckie połączenie GOP-u i Krakowa z Zamościem. Proponuję, aby koledzy z Lubelszczyzny zaczęli wysyłać pisma w tej sprawie do Urzędu Marszałkowskiego.
Ile (tak pi razy oko) jechałby szynobus ze Stalowej Woli do Zamościa? Wyrobi się w 2,5 godziny?
Dawny osobowy na trasie Zamośc - Stalowa Wola Rozwadów - Zamość miał czas przejazdu 2 h 5 minut, więc jest to bardzo dobry czas.
A tak z innej beczki, jestem w trakcie zbierania materiałów tworzenia profilu na facebooku - Powrót pociągów na Zamoyszczyznę, na którym to będą wisiały rozkłady jazdy, info o biletach, zmiany w rozkładzie, ciekawe historie na temat kolei w naszym regionie itp. itd.
Jeżeli nikt nie jest w stanie zrobić nam dobrej promocji, to ja się tym zajmę i mam nadzieję, że są wśród Was osoby, które popierają pomysł i przyłączą się do inicjatywy. Więcej info wkrótce.
Najlepiej to jakbyśmy my- Miłośnicy Kolei z województwa Lubelskiego założyli spółke Koleje Lubelskie i wzięli w dzierżawę szynobusy- rozkład byłby taki, że hej!
Ale niestety to tylko marzenia
_________________ Polacy- weźmy przykład z Węgrów i pana premiera Orbana!
Z gazu łupkowego będą wielkie pieniądze- aż 4,90 za 1000m3.
Jest nas już kilku- ty, ja sebcio, lazarev, Andy- ze stowarzyszeniem to dobry pomysł.
Możnaby sie umówić kiedyś (np. w wakacje) na przejażdżkę w większym gronie np. do Zamościa i z powrotem, aby podyskutować o sprawach ważnych dla kolei na Lubelszczyźnie, bo kto może lepiej zrozumieć Miłośnika kolei jak nie drugi miłośnik
W większym gronie mielibyśmy większą siłę przebicia, bo "w kupie siła". I może po jakimś czasie by się cóś stworzyło
_________________ Polacy- weźmy przykład z Węgrów i pana premiera Orbana!
Z gazu łupkowego będą wielkie pieniądze- aż 4,90 za 1000m3.
Witam wszystkich jako że to mój pierwszy post.
Przechodząc do rzeczy analizując proponowany rozkład jazdy pociągów w 2012 roku na odcinku Rejowiec - Zawada zauważyłem błąd:
po za pierwszym składem Chełm( 6:15)- Zamość(7:41) pozostałe ze stacji Krasnystaw Miasto odjeżdżają 55 minut po pełnej godzinie natomiast z następnej stacji Izbica, jak wynika z propozycji, pociąg odjeżdża 2 minuty wcześniej a więc 53 minuty po pełnej godzinie zamiast 8 minut po pełnej. Kolejne skrócenie czasu jazdy występuje pomiędzy stacjami Tarzymiechy - Ruskie Piaski z 6 minut w pierwszym przejeździe do 2 minut w następnych Błąd ten powoduje że na stacji Zawada powinno się doliczyć około 19 minut dla każdego przyjazdu począwszy od godziny 11:12 wg propozycji. Projekt rozkładu, którym dysponuje pochodzi ze strony Kolejowy Lublin.
jak napisałem chodzi mi o projekt przyszłorocznego rozkładu jazdy w którym wpisane są błędne godziny odjazdu z poszczególnych stacji jak to pisałem wyżej w tegorocznym tych błędów nie ma
Faktycznie masz racje, są błędy w projekcie na rok 2012, to tak jakby szynobus nagle cofnął się w czasie, ciekawy mają napęd te szynobusy "Wyprzedzamy czas - tylko w PR!"
Po przemyśleniu doszedłem do wniosku, że na podstawie przyszłorocznych rozkładów na rok 2012 ułożyłem idealną siatkę połączeń.
Moje ostateczne postulaty:
Zamość - Lublin - Zamość (codziennie cały rok, wszystkie 4 pary pociągów, ewentualnie Regio z Zamościa o 11:35 i z Lublina o 12:35 kursujący w dni robocze)
Regio: Zamość 8:32 - Jarosław 10:52 - Rzeszów 11:40 i Rzeszów 16:12 - Jarosław 17:12 - Zamość 19:32 (codziennie, cały rok)
Regio: Lublin 9:35 - Horyniec Zdrój 13:32 i Horyniec Zdrój 14:42 - Lublin 18:42 (codziennie cały rok)
Pozostałe pociągi ujęte w projekcie rozkładu 2011/2012 proponuję termin kursowania w sezonie wakacyjnym/turystycznym (od kwietnia do sierpnia).
Te powyższe pociągi to i tak już więcej jak przed likwidacją przez IC, siatka połączeń przypominałby w podobnych porach co dawne Pośpieszne. Oprócz tego warto rozważyć wydłużenie do Hrubieszowa, a z Biłgorajem skomunikować z IR lub z Regio "Korona," czyli to co już wcześniej padło od innych użytkowników.
Co do spółki to nie taka prosta sprawa, nie ma co wybierać się z motyką na słońce. Trzeba od małych kroków. W Biłgoraju jest podobno jakieś stowarzyszenie MK można skontaktować się z nimi i zaproponować współpracę. Jest w regionie kilka organizacji formalnych i nieformalnych. Dobrze byłoby też wziąć pod uwagę te które mają już doświadczenie (tak chodzi mi o imprezy organizowane przez ITK Lublin - Łuków - Lublin). Ciekawa propozycja nie? Generalnie im więcej nas, tym lepiej. Podejrzewam, że mogłaby to być organizacja/stowarzyszenie w stylu operatorów kolejek wąskotorowych. Może w przyszłości "przejęłoby" obsługę połączeń w trakcji spalinowej? Generalnie trzeba zacząć od konsolidacji czy formalnego założenia/działania i pozyskania wśród lokalnych polityków poparcia dla naszych działań, także zwolenników koleji. Np. poseł Sławomir Zawiślak, który zawsze popierał kolej w Zamościu i jako jeden z nielicznych pisał w tych sprawach i pytał kiedy kolej wróci do Zamościa. Generalnie na pewno w każdym regionie jest lokalny polityk który mógłby poprzeć nasze działania. Aczkolwiek z polityką trzeba być ostrożny, tym bardziej, że w tym roku są wybory, i każdy łasi się kusząc kiełbasą
Szkoda, że województwo nie ma szynobusów hybrydowych, umożliwiających jazdę z trakcją elektryczną i zmianę na spalinową. To byłoby idealne na trasę Lublin - Zamość. Moim zdaniem bezwzględnie trzeba zostawić od 6:00-8:00 i 16:00-18:00 kible na trasie Lublin - Chełm, o tej porze ludzie jeżdżą do pracy/szkoły i nie wolno pozwolić im na psucie oferty. W pozostałych godzinach raczej nie zaszkodzi przesiadka w Rejowcu. Warto też wprowadzić w ten odcinek ofertę PwDC, które na pewno pomoże zwiększyć zapełnienie w szczycie, a dodatkowo zapewni także w gorszych godzinach.
Wysłany: 04-07-2011, 10:45 Informacje i przecieki o RJ 2011/12 na Lubelszczyźnie
Z mediów zaczynają wyciekać informacje na temat tego, co planują, a czego wyraźnie nie chcą przewoźnicy w nowym rozkładzie jazdy w regionie lubelskim. Więc zgodnie z tradycją nie będzie rewelacji, chyba, że te rozczarowujące, i tak o PR w Rynku Kolejowym napisano:
Połączenia w 2011/2012
W czerwcu 2011 r. Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego opublikował założenia do rozkładu jazdy pociągów regionalnych, jaki będzie obowiązywał od grudnia 2011 r. Nowością jest projekt uruchomienia pociągów REGIO Lublin/Zamość – Horyniec/Jarosław oraz... cięcie dłuższych relacji na liniach zelektryfikowanych. „Rynek Kolejowy” poprosił Organizatora przewozów o komentarz w tej sprawie
„Hitem” proponowanego rozkładu jazdy jest powrót pociągów pasażerskich na odcinek Bełżec – Horyniec Zdrój. Szynobusy zapewnią sezonowe połączenia m.in. Lublina i Zamościa z Lubaczowem i Jarosławiem.
- Rozszerzenie oferty o pociągi na liniach kolejowych nr 69 i 101 wynika głównie ze zwiększenia stanu taboru o napędzie spalinowym w woj. lubelskim i podkarpackim, co umożliwia stopniowe rozszerzanie ruchu pociągów na trasach przebiegających na styku tych województw, postulowane od lat przez mieszkańców tego terenu i turystów - informuje Monika Płońska z Biura Prasowego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubelskiego.
W założeniu nowego rozkładu jazdy zwraca uwagę rozkomunikowanie składów REGIO na stacji Dęblin i Łuków oraz cięcie dłuższych relacji. Według opublikowanych założeń do likwidacji pójdą także pociągi REGIO Polesie, Kresy i Pogranicze.
- Prezentacja założeń w krótszych relacjach miała na tym etapie znaczenie wyłącznie techniczne – mówi Monika Płońska. - Podział relacji wynika z braku wiedzy o kursowaniu pociągów Kolei Mazowieckich i możliwościach skomunikowań z tym przewoźnikiem na stacjach Dęblin i Łuków. W toku prac nad ostateczną wersją oferty przewozowej nie wyklucza się ustalenia dłuższych relacji pociągów w zależności od warunków technicznych – podsumowuje przedstawicielka Biura Prasowego.
ale też inna informacja o pogłoskach w sprawie IR relacji Chełm-Warszawa:
Lubelskie: Nadal bez tanich połączeń kolejowych z Mazowszem
W ubiegłym roku pojawiła się informacja o pracach nad uruchomieniem pociągów REGIO z Chełma i Lublina do Warszawy. Czy jest szansa, aby takie składy pojechały wraz z wejściem w życie nowego rozkładu jazdy pociągów?
- Na obecnym etapie nie ma projektu organizacji przez Województwo Lubelskie połączeń Chełm – Warszawa w ramach rozkładu jazdy pociągów edycji 2011/2012, co wynika również z opublikowanych założeń oferty przewozowej – mówi Monika Płońska z Biura Prasowego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubelskiego.
Jak informuje Monika Płońska od przyszłego rozkładu jazdy nie należy również się spodziewać pociągów w relacji Terespol/Biała Podlaska – Warszawa, które będą organizowane przez UMWL.
Jak zwykle Chełm jest olewany równo ciepłym moczem przez PR jeśli chodzi o pospieszne do W-wy..... Przecież Chełm to było kiedyś miasto wojewódzkie...... Czy ta spółka nie rozumie że gdyby zdecydowała się uruchomić te IR do Wawy to odebrałaby znaczną część pasażerów temu zapchlonemu i przeklętemu busiarstwu ? Przecież gdy uruchomiono IR Lublin W-wa to cieszyły się one b. dużym powodzeniem - sam wiem bo wracałem tym pociągiem ze Świąt Wielkanocnych i w 2kl było ponad 70% zapełnienia a zestawiono dwie jednostki. Ale też tak podejrzewam że na przeszkodzie uruchomienia połączeń pośpiesznych przez PR stoi polityka kolejowa Lublina-chcą żeby każdy pośpiech kończył bieg u nich i żadnemu nie dadzą pojechać dalej..... Szlag
_________________ Bojkotuję pociągi spółki PKP InterCity busy i tiry.Jako środek transportu wybieram TYLKO I WYŁĄCZNIE KOLEJ.
Lubelskie: O konsultacjach społecznych rozkładu jazdy pociągów
W połowie czerwca bieżącego roku Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego opublikował wstępną propozycję rozkładu jazdy pociągów REGIO na lata 2011/2012. Swoją opinię na jego temat mogli wyrazić wszyscy zainteresowani. Jak dowiedział się „Rynek Kolejowy” do organizatora przewozów wysłano kilkadziesiąt ankiet.
Konsultacje społeczne rozkładu jazdy pociągów regionalnych na terenie województwa lubelskiego zostały przeprowadzone po raz pierwszy. Zainteresowani mogli składać swoje uwagi od 1 do 15 czerwca.
- Konsultacje przeprowadzone przez organizatora przewozów cieszyły się umiarkowanym zainteresowaniem. Nadesłanych zostało 37 ankiet drogą elektroniczną oraz 3 pocztą– mówi „Rynkowi Kolejowemu” Katarzyna Olchowska z Biura Prasowego UMWL.
Jak informuje Katarzyna Olchowska propozycje najczęściej dotyczyły uruchomienia nowych połączeń, dodatkowych terminów kursowania, zmiany godzin kursowania, nawiązania skomunikowania pociągów, wydłużenia/zmiany trasy pociągu, łączenia relacji pociągów oraz wprowadzenia dodatkowego postoju. Najwięcej ankiet przesłały osoby, które dojeżdżają do pracy (43%). Następnymi grupami motywacji podróży był wypoczynek (40%), nauka (33%) i dojazd do stacji węzłowych celem przesiadki na pociągi dalekobieżne (30%). Inne cele podróży zadeklarowało 13% biorących udział w akcji.
W związku z prowadzeniem konsultacji społecznych pojawia się pytanie, czy jest szansa na realizację postulatów.
- Trwają negocjacje z przewoźnikiem kolejowym dotyczące zakresu i warunków realizacji przewozów w 2012 roku, zatem nie można jeszcze ocenić, które z nadesłanych wniosków będą mogły zostać uwzględnione w ofercie rozkładu jazdy pociągów – zastrzega pracownica Biura Prasowego UMWL. - Ponadto część nadesłanych propozycji dotyczyła obszarów organizacji przewozów, w których Województwo Lubelskie nie jest właściwe – dodaje.
Przypomnijmy, że wstępny rozkład jazdy pociągów w generalnych założeniach przypomina ten obecnie obowiązujący. Największą nowością jest powrót pociągów między Bełżcem a Horyńcem Zdrój (woj. podkarpackie). W sezonie mają pojechać składy z Lublina i Zamościa do wymienionego uzdrowiska, a nawet Jarosławia. Proponowane jest także uruchomienie pociągów Chełm – Rejowiec – Chełm, skomunikowanych z szynobusami obsługującymi relacje Lublin – Zamość. W ramach współpracy z województwem podkarpackim zakłada się utrzymanie pociągów Lublin – Rzeszów. Nie przewiduje natomiast współpracy z Kolejami Mazowieckimi w zakresie połączeń osobowych między Chełmem i Warszawą/Radomiem, o których jakiś czas temu było głośno. Rozkład nie uwzględnia także tzw. „rogali”, czyli kolejowych połączeń pasażerskich prowadzonych z Dorohuska/Chełm/Lublin do Białej Podlaskiej/Terespola przez Dęblin i Łuków. O dwa pociągi mniej ma kursować między Dęblinem a Łukowem.
źródło: Rynek Kolejowy
_________________ Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum