świetnie!zamiast pksem juz pojada pociagiem jesli bedzie pod tesco przystanek,kolej zyska na tym!bo taka prawda ze wiekszosc musi leciec przez cale 1maja.a tu juz dogodnienie.3majmy kciuki!
Hm, ciekawe. Godzina odjazdu pociągu ze Zgorzelca w zaproszeniu różni się od podanej wyżej w rozkładzie. Taki sam jak na Jelonka.com rozkład jazdy pociągu w kierunku ze Zgorzelca do Jeleniej Góry podaje strona nj24.pl, przy czym tam podano również rozkład dla pociągu powrotnego (odj. z Jeleniej Góry o 11:25, przyj. do Zgorzelca o 13:23).
Pół godziny na spotkanie w restauracji to trochę mało. Które źródło zawiera prawdziwą informację?
Zamknięte szlaki przetarte. Szynobus „Zgorzelec–Jelenia Góra” pokonał trasę
Dzisiaj na dworzec główny PKP w Jeleniej Górze uroczyście wjechał szynobus, który w ramach promocji planowanego uruchomienia nowych połączeń aglomeracyjnych w regionie po raz pierwszy pokonał zamkniętą dotychczas trasę Zgorzelec–Jelenia Góra.
Uczestnikami kursu promocyjnego szynobusem na trasie Zgorzelec-Jelenia Góra byli głównie samorządowcy z Dolnego Śląska oraz uczniowie ze szkół zgorzeleckich i lubańskich, którzy – jako pierwsi pasażerowie tego pociągu mogli zapoznać się z jego wyposażeniem, a przy tym zweryfikować planowany czas jazdy i komfort podróży. W założeniu, kolejne szynobusy relacji „Zgorzelec – Jelenia Góra” ruszą w grudniu br. roku i, zgodnie z zapowiedzią Rafała Jurkowlańca – marszałka województwa dolnośląskiego, będą bardzo dobrą alternatywą dla tych, którzy do tej pory pokonywali te trasę autobusami.
– Zakończyliśmy przejazd pilotażowy szynobusu na trasie Zgorzelec-Jelenia Góra, który był przygotowaniem do uruchomienia takich samych, już regularnych przejazdów. Chcielibyśmy, by nowe szynobusy „Zgorzelec-Jelenia Góra” kursowały tam i z powrotem pięć razy dziennie: rano, przed południem, w południe, popołudniu i późnym popołudniem od grudnia 2011. „Pociągi” te będą dobrze wyposażone, klimatyzowane, bezpieczne, bowiem monitorowane, a przy tym tanie. Obecnie, trwają przygotowania przyjaznej taryfy za przejazd – tłumaczył Jurkowlaniec.
Według informacji, dotacja z Samorządu Województwa Dolnośląskiego, którą przyznano na funkcjonowanie nowych szynobusów ze Zgorzelca do stolicy Karkonoszy wyniesie ponad 5 milionów złotych rocznie. Dlaczego oficjalnie ruszą one dopiero w grudniu? – Póki co, dopracowujemy różne kwestie techniczne, czekamy na odpowiednie zgody PKP i PLK a na to potrzebny jest czas. Tu również apel do prezydenta Jeleniej Góry Marcina Zawiły o jak najskuteczniejszą promocję nowych połączeń. Szynobusami powinni jeździć ludzie, a nie powietrze. Od tego zależy ich funkcjonowanie – dodał marszałek.
– Po raz pierwszy nie mówimy, że coś jest zamykane, że ktoś nam coś zabiera. Otrzymujemy bardzo konkretną ofertę, która została nie tylko powiedziana, ale i pokazana w postaci tego wspaniałego szynobusu. Kochani jeleniogórzanie, już wkrótce będziecie mieli takie właśnie „pociągi”. I powinniście nimi jeździć – podsumował prezydent miasta Marcin Zawiła.
kiełbasa wyborcza, pojeżdżą do pierwszej korekty i połączenie padnie, jestem pewny tego, że PLK S.A. przygotuje juz odpowiedni rozkład jazdy na reaktywację tej linii i co za tym idzie ponowne wygaszenie potoku podróżnych
Akurat pociągi Jelenia Góra - Zgorzelec miałyby szansę przyjąć się, biorąc pod uwagę fakt, że czas jazdy będzie porównywalny z PKS-ami. Oczywiście przy sensownym rozkładzie jazdy, zapewnieniu skomunikowań na stacjach węzłowych i najlepiej jeszcze przy realizowaniu połączeń aż do Görlitz. Może nawet dobrym pomysłem byłoby puszczenie wszystkich (albo większości) pociągów w kierunku Lubania na szynobusach w relacji Jelenia Góra - Zgorzelec/Görlitz, a z Lubania bezpośrednich kibli do Wrocławia przez Węgliniec.
Szkoda tylko, że pociągów do Zgorzelca/Görlitz nie udało się uruchomić przed wakacjami. Warto byłoby pomyśleć o promocji połączenia także po drugiej stronie Nysy Łużyckiej. Dla Niemców mogłoby być ono bardzo atrakcyjne przy jednodniowych (i nie tylko jednodniowych) wycieczkach na bilecie Euro-Nysa (tylko 20 euro dla całej rodziny) do Jeleniej Góry i w Karkonosze.
Nawiasem mówiąc, aż miło będzie wtedy popatrzeć na tablicę odjazdów pociągów w Jeleniej Górze, gdy do kierunków: Harrachov, Kořenov, Trutnov i Svoboda nad Úpou dołączy Görlitz (a może nawet Dresden, jeśli Niemcy zdecydują się puścić swoje Desiro).
Sadzę, że te połączenia będą się ciszyły, jeżeli bedą one tylko i wyłącznie w relacji Jelenia Góra - Goerlitz. To idiotyzm puszczać pociąg tylko do Zgorzelca. Z Goerlitz mozna się dostać już dosłaownie wszędzie, do Berlina, Drezna, Lipska, Frankfurtu itp.
Proszę dokładnie przemyśleć to, bo gwarantuję, że bez takiej relacji pociągi będą woziły powietrze. Czas w końcu zmienić myślenie i połączyć Goerlitz (resztę Niemiec ) połączeniami z Jelenią Górą.
Sadzę, że te połączenia będą się ciszyły, jeżeli bedą one tylko i wyłącznie w relacji Jelenia Góra - Goerlitz. To idiotyzm puszczać pociąg tylko do Zgorzelca.
Rafi, masz rację Tylko pamiętaj, że od nowego rozkładu jazdy pociągu 2011/12 (według KWR) w relacji rel. Jel. Góra - Węgliniec/ Zgorzelec pociągi od PR -a mają przejąć KD
Szykuje się dramat dla PR Wrocław A w szczególności dla Sekcji Pasażerskiej Jelenia Góra .
Bo jeżeli ta wersja się sprawdzi, to czy Pan Marszałek a rzeczywistości Państwo z UMWD ( nazwiska na razie do wiadomości zainteresowanych) są w stanie zrozumieć, że ponad 100 osób, ba a może i więcej trzeba z PR Wrocław wtedy zwolnić .
Tylko dlaczego mówi się w tej opcji (drużyny konduktorskie, trakcyjne) że nagle może wystąpić nadwyżka w PR Wrocław A co z pozostałymi zespołami, np admistracyjnymi
Dolnoślązak, chcesz powiedzieć, że przejęcie przez KD 5 par pociągów kursujących na odcinku Jelenia Góra - Lubań to dramat dla 100 osób zatrudnionych w PR Wrocław? Sorry, ale większej bzdury dawno nie czytałem. A jeśli mówisz poważnie to PR kwalifikują się do natychmiastowej likwidacji, jako twór ekonomicznie skrajnie nieefektywny.
Sekcję Pasażerską w JG oczywiście należy zlikwidować. Im mniej naczelników i biurwy tym lepiej. Kolej jest dla pasażerów, a nie dla kolejarzy z PR. Dziwię się, że do tej pory tego nie zrobiono. Sekcję w JG utrzymuje się przy życiu tylko ze względu na naczelnika Pomieczyńskiego, lokalnego aparatczyka PO.
Podziwiam twoją troskę o zasoby administracyjne PR Wrocław. Cisną się na klawiaturę różne epitety, ale do związkowego betonu i tak nic nie dociera, więc sobie odpuszczę.
_________________ "Demokracja to rządy hien nad osłami."
Szykuje się dramat dla PR Wrocław A w szczególności dla Sekcji Pasażerskiej Jelenia Góra .
Bo jeżeli ta wersja się sprawdzi, to czy Pan Marszałek a rzeczywistości Państwo z UMWD ( nazwiska na razie do wiadomości zainteresowanych) są w stanie zrozumieć, że ponad 100 osób, ba a może i więcej trzeba z PR Wrocław wtedy zwolnić.
Dramat to się zacznie dopiero wtedy, gdy w takiej sytuacji nie zwolni się tych ludzi. Tyle, że dla podatników, którzy będą musieli utrzymywać armię kolejarzy, dla których nie ma pracy.
Mamy wolny rynek, nie wiem, czy znalazłby się na Dolnym Śląsku choć jeden pasażer korzystający z usług kolei (poza samymi pracownikami kolei), który nie marzyłby, żeby zobaczyć na torach jakiegokolwiek nowego przewoźnika, najlepiej z zagranicy .
Jeżeli na lubańskiej z Jeleniej będą śmigać tylko szynobusy, to można zacząć ściągać założoną w 1986 roku trakcję... Ewentualnie zostawić do kopalni bazaltu, bo tam towary to raczej na elektrykach.
_________________ Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki
Niestety pociągi nie dojadą do Gorlitz, pisałem już o tym wcześniej. Co ciekawe na ostatnim spotkaniu w sprawie biletu Euro- Nysa, gdzie stawili się przedstawiciele przewoźników z Polski, Niemiec i Czech, strona niemiecka wyraziła spore zainteresowanie tym , aby pociąg dojeżdżał do Gorlitz, niestety nie było zainteresowania po polskiej stronie. Ale co się dziwić, zobaczcie w końcu kto jest prezesem KD. Poza tym przy obecnym czasie jazdy z Jeleniej Góry do Lubania wydaje mi się, że pociągi nie będą cieszyły się dużym zainteresowaniem. No chyba , że obniży się cenę biletu do z JG do Lubania 6-7 zł (teraz kosztuje 11,50 zł, PKS od 12,50 zł do nawet 19 zł).
_________________ Mniej pracuj, więcej odpoczywaj!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum