No a co z ludzmi z Imielina i okolic???Wydaje mi sie ze lepiej puscic same pociági do Tychów gdyz Tychy i tak sá super skomunikowane z Katowicami-pociági jezdzá co pól godziny wiec i tak nie puszczá dodatkowo na zatloczoná trase Tychy-Katowice dodatkowych bezposrednich pociágów z Oswiécimia,a trasa przez Imielin jest uzytkowana glownie przez Cargo wiec spokojnie tam moglyby wrócic pociági Osw-Kat.
[ Dodano: 18-04-2011, 15:04 ]
Mam pytanko:
Jak wyglądały ostatnie lata lini z Tychów Miasta do Bierunia Starego-tzn.które to były lata,jaki tabor jeździł i jaka była ostatnia stacja jeżeli pociąg wyruszał w kierunku Bierunia Starego to czy jechał dalej?
Z góry dziękuje za info.
W podróży uczestniczyła też Elżbieta Pierzchała, przedstawiciel sejmowej komisji infrastruktury. – Zaczniemy od modernizacji odcinka z Tychów do Bierunia Starego. Do tego przystępujemy od razu – powiedziała po obejrzeniu trasy.
--
W skrócie:
Wg wiceprezydenta Tychów, do końca roku ruszy połączenie kolejowe pomiędzy Tychami a Bieruniem Starym (będzie w nich obowiązywać Taryfa Pomarańczowa). PKP Energetyka ma ponownie zelektryfikować trasę kosztem 1,5 mln zł. Wcześniej być może trzeba będzie wykorzystać szynobusy spalinowe. Tychy wyremontują przystanki Tychy Urbanowice i Mleczarnia. Bieruń wyremontuje stacje Bieruń Stary i Fabryka.
W przyszłości ma powstać połączenie z Bieruniem Nowym i Oświęcimiem (oraz dalsze).
Na razie póki co prace na Tychach Mieście trwają a kible do Katowic jeżdżą i tak rzadko. Chcę wystosować jako Członek Zarządu CSMK pismo do Prezydenta Dziuby aby większy nacisk kładł na staranie się o przywrócenie taktu połączeń do Katowic co 30 minut oraz kursy nocne które umożliwiłyby dotarci do Katowic na pociągi dalekobieżne. np 36200 , 63200 a także na poranny pociąg Chopin.
Marszałek Matusiewicz z kolei póki co raczył zostawić taki układ połączeń jak jest bo musi zasilić swoją "spółeczkę pseudokolejową".
_________________ PKP PLK - SWOJE KADRY BETONUJEMY PROFESJONALNIE
za "Twoje Tychy" nr 183, "Pociągiem do Bierunia"
Połączenie z Bieruniem Starym to zaledwie pierwszy etap projektu poprowadzenia kolei na wschód od Tychów. Możliwe, że w przyszłości wsiądziemy do pociągu na jednym z przystanków w centrum miasta i pojedziemy do Oświęcimia, a nawet do Krakowa.
Ciekawe, co na to Kraków...
@Bardi78,
EN57, jeździły do początku 2001r., trasa: Tychy - Lędziny (kilka lat wcześniej; bodajże koniec lat 90 to kursy m.in. z Oświęcimia przez Katowice - te jeszcze pamiętam i swego czasu były nawet z Krakowa również przez Katowice).
Pociąg docierał pod KWK Ziemowit, przed zawieszeniem połączeń frekwencja niska.
Mniej więcej w 2007 likwidowano trakcję na Urbanowicach (to pamiętam z czasów, gdy pracowałem na terenach przemysłowych).
Pamiętam pociągi rel. Kraków - Tychy M. Były 2 bezpośrednie i bardzo popularne -przynajmniej na odc. Kraków-Trzebinia. Jeździły p. Katowice. Mam jeszcze rozkład na którym widnieją. Chyba ostatnie połączenie na którym pamiętam dokładnie 3xEZT.
A ja pamiętam w latach 90 w wiekszej ilości pociagi Tychy Miasto - Oświęcim - Tychy Miasto . I nawet był taki pociąg z Tych Miasta do Czechowic Dziedzic przez Katowic, Mysłowice , Oświęcim .
Obecnie mamy Tychy Miato - Sosnowic Gł. ( na odc . Katowice - Sosnowiec Gł. może 5 pasażerów sie znajdzie ).
Głupoty gadasz, chyba dawno nie jechałeś poc. na odcinku Sosnowiec - Katowice, w ostatnim czasie frekwencja na tym odcinku w pociągach do i z Tych Miasta wynosi ok. 30 osób i ciągle rośnie, a w niektórych godzinach to prawie wszystkie miejsca są zajęte. Niedługo będzie zapewne dużo większa, gdyż w wakacje zaczyna się remont wiaduktu w Sosnowcu na wylotówce na Katowice, którym dziennie przejeżdża ponad 100 tysięcy samochodów, także szykują się spore korki i myślę, że wiele osób przesiądzie się do pociągu z samochodu lub autobusu.
Nie , nie jeżdże do Sosnowca bo nie mam potrzeby . Ja tylko obserwuje odjazdy i przyjazdy w Katowicach do i z Sosnwca Gł. Niestet ale te pociągi do Sosnowca odjeżdżaja po pociagach Regio do Częstochowy i Zawiercia. I pisz że jest 30 osób w pociągu .
@ Szociu: 30 lub więcej osób to chyba tylko w szczycie porannych do Katowic, jak akurat nic nie jedzie od Zawiercia/Częstochowy to tyle osób jedzie! Ja o różnych porach widziałem i jechałem "Tychami" i Sosnowiec - Katowice totalna beznadzieja! Z 5 osób w pociągu to góra!
Wysłany: 06-05-2012, 20:11 Tychy - Bieruń stary ktoś coś wie?
na kolej TV mówili że udostępnią połączenie z Tychy do Bierunia starego
czy wiecie może jak to będzie wyglądać i którędy te pociągi będą jeździć na Bieruń? tą nitką obok terenów przemysłowych? Bo tam kiedyś był peron, ktoś coś wie?
Są opracowywane plany obsługi na tej linii przez Koleje Śląskie, więcej konkretnych informacji ze strony organizatora i przewoźnika determinuje kasa - ściśle jej brak.
Szukajek no tak-pociągi zaczną jeździć już od grudnia od nowego rozkładu,teraz dojeżdżają do Tychów Miasto a od grudnia będzie Tychy Lodowisko,Tychy Urbanowice,Świerczyniec,Bieruń Mleczarnia i Bieruń Stary...
Tychy zapytały pracowników Fiata i kilku innych dużych firm, czy chcieliby dojeżdżać do pracy pociągami. Ponad 70 proc. powiedziało, że tak. Jeszcze w tym roku Szybka Kolej Regionalna zostanie przedłużona do Bierunia!
Jeszcze kilka miesięcy temu był tylko odważny pomysł, by przedłużyć trasę Szybkiej Kolei Regionalnej w stronę Bierunia, a dziś plan nabiera realnych kształtów. Władzom Tychów udało się nie tylko przekonać władze PKP PLK, by wyłożyły pieniądze na odbudowę sieci trakcyjnej, którą przed laty zlikwidowano, ale namówiły też prywatne firmy: Fiata w Tychach oraz Danona w Bieruniu, by dołożyły się do remontów dwóch przystanków - Bieruń Mleczarnia oraz Bieruń Stary.
Efekt? Obie stacje zostaną uruchomione prawdopodobnie jeszcze w tym roku, a trasa Szybkiej Kolei Regionalnej wydłuży się tym samym o dodatkowe 8 kilometrów. - Wokół tego pomysłu udało się nam zjednoczyć nie tylko samorządowców, ale i przedsiębiorców. Ze względu na remont DK 1 w Tychach zależy nam, by nowe przystanki zostały otwarte jak najszybciej - mówi Andrzej Dziuba, prezydent Tychów.
Z nowego połączenia moją korzystać przede wszystkim pracownicy Fiata dojeżdżający dziś do fabryki głównie autobusami i samochodami oraz wszyscy ci, którzy pracują w Tyskiej Strefie Ekonomicznej - kilka tysięcy ludzi każdego dnia. Skąd pewność, że przesiądą się na pociągi? Tak wynika z ankiety, którą Tychy przeprowadziły wśród pracowników. Ponad 70 proc. odpowiedziało w niej, że mając do wyboru wygodne połączenie kolejowe, na pewno będą z niego korzystać. - To dowód, że pociągi SKR nie będą wozić powietrza - zapewnia prezydent Dziuba.
Szansę na przedłużenie SKR rosną także dlatego, że w projekt zaangażowały się władze Oświęcimia oraz województwa małopolskiego. Uruchomienie dwóch nowych przystanków SKR otworzy bowiem drogę do przedłużenia linii do Oświęcimia, a potem nawet do Krakowa. Byłby to drugi etap inwestycji; niestety, znacznie trudniejszy i kosztowniejszy niż pierwszy. W tym wypadku trzeba bowiem wybudować około dwóch kilometrów nowych torów, które pozwoliłyby na ominięcie kolejowej bocznicy należącej do kopalni Piast.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum