Dowiedziałem się od swoich źródeł w PLK że ICC chce przywrócić nocny z Zielonej Góry do Warszawy coś na wzór łącznika ZG - Terespol ale miałby kursować tylko w relacji Zielona Góra - Warszawa Wschodnia. Na razie to tylko planują ale czy zrobią - jakoś nie wierzę.
A ewentualnie jaką trasą. Przez Poznań jak wszystko czy też może Wrocław, Ostrów, Łódź?
_________________
kryniczanin -Usunięty- Gość
Wysłany: 05-06-2011, 08:50
pitagoras23, A jak myślisz? 6h Warszawa - Wrocław, zmiana czoła i 4h Wrocław - Zielona Góra i połączenie do uwalenia przy pierwszej korekcie bo "zaledwie" 10h. Przez Poznań można dać jako grupę do np. dawnego "Szczecinianina" i jedziemy około 6h na EU07 nic więcej w nocy nie trzeba. A po budowie łącznicy Czerwieńska następne 15 minut do przodu. Łącznica ta powstje po to żeby chyba coś nią jeździło?
O czym ty chcesz pisać jeżeli ta informacja nie jest jeszcze potwierdzona. Zresztą z punktu widzenia Międzylesia czy Kłodzka pociąg jadący przez Poznań jest bardziej atrakcyjnym rozwiązaniem. Pisanie tutaj nic nie pomoże bo jest to zwykłe połączenie relacji pociągów, które już jadą. Bardziej proponowałbym o apelowanie aby IR "Prosna" pojechała w przyszłym roku do Bolesławca. To już jest lepsze rozwiązanie.Widzę, że Panowie z Ostrowa i Łodzi chcą na siłę przywrócić połączenia na linii o numerze tabeli 200, zamiast starać się o przywrócenie połączeń, które były popularne i się sprawdzały. Dla mieszkańców Międzylesia i Kłodzka bardziej potrzebne jest połączenie z Poznaniem i szybki pociąg do Warszawy, a co do połączenia z Łodzią i Ostrowem to apelujcie o wytrasowanie codzienne Regio Kłodzko- Ostrów do Łodzi. I wszyscy będą zadowoleni.
Widzę, że nie ma sensu wypisywanie tu na tym forum jakichkolwiek przecieków, ponieważ powoduje to niemałe zamieszanie. Spółka chce uruchomić dobry pociąg łączący Kotlinę Kłodzką za jednym razem z dwoma dużymi ośrodkami kolejowymi w Kraju ( Poznań, Warszawa) a grupka Miłośników Kolei chce wszystko spieprzyć, bo nagle chcą aby pociąg jechał p. Ostrów Wlkp. i Łódź. Panowie z Ostrowa i Łodzi przemyślcie swoje postępowanie, bo takim działaniem możecie doprowadzić do tego, że ten pociąg nigdy nie wyjedzie na tory!
Przez Poznań można dać jako grupę do np. dawnego "Szczecinianina"
Nie można. Zakaz przetaczania grup wagonów na Poznaniu Głównym jest od grudnia, ma być nadal i nie zapowiada się żeby go zlikwidowali. Poza tym coraz więcej składów jedzie "na wprost" ze Szczecina do Warszawy w Poznaniu Głównym, przez Franowo - żeby nie musiało być zmiany czoła i zajmowania krawędzi przez 15 min.
Ogólnie z propozycjami co do grup wagonów dzielonych w Poznaniu to się wstrzymać radzę, bo to nie przejdzie.
) a grupka Miłośników Kolei chce wszystko spieprzyć, bo nagle chcą aby pociąg jechał p. Ostrów Wlkp. i Łódź. Panowie z Ostrowa i Łodzi przemyślcie swoje postępowanie, bo takim działaniem możecie doprowadzić do tego, że ten pociąg nigdy nie wyjedzie na tory!
No i niech nie jedzie, nie zapominaj, że to jest najkrótsza droga z Warszawy do Wrocławia. I taka miała być idea pociagów InterRegio krótka, a zarazem tania podróż.
Dla ciebie to może i nie jechać bo pociągi do Wrocławia i Warszawy masz a dla mieszkańców Kłodzka i Międzylesia ten pociąg to jedyne okno na świat- szansa dalekobieżnego połączenia. Cóż chciwość i egoizm widzę, że nie mają granic u niektórych. To ja w takim razie proponuję co innego: Panowie z Dolnego Śląska piszmy do PR pisma z prośbą o uruchomienie tego pociągu w obecnie proponowanej relacji i zobaczymy kto wygra. A Dolny Śląsk ma dużo większe poparcie. To taka moja propozycja.
Mój drogi poprzedniku nie zapominaj, że rolą InterRegio jest zarabianie na siebie, a przetrasowanie na Ostrów spowoduje zmniejszenie zainteresowania tą relacją.
sasho33, Dzięki za informację. Nie myślałem że to aż tak długo i że w nocy też tak szaleją. W czasie moderny PWK nie było nawet takich utrudnień choć pamiętam rozbicie Szczecinianina w Poznaniu na Poznań - Zielona Góra. Ale w tym momencie o ile dobrze pamiętam linia Zbąszynek - Gorzów jest objęta dofinansowaniem na międzywojewódzkie. Więc Warszawa - Zielona Góra/Gorzów nocny z podziałem i łączeniem w Zbąszynku w zamian za dzienny w mało ambitnych godzinach do Gorzowa.
Nie można. Zakaz przetaczania grup wagonów na Poznaniu Głównym jest od grudnia, ma być nadal i nie zapowiada się żeby go zlikwidowali.
sasho33, a dlaczego zakaz na poznańskim dworcu tak długo obowiązuje? Przecież to jest nienormalne. Wiele składów mogłoby być łączonych na stacji w Poznań Gł. w jeden, to nie można, bo jest zakaz. Czyżby było to spowodowane tym tandetnym remontem peronów? A nawet jeśli, to przecież prace trwają na peronach 1-3, więc pociągi do łączenia ewentualnie spokojnie można by kierować na perony 4-7. A tak na marginesie to właśnie przez ten zakaz przetaczania grup wagonów TLK do Gorzowa musi jeździć przez Bydgoszcz. Gdyby jeździł przez Poznań, to frekwencja byłaby na pewno lepsza niż teraz.
_________________ 01.12.2008 - początek końca przewozów dalekobieżnych w Polsce - przejęcie pospiesznych przez IC.
kryniczanin -Usunięty- Gość
Wysłany: 05-06-2011, 14:56
Cytat:
Zresztą z punktu widzenia Międzylesia czy Kłodzka pociąg jadący przez Poznań jest bardziej atrakcyjnym rozwiązaniem.
Dla mieszkańców Międzylesia i Kłodzka bardziej potrzebne jest połączenie z Poznaniem i szybki pociąg do Warszawy,
Po raz pierwszy zgodzę się z tobą całkowicie. Z małą uwagą iż czas jazdy będzie praktycznie identyczny oboma trasami.
Cytat:
Mój drogi poprzedniku nie zapominaj, że rolą InterRegio jest zarabianie na siebie
Wagonowe składy z bykami na czele w Jeleniej Górze jednak niestety Twoim słowom przeczą.
Ostatnio zmieniony przez Kuba MK dnia 05-06-2011, 14:59, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum