Panowie, jak chodzi o wydłużenie Łużyc do Zgorzelca to ja nie widziałbym problemu. W Jeleniej Górze stoi siedem polsatów. Myślę, że przerzucenie jednego czy dwóch na Węgliniec nie byłoby problemem, tym bardziej że w Jeleniej i tak robią tylko manewry i to na konkurencyjnych składach (ściągają i wyciągają Karkonosze i Rozewie).
[ Dodano: 11-03-2011, 21:25 ]
A co do Galicji, to jeśli z Krakowa ED72, to Wrocław moim zdaniem powinien wystawić EN71, żeby wielkość sprzętu była ta sama. Pomimo że z wrocławskiego sprzętu to EN57-1166 ma "jedynkę" w składzie.
_________________ Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki
Umożliwi też ponowny bezpośredni dojazd w Karkonosze z dużych aglomeracji miejskich takich jak: Gliwice, Katowice, Sosnowiec, Kraków – argumentuje Marzena Machałek.
Gratuluję Pani Poseł znajomości geografii pociąg Kraków - Jelenia Góra przez Sosnowiec, trasa jak najbardziej możliwa z technicznego punktu widzenia ale mało realna to raz, a dwa pociąg w tej relacji zawsze jeździł przez Mysłowice więc siłą rzeczy omijał Sosnowiec. Ale cóż zbliżają się wybory..
A z ruchem lokalnym jest aż tak fatalnie? Pociągami naprawdę jeździ tak mało ludzi? Mnie model REGIO+IR bardzo się podoba, to samo proponuję np. w linii do Krynicy jako przedłużenie Maliniaka. Co do linii do Jeleniej Góry to na pewno IR to lepsza oferta dla tego regionu niż TLk-i, takie linie może ratować jedynie połączenie ruchu dalekobieżnego z lokalnym, o tym pisze się już od dawna. I szansą na to jest połączenie pociągów REGIO z IR, gdyż w wielu przypadkach na końcówkach tras potrzeba wręcz znacznie więcej postojów. Ale.......PR-y nie widzą niestety możliwości łączenia REGiO z IR, mimo że już za komuny się dało......
Nareszcie jakaś pozytywna informacja. Jelenia Góra wreszcie przestanie być kolejowym zaściankiem. Jak widać jak się ma chęć walki to szansa na sukces jest. Wielkie gratulacje dla Pani poseł i wszystkich tych co się do tego sukcesu przyczynili.
Teraz wzorem Jeleniej Góry parlamentarzyści powinni zacząć walkę o połączenia dalekobieżne dla Zgorzelca i Kłodzka, oraz innych atrakcyjnych regionów Polski gdzie tych połączeń brakuje.
Świetna wiadomość. Gratuluję skutecznych działań i cieszę się, że przestaliście liczyć na PKP IC. Jak widać po linii zgorzeleckiej, normalną kolej można tworzyć tylko z PR. Im mniej zbetoniałego PKP IC na naszych torach tym lepiej. Tylko interREGIO!
_________________ "Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Wydłużenie tego połączenia [do Krakowa] (na razie na okres wakacji) jest sukcesem dla Jeleniej Góry, która dzięki tej relacji zostanie ponownie połączona z takimi miastami jak Katowice, Gliwice, Rzeszów i przede wszystkim - Kraków.
Ta i może Lublin jeszcze :-D
Dobra wiadomość oby nie okazało się to picem jak IR Prosna Bolesławiec-Warszawa ;] Te wydłużone pociągi oczywiście w relacji nie p. Legnicę?
Te wydłużone pociągi oczywiście w relacji nie p. Legnicę?
No nie przez Legnicę tylko przez Wałbrzych, bo mimo gorszego stanu infrastruktury to i tak jest szybciej.
Jeśli chodzi o linię legnicką to tam powinno się zawalczyć o wydłużenie IR Łużyce do Zgorzelca i drugi pociąg IR w rel Warszawa - Zgorzelec. Brak druta nie jest żadnym argumentem, bo prawie w całej Europie pociągi dalekobieżne jeżdżą po liniach niezelektryfikowanych to dlaczego w Polsce nie mogą?
Miejmy nadzieję, że pociągi będą cieszyły się zainteresowaniem mimo złego stanu infrastruktury. A co do pociągu WARSZAW-ZGORZELEC to należy pisać do PIC , ponieważ oni dostają dofinansowanie ,i ich OBOWIĄZKIEM jest realizować zapotrzebowanie na pociągi dalekobieżne.
"A widzieliście już rozkład? Bo na moje znowu Marzenka z pryszczersami z KODLK rzucili kolejny nius bez pokrycia w rzeczywistości, przynajmniej na chwilę obecną."
Chcecie wiedzieć kim jest ów Bartini? To żadna tajemnica, a informacje mam z pierwszej ręki. Otóż Bartini to niejaki Bartosz J. (23 lata), pracownik UMWD, przydupas Krzysztofa B. (26 lat). Obaj chłopcy pracują w Dziale Organizacji i Promocji Transportu:
http://bip.umwd.dolnyslask.pl/dokument.php?iddok=780&idmp=63&r=o
Bartini wszędzie gloryfikuje KD i Genowefę Ładniak twierdząc, że jest ona świetnym managerem i dzięki niej KD się rozwijają.
Ostatnio chłopcy stwierdzili, że linia do Jakuszyc to wyrzucenie pieniędzy w błoto, fajnie to wygląda, bo można się pochwalić linią w górach, która jest nikomu nie potrzebna.
Jeden z takich mikoli pracuje w UMWD (nazwisko zachowam dla siebie), gdzie odpowiada za transport. Dziwnym trafem IR "Prosna" zatrzymuje się w Teresinie, jego rodzinnej miejscowości.
(...)
Dla chłopaków z JG i okolic, którzy tak aktywnie walczą o pociągi (za co im chwała) mam sugestię, żeby zajęli się połączeniami regionalnymi. W UMWD wykluł się pomysł, żeby całkowicie zlikwidować pociągi REGIO relacji Wrocław - JG. Pociągi dojadą tylko do Wałbrzycha, gdzie będą przesiadki na szynobusy KD z Kłodzka do JG. Ten rozkładowy absurd ma obowiązywać od grudnia. Na PW służę informacjami, czyj konkretnie jest to pomysł. Być może to wasi koledzy, bo obaj gówniarze znani są z mikolstwa (jednego z nich nawet zbanowałam za oszołomstwo, dlatego przy każdej okazji ujada na nasze forum). Ci sami mikole z UMWD pod niebiosa wychwalają Genowefę Ładniak, prezeskę KD, która jest chyba największą betoniarą z PKP PR, która przez wiele lat dobijała kolej regionalną na Dolnym Śląsku. Teraz mikole traktują ją jak bożka. Czy aby nie dlatego, że wielu z nich dostało pracę w KD i UMWD? Sprzedawczyki!
_________________ "Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
A co do pociągu WARSZAW-ZGORZELEC to należy pisać do PIC , ponieważ oni dostają dofinansowanie ,i ich OBOWIĄZKIEM jest realizować zapotrzebowanie na pociągi dalekobieżne.
To fakt. Skoro udało się z Gorzowem i Zamościem to i o Zgorzelec możnaby było powalczyć. Tym bardziej że odcinek bez druta do Zgorzelca to zaledwie 26 km.
Myślę jednak że łatwiej byłoby dofinansować IR Łużyce na odc Węgliniec - Zgorzelec, tak jak to miało miejsce w ubiegłym roku w przypadku Gorzowa.
iploxi - Zapomniałeś o przystanku Sosnowiec Jęzor przez który pociąg jedzie, czyli teoretycznie mógłby się zatrzymać. Chyba jakiś nawet hipermarket jest blisko. Duża stacja PTK Rybnik tam jest, dlatego łatwo zauważyć, ale przystanek nie wiem czy jest czynny. Po zatym Ludzie z Sosnowca podjadą do Katowic lub Jaworzna Szcz. Chodziło o aglomerację. Odległości są małe. Z pociagu dobrze widać zarówno blokowiska Sosnowca jak i np Elektrownie Jaworzno.
Beatrycze, wychodzi na to, że praca w UMWD czyni mikola betonem. Użeraliśmy się już z mikolami z IRiPK, teraz trzeba z następnymi zrobić porządek. Wizjoner z Niepokalanowa niech zajmie się lepiej kolejką PIKO, bo jego absurdalnych wizji spokojnie tolerować nie będziemy!
_________________ Gdyby głupota umiała latać, LOT miałby poważnego konkurenta w postaci PKP.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum