No fajnie, fajnie ja już się powoli do tego przyzwyczajam.
Od zawsze mieliśmy połączenia bezpośrednie z największymi miastami Polski.
To prawda, gdyby nie było potrzebne zmienianie czoła, pociąg by tylko mknął przez stację, bo przecież żadne 4,5 tysięczne miasto nie ma tak dobrze jak my mieliśmy przez wiek.
Ta łącznica to takie szczeście w nieszcześciu. Mozecie przecież spróbować powiedzieć tak. Ok budujecie łącznicę ale my też chcemy pociąg do Poznania i chcemy zebyście puscili pociąg relacji Gubin- Poznań. Myślę że jest to pewnego rodzaju szansa na wznowienie ruchu na linii. A z tymi miasteczkami to nie do konca tak ze tylko Czerwiensk miał dobrze. Warto wspomnieć o Wronkach czy Szamotułach a takze o Witnicy w której zatrzymywał się Kopernik. Z tym kopernikiem to były nawet takie wałki że zatrzymywał się nawet w Nowinach Wielkich, które przecież są wsią.
żenujące
Jak nie znasz się na geografii, to się nie wypowiadaj.
Wronki mają 12 tysięcy mieszkańców, a więc prawie 3x więcej niż Czerwieńsk. Z gminą - 18 tysięcy, a łącznie korzystać może ze stacji nawet 100 tysięcy, gdyż jeszcze mieszkańcy powiatów czarnkowskiego i międzychodzkiego, pozbawieni komunikacji kolejowej W OGÓLE, a najbliższą dla nich stacją są Wronki. Jest to udowodnione badaniami potencjału stacji w 2010 r., że minimum 120 osób dojeżdża kilka razy w tygodniu do stacji Wronki zamieszkując w innym powiecie, by dalej jechać by train do Poznania.
Idąc dalej: Szamotuły mają ponad 20 tysięcy mieszkańców. To już absurd w twojej wypowiedzi
Poza tym, pociągi dalekobieżne zatrzymują się w tych miastach OD ZAWSZE i nie dlatego, że potrzebna jest zmiana czoła a dlatego, że jest potencjał ekonomiczny - we Wronkach wg ostatnich danych sprzedaje się około 2200 biletów okresowych w ciągu miesiąca, z czego minimum 70% na odcinek Wronki-Poznań, a ponad 60% to bilety na pociągi TLK+REGIO. Zatkało trochę co?
Ostatnio zmieniony przez sasho33 dnia 17-02-2011, 17:21, w całości zmieniany 1 raz
kryniczanin -Usunięty- Gość
Wysłany: 17-02-2011, 17:20
Cytat:
bo przecież żadne 4,5 tysięczne miasto nie ma tak dobrze jak my mieliśmy przez wiek.
Postój w Czerwieńsku - mieście był na pewno bardziej logiczny niż postój we wsi Stróże która posiadała łącznice na Zagórz. A stawało tu wszystko od kibla po EC.
W związku z pracami torowymi prowadzonymi przez PKP Polskie Linie Kolejowe na szlaku Sulechów - Czerwieńsk, w dniach 21.03. - 1.04.2011 roku, wybrane pociągi TLK będą kursować w skróconej relacji.
Pociągi kursujące według zmienionego rozkładu jazdy:
* TLK 75102 Zielona Góra - Gdynia Główna; kursuje w skróconej relacji Zbąszynek - Gdynia Główna
* TLK 75104 Zielona Góra - Gdynia Główna; kursuje w skróconej relacji Zbąszynek - Gdynia Główna
* TLK 17101 Warszawa Wschodnia - Zielona Góra; kursuje w skróconej relacji Warszawa Wschodnia - Zbąszynek
* TLK 71100 Zielona Góra - Warszawa Wschodnia; kursuje w skróconej relacji Zbąszynek - Warszawa Wschodnia
* TLK 57105 Gdynia Główna - Zielona Góra; kursuje w skróconej relacji Gdynia Główna - Zbąszynek
Dla Pasażerów wybranych połączeń na odcinku Zielona Góra - Zbąszynek - Zielona Góra, przewoźnik zapewni przejazd autobusową komunikacją zastępczą.
Za powstałe utrudnienia, wszystkich Pasażerów serdecznie przepraszamy.
żenujące
Jak nie znasz się na geografii, to się nie wypowiadaj.
Wronki mają 12 tysięcy mieszkańców, a więc prawie 3x więcej niż Czerwieńsk. Z gminą - 18 tysięcy, a łącznie korzystać może ze stacji nawet 100 tysięcy, gdyż jeszcze mieszkańcy powiatów czarnkowskiego i międzychodzkiego, pozbawieni komunikacji kolejowej W OGÓLE, a najbliższą dla nich stacją są Wronki. Jest to udowodnione badaniami potencjału stacji w 2010 r., że minimum 120 osób dojeżdża kilka razy w tygodniu do stacji Wronki zamieszkując w innym powiecie, by dalej jechać by train do Poznania.
Idąc dalej: Szamotuły mają ponad 20 tysięcy mieszkańców. To już absurd w twojej wypowiedzi
Poza tym, pociągi dalekobieżne zatrzymują się w tych miastach OD ZAWSZE i nie dlatego, że potrzebna jest zmiana czoła a dlatego, że jest potencjał ekonomiczny - we Wronkach wg ostatnich danych sprzedaje się około 2200 biletów okresowych w ciągu miesiąca, z czego minimum 70% na odcinek Wronki-Poznań, a ponad 60% to bilety na pociągi TLK+REGIO. Zatkało trochę co?
Chyba nie czytasz ze zrozumieniem. Nie napisałem ze Wronki i Szamotuły mają 4 tys mieszkancow. tylko to ze zaliczają sie do grona małych miast tak samo jak Witnica, Kostrzyn, Rzepin czy Słubice. Zauważ, że IC coraz czesciej usuwają te dwa miasta z listy przystanków TLK. Przedstawie Ci Twoje procenty w liczbach. Wychodzi, że z tych 100 tys. osob bilety do poznania kupuje 264 osoby. Potencjał moze i jest, z rzeczywistoscia gorzej. Nie zatkało mnie bo mnie tam ganc pomada co sie w wielkopolsce dzieje tak na prawde.
20 tysięcznych Szamotuł nie nazwałbym małym miastem. poza tym ani PIC ani PR nie mają tendencji w omijaniu tych stacji. Była tylko pół roczna przerwa między gru 09 a mar 10 z powodu błędów w PLK.
Chyba nie czytasz ze zrozumieniem. Nie napisałem ze Wronki i Szamotuły mają 4 tys mieszkancow. tylko to ze zaliczają sie do grona małych miast tak samo jak Witnica, Kostrzyn, Rzepin czy Słubice. Zauważ, że IC coraz czesciej usuwają te dwa miasta z listy przystanków TLK. Przedstawie Ci Twoje procenty w liczbach. Wychodzi, że z tych 100 tys. osob bilety do poznania kupuje 264 osoby. Potencjał moze i jest, z rzeczywistoscia gorzej. Nie zatkało mnie bo mnie tam ganc pomada co sie w wielkopolsce dzieje tak na prawde.
To ty nie czytasz ze zrozumieniem.
Ja też nie napisałem, że mają 4 tysiące, a jedynie ile mają tak na prawdę. To ty porównywałeś te miasta do Czerwieńska, które to porównanie jest jak Milk'i do czekoladopodobnego wyrobu z Biedronki.
Podaj mi jeden przykład, w którym PKP IC usuwa Wronki i Szamotuły z listy przystanków TLK na własne życzenie, bo ja takiego nie znam! Wręcz odwrotnie, postoje których nie było przez 3 miesiące dla nocnego TLK tylko dlatego, że PLK nie pozwoliła na nie bo liczył 14 wagonów i nie mieścił się w peronach (w Czerwieńsku pewnie też by się nie zmieścił), właśnie są wprowadzane dla tych miast! Powiem inaczej, dzięki m.in. moim staraniom, a głównie Pana Posła na Sejm z naszego regionu, PKP IC zdecydowało się na utworzenie osobnego połączenia nocnego 81200/18201, na bazie obecnej lubelskiej części 83204/38205! Wcale by tego nie było, gdyby nasza walka o postoje tu w Wielkopolsce i na Zachodnim Pomorzu!
Więc, ogarnij się PKP IC nie wycofało ze swojego "widzimisie" żadnego postoju żadnego pociągu, a zachowuje się wręcz odwrotnie, czyli tak samo jak ty piszesz względem logiki.
Poza tym, matematyk z ciebie marny, bo skoro 2200 miesięcznych jest sprzedawanych regularnie, 70% z nich w relacji Wronki-Poznań-Wronki, to daje 1540 biletów! A 60% niedość że w tej relacji, to jeszcze na wspólnym bilecie TLK + R, czyli 1320.
Gdzie tu masz 264 bilety? Coś marnie poszły te twoje rachunki.
Teraz, jak jeszcze masz siły, to sobie porównuj Wronki i Szamotuły do Czerwieńska myślę że wystarczająco udowodniłem bezsensowność tego porównania.
Poza tym, Dawid z Czerwieńska nawet jako mieszkaniec tej miejscowości wcale nie protestuje, że nie zasługują na postoje dalekobieżnych pociągów.
Koniec OT z mojej strony.
[ Dodano: 17-02-11, 23:48 ]
OPi napisał/a:
20 tysięcznych Szamotuł nie nazwałbym małym miastem. poza tym ani PIC ani PR nie mają tendencji w omijaniu tych stacji. Była tylko pół roczna przerwa między gru 09 a mar 10 z powodu błędów w PLK.
Nie nie @OPi,
ta przerwa trwała 8,5 godziny, dokładniej:
od północy pierwszego dnia rozkładu w grudniu 2009 do 8:48, kiedy to na szybko wydany pisemny rozkaz w związku z naszą interwencją jako społeczności lokalnej, i spotkaniu władz z PKP IC, zatrzymał się we Wronkach TLK d. Światowid 83100.
W marcu to wprowadzono jeszcze d. Mewę i d. Barbakana, ale generalnie większość postojów była na tamtym rozkazie z pierwszego dnia rozkładu.
To masz jakis chinski łatwo psujący się kalkulator . policz 2200 sprzedaja w ogole. Z tego 70% na trase z Wronek do Poznania czyli 2200 -30% =1540 i z trego 60% na tlk+regio czyli 1540- 40%= 924. Dobra przyznaje sie do pomyłki ale to dlatego ze spieszylem sie i liczylem na opakowaniu po herbatnikach:D. Ale Ty tez sie pomyliles, bo jakby pojsc Twoim matematycznym tokiem myslenia to wychodzi ze na trase Wronki-Poznan sprzedaje sie 130% biletow. wtedy te 1320 ci wyjdzie.
Opi wiem ze to przykre ale niestety do 50.000 mieszkancow to sa miasta małe.
Zreszta chyba nie bedziemy sie kłócic gdzie ile biletów sprzedaja i ktore miasta sa małe a które nie.
Nie napisałem że z tych 70% do Poznania 60% są na TLK, tylko że 60% z ogółu, a to różnica. Nie doczytałeś, wróć do tamtego posta - tam nigdzie nie jest napisane że 60% z 70% tylko że z ogółu.
Tak, bo gdyby miały się tutaj zatrzymywać normalnie TLK, to nocny pociąg do Świnoujścia by nie przejeżdżał przez sstację z V=40km/h.
Dobrze ze Lech był
[ Dodano: 18-02-2011, 06:49 ]
Warto jeszcze dodać że na Lecha do Czerwieńska zawsze przyjeżdżało dużo osób z okolicznych wsi, nawet z Krosna.
No ale przecież co za problem będzie dojechać PKS do Zielonej Góry, i jechać dalej pociągiem.
Powiedzcie tylko czy połączenia Regio Zielona Góra- Zbąszynek/Poznań będą przez Czerwieńsk czy też będą go omijały ?
_________________ zielona góra - ostrów wielkopolski WRÓĆ!!!
Powiedzcie tylko czy połączenia Regio Zielona Góra- Zbąszynek/Poznań będą przez Czerwieńsk czy też będą go omijały ?
UMWL zapewnił, że wszystkie połączenia REGIO i w przypadku powstania jakiegoś InterREGIO na tej trasie, będą wjeżdżały do Czerwieńska.
Twoje miasto ominą tylko TLK i jeśli będzie to EIC.
@OPi, luz o to tu przecież chodzi żeby dzielić się informacjami.
"....Zwracam ponadto uwagę, że łącznica dotyczy ruchu na odcinku Zielona Góra - Zbąszynek, natomiast nie będzie miała żadnego wpływu na skomunikowanie Czerwieńska z Zieloną Górą, gdyż na tym odcinku funkcjonują również połączenia w kierunku Szczecina - tłumaczy Polak."
To cytat z wypowiedzi pani marszałek dla Gazety Wyborczej Zielona Góra.
Potwierdza to tylko przyjętą strategię i czyni oczywistym że budowa nie jest prowadzona dla 3-4 teelek.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum