DB Regio nie moze w tym przetargu startowac... Bo nie ma licencji od UTK polskiego
Słyszałeś może o pociągach tej spółki w relacji Wrocław-Drezno/Drezno-Wrocław ?
Mogą jeśli tylko zachcą startować w tym i każdym innym przetargu które ogłoszą województwa.
Cytat:
Poza tym DB zażadaloby okolo 30 zlotych doplaty za km.
Masz jakieś dane źródłowe z kalkulacją czy tylko tak sobie rzuciłeś kwotę wiedząc że w woj. kujawsko-pomorskim jest to kwota 17,99 na najbliższe dziesięć lat?
Cytat:
To zalezy czy UM placilby za dostep do PLKi... jak w kuj-pom
Za dostęp do infrastruktury (tory, energia, perony,dworce) płacą przewoźnicy a nie UM-y.
Słyszałeś może o pociągach tej spółki w relacji Wrocław-Drezno/Drezno-Wrocław ?
Tak. Jest to tzw. kooperacja z Przewozy Regionalne to one sa organizatorem tego pociagu.
Cytat:
Masz jakieś dane źródłowe z kalkulacją czy tylko tak sobie rzuciłeś kwotę wiedząc że w woj. kujawsko-pomorskim jest to kwota 17,99 na najbliższe dziesięć lat
Byly przetargi, i Arriva żadałóa bodaj 32 zl/doplaty za km.
Cytat:
Za dostęp do infrastruktury (tory, energia, perony,dworce) płacą przewoźnicy a nie UM-y.
To prawda teraz tak jest.
Ale w kuj-pom jest umowa 10letnia, i niestety ale prognoza jest taka ze koszt pociagokilometra w 2020 roku moze wyniesc, nawet 25 zlotych.
Chodzi o dostep do torow, dzisiaj np. jest to 7 zllotych/km, a w 2017 roku,moze to byc 15 zlotych za km. Dlatego przewoźnik nie moze sie na to zgodzic, bo generowalby straty w latach 2017-2020 i po co komu taki interes prywatnego przewoźnika darczyńcy?
Gdzieśpisało ze Arriva nie jest zainteresowana "Ekspansją" na inne województwa... Ale moze zglosi sie ktos inny, tylko kto?
Właśnie napisałem do Arrivy maila w tej sprawie. Czy są zainteresowani innymi województwami. Czy nie chcieliby obsługiwać np Ostbahnu i czy jest to w ogóle możliwe i parę innych pytań. Jak coś mi odpiszą to napiszę tutaj. Myślę, że jakaś konkurencja w końcu musi się zjawić bo będziemy mieli to dziadostwo, które jest teraz już na zawsze. Chyba, że porządek zrobią niemcy. Będziemy płacić 2 razy drożej ale będziemy przynajmniej mieli to za co zapłaciliśmy.
Zainteresowani to może i są. Ale na kujawsko-pomorskie nie wyrabiają z taborem, więc...
Moim zdaniem marszałkowstwo powinno też zainwestować w nowe EZT a nie tylko w spalinowki. Wtedy mogłoby do obsługi wojewodztwa wybierać kogo sobie zażyczy. Bez obawy, że zabraknie taboru lub PR będzie szantażowało, że zabierze EZETY jak inny przewoznik będzie. W przeciwnym razie zawsze będą jeździły tylko PR bo tylko one ma jakiś tabor. Jak dla mnie może być jakakolwiek spółka. Może nawet jeździć po wojewodztwie razem z PR-ami. Wiadomo, że konkurencja zmusilaby ich do działania z korzyścią dla podróżnego. Linie kolejowe w lubuskim się marnują poprostu. Linia Kostrzyn Krzyż ma przepustowość 51 par pociągów na dobę a ile mamy?? 10 czy 12 par to zaledwie 25% możliwości. Strach na to patrzeć. Poza tym gdyby pieniadze wydane na szynobusy poszly na elektryfikacje linii po ktorej jezdza juz bysmy mieli druta do Krzyza.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum