Rodzina dostanie międynarodowa karte zniżek w przypadku kiedy posiada uprawnienia. Posiadając tę kartę zniżek kupujesz normalnie bilet w kasie z tym ,że po okazaniu karty dostajesz 50 % zniżki Każdego roku dokupuje sie tylko znaczek w wysokosci 25 zł i waże jest to rok , natomiast wyrobienie karty z pierwszym znaczkiem to koszt 60 zł. Nie wypełnia sie żadnych pól jak w bilecie FIP bo ich tam po prostu nie ma.
Dokładnie tak zrozumiałem zasadę działania międzynarodowej karty zniżek
Bilety FIP biorę dopiero za kilka miesięcy z powodu ich ważności (3 miesiące), a taka karta to super sprawa - krótkie wyjazdy na terytorium danego kraju połowę taniej
Mógłbym prosić o radę odnośnie pierwszego wyrobienia MIędzynarodowej Karty Zniżek FIP?
Cytat:
Karta może być wystawiona nawet na kilka osób z tej samej rodziny, jednakże dla dzieci powyżej 21 lat wymagana jest już oddzielna karta.
Taka informacja znajduje sie w przyklejonym wątku. Mam więc rozumieć, że JEDNĄ kartę (60zł) mogę wystawić i na ojca kolejarza i na jego żonę i na dwójkę dzieci? Czy źle to zinterpretowałem?
Dzięki wielkie za pomoc.
W takim razie ojciec w następnym tygodniu zgłosi się do osoby z kadr w swoim zakładzie pracy.
Jak rozumiem, mam 50% zniżki na wszystkie koleje, które wymienione są z lewej strony międzynarodowej karty zniżek? Czyli te moje pociągi "R" - najtańsze we Włoszech są objęte zniżką/
A i jeszcze jedno pytanie, bo tutaj mam wątpliwości. Ja i mój brat mamy wykupione prawo do 80% zniżek w PL. Nasza mama (czyli , co oczywiste, żona pracownika PKP), nie ma wykupionego prawa do 80% w Polsce, bo kosztowało to zbyt drogo, a pociągami ona zbyt dużo nie jeździ. Czy mimo to, przysługiwać będzie jej 50% FIP?
@Harvi
Szczerze to nie wiem jak jest z rodziniami bo mnie to niedotyczy, ale we wniosku trzeba napisac nr legitymacji wiec moze konieczne jest wykupienie zniżek na dany rok, ale z drugiej strony to FIP chyba bez wzgledu na wykupienie zniżek się po prostu należy. Żeby było smieszniej to o ile dobrze pamiętam to tylko PKP pobiera oplate 25 zl za wydanie FIP , a inne zarzady kolejowe dają to swoim pracownikom bezpłatnie
No to mama się nie załapie. Teraz są nowe legitymacje, a właściwie to się nazywa "Poświadczenie".
Dzięki jeszcze raz za pomoc.
A jak jest z tymi włoskimi najtańszymi kolejami "R"? zniżki normalnie 50% będą? Mam nadzieję, że tam kasjerzy bardziej zorientowani niż Polacy, bo u nas z tego co wiem, obcokrajowcy mają ogromne kłopoty z FIP.
Tak we Włoszech na pociagi R bedzie zniżka 50% .Z biletami FIP to wszedzie sa dziwne problemy. We Francji mialem straszne problemy i w Austrii.Każdy inaczej interpretuje przepisy niestety.W Polsce dokładnie nie wiem z czym są problemy bo do FIP wystarczy tylko wpisac date wyjazdu w pole ktore jest wazne 2 dni i dokupic ewentualnie rezerwacje jesli podrozujemy pociagiem z miejscowkami. Natomiast po okazaniu miedzynarodwej karty znizek FIP kasjer wystawia normalny bilet ze zniżką 50% wywołaną kodem 51 "umowa" .
Ok. Od września wybieram się na dłuższe wyprawy, wtedy już z biletami FIP (mój cel, to Hiszpania), potem jakieś mniejsze wyprawy w październiku/listopadzie.
Tak swoją drogą, załóżmy, że jadę EN 446 do Amsterdamu. Pociąg wyrusza z Polski, jedzie przez Niemcy i ostatecznie do Holandii. Jak wygląda w praktyce użycie biletów FIP? Na terenie Polski FIP nie obowiązuje dla mnie? Potem wypisuję jeden bilet na Niemcy + jeden na Holandię?
Oczywiście widze, że miejscówkę trzeba kupić.
Jeśli ktoś z forumowiczów wybiera sie w Sierpniu/Wrześniu/Październiku/Listopadzie na jakąś wyprawę z FIP i jeżeli jest możliwość, żeby ktoś z Wami się zabrał na wspólna podróż, to jestem chętny Niezależnie od kierunku podróży.
Jesli bedziesz jechac "Janem Kiepurą" do Amsterdamu wpisujesz po jednej wlasciwej dacie w polu biletu FIP kolei niemieckich i holenderskich,natomiast przez Polskę do granicy musisz kupić bilet ze swoja zniżką na poc.EC.Rezerwacje są płatne.
Czyli będę miał o dwa bilety FIP mniej?
Miejscówka 16zł. Bilet na 2 klasę do Rzepina (ostatnia polska stacja) 21,42zl z dzisiejszym kursem Euro (tak mi informacja Intercity odpisała).
Więc 37,42zł ze Wschodniej do Amsterdamu. Ciekawie
Myślę jeszcze nad drugą opcją: dostać się do Rzepina czymś innym. I wziąć sobie miejscówkę na 1 klasę, bo z Warszawy do Rzepina 1 klasą jechać nie mogę (mam 80% na 2 klasę w tym pociągu).
Tylko wtedy trzeba kupować jakąś przejściówkę? Bo z Rzepina pociąg jeszcze jedzie na terytorium Polski jakiś czas, a na ten odcinek biletu miał nie będę (bilet FIP dopiero z Niemiec).
Nasza mama (czyli , co oczywiste, żona pracownika PKP), nie ma wykupionego prawa do 80% w Polsce, bo kosztowało to zbyt drogo, a pociągami ona zbyt dużo nie jeździ. Czy mimo to, przysługiwać będzie jej 50% FIP?
załóżmy, że jadę EN 446 do Amsterdamu. Pociąg wyrusza z Polski, jedzie przez Niemcy i ostatecznie do Holandii. Jak wygląda w praktyce użycie biletów FIP?
Jadąc tym pociągiem, najpierw musisz kupić bilet na polski odcinek ze zniżką 80% do granicy kraju - sacja graniczna to Kunowice(GR), ale pewnie kasjerzy będą mieli problem z taką stacją, na dobrą sprawę starczy do Rzepina (to chyba 17 km różnicy). Bilet to około 22zł + miejscówka na "Janka" 4 euro. Potem wpisujesz datę na bilecie FIP na Niemcy i na Holandię i jedziesz. Jadąc EC, np BWE możesz w Rzepinie przejść do 1 klasy, bo w Polsce masz na pociągi EC tylko na 2 klasą, natomiast za granicą możesz iść do klasy 1, konduktorzy nie patrzą, że miejscówką na klasę 2, chyba nawet nie jest ona po nienieckiej stronie wymagana. W "Kiepurze" nie ma 1 klasy siedzącej, jest tylko 2 klasa (tzw. sleeperetka).
O, fajna sprawa z tą miejscówką. Ja baardzo dawno nie jechałem na rezerwacji miejsc i po prostu myślałem, że miejscówka = zarezerwowane miejsce nr XX w klasie 1/2.
Cytat:
Jadąc tym pociągiem, najpierw musisz kupić bilet na polski odcinek ze zniżką 80% do granicy kraju - sacja graniczna to Kunowice(GR), ale pewnie kasjerzy będą mieli problem z taką stacją, na dobrą sprawę starczy do Rzepina (to chyba 17 km różnicy).
I tu mam właśnie problem, podobnie z resztą jak w przypadku wyjazdu do Czech i pokonaniu odcinka Zebrzydowice ->Buhumin .
Wtedy jakby nie patrzeć, przejazd od ostatniej stacji w Polsce do pierwszej stacji zagranicą [zakładając że jadę nie na FIP bilecie, a 50% zniżki, czyli bilet muszę mieć kupiony] jest bez biletu i boję się, czy nie będzie żadnych problemów, czy jakiś kar nie będę musiał płacić.
Jeżeli zdarzy mi się taka sytuacja, to co wtedy? prosić o jakieś przejściówki?
Na odcinkach granicznych w pociągach PKP IC nie ma żadnych przejściówek ani kontroli. Bez obaw, FIP jest ważny od granicy państwa, więc jak kupisz bilet do polskiej granicy to jedziesz legalnie. A jak masz do stacji granicznej, to też się nie przejmuj - w praktyce kontrola przychodzi dopiero po zmianie drużyn (np jadąc do Czech czeska drużyna wsiada w Bohuminie).
A jeśli przyjdzie wyjątkowo upierdliwy kontroler, to kupisz bilet na ten kawałek, ale to tak prawdopodobne, jak ciepła woda w kiblu w TLK zimą
Przy jeździe na bilety FIP (który jak napisałeś obowiązuje od granicy państwa) nie mam raczej obaw.
Inna sprawa, jak korzystam z 50% na książeczkę. Wtedy muszę normalnie kupić bilet, w przypadku wyjazdu do Czech w Bohuminie.
No to chyba wszystko juz wiem, pytania pewnie pojawią się w praktyce.
We Włoszech przy zakupie biletu pojazuję kartę 50% zniżek i ma nadzieję, że zniżkę otrzymam.
Rozumiem. Czyli mam jeszcze przed sobą ponad 5 lat szansy na darmowe podróże przynajmniej po Europie
No, nie po całej Europie! Nie wszystkie sieci kolejowe należą do FIP. A jako członek rodziny (nie pracownik) możesz dostać bilety bezpłatne tylko na niektóre z nich (np. nie dostaniesz na Austrię, Szwajcarię, Francję, Wielką Brytanię itd... - na tych sieciach możesz podróżować za pół ceny, jeśli wyrobisz kartę zniżek FIP).
A 5 lat masz pod warunkiem, że wcześniej nie zaczniesz pracować i nie zawrzesz związku małżeńskiego!
Pozdrawia Kajetan.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz załączać pliki na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum