kij z tym malowniem - PRy pomaluja je na nowo, niech tylko te loki tam wroca!!
mk1992 -Usunięty- Gość
Wysłany: 06-01-2011, 12:35
@xzielak, czy to jest już pewne na 99%? Jeśli tak, to możemy śmiało stwierdzić, że będzie to początek poprawy sytuacji polskiej kolei. Oby PR-y dobrze to wykorzystały. Szkoda, że prezesem nie jest już Moraczewski, ciekawe, jaka byłaby jego wizja w sytuacji, w jakiej za niespełna 2 miesiące mogą się znaleźć Przewozy Regionalne?
Szkoda że Moraczewski nie jest już prezesem PR. Dużo dobrego zrobił dla tej firmy i dla pasażerów. Jestem pewien na więcej niż 100% że już by miał plany jak wykorzystać te nowe-stare lokomotywy. Można by nowe iR i Re tworzyć, nie trzeba wynajmować od Carguli byków do 3 czy 4 wagonów... możliwości dużo. Prawie 70 lokomotyw to jest bardzo dużo. Trzeba mieć tylko olej w głowie żeby takiej szansy nie zaprzepaścić. Moraczewski miał ów olej. Szkoda że odszedł z PR no ale walka z betonem nie jednego wykończyła (vide Krycha)
_________________ Pokuccy kopciarze - łączcie się !
MKŁ będzie miała okazję się wykazać. Myślę że będzie OK - jest dużo działań, które nie są widoczne na pierwszy rzut oka, ale świadczą o tym że PR się rozwijają, a nie zwijają.
Jak myślicie, dlaczego PKP IC przez dwa lata nie przemalowały budyni na swoje barwy, a ograniczyli się jedynie do naklejenia logo spółki? Bo doskonale wiedzieli, że sprawa śmierdzi i skończy się w sądzie i trzeba będzie zwrócić tabor do prawowitego właściciela.
Na marginesie - co prawda budyni nie naznaczyli swoim malowaniem, ale do niedawna przemalowywali masę zielonych, czerwonych wagonów i zielonych EU07. To na takie bzdury ich stać a na rewizje już nie...Wiem, że to tańsze, ale takie retuszowanie sytuacji spółeczki i jej szacunku dla pasażera (a raczej braku) poprzez błyskotki i kolorowe reklamy przypomina zawijanie gówna w papierek.
Nie wiedziałem, że kiedyś to napiszę ale domagam się przekwalifikowania części TLK na IR.
Co do przetargu na wypożyczenie byków przez PR, to skąd PR mają wiedzieć czy odbicie budyni drogą sądową się uda? Gdyby nie ogłosili tego przetargu to zaszłaby możliwość masowych odwołań pociągów IR czy składów kiblowych na pociągach Barbakan, Wielkopolanin, Portowiec, Matejko, Brda, Pomorze itd.
Ostatnio zmieniony przez ET40 dnia 06-01-2011, 13:02, w całości zmieniany 1 raz
H3rlitZ, może przetarg był na utrzymanie obecnych połączeń IR/RE, a nie na przejmowanie istniejących TLK. Znasz szczegóły przetargu? Warunki odstąpienia?
Jasne, że to tylko nasze dywagacje, ale może być w tym ziarno prawdy.
Spokojnie, ja sam probuje przekonac aby przeniesc pospieszne do PR jako IR.
ale jedno wam powiem:
wszystkich pociagow TLK nie mozna od razu przeniesc do IR, tylko musi sie to dziac stopniowo... To moze zajac nawet 2 rozklady...
No stopniowo, a jakżeby inaczej . Następnego szoku pasażerowie już nie zniosą. Ale stopniowe przekazywanie TLK do Przewozów Regionalnych wraz z odpowiednią częścią dotacji i co za tym idzie prawdopodobna obniżka cen biletów to najlepszy scenariusz jaki można sobie wyobrazić .
I najważniejsze, zmiana tej debilnej nazwy TLK. Niech będą pospieszne i tyle. A nie że mamy sriliard nazewnictw. Kalinka to pospieszny (bo międzynarodowy) a reszta to jakieś TLK, EIC, IC, SRIC czy inne gówna. Tak samo z regio, przez 200 lat był osobowy to teraz jakieś imbecylne regio musieli dać. Osobowy, Pośpieszny, Express, żadnego kombinowania.
_________________ Pokuccy kopciarze - łączcie się !
To prawda, chociaż po IC trudno się spodziewać jakiegoś rozsądku nawet w nazewnictwie, ale PR-y mogłyby przemianować interRegio na pospieszne, tak jak nazwa IR (podobnie jak TLK) niewiele mówi przeciętnemu pasażerowi korzystającemu z pociągów raz na jakiś czas, tak nazwa "pospieszny" budzi oczywiste skojarzenia z tanim połączeniem szybszym od osobowego. Może niektórzy klienci właśnie przez taką zmianę nazewnictwa zostaliby przyciągnięci do PR?
EDIT: RegioEkspres to zapchajdziura powstała po nieudanej próbie utworzenia taniego połączenia Poznań - Berlin. Wagony zmodernizowane już były więc coś z nimi trzeba było zrobić i powstały RE.
Ostatnio zmieniony przez ET40 dnia 06-01-2011, 13:18, w całości zmieniany 1 raz
PRy powinny zajac sie pociagami regionalnymi REGIO i miedzywojewodzkimi InterRegio, zadnych RegioEkspresow i innych wynalazkow
plus dla pasazera - jeden bilet na pociag dalekobiezny i regionalny - czyli powrot do normalnosci!!
mk1992 -Usunięty- Gość
Wysłany: 06-01-2011, 13:21
Wy się tak nie podniecajcie, że PR-y będą uruchamiały dawne pośpieszne. Na razie krążą tylko plotki o rzekomym zwróceniu budyniów do pierwotnego właściciela. A i tu są pewne wątpliwości, o których wspomniał kolega @H3rlitZ, zadając dobre pytanie. Mianowicie, skoro PR-y mają odzyskać budynie, to po co ogłaszali przetarg na dzierżawę lokomotyw, który wygrały Cargulce? Nie popadajmy w przedwczesny hurraoptymizm, bo może się okazać, że ktoś puścił w eter głupią plotkę, a głupole się cieszą...
Noema, Jak myślisz do kogo należała spółka która "odkupiła" od Cargo siódemki z rezerwy długoterminowej?
Do kogo też należała spółka Cargo która dokonała ich zbycia i kto podjął o tym decyzję ?
Skąd spółka PKP PR pozyskała środki na sfinalizowanie tej transakcji i następnie na przeprowadzenie napraw?
Cytat:
Bzdury!
Tak to słowo najlepiej pasuje do opisania stanu faktycznego w tej sprawie, nie ma żadnego powództwa w tej sprawie więc puki co nie może być tu żadnego wyroku.
Ostatnio zmieniony przez pospieszny dnia 06-01-2011, 13:26, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum