... Oczywiscie firma chce zarobic na pasazerach, ktorzy przerywaja podroz ze swojej inicjatywy(zwiedzanie, wizyta u cioci itp) czy to jest sluszne to inna sprawa, ale tak interpretowalbym zmiany. Czy wyobrazacie sobie rakcje Federacji konsumentow, gdyby podrozny nie mogl na zakupionym bilecie dojechac do celu?
Nie zgodzę się z Tobą, gdyż w czasie wakacji wracałem ze znajomymi z Łeby do Jeleniej Góry składem 58504/68504 z przesiadką na Karkonosze, za Słupskiem doszło do wypadku liczyłem że szybko awaria zostanie usunięta i zdążymy na Sudety po 12. Pech chciał opóźnienie ponad 500 minut, i co w takim wypadku ma zrobić śmiertelnik który nie ma pojęcia o kolei (zaznaczam iż nie mieliśmy już pieniędzy - jakby nazbierał to na 1 piwo by było) Co w takim przypadku jeżeli mają obowiązywać nowe przepisy bilet jest ważny 1 dzień! Na trasie do Poznania kierpoć był super i dla niego pozdro, ale od Poznania jak wsiadła Wrocławska drużyna to niech to szlak jasny trafi, poprosiłem o to żeby na biletach dostać adnotację żeby móc dalej jechać na biletach z 1 klasy w złomowatym kiblu. Odpowiedz NIEDASIĘ. Bo to jest inna spółka, poprosiłem więc o to żeby zadzwonili do Wrocka i dostali zgodę. Po godzinie przychodzi konduktorka i słyszę NIEDASIĘ (light) wypiszą nam na bilet zwrot za nie wykorzystany odcinek Wrocław-JG, (siekiera się w kieszeni otwiera) trasa liczy Łeba-JG 696km, a Łeba-Wroc 569km wystarczy zobaczyć że zwrot będzie 4,08PLN czy po dokonaniu w kasie zwrotu i zakupie biletu na PR Wro-JG? No raczej nie. Do konduktorki powiedziałem że ma to załatwić, jeżeli nie to proszę o numer służbowy i kieruję skargę do IC, 2 skarga pójdzie do PR, a na koniec do UOKIKu. Po 15 minutach mieliśmy załatwiony przejazd w PR z biletem TLK 1kl. Zastanawiam się przy tych debilnych przepisach jak będzie się podróżować w 2011 roku?
To nie był przykład z Wrocławia do Poznania a z np. Przemyśla do Gniezna nocnym TLK z minutową przesiadką na najbliższy pociąg w Poznaniu w kierunku Gniezna.
pojedziesz tym na który sie zdazysz przesiasc, jezeli bedziesz sie przesiadal do wieczora, to wtedy kupsz nowy bilet i wszystko.
Modliszka, to jak kupię bilet dwa dni wcześniej to już na wyjazd będzie nie ważny, a przy podróżach jak na Połoninach nie daj panie Boże coś się stanie i czas jazdy do Gdyni 25h (planowo jedzie 18:20) i co w tedy?
Scotty, ja już sama nie wiem. Widać, że beton PKP IC kombinuje jak jeszcze bardziej wydoić pasażerów. Myślę, że jest to wstęp do likwidacji nocnych pociągów.
_________________ Bądź szczery, a wyzwą cię od chamów i prostaków.
Modliszka,to chyba tak nie jest.Dzień liczą od godz. 00.00 do 24.00 i nie jest ważne czy kupiłaś bilet o godż 8.00 czy 20.00,ważny jest tylko w danym dniu,a nie przez 24 godziny.Gdyby bilet był ważny przez 24 godziny od momentu wystawienia to w zasadzie problemu by nie było.
kowal331, chyba sobie nie wyobrażasz, że PKP IC zmusi pasażera udającego się z Wrocławia pociągiem o 22:30 do Przemyśla do zakupu dwóch biletów. Przecież to byłby absurd roku, a PKP IC samo strzeliłoby sobie w kolano. Chociaż z drugiej strony po betonie można się wszystkiego spodziewać. Towarzystwo z Grójeckiej, które jest kompletnie oderwane od rzeczywistości już wielokrotnie udowodniło, że stać ich nawet na najgłupszy idiotyzm, który uderza w pasażerów. Potem jest wielkie zdziwienie, że w Polsce postępuje masowy odpływ pasażerów od kolei, przy czym najwięcej traci nie kto inny jak właśnie PKP IC. Powtórzę to co już napisałam. Myślę, że PKP IC knuje likwidację nocnych pociągów i stąd te chore kombinacje z biletami.
_________________ Bądź szczery, a wyzwą cię od chamów i prostaków.
Ostatnio zmieniony przez Modliszka dnia 26-12-2010, 22:08, w całości zmieniany 2 razy
Jeżeli IC będzie dążyć do uwalenia nocnych rzeźni lub biletu ważnego tylko na dany pociąg, trzeba będzie skierować skargę no tatuśka Tuska, jeżeli on nie zdziała Prezydent a w końcu do Parlamentu UE, i ktoś z tym będzie musiał zrobić porządek a tym czasem jestem zdania Marketingowców i całą biurokrację IC i PLK na zbity pysk do UP i do łopaty
Modliszka,od zasady ważności biletu tylko do północy danego dnia jest wyjątek,podróż pociągiem bezpośrednim,wtedy można by jechać tym o 22.30 z Wrocławia do Przemyśla,ale jeśli miałaby być przesiadka po drodze po północy to niestety "szanowna Pani musi mieć drugi bilecik"
Scotty,ja bym się bał dawać ich do łopaty,mogli by jeszcze zepsuć.
kowal331, no to jadąc w nocy z Wrocławia do Zakopanego z przesiadką w Krakowie pasażer musiałby kupić dwa oddzielne bilety na dwa różne pociągi TLK. Przecież to jest jakiś absurd! Musze się uszczypnąć...
_________________ Bądź szczery, a wyzwą cię od chamów i prostaków.
Jakby mieli skasowac nocne pociagi to by to po prostu zrobili wprowadzajac rozklad bez tych pociagow. Jaki cel mialoby dochodzenie tego naookolo jak mozna to zrobic od razu.
Modliszka,masz rację to jest absurd,ale dla ICC opłacalny,bo zamiast ok 60 zł zapłacisz 90zł za taki przejazd.W tej sytuacji większośc pasażerów pójdzie na dworzec PKS i pojedzie autobusem za 55zł do tego Zakopanego
Ostatnio zmieniony przez kowal331 dnia 26-12-2010, 22:23, w całości zmieniany 1 raz
rysio, beton PKP IC nic nie robi wprost. Najpierw celowo psują ofertę, świadomie zniechęcają ludzi do pociągów, a dopiero potem pod pretekstem niezadowalającej frekwencji podstępnie likwidują kolejne połączenia. Ile pozostało z tego co PKP IC w 2008 roku przejęło od PR? Góra 50%.
_________________ Bądź szczery, a wyzwą cię od chamów i prostaków.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum