Podobnie kombinujących widziałem w pociągu EC Sobieski, EC Praha, gdzie np 2 kolejarzy kupowało 6 miejscówek (w Petrovicach, kilka lat temu, jak jeszcze w Czechach kosztowały po 30 koron, a korona była po 13 groszy). Potem zasłaniali przedział i siedzieli we 2.
Prawie zawsze za Katowicami konduktor przyprowadzał kogoś do tego przedziału i mówił, że może tu jechać, bo miejsca są wolne i nikt na nich nie siedzi.
Ja kiedyś kombinowałem tak z pustym przedziałem przy imiennym sieciowym. Pobrałem w kasach sześć bezpłatnych miejscówek chodząc od kasy do kasy i prosząc o miejscówkę obok miejsca X. nie przyniosło to jednak żadnych korzyści. Przy pełnej pełnym wagonie i moim pustym przedziale część dwie osoby z innych przedziałów przesiadły się do mnie - mieli prawo. Jednakże teraz mi głupio z tego powodu.
Jezdze z Zakopanego do Gdyni Gł dawnym nocnym Monciakiem w wagonie sypialnym z dwojka moich kolegow w przedziale 3 osobowym majac oczywiscie wykuipone 3 miejsca sypialne plus 3 bilety 2 kl na ww odcinek. Raz zdarzyło sie ze jeden z kolegow nie mogl jechac. Bilet byl kuipony dla 3 na jednym blankiecie. Przy wsiadaniu do wagono konduktor zapytal sie o 3 osobe. Odpowiedzielismy ze nie jedzie. Nie bylo w ogole mowy o tym zeby kogos nam dosadzil. Mamy 3 bilety i 3 miejscowki i caly przedział.
Jeżeli się nic nie zmieniło w przepisach to miejsce sypialne/leżące należy zająć w ciągu 30 minut od wyjazdu ze stacji od której zakupiony był bilet. W przeciwnym razie traci się takie miejsce - konduktor może je sprzedać komuś innemu.
_________________ Przywrócić pociągi dalekobieżne przez Kluczbork!
Tak jest. Na nic kombinacje się nie zdają. Ja wychodzę z założenia że lepiej zapłacić więcej za dwuosobowy lub jednoosobowy niż jechać w stresie że nagle ktoś się wrąbie do przedziału.
_________________ PKP PLK - SWOJE KADRY BETONUJEMY PROFESJONALNIE
Jeżeli się nic nie zmieniło w przepisach to miejsce sypialne/leżące należy zająć w ciągu 30 minut od wyjazdu ze stacji od której zakupiony był bilet. W przeciwnym razie traci się takie miejsce - konduktor może je sprzedać komuś innemu.
Jest jedno ale. Jeżeli zostały wykupione 3 miejsca sypialne w przedziale a jedzie tylko mężczyzna i kobieta to nie można dać kogoś trzeciego. Na bilecie jest wpisane że przedział rodzinny, a więc w takim wypadku trzecia osobę można dołączyć za zgodą tych pasażerów. Jeżeli miałaby być to kobieta to mężczyzna musiałby sie zgodzić, a jeżeli mężczyzna to o zgodę pytanoby kobietę. Furtka wiec jakaś jest.
gszymon,
1. Nie obraź się ale jak czytałem twój post, miałem wrażenie że czytam wypracowanie 14-latka w Gimnazjum, który chce pokazać wszystkim że jest taka fajna zabawka jak KUSZETKA., jeżeli co w informacji jest istotne to już sukces, sam nie jestem super poliglotą, ale wspomniany opis podróży mógłby wyglądać inaczej, przejrzyściej i nie tak kolorowy.
2. Miłośnicy Kolei (większość) wie co to jest kuszetka i czy różnicy się od sypialnego, ok., ja też nie jestem geniuszem, bo co do tych wagonów szukam informacji producenta i rok produkcji w jakiej liczbie wypuszczone, w jakiej liczbie ze złomowane, jakie posiada parametry techniczne, informacje o modernizacji od momentu wyprodukowania.
3. Kilka moich wskazówek i uwag co do opisu podróży.
Cytat:
Moją podróż odbyłem w wakacje na trasie Wrocław - Gdynia - Władysławowo i powrót na trasie Władysławowo - Gdynia - Piotrków Trybunalski.
Które wakacje?
Cytat:
Planowałem podróż z moją dziewczyną tam z piątku na sobotę (dokładniej mówiąc w sobotę 12 minut po północy) i powrót z niedzieli na poniedziałek, czyli w pełni szczytu wakacyjnego.
Brak konkretnego terminu, w tym przypadku zbędne jest podawanie czasu w formie powyżej. Moja propozycja: „Podróż do Władysławowa z dziewczyną zaplanowałem (np.) w nocy z 16/17.06, z Wrocławia Gł. odj. 0:12h., powrót (np.) 28/29.06 w szczycie przewozowym.”
Cytat:
Trasa dosyć długa, obłożenie pociągów znaczne, więc zdecydowaliśmy zarezerwować miejsca w pociągu wcześniej.
Kolejny brak konkretów, (nawiasem mówiąc, nie widziałeś jeszcze długiej i męczącej podróży, przejedź się Połoninami Krynica-Gdynia 18h jazdy), podając obłożenie pociągu staraj się podawać wcześniej wyliczoną frekwencję.
Cytat:
Istnieje jedynie możliwość rezerwacji miejsc w pierwszej klasie i ewentualnie miejsc do leżenia lub sypialnych. Ze względu na wygodę i nie wielką różnice w cenie pierwszej klasy i miejsca do leżenia zdecydowaliśmy się na to ostatnie.
W 1 klasie RF rezerwacja Fakultatywna, czyli na życzenie podróżnego nie jest obowiązkowa, w przypadku kuszet i sypialnych, obowiązkowa.
Nie sądzę aby kuszeta była tańsza od 1 klasy, jak poniżej u ciebie czytam korzystasz z Max26., ale do tego jeszcze wrócę.
Cytat:
[…]Przedziały już nie są oszklone, a drzwi przypominają te do toalety.[…]
ładne podsumowanie przypominające drzwi do toalety
Cytat:
oraz w zależności od rodzaju miejsca drobny poczęstunek[…]
drobny poczęstunek jak się nie mylę tj, ciastko 5g i do wyboru kawa, herbata lub sok 0,2l i to bodajże w sypialnym „single”
Cytat:
Nie jestem pewien czy mój pomysł jest możliwy do zrealizowania w praktyce ze względów regulaminowych, ale dwie osoby podróżujące razem mogą zapłacić po 80 złotych od osoby za miejsce w takim przedziale plus po 40 zł za trzecie miejsce. […]
już powyżej poinformowali i tego się trzymają, jeżeli osoba fizyczna lub wirtualna nie zajmie miejsca w ciągu 30 minut, konwojent ma prawo sprzedać wolne łóżko, a Ty w tym przypadku tracisz w zależności od ilości wirtualnych łóżek.
Cytat:
Wracając do mojej podróży z Wrocławia do Władysławowa zdecydowałem się skorzystać z pociągu nr 65510 relacji Szklarska Poręba - Wrocław - Gdynia Główna - Hel. Pociąg startuje ze Szklarskiej Poręby z tabliczką do Warszawy Wschodniej. We Wrocławiu czeka już na niego pociąg przez Gdynię Główną na Hel. Dwa pierwsze wagony z pociągu do Warszawy są przetaczane na koniec pociągu na Hel i w ten sposób docierają do stacji Gdynia Główna, gdzie nie wiedzieć czemu są odpinane i kończą bieg. Chciałem tu zaznaczyć, że na stronie www.intercity.pl ten pociąg miał pokazane, że wagony sypialne i z miejscami do leżenia, będą tuż za lokomotywą, a było dokładnie na odwrót.[…]
Mam dziwne dejavu 65510 w relacji Szklarska Poręba – Wrocław – Gdynia – Hel, muszę cię rozczarować nie ma takiego pociągu! Gdyż po pierwsze nie ma go na stronie IC, a po drugie to skład był w takiej relacji Szklarska-Jelenia G. Bc-B-B-B 60500 wczepiany w 61200 Jelenia G.-Warszawa Wsch. Bc-WL, który prowadził wagony w relacji Jelenia Góra-Gdynia B-B-Bc-WL, we Wrocławiu dopiero przyczepiany na 65510/1 Który jechał w głównym zestawieniu Wrocław-Hel., oraz trzeba czytać informacje pod ikonkami, (a w tych 4 wagonach) była informacja Jelenia Góra-Gdynia.
Cytat:
Niestety na stacji Gdynia Głowna musieliśmy ten sympatyczny wagon opuścić i przesiąść się uwaga do tego samego pociągu tylko kilka wagonów dalej.
Ubaw po pachy z sympatycznego wagonu, ty te zdezelowane kuszety nazywasz luksusem (chyba że IC wstawiło prestiżowo Bc10mnouz) to w tedy szacun. Ale nie jak na tych 110Ac.
Cytat:
Opis najlepszego ścielenia takiego łóżka jest następujący.[…] (na mojej sztuce było wyszyte EN Jan Kiepura :-D dość sfatygowana no ale jaki klimat).[…] Następnie warto przebrać się w pidżamkę (ja tak zrobiłem) i dajemy nura pod koc zasypiamy smacznym snem i budzimy się rano kilkaset kilometrów dalej.
aż tak to nikt się nie bawi w ścielenie łoża, grunt to estetycznie i szybko się ogarnąć w przedziale, bo jest tam dość ciasno. Z tego co czytam na takie czynności trzeba z 10 minut. A w to że na twojej sztuce było wyryte EN Jan Kiepura to już na pewno nikt nie uwierzy, chyba że masz zdjęcia potwierdzające w/w na tle zdezelowanej 110Ac. Proszę nie pisz że przebrałeś się w pidżamkę i nura pod kocyk i zasypiasz smacznym snem, bo przy tych wagonach przy 110km/h nie zawsze da się spać. Dlatego swego czasu NEx, miały zestawienie wyłącznie WL i Bc i stawały Na kliku stacjach a prędkość zazwyczaj była niższa by nie budzić pasażerów ciągłym hamowaniem i ruszaniem i w tedy te pociągi miały jeszcze prestiż.
Cytat:
Podejrzewam, że lokomotywy spalinowe są słabsze niż elektryczne i po prostu nie dały by rady z taką prędkością dojechać na Hel, a szkoda bo przez to jest tylko jeden pociąg sypialny do tego przepięknego zakątka Polski (Kraków Płaszów-Warszawa-Gdynia Główna-Hel).
spaliny są wystarczająco mocne jeżeli tachają po bocznicach towary, sprawa jest taka że na linię w kierunku na Hel są ograniczenia tonażowe, max na haku może jechać do 8 wagonów, a to że jest tylko jeden WL, to już od IC zależy czy puszczą wagony danej kategorii.
Cytat:
Pewnie gdybyśmy się nie zdecydowali na kuszetki akurat w tym pociągu może udało by nam się znaleźć miejsca do siedzenia, ale po co ryzykować i gnieść się w takiej ciasnocie. Jeśli chodzi o ceny to z racji nie ukończonych jeszcze dwudziestu sześciu lat skorzystaliśmy oboje z kuszetek za 50 złotych i dzięki miłej pani kasjerce z promocji InterCity Max 26 mieliśmy jeszcze 26% zniżki na bilety w całej relacji. Czyli 60,5zł x 74% + 50zł = 44,77 + 50 = 94,77 złote na osobę.[…]
Max26 nie jest promocją tylko zniżką handlową, a wracając do porównania 1 klasy i kuszety, to wygląda następująco:
+ Bc ze względu na leżanki
- Bc przedawniona konstrukcja i złe warunki podróżowania, brak wytłumienia hałasu dobiegającego z zewnątrz wagonu, małe przedziały, drogie miejscówki etc.
Wrocław-Władysławowo 541km wariant „W+”(26%) 42,18+ Bc (6miejsciejscowa do 26roku [25,99]) 50,00+ różnica między W+ a D+ 1,11zł = 93,29zł, 1kl. D+ (26%) 68,08+ miejscówka RF 10,00 = 78,08zł.
Cytat:
Wracając jednak do naszej podróży powrotnej wybraliśmy się pociągiem TLK z Władysławowa do Gdyni Głównej relacji Hel - Kraków, gdyż nie ma bezpośrednich kuszetek do Piotrkowa. Pociąg we Władysławowie był nabity do granic możliwości. […] Podróż minęła nam dużo gorzej, ale to chyba dlatego że słabo nam się spało, a musieliśmy wstać o szóstej rano, żeby zdążyć się przebrać, spakować i wysiąść z pociągu. […]
Posunięcie całkiem przyzwoite, ale jak czytam to rozczarowany standardem kuszety bez obsługi. Takie są realia, za takie pieniądze standard większy, lub adekwatnie za taki standard niższe miejscówki. I Tu mamy paradox, powyżej piszesz że wskoczyłeś w pidżamkę pod kocyk i już śpisz a tu nagle nie wyspany, czemu? Wagony te same więc w czym problem. Problem w wizerunku coś co ładnie i ciepło wygląda lepiej się śpi, a coś co wygląda jak szkielet wagonu to już nie koniecznie. W załączniku podeślę kilka fotek z podróży (jeszcze jak w 1kl. nie obowiązywały RF) czyli jak za 78zł, jechać w gorszym standardzie sypialnego 2 osobowego.
Cytat:
Ogólne wrażenia z takiej kuszetki dużo mniej pozytywne niż z normalnej i muszę przyznać, że rzeczywiście jest to tania wersja dość luksusowego miejsca do leżenia. Jeżeli liczymy się z każdym groszem, ale chcemy mieć pewność, że zmieścimy się do pociągu to opcja Taniej Kuszetki jest jak najbardziej na miejscu, jednak jeżeli zależy nam na wygodzie i dobrym śnie z całego serca polecam normalną kuszetkę lub wagon sypialny. Jeśli kiedyś będę miał okazje z niego skorzystać postaram się podobną relację zamieścić.
Rozczarowany, to właśnie są kuszety – i nie mają te 110Ac nic wspólnego z luksusem, luksusem na TLK są WLABouz’e (mile widziana wymiana wózków jezdnych, i zamontowanie jednej ogólnodostępnej kabiny prysznicowej+ kawa z ciastkiem zamiast wody, to w tedy za tourist’a dałbym nawet 100zł., ale z drugiej strony cena powinna być adekwatna do standardu 100zł za miejscówkę to już w hotelu można przenocować, ehh te Polskie Koleje Prywatne) Jeżeli liczysz się z groszem to lepiej podróżować w 1klasie z miejscówką wyżej napisałem.
Widzę również że rozgadaliśmy się ostro na temat przekrętów na tańszą jazdę w sypialkach, z tego co czytam podział jest na męski, damski i rodzinny, ALE jak ma się to w rzeczywistości. WLAB WLAB’owi nie równy i tu kieruję pierwszą sprawę do forumowiczów, czy ma ktoś dokładniejsze dane dotyczące WLAB’ów Produkcji Gorlitz, Bautzen i Gosa jak się nie mylę, rok produkcji, modernizacje wewnętrzne i zewnętrzne, wymiana wózków etc. Każda informacja zawsze się przyda.
Warianty które można wykorzystać w praktyce, jeżeli nie przejdzie to już będzie krok do przodu w kombinowaniu. WL tourist rodzinny Krynica-Gdynia (czas 18h, zestawienie jeden WL, reszta ogólnodostępne 917km), 3*80zł=240zł+2*48,24=96,48+1*0,00=336,48/2=168,24zł. (normalnie double: 260+96,48=358,48/2=179,24). Pytanie co się stanie jak z nami nie będzie dziecka? Czy wymiana biletu, albo dorzucą nam pasażera, może inne sugestie?
Panowie, szybkie pytanie - czy można oddać bilet na Tanią Kuszetkę w następującej sytuacji:
Bilet ze Szcz. Gł. do Krakowa Gł, kuszetka tak samo, odjazd ze Szczecina 22:44. Pociąg startuje ze Świnoujścia o 21:00. Czy mam szansę na zwrot dopłaty w wysokości 25,50 zł dokonany po godzinie 19?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum