Można o tego Wikinga na jego dawnej trasie przez Żary powalczyć,ale też tzreba pamiętać by dać coś ludziom by jechało z Pomorza przez Wielkopolskę i dalej przez Wieluń do Częstochowy oraz na Kraków lub Kielce .Co do propozycji kolegi Światowida fajne są , dobrze że pomyślałeś o przewróceniu pociągu Jelenia Góra - Wrocław - Ostrów Wlkp -Jarocin- Gniezno Bydgoszcz- Gdynia czyli dawnego łącznika do Mieszka, dołóż jeszcze na tej samej trasie nocną sezonową rzeźnię Gdynia - Kudowa Zdrój, która jeździła dwa lata i zawsze miała ponad 100% frekwencji.Oba te pociągi to sprawdzone marki ,niepotrzebnie je uwalono,jedyny problem to liche tory na odcinki Gniezno -Września - Jarocin, zwłaszcza liczący 41 km odcinek Września - Jarocin.Mimo to składy były pełne
exismus,regiosprinter ? daj spokój wystarczy RE. Poza tym żeby coś uruchamiać to trzeba mieć czym!! a nie kiblami 40 letnimi, sorry ale najpierw tabor potem wydziwiamy nazwy i szpanujemy jak mamy czym...obecnie to jest zapaść w tej kwestii, więc może nie proponuj takich rzeczy.
Gdańsk 6:02
Szczecin Główny 10.56 -> 11.10
postoje Szczecin Gumieńce, Tantow
Anmgermunde 12.04 / 12.05 -> tutaj zmiana loka chyba nie potrzebna na tak krótki odcinek
postoje Eberswalde, Bernau
Berlin Haupt. 12.58
powrót
Berlin Haupt. 15.42
Szczecin Główny 17.30 17.43
Gdańsk 22.26
nawet na jednym skladzie by obrocil tylko wtedy pewnie obiegi skladow Olsztyn - Szczecin sie powala
Dobre by to nawet było jednak jakby można było nieco później z tego Berlina ewentualnie nieco wcześniej z Gdańska bo 2:42 w stolicy to trochę mało jakby by było już 3:30 to w sam raz na wycieczkę lub jakieś zakupy.[/quote]
_________________ Posiadanie Gdańska jest ważniejsze od wszystkich pieniędzy.
Jeżeli EIC jeżdżą z Warszawy do Zakopanego i Krynicy to dlaczego nie miałoby być pociągu EIC do Szklarskiej? Może warto spróbować.
A co do tego Wikinga to mógłby jeździć przez Wrocław i Poznań. To chyba byłoby nawet bardziej opłacalne.
PS. Zgadzam się w 100 %, ale pamiętaj o prędkości na odcinku Wrocław- Szklarska Poręba ....bo rozumiem że skład miałby jechać przez Wałbrzych....nie mniej jednak... sens takie połaczenia jest...
Wiking przez Wrocław.... ma szanse jak najbardziej... tylko pytanie czy dalej przez Zieloną Górę czy Poznań.
Ja dodam jeszcze jedną propozycję.... EIC Bohemia - Szczecin Gł- Bratysława/Wiedeń.. w weekendy, przez Kłodzko, Międzylesie..... kiedyś był pospiech własnie Bohemia ze Szczecian do Wiednia i Bratysławy i zdawał egzamin bardzo dobrz.
[ Dodano: 05-11-2010, 20:15 ]
Światowid napisał/a:
Załączam propozycje do rozkładu jazdy 2011/12. Narazie tabela Wrocław- Szklarska Poręba . Może troszkę mało realna ale potrzeby mojego regionu są bardzo duże. Starałem się w swoim projekcie aby wszystkie najmniejsze miasta miały dojazd do każdego dużego miasta.
Ps. ze swojej stroy uważam, ze bardzo dobrze ułozony rozkład. Z tym, ze do pociągu Wiking dodałbym łącznik Kłodzko Gł., Kudowa raczj nie ma szans, chyba że jakiś cud , w postaci remontu kudowianki nastąpi.
TLK Sztormia- codz. Szklarska, sezony dodatkowo 2 wagony do Kłodzka, TLK Sudety- codziennie do Szklarskiej i Kłodzka, TLK Rozewie - codziennie Szklarska/ weekendy dod. Kłodzko, poza tym codz. w wakacje do Szklarskiej i Kłodzka, TLK Karkonosze- w sezonie wagony dodatkowe do Kłodzka., a poza tym w weekendy z dwa wagony z Kłodzka.
Chyba, ze do 2012 cokolwiek zacznąc robić na Kudowiance- to TLK do/z Kudowa Zdrój
Osobiście w rozkładzie 2011/2012 widziałbym połączenie GDYNIA-JELENIA GÓRA (w sezonie LIBEREC) przez: Tczew, Bydgoszcz, Poznań, Zieloną Górę, Żary, Węgliniec
[ Dodano: 05-11-2010, 20:31 ]
Oczywiście z Jeleniej Góry do Liberca sezonowo przez: Szklarską Porębę, Harrachov.
TLK(Sudety) Suwałki - Warszawa Wschodnia - Jelenia Góra/Kudowa Zdrój - jakby stan torów był dobry.
P.S oczywiście do Kudowy żaden pociąg już nie pojedzie a szkoda bo w pośpiesznym Sudety w sezonie miedzy Kudową a Kłodzkiem już praktycznie pociąg był załadowany.
mk1992 -Usunięty- Gość
Wysłany: 05-11-2010, 21:55
IR Augustyn Kordecki GLIWICE -> WARSZAWA WSCHODNIA 1xED72
GLIWICE 5:30
Bytom
Chorzów Miasto
Katowice
Sosnowiec Główny
Będzin Miasto
Dąbrowa Górnicza
Łazy
Zawiercie
Myszków
Częstochowa Osobowa
Radomsko
Piotrków Trybunalski
Koluszki
Skierniewice
Żyrardów
Warszawa Zachodnia
Warszawa Centralna
WARSZAWA WSCHODNIA +/- 10:30
WARSZAWA WSCHODNIA 18:30
Warszawa Centralna
Warszawa Zachodnia
Żyrardów
Skierniewice
Koluszki
Piotrków Trybunalski
Radomsko
Częstochowa Osobowa
Myszków
Zawiercie
Łazy
Dąbrowa Górnicza
Będzin Miasto
Sosnowiec Główny
Katowice
Chorzów Miasto
Bytom
GLIWICE +/- 23:30
IR Jan Machulski ŁÓDŹ FABRYCZNA -> GLIWICE 1xEN57-20xx
ŁÓDŹ FABRYCZNA 5:30
Łódź Widzew
Piotrków Trybunalski
Radomsko
Częstochowa Osobowa
Myszków
Zawiercie
Łazy
Dąbrowa Górnicza
Będzin Miasto
Sosnowiec Główny
Katowice
Chorzów Miasto
Bytom
GLIWICE +/- 8:50
GLIWICE 19:30
Bytom
Chorzów Miasto
Katowice
Sosnowiec Główny
Będzin Miasto
Dąbrowa Górnicza
Łazy
Zawiercie
Myszków
Częstochowa Osobowa
Radomsko
Piotrków Trybunalski
Łódź Widzew
ŁÓDŹ FABRYCZNA +/- 22:50
TLK dawny Gwarek KATOWICE -> GDYNIA GŁÓWNA OSOBOWA
KATOWICE 5:30
Chorzów Miasto
Bytom
Gliwice
Kędzierzyn Koźle
Opole Główne
Brzeg
Oława
Wrocław Główny
Wrocław Mikołajów
Oborniki Śląskie
Żmigród
Rawicz
Leszno
Kościan
Poznań Główny 11:25/11:30
Gniezno
Mogilno
Inowrocław
Bydgoszcz
Laskowice Pomorskie
Tczew
Gdańsk Główny
Gdańsk Wrzeszcz
Gdańsk Oliwa
Sopot
GDYNIA GŁÓWNA +/- 17:30
Co Wy na to?
Ostatnio zmieniony przez Pabianiczanin dnia 05-11-2010, 22:17, w całości zmieniany 2 razy
norbert -Usunięty- Gość
Wysłany: 05-11-2010, 22:05
Jeżeli ten IR Łódź-Gliwice miałby jechać przez Koluszki to musiałby zmieniać tam kierunek. Nie sądzę by PR-y poszły na taki ,,manewr'' zwłaszcza że IR Łódź-Kraków też zestawione są z EN57 i do Koluszek nie wjeżdżają.
mk1992 -Usunięty- Gość
Wysłany: 05-11-2010, 22:08
Ok, poprawione (bez wjazdu do Koluszek).
norbert -Usunięty- Gość
Wysłany: 05-11-2010, 22:11
A dlaczego ten pociąg ma się zatrzymywać w Andrzejowie, przecież tam nawet do REGIO nie ma kto wsiadać?
mk1992 -Usunięty- Gość
Wysłany: 05-11-2010, 22:16
Nie znam Łodzi i potoków na tamtejszych przystankach, stąd zamieściłem postój w Andrzejowie. Jeżeli masz jeszcze jakieś "ale", to wypisz je w jednym poście od razu.
Propozycje generalnie dobre ale:
1) IR Augustyn Kordecki wraca z Warszawy za późno przyjazd o 23:30 do Gliwic nie jest atrakcyjny lepiej tak na 22 maksymalne na 22:30
2) IR Jan Machulski wyjeżdza z Gliwic za późno ja bym go z Gliwic dał tak po 18 przyjazd do Łodzi na 21:30
3) TLK Gwarek mógłby jechać przez Strzelce Opolskie ( oszczędza czas)
Nie napisałeś jeszcze terminów kursowania tych pociągów.
norbert -Usunięty- Gość
Wysłany: 05-11-2010, 22:26
Cytat:
Jeżeli masz jeszcze jakieś "ale", to wypisz je w jednym poście od razu.
Sorry, ale ten postój w Andrzejowie zauważyłem dopiero później.
mk1992 -Usunięty- Gość
Wysłany: 05-11-2010, 22:26
Jeżeli chodzi o Kordeckiego, kierowałem się raczej godziną wyjazdu z Warszawy, gdyby miał lądować w Gliwicach na 22:30, to musiałbym mu przesunąć godzinę wyjazdu na 17:30, a to niekoniecznie musiałoby być atrakcyjne np. dla tych, którzy chcą sobie dłużej pozwiedzać stolicę.
Co do Machulskiego, uważam, że tak jest dobrze. Łódź nie jest jakąś prowincjonalną dziurą, tylko ogromnym miastem. Ok. godziny 23 nie powinno być problemu, aby z centrum dostać się do jakichś dzielnic tramwajem czy autobusem.
Gwarek przez Strzelce? W sumie to nie jest wcale taki głupi pomysł tym bardziej, że przetrasowałem go na Bytom, a więc ok. 10/15 minut w plecy, które można by odrobić jadąc przez Strzelce. A więc rozkład dla tego pociągu prezentowałby się następująco:
TLK dawny Gwarek KATOWICE -> GDYNIA GŁÓWNA OSOBOWA
KATOWICE 5:30
Chorzów Miasto
Bytom
Gliwice
Strzelce Opolskie
Opole Główne
Brzeg
Oława
Wrocław Główny
Wrocław Mikołajów
Oborniki Śląskie
Żmigród
Rawicz
Leszno
Kościan
Poznań Główny 11:25/11:30
Gniezno
Mogilno
Inowrocław
Bydgoszcz
Laskowice Pomorskie
Tczew
Gdańsk Główny
Gdańsk Wrzeszcz
Gdańsk Oliwa
Sopot
GDYNIA GŁÓWNA +/- 17:30
Pytasz o terminy. W przypadku Kordeckiego cały czas rozważam uruchomienie go w piątki z Gliwic do Białegostoku, a w niedziele z Białegostoku do Gliwic. Od poniedziałku do czwartku, a także w soboty kursowałby w relacji Gliwice - Warszawa Wschodnia, ale tak jak napisałem, jak na razie tylko rozważam takie rozwiązanie. Machulski codziennie, a dawny Gwarek tak jak dotychczas.
@norbert, nie ma problemu.
Ponadto wszystkie IR rozpoczynające bieg w Gliwicach, a także wszystkie IR i TLK rozpoczynające bieg w Katowicach, a kursujące na E30, powinny kursować przez Bytom i Chorzów Miasto. Skoro nie można tutaj skierować pociągów, przejeżdżających przez GOP tranzytem, to niech zostaną skierowane te, które w GOP-ie bieg rozpoczynają. W Niemczech czy nawet w Czechach tak to właśnie działa, że pociągi między stacją A i B nie zawsze kursują tylko przez C, ale czasem przez D i E, umożliwiając przy tym dostęp do pociągów znacznie szerszej grupie ludzi. I to jest teraz mój główny wyznacznik w walce o połączenia dalekobieżne w Bytomiu!
mk1992 Ale chyba godzina to nie robi wielkiej róznicy na zwiedzaniu Warszawy a jak się przyjedze do Bytomia czy Gliwic przed 23:00 to jest lepsza szansa na złapanie jakiegoś autobusu do miejsca zamieszkania nie wszyscy mieszkaja w centrum. Jeszcze dodatkowo osoby starsze to chyba nie za bardzo chcą przyjeżdzać do Gliwic przed północą. Po za tym do Warszawy się chyba nie jedzie na 1 dzień
Ja bym terminy ułożył tak:
IR Kordecki : Gliwice-Warszawa w 6,7,1 a w relacji Gliwice - Białystok w 5 w sezonie codz. do Białegostoku na wagonach.
IR Machulski moim zdaniem wystarczy do Łodzi w 5 i 6 powrót z Łodzi w 6 i 7
TLK Gwarek w okresie od listopada do marca w 1,3,5,6,7 w sezonie codz.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum