W sobotę tydzień temu pani sprzątająca myła cały wagon dzięki dużemu strumieniowi wody z węża. Podczas jazdy okna były całkowicie przejrzyste a z zewnątrz to aż wszystko się lśniło.
W Bhp, a umycie tych górnych okien nie było problemem, gdyż strumień wody był dostatecznie wysoki.
[ Dodano: 01-11-2010, 22:17 ]
Następuje przerwa w ruchu parowozów na kilka przyszłych dni zewzględu na zły stan techniczy Ol49-7 (i tak sukces że tak długo się utrzymał w ruchu planowym) a reszta durszlaków (Pm36-2, Pt47-65) pewnie długo jeszcze nie wyjedzie w trasę. Do końca roku miał wrócić Ok22-33. Zapewne nie powróci i wątpie czy wogóle zaczeli w Lesznie coś przy nim dłubać.
Zapewne tak, dokładnie to nic mi nie wiadomo o możliwej przerwie bądź zawieszeniu kursowania parowozu. Pozatym patrząc na nowy RJ są 4 pociągi które jadą 2 godziny, czyli tyle co parowóz.
Jedyna na świecie parowozownia, prowadząca rozkładowy ruch pociągów pasażerskich będzie spółką! Udziały w niej obejmą PKP Cargo i samorząd Wielkopolski.
Spółka, której właścicielami po połowie byłoby PKP Cargo i samorząd województwa wielkopolskiego ruszy najpóźniej w połowie 2011 roku.
– Szukaliśmy formuły dla funkcjonowania parowozowni w Wolsztynie i wraz z samorządem ją znaleźliśmy. Opracowaliśmy już biznesplan nowej spółki, przekazaliśmy go do urzędu marszałkowskiego. Teraz czekamy na decyzję urzędu co do dalszych losów tego projektu – powiedział nam Ireneusz Wasilewski, członek zarządu PKP Cargo.
Do nowej spółki Cargo przekazałoby środki trwałe, czyli przede wszystkim parowozy i nieruchomości związane z Wolsztynem. Najpierw na zasadzie dzierżawy, potem nastąpiłby aport tego majątku.
- Urząd marszałkowski wnosi równie wiele: zamówienia na wiele lat na kursowanie parowozów i pociągów pod parą i środki na inwestycje – stwierdza Ireneusz Wasilewski, który jeszcze jako dyrektor zakładu PKP Cargo w Poznaniu walczył wspólnie z samorządem Wolsztyna o przetrwanie parowozowni.
Wolsztyn to jedyna czynna parowozownia na świecie, w której prowadzony jest rejsowy ruch pociągów. Do niedawna były dwie takie parowozownie, jednak Chińczycy swoją kilka miesięcy temu zamknęli.
źródło: KOW
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
KOW jak zwykle ma spóźniony zapłon. Ta spółka miała powstać już kilka miesięcy temu! Póki co, powstanie tej spółki która ratowałaby Parowozownię Wolsztyn która już teraz przeżywa kryzys (od ponad tyogdnia na szlak nie wyjechał żaden parowóz!) jest blokowane przez radnych z PiSu.
Obecnie w PW czynne są 3 parowozy. Mechaników z uprawnieniami do prowadzenia parowozu zostały tylko 5, z czego 2 w najlbiższym czasie odejdą na emeryturę. Wszystko się sypie.
Gdyby szybciej powstała spółka być może w Wolsztynie znalazło by się parę osób, które chciałby by pracować jako maszynista. A jak każdy widzi jak jest to woli nie obierać takiego zawodu bo za chwilę zostanie bez pracy.
No chętny to ja jestem i to bardzo, tylko najpierw trzeba to by trzeba było mieć prawo kierowania jakimkolwiek pojazdem szynowym...
A właśnie ciekawi mnie jak rozwiążą ten problem, bo z tego co gdzieś kiedyś słyszałem to maszyniści ze spalinówek i elektrowozów nie chcą iść na parowozy, bo wiadomo jak jest. Płaca taka sama, a przy parowozie trzeba trochę pochodzić.
Hewak, najpeirw to powienenś kilka lat przepracować jako mechanik na warsztacie, potem następne kilka lat jako pomocnik. To nie jest tak odrazu. Decydujesz się na pracę w parowozowni, decydujesz się na prace na całe życie.
Spółka na bazie Parowozowni Wolsztyn ma ruszyć w połowie 2011 r.
Spółka na bazie Parowozowni Wolsztyn, której utworzenie PKP Cargo zapowiadało podczas parady parowozów, miała rozpocząć działalność z początkiem bieżącego roku. Nie udało się dotrzymać tego terminu.
- Wszystko jest już na dobrej drodze i powinna ona ruszyć najpóźniej do końca pierwszego półrocza - powiedział "Rynkowi Kolejowemu" Piotr Apanowicz z PKP Cargo. Według najnowszych informacji, miasto Wolsztyn nie będzie, wbrew wcześniejszym planom trzecim udziałowcem spółk. Udziałami podzielą się PKP Cargo (właściciel Parowozowni) i Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego.
Tych informacji nie potwierdza tymczasem Urząd Marszałkowski - W chwili obecnej brak ustaleń co do terminu rozpoczęcia działalności operacyjnej przez nowy podmiot, który w planach zakłada jako udziałowców między innymi Województwo Wielkopolskie i PKP Cargo, a także samorządy powiatu wolsztyńskiego i miasta Wolsztyn - dowiedzieliśmy się w biurze prasowym urzędu.
Źródło: Rynek Kolejowy
Wkurzyłem się! Wolsztyn ciągnie kasę z racji swojej popularności i turystów, a sam ręce umywa. Widzę że UM nie dołoży się do tego interesu. Mam nadzieję że się kiedyś na tym przejadą. Nieładnie panie Rogoziński...
Hewak, To że parowozy umierają nie decyduje chciejstwo ludzi tylko ich brak do obsługi.
Maszynista z prawami kierowania spal/elek. jest tylko kandydatem na to stanowisko gdyż nie p[osiada uprawnień nawet na st. pomocnika w tej trakcji. Rozumnym więc jest brak kandydatów.
I nie sugieruj się ścieżką kariery sprzed II wojny światowej dla chcącego nic trudnego.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz załączać pliki na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum