Przetarg dotyczący zakupu 22 elektrycznych zestawów trakcyjnych. Zwycięzcą została bydgoska PESA – informuje Radio Merkury.
Według planów pierwszy skład ma trafić do Wielkopolski ponad rok po podpisaniu umowy. W sumie do naszego regionu trafią 22 pociągi typu ELF. Wartość całego zamówienia to 0,5 mld zł. Jak powiedział w rozmowie z Radiem Merkury wicemarszałek Wojciech Jankowiak: oferta PESY została oceniona najwyżej. Są to elektryczne zestawy trakcyjne, które mają ponad 200 miejsc siedzących dla pasażerów, są wyposażone w klimatyzację. Są to pociągi o standardzie porównywalnym do oferowanych przez innych producentów.
Na złożenie ewentualnych protestów uczestnicy przetargu mają 10 dni. Jeśli w tym czasie będą jakieś uwagi cała procedura zakupu pociągów znacznie się wydłuży.
Nie rozumiem Twojego podejścia co do produktów polskiej firmy. Nie jest tak źle, te CAF'y i Stadlery też się tak psują tylko nie ma ich w PL więc sie o nich tak nie mówi
To Mazowsze i Śląsk nie są w Polsce? Czy może jednak Flirty tam jeżdżące się nie psują w przeciwieństwie do bydgoskiej manufaktury, więc się o nich tak nie mówi?
_________________ Marek „Velka Blamaż” Łapiński i jego „Trzebniccy professionals” (...) pokazali co potrafią.
(c) Patryk Wild
headder
Jezuuuu, a co mnie obchodzi że polskie? Równie dobrze mogłoby być mongolskie albo kongijskie...
Użytkuję na co dzień i wiem jaki to szajs po prostu. Z parasolem w pociągu w czasie deszczu lubisz siedzieć? Bo ja nie. O wózkach jak do metra, a nie na srogie zimy nie wspomnę, chociaż powinnam, bo to ważniejsze niż niesprawna klima, cieknący dach i szyby, wiecznie zatkane kible i jedno wielkie skrzypienie wszystkich części ruchomych i nieruchomych...
BTW - polskie produkty.
Historia pokazała, że polska myśl techniczna była niejednokrotnie genialna - niestety, w tej historii pozostała... Przy obecnym systemie kształcenia nawet ja bym inżynierem mogła zostać, choć humanistka jestem z krwi i kości.
_________________ Póki co tańczmy w rytmie karmanioli
Nim mały Jarek obwoła się Cesarzem!
Virakocha -Usunięty- Gość
Wysłany: 21-10-2010, 21:05
@syrenka
Ciekawe czemu nie przyjęto oferty Newagu na 19WE, wszak mają całkiem niezłe te pojazdy, w każdym razie chwilowo nie psują się w SKM WAW
PESA zwycięska w przetargu na 22 ezety dla Wielkopolski
W przetargu na dostawę 22 elektrycznych zespołów trakcyjnych dla województwa wielkopolskiego wygrała bydgoska PESA. Oferta producenta, który zaproponował pociągi Elf, otrzymała 97,88 pkt. Minimalnie gorzej oceniona została oferta hiszpańskiego CAF-u - 97,67 pkt. Stadler otrzymał 90,92 pkt.
"- Komisja przetargowa wybrała ofertę Pesy - poinformował w czwartek po południu wicemarszałek Wojciech Jankowiak. Wielkopolska kupi od bydgoskiej firmy 22 nowe pociągi elektryczne o nazwie Elf, za ponad 380 mln zł. - To nowoczesne pociągi o standardzie europejskim. Podobnie zresztą jak te, które proponowali konkurenci. Różniły się tylko niuansami - podkreśla Jankowiak" - podała "Gazeta Wyborcza".
CAF: Spekulacje dziennikarskie nie decydują o wynikach przetargu
- Publikacje, które ukazały się w gazetach są spekulacją, a one nie decydują o rozstrzygnięciu przetargu. Firma CAF nie otrzymała żadnych informacji od urzędu marszałkowskiego – mówi „Rynkowi Kolejowemu” Dariusz Gomółka, przedstawiciel CAF w Polsce na temat informacji "Gazety Wyborczej", że w przetargu na 22 ezety dla Wielkopolski zwyciężyła PESA. Rzecznik bydgoskiej firmy potwierdza, że nie ma jeszcze oficjalnych wyników przetargu.
Dziś „Gazeta Wyborcza” napisała, że w przetargu na dostawę 22 elektrycznych zespołów trakcyjnych dla województwa wielkopolskiego wygrała bydgoska PESA. Oferta producenta, który zaproponował pociągi Elf, otrzymała 97,88 pkt. Minimalnie gorzej oceniona została oferta hiszpańskiego CAF-u - 97,67 pkt. Stadler otrzymał 90,92 pkt.
Zdaniem przedstawiciela firmy CAF informacje te są jedynie dziennikarską spekulacją. Dariusz Gomółka zaznacza, że kontaktował się z Urzędem Marszałkowskim Województwa Wielkopolskiego i ten nie potwierdził informacji opublikowanych przez „Gazetę Wyborczą”. - Być może ta publikacja jest próbą nacisku na urząd marszałkowski inspirowaną przez naszą konkurencję – sugeruje przedstawiciel firmy CAF na Polskę.
Rzecznik PESY Bydgoszcz także podchodzi z dystansem do informacji podanych przez poznańską „GW”. – Dla nas jest to dobra informacja, ale cały czas traktujemy ją jako nieoficjalną. Nie popadamy w euforię i spokojnie czekamy na to, żeby wyniki przetargu zostały ogłoszone w sensie prawomocnym. Domyślamy się, że różne strony mogą mieć jeszcze coś do powiedzenia. Procedura przetargowa dopuszcza protesty i jak zamawiający wyznaczy datę podpisania umowy, będziemy mogli się cieszyć – powiedział „Rynkowi Kolejowemu” Michał Żurowski.
- My nie ogłaszaliśmy siebie jako zwycięzców. To że „Głos Wielkopolski”, „Gazeta Wyborcza”, „Radio Merkury” dotarły do takich a nie innych informacji z urzędu marszałkowskiego, to są indywidualne informacji pozyskane przez dziennikarzy tych mediów na podstawie tego co usłyszeli od najwyższych rangą urzędników – dodaje rzecznik PESY Bydgoszcz.
Źródło: Rynek Kolejowy
Coś mi się zdaje że CAF może się odwołać od przetargu, i oby...
Cytat:
Nie rozumiem Twojego podejścia co do produktów polskiej firmy. Nie jest tak źle, te CAF'y i Stadlery też się tak psują tylko nie ma ich w PL więc sie o nich tak nie mówi
To szajs PESY doprowadził do "czarnego piątku na kolei w lubuskim" (SA108 jeździł wtedy bezawaryjnie, a to maszyny starsze), to ten szajs z pomocą KD uwala Zgorzelecką i Lwówecką. Chore jest wogóle to że nowe pojazdy, na gwarancji wogóle defektują, nie wspominając o mnogich ustarkach (klima, czasem nawet ogrzewanie).
Oficjalnie: Oferta PESY wybrana w przetargu dla Wielkopolski
Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego poinformował oficjalnie o wyborze oferty PESY Bydgoszcz w przetargu na dostawę 22 elektrycznych zespołów trakcyjnych, które będą wykorzystywane przez Koleje Wielkopolskie. Oferta CAF-u o włos przegrała z propozycją bydgoskiej spółki.
Oferty oceniono następująco:
PESA Bydgoszcz - 97,88 pkt. łącznie, cena - 75 pkt., masa służbowa ezt na jedno stałe miejsce siedzące dla pasażera - 12,88 pkt., długość okresu gwarancji - 10 pkt.
CAF - 97,67 pkt. łącznie, cena - 72,67 pkt., masa służbowa ezt na jedno stałe miejsce siedzące - 15 pkt., długość okresu gwarancji - 10 pkt.
Stadler Bussnang - 90,92 pkt., cena - 72,41 pkt., masa służbowa ezt na jedno stałe miejsce siedzące - 12,51 pkt., długość okresu gwarancji - 6 pkt.
Źródło: Rynek Kolejowy
// No to kicha...
[ Dodano: 22-10-2010, 17:07 ] Kontrakt na pół miliarda. PESA wygrała przetarg w Wielkopolsce
Pociągi typu ELF, produkowane przez Pesę w Bydgoszczy, będą woziły mieszkańców Wielkopolski - poinformowało Radio Merkury.
W czwartek rozstrzygnięto przetarg na zakup 22 elektrycznych zestawów trakcyjnych. Wartość zamówienia to prawie 500 mln zł. Pierwszy skład ma trafić na tory w Poznaniu rok od podpisania umowy.
- Oferta Pesy została oceniona najwyżej. Są to elektryczne zestawy trakcyjne, które mają ponad 200 miejsc siedzących dla pasażerów, są wyposażone w klimatyzację. Są to pociągi o standardzie porównywalnym do oferowanych przez innych producentów - powiedział Radiu Merkury wicemarszałek województwa wielkopolskiego Wojciech Jankowiak.
ELF zwyciężył minimalnie - podało Radio Merkury. W końcowej klasyfikacji pociąg produkowany w Bydgoszczy minimalnie wyprzedził ofertę złożoną przez hiszpański CAF.
Uczestnicy przetargu mają 10 dni na złożenie ewentualnych protestów.
Źródło: Strefa Biznesu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz załączać pliki na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum