Tak, JKM rzeczywiście opowiada absurdy, nawet jak odejdziemy od kwestii ekologii która w zasadzie faktycznie nikogo, a zwłaszcza JKM, nie interesuje, oraz popytu na paliwo. Nawet gdyby już teraz dysponować cywilnym napędem elektrograwitacyjnym to po prostu nie starczyłoby miejsca nawet w powietrzu dla takowego transportu, nawet biorąc ich taka cechę pod uwagę jak bezwypadkowość. JKM jako wykształcony cybernetyk, albo pogrąża się w oparach absurdu albo zwyczajnie zwariował.
Noo! I ulice w miastach by się już zupełnie zakorkowały, dzięki czemu transport szynowy stałby się jeszcze bardziej atrakcyjny i pożądany (w każdym razie przez tych, co nie mają czasu lub ochoty stać w korkach)!
Wysłany: 04-10-2010, 00:50 Re: Korwin-Mikke: Usunąć z ulic tramwaje
Areczek napisał/a:
Opowiada się za ich likwidacją wszędzie tam, gdzie są one przeszkodą dla ruchu samochodów i autobusów.
nie jestem fanem JKM a wrecz uwazam, ze osmiesza on polski Ko-Lib, ale nikt z Was nie przeczytal tego dokladnie, chodzi o likwidacje tam, gdzie utrudniaja!!! jest mnostwo miejsc gdzie zamiast tramwajow moznaby zrobic po dwa pasy i autobusy oraz samochody smigalyby az milo.
mikke nie pisze o likwidacji metra, on metro goraco popiera. jedna linia metra przewozi tyle pasazerow co polowa tramwajow w warszawie, wiec rynek juz wybral. zmarnujemy miliardy na tramwaje zamiast inwestowac w przyszlosc -czyli bezkolizyjna podziemna kolejke zwana metrem. tramwaje sa tragiczne, wolne, czesto nawet nie przeganiaja korkow bo łapia kazde swiatla nie mowiac o przejazdach przez ronda. sa po prostu cholernie kolizyjne i drogie.
[ Dodano: 04-10-2010, 00:52 ]
psim napisał/a:
Noo! I ulice w miastach by się już zupełnie zakorkowały, dzięki czemu transport szynowy stałby się jeszcze bardziej atrakcyjny i pożądany (w każdym razie przez tych, co nie mają czasu lub ochoty stać w korkach)!
bzdury, nie kazdy bedzie jezdzil samochodem nawet jak benzyna bedzie po 2zl. i tak bedzie drozej niz autobusem nie mowiac o koszcie utrzymania autka.
a na pewno ludziom zostanie duzo kasy w kieszeniach, wiec spadna ceny, a gospodarka zostanie napedzona zywa gotowka ktorej nie rozkradna urzedy i politycy.
Wysłany: 04-10-2010, 11:03 Re: Korwin-Mikke: Usunąć z ulic tramwaje
loreto napisał/a:
(...)nikt z Was nie przeczytal tego dokladnie, chodzi o likwidacje tam, gdzie utrudniaja!!! jest mnostwo miejsc gdzie zamiast tramwajow moznaby zrobic po dwa pasy i autobusy oraz samochody smigalyby az milo.
(...) tramwaje sa tragiczne, wolne, czesto nawet nie przeganiaja korkow bo łapia kazde swiatla nie mowiac o przejazdach przez ronda. sa po prostu cholernie kolizyjne i drogie.
Tak? Mam Ci zaufać? A zgadnijmy teraz wspólnie, kto powiedział:
Cytat:
Jechałem tramwajem i po prostu było mi głupio, że wszyscy kierowcy stoją, a ja jadę w imię niezrozumiałego przywileju
"... tym gorzej dla faktów" - typowe podejście środowisk konserwatywno-liberalnych. Korwin to zauważył i w najlepsze robi sobie jaja ze swoich kolegów "po ideologii", wpuszczając ich w kanał tych poronionych pomysłów. A oni radośnie biorą to za dobrą monetę i ślepo tych pomysłów bronią - nawet dystansując się od samego JKM. Niezły cyrk.
Mariusz W. -Usunięty- Gość
Wysłany: 04-10-2010, 13:29 Re: Korwin-Mikke: Usunąć z ulic tramwaje
loreto napisał/a:
bzdury, nie kazdy bedzie jezdzil samochodem nawet jak benzyna bedzie po 2zl. i tak bedzie drozej niz autobusem nie mowiac o koszcie utrzymania autka.
Istnieje pewien paradoks, nie pamiętam w tym momencie nazwy tego paradoksu, ale mniejsza z tym. Im jest więcej dróg (należy przez to rozumieć również zwiększanie pasów ruchu), tym korki stają się coraz dłuższe. I czasami on się sprawdza.
In the UK, the idea of induced traffic was used as a grounds for protests against government policy of road construction in the 1970s, 1980s and early 1990s, until it became accepted as a given by the government as a result of their own SACTRA (Standing Advisory Committee on Trunk Road Assessment) study of 1994 (...)
I jeszcze coś dla wyznawców hasła "obwodnica samochodowa lekarstwem na wszystko" (pozdr. dla warszawskiego SISKOM-u - "Spontanicznego i Społecznego" Komitetu Obwodnicy Miejskiej):
Cytat:
A classic example of induced demand was the construction of an orbital motorway around London, the M25, in the late 1980s and early 1990s. In the short term (almost from opening), the motorway became extremely busy and often congested (as planners underestimated the level of demand, because some was induced, and thus the road did not have high enough levels of capacity to accommodate it). In the long term (over a few years), new development occurred around the new motorway and people adjusted their home and work locations to depend upon it, further increasing demand.
Dlaczego musimy głupio powtarzać błędy przećwiczone na zachodzie 30-40 lat temu...
Mariusz W. -Usunięty- Gość
Wysłany: 04-10-2010, 15:55 Re: Korwin-Mikke: Usunąć z ulic tramwaje
Szanowni przedmówcy raczyli raczej krytykować JKM niż pochylić się nad problemami przez niego poruszanymi.
otóż nie chce on likwidować tramwajów a jedynie zlikwidować torowiska na skrzyżowaniach drug co pozwoliło by zmniejszyć korki.
chce też przeznaczyć więcej funduszy na budowę metra i uważa że metro rozładowuje korki w mieście i poprawia transport zbiorowy .
nie jest za uprzywilejowaniem kierowców a za równymi prawami na drodze wszystkich jej użytkowników dziwne że niektórzy tego nie rozumieją.
opowiada się też za sprywatyzowaniem komunikacji miejskiej co pozwoli doprowadzić do konkurencji i podwyższenia jakości usług oraz zniesienie monopolu i dopłat miasta do utrzymania nierentownego przewoźnika.
Prosił bym o zapoznanie się z jego pomysłami i dopiero zabieranie krytycznych głosów.
Na kolei też się sporo zmieniło i myślę że idzie to w dobrym kierunku każda ze spółek PKP konkuruje z pozostałymi podnosząc jakość usług i obniżając koszty to samo potrzebne jest dla miejskiego transportu zbiorowego.
nie jest za uprzywilejowaniem kierowców a za równymi prawami na drodze wszystkich jej użytkowników dziwne że niektórzy tego nie rozumieją.
Zastanówmy się przez chwilę: czy sprawiedliwie będzie, jeśli wszyscy - i samochody, i tramwaje - będą tak samo tkwili w korku? To jest "sprawiedliwość" na poziomie przedszkolaka.
Moim zdaniem sprawiedliwie jest, gdy ci którzy rezygnują z komfortu jazdy samochodem, są za to wynagradzani możliwością szybszego dojazdu w tramwaju lub po BUS-pasie. Jest to także na rękę tym, którzy zostaną w samochodach - im więcej osób wybierze tramwaj, tym mniej zakorkowana będzie ich jezdnia.
Jeszcze raz podkreślę:
Cytat:
Jechałem tramwajem i po prostu było mi głupio, że wszyscy kierowcy stoją, a ja jadę w imię niezrozumiałego przywileju
Niezrozumiały przywilej? No to trzeba się postarać zrozumieć, a nie bezmyślnie niszczyć, w imię wydumanej "sprawiedliwości".
leon0277 napisał/a:
każda ze spółek PKP konkuruje z pozostałymi podnosząc jakość usług i obniżając koszty to samo potrzebne jest dla miejskiego transportu zbiorowego.
Ekhm. Chyba nie wymaga dalszego komentarza. Skoro samozwańczy eksperci i sympatycy kręgów Ko-Liber w ten sposób postrzegają rzeczywistość transportową, to moje zdanie na temat ich profesjonalizmu pozostaje bez zmian
otóż nie chce on likwidować tramwajów a jedynie zlikwidować torowiska na skrzyżowaniach drug co pozwoliło by zmniejszyć korki.
Czyli de facto zlikwidować tramwaje. Bo nie ma możliwości uniknięcia przecięć z drogami.
Cytat:
chce też przeznaczyć więcej funduszy na budowę metra i uważa że metro rozładowuje korki w mieście i poprawia transport zbiorowy .
Metro ma uzasadnienie wyłacznie przy dużych potokach pasażerskich, rzędu kilkudziesięciu tysięcy pasażerów na godzinę.
Cytat:
nie jest za uprzywilejowaniem kierowców a za równymi prawami na drodze wszystkich jej użytkowników dziwne że niektórzy tego nie rozumieją.
Dziwne, że niektórzy nie rozumieją, że dla równych praw właśnie autobusy powinny mieć pierwszeństwo - wiesz, co to znaczy liczba pasażerów?
Cytat:
opowiada się też za sprywatyzowaniem komunikacji miejskiej co pozwoli doprowadzić do konkurencji i podwyższenia jakości usług oraz zniesienie monopolu i dopłat miasta do utrzymania nierentownego przewoźnika.
Jedź do Zakopanego i podziwiaj prywatną komunikację, jak takiś mądry. W połowe miejsc nie dojedziesz, bo "się nie opłaca".
Cytat:
każda ze spółek PKP konkuruje z pozostałymi
O rety, dyskusja z Tobą jest bezcelowa...
_________________ W codziennych podróżach kolei dziękuję, wybieram transport drogowy!
Przykro mi trochę, że logika postujących tutaj jest co najmniej bardziej pokrętna od dzisiejszych polityków. Jednak w sumie czytając argumenty nie ma się czemu dziwić, bo są właśnie rodem z podobnej kategorii.
"Nawet z takiego Józefowa mogę się ścigać z Korwinem, on pojedzie tym ,,szybkim'' autobusem, a Ja pociągiem. Zobaczymy kto pierwszy dotrze na miejsce"
Tutaj pierwszy absurd. Właśnie Korwinowi chodzi o to, że niektóre tory kolejowe w stolicy utrudniają NIEPOTRZEBNIE ruch samochodom. Przez co samochody stoją w korkach, gdy linia kolejowa jest pusta, rzadko kiedy uczęszczana. Więc trudno, żebyś komunikacją kolejową był wolniej skoro tam nie czekasz w korkach. Przecież to iście logiczne...
"Dziwne, że niektórzy nie rozumieją, że dla równych praw właśnie autobusy powinny mieć pierwszeństwo - wiesz, co to znaczy liczba pasażerów?"
Są tańsze, mają w pewnym sensie pierwszeństwo. Jakiego Ty pierwszeństwa byś chciał? Oddzielny pas tak? Policz ile takim jednym pasem przejeżdża ludzi w ciągu doby, a potem otwórz pas dla wszystkich - autobusów i samochodów. Wątpie, żeby liczba pasażerów samych autobusów była większa niż samochodów i autobusów, a o to w tym chodzi. Chodzi o to, żeby zmaksymalizować możliwości miejskie w Warszawie.
"Jedź do Zakopanego i podziwiaj prywatną komunikację, jak takiś mądry. W połowe miejsc nie dojedziesz, bo "się nie opłaca". Laughing"
To dlatego, że się nie opłaca ja jako podatnik mam dopłacać? Jeżeli ktoś decyduje się świadomie, że chcę zamieszkać na obrzeżach miasta, bez dostępu do komunikacji miejskiej prywatnej to jego sprawa. Niech sobie kupi samochód, dojeżdza rowerem, motorem co mnie to obchodzi? Z jakiej racji ja mam płacić przez jego niemądry wybór większe pieniądze. To tak jakbym ja chciał sobie zamieszkać 3000 m.n.p.m. i mieliby mi tam wybudować szpitale, szkoły itd., bo nie mam możliwości swobodnego rozwoju. To jest każdego prywatny wybór, gdzie się buduje i jak sobie zamierza załatwić transport.
"Zastanówmy się przez chwilę: czy sprawiedliwie będzie, jeśli wszyscy - i samochody, i tramwaje - będą tak samo tkwili w korku? To jest "sprawiedliwość" na poziomie przedszkolaka. "
Zastanów się jaka jest przepustowość ulicy z jednym pasem a dwoma pasami. Wypuść 20 samochodów po kolei przez jednopasmówke i 20 przez dwupasmówke. Przecież ten cholernie łatwy wniosek sam się wynurza z gąszczu niezrozumiałych idei Mikkego. Przez dwupasmówke samochody przejadą 2 razy szybciej. Teraz sobie policz gdy jest jednopasmówka 18 samochodów i 2 tramwaje na lini kolejowej. Może i te samochody postoją w korku a tramwaje nie. Jednak jeżeli wprowadziłoby się 18 samochodów i 2 autobusy na 2 pasy to zdecydowanie szybciej przejechałyby niż te 18 samochodów, to jest chyba również bardzo logiczne...
"Moim zdaniem sprawiedliwie jest, gdy ci którzy rezygnują z komfortu jazdy samochodem, są za to wynagradzani możliwością szybszego dojazdu w tramwaju lub po BUS-pasie. Jest to także na rękę tym, którzy zostaną w samochodach - im więcej osób wybierze tramwaj, tym mniej zakorkowana będzie ich jezdnia.
" - Są nagradzani wystarczająco, mniej płacą za komunikację. Nie rozumiem dlaczego tutaj wszyscy dopatrują się jakiejś bożej sprawiedliwości. To są proste jak budowa cepa zasady rynku, opłacalności i wolnej konkurencji. Każdy robi jak mu najwygodniej i najlepiej, ale bez ograniczania innego. Weźcie pod uwagę sytuację gdyby na jezdni wydzielona pas dla pieszych, na ulicy gdzie są największe korki. Załóżmy ze przechodziło by wzdłuż ulicy tyle osób by mogli swobodnie podróżować, a obok stałyby bardzo zakorkowane samochody. Wniosek wg. waszej logiki byłby prosty. Chodzenie pieszo jest dużo szybsze i bardziej się opłaca XD
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum