_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
A tak z ciekawości, jaka jest obsługa warsu? Praca jest na zmiany? Czy w wagonie mają jakieś miejsce wypoczynku, czy IC wynajmuje przedział w wagonie sypialnym?
PKP Intercity przy tym pociągu ma tyle do gadania, co Żyd za niemieckiej okupacji. Ten pociąg należy do RŻD i to do nich należą wagony gastronomiczne, jak i ich obsługa.
Przypuszczam, że na tak dalekiej trasie dlatego dali 2 wagony, że jeden może jest jako kuchnia i jakieś "kanciapy" dla załogi a drugi jako restauracja (stoliki i bar). Ale to tylko moje przypuszczenia.
RŻD w ogóle uruchamiają bardzo dużo połączeń do Europy Zachodniej - z Moskwy można dojechać bezpośrednio do tak odległych miast jak Wenecja, Thessaloniki czy Bukareszt.
W Polsce, PKP IC nie widzi sensu połączeń międzynarodowych do krajów sąsiednich, a co dopiero gdzieś dalej.
Ciekawe, czy to połaczenie będzie rentowne? W informacjach na stronie włoskiej, wyczytałem, że RŻD planują pociąg irównież przez Eurotunnel do Londynu.
Jednak otwarcie rynku dla przewozów pasażrskich od 2010 przysporzy nam korzysci.
Odpowiedź podsekretarza stanu w Ministerstwie Infrastruktury - z upoważnienia ministra -
na interpelację nr 13827
w sprawie wprowadzenia postoju handlowego pociągu międzynarodowego, który będzie kursował przez Polskę z Sankt Petersburga do Nicei
Szanowny Panie Marszałku! W odpowiedzi na interpelację posła Jacka Osucha w sprawie wprowadzenia postoju handlowego pociągu międzynarodowego, który będzie kursował przez Polskę z Sankt Petersburga do Nicei, przekazuję poniższe informacje.
Pociągi międzynarodowe kursujące na terenie Rzeczypospolitej Polskiej, z uwagi na ich deficytowość, dofinansowane są z budżetu państwa na podstawie umowy z ministrem infrastruktury. Połączenia te są dostępne dla pasażerów wsiadających bądź wysiadających na terenie naszego kraju. W 2009 r. na dofinansowanie przewozów międzynarodowych przeznaczono ponad 100 mln zł. Uruchomienie nowych połączeń dofinansowanych z budżetu państwa musi być wcześniej uzgodnione z Ministerstwem Infrastruktury.
W związku z propozycją Kolei Rosyjskich uruchomienia nowego pociągu na trasie Sankt Petersburg - Nicea PKP InterCity SA wystąpiły w lutym 2009 r. do Ministerstwa Infrastruktury z prośbą o stanowisko w przedmiotowej sprawie. Wysokość niezbędnego dofinansowania oszacowano na ponad 600 tys. zł. Wobec niewystarczających środków na dofinansowanie przewozów międzywojewódzkich, co skutkowało we wrześniu 2009 r. likwidacją znacznej liczby połączeń pociągami pośpiesznymi, Ministerstwo Infrastruktury negatywnie oceniło propozycję przeznaczenia dodatkowych środków na dofinansowanie połączeń międzynarodowych kosztem połączeń krajowych.
W tej sytuacji PKP InterCity SA poinformowały Koleje Rosyjskie, że uruchomienie pociągu może nastąpić wyłącznie na ryzyko handlowe wnioskodawcy. Innymi słowy PKP InterCity SA zobowiązały się do udziału w przedsięwzięciu, o ile Koleje Rosyjskie pokryją pełne koszty uruchomienia pociągu na terenie Rzeczypospolitej Polskiej. Podobne stanowisko przedstawili przewoźnicy z pozostałych krajów. W takim jednak przypadku PKP InterCity SA nie byłyby decydentem w zakresie wyznaczania postojów handlowych dla tego pociągu. Koleje Rosyjskie wstępnie zaakceptowały zaproponowaną formę współpracy.
Obecnie trwają przygotowania do podpisania umowy pomiędzy przewoźnikami w zakresie obsługi połączenia na trasie Sankt Petersburg - Nicea. Rozważane jest podpisanie umowy umożliwiającej dokonywanie odprawy podróżnych na przedmiotowe połączenie również na terenie Polski. W przypadku gdy umowa w takiej formie dojdzie do skutku, przewiduje się zamianę postojów na stacjach w Warszawie i Katowicach z technicznych na handlowe, co udostępni ofertę dla pasażerów podróżujących z Polski. Ostateczne decyzje zależne są od stanowiska Kolei Rosyjskich.
W Polsce, PKP IC nie widzi sensu połączeń międzynarodowych do krajów sąsiednich, a co dopiero gdzieś dalej.
Z takimi cenami, to ja się nie dziwię.
_________________ W codziennych podróżach kolei dziękuję, wybieram transport drogowy!
kryniczanin -Usunięty- Gość
Wysłany: 25-09-2010, 18:14
Fajnie Polskie EIC nie zawsze mają bar a co dopiero restauranty. A tu aż 2 idą na pociąg co nie ma nawet komercyjnego postoju w Polsce. Jarosław mówił prawdę. Jesteśmy kondominium.
Duma jednak rośnie jak można zobaczyć polskie wagony tak daleko. Szkoda tylko, że nie można do niego wsiadać w Polsce. Ciekawi mnie też czy na pewno można nim jechać tylko z Moskwy do Nicei czy gdzieś indziej też. Tu informacje z forum i z mediów są bardzo sprzeczne, a przecież po drodze jest tyle atrakcyjnych miejsc nie tylko Warszawa ale np Wiedeń czy Mediolan.
Ciekawe jest też to, że to praktycznie pociąg widmo, znalazłem go tylko na stronie kolei austriackich, a reszta milczy na ten temat.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum