Posiadam na kompie wszystkie internetowe rozkłady jazdy HAFAS od 2000 do 2008 roku i nie mogę się doszukać połączenia Poznań - Bielsko Biała przez Bytom. Sprawdzę jeszcze raz dla stacji Bielsko Biała, bo być może tylko dla Bytomia nie chce mi takiego połączenia pokazać.
być może w HAFAS-ie było to połączenie bezpośrednie zapisane jako 'pośrednie' - często zdaża się tak że przy zmianie numeru pokazuje 2 inne pociągi, sprawdź okresy wakacyjne
_________________ wolność słowa - nie blokować SKALNICY!!!
mk1992 -Usunięty- Gość
Wysłany: 21-08-2010, 15:50
Zwracam godność, Gwarek w rozkładzie 2001/2002 kursował w terminach do i z Bielska Białej. Dobrze wiedzieć, bo nie miałem o tym zielonego pojęcia.
[ Dodano: 21-08-2010, 15:52 ]
A w zasadzie to nie Gwarek, ale chyba Koziołek właśnie. Bo Gwarek startował z Katowic ok. 6 rano, a ten z BB kursował w zupełnie innych godzinach, podobnych właśnie do Koziołka. Niech się ktoś starszy ode mnie wypowie, bo to nie moje lata były...
no wiem bo nim jeździłam...to teraz porównaj sobie tamte lata i pociągi do obecnych do Bielska Białej - o tyle ile Bytom był zawsze poszkodowany o tyle zaczyna się likwidacja pociągów do Bielska...właśnie w tej chwili...
a nazwę miał GWAREK, być może zamienili nazwy...
_________________ wolność słowa - nie blokować SKALNICY!!!
mk1992 -Usunięty- Gość
Wysłany: 21-08-2010, 15:58
No z tego co tutaj widzę, Bielsko posiadało ciekawe połączenia międzynarodowe, np. do Bratysławy, Budapesztu, Koszyc, a nawet do Moskwy. Najbardziej jednak podoba mi się pociąg pośpieszny z Żywca do Łodzi Fabrycznej - swoją drogą, jaką on nosił nazwę? Ale już chyba nic nie przebije pociągu EX w rel. Bielsko Biała - Koszalin...
Ale tak czy siak najlepsze w tamtych czasach były pociągi Hotelowe, np. pociąg HOT 38702 w relacji Kraków - Kołobrzeg, kursujący m.in. przez Katowice, Bytom, dojeżdżał do Tarnowskich Gór, tutaj miał 3-minutowy postój, a następny planowy postój był dopiero w Gdańsku Głównym!
Żywiec - Łódź to była SOŁA, potem zmienili relacje na Bielsko - Łódź i nadali nazwę REYMONT gdyż w Częstochowie łączył się z Krakowską częścią składu, potem go zlikwidowali i po kilku latach jeździł jako przyspieszony Bielsko - Łódź, jednak też go zlikwidowali i zrobili nowy POSP SOŁA Bielsko - Bydgoszcz (obecnie Katowice - Bydgoszcz), EX Bielsko - Koszalin to SŁUPIA później wydłużona do Kołobrzegu...
_________________ wolność słowa - nie blokować SKALNICY!!!
mk1992 -Usunięty- Gość
Wysłany: 21-08-2010, 16:10
Przyznam szczerze, że trasa idealna dla pociągu kategorii IR (Żywiec - Łódź Fabryczna). Oba miasta posiadają marną ofertę połączeń dalekobieżnych, taki pociąg byłby świetnym rozwiązaniem.
Analizując rozkład jazdy 2000/2001 odnalazłem kolejną hotelową rzeźnię, mianowicie HOT 38700 relacji Kraków - Świnoujście Port, która pomiędzy Krakowem, a Gliwicami zatrzymywała się na tych samych stacjach co zwykłe pośpiechy, ale pomiędzy Gliwicami, a Stargardem Szczecińskim nie było ani jednego postoju! Jeśli ktoś posiada jakieś ciekawostki na temat dawnych pociągów hotelowych, to bardzo bym prosił o podzielenie się nimi. Nie powiem, że interesuje mnie historia tych pociągów...
pamiętam pociąg Zakopane - Szczecin kursujący całorocznie nocą (PODHALANIN) gdzie na trasie Zakopane - Katowice obustronnie dublował się jakieś 20minut ze składem Zakopane - Gdynia, który kursował okresami...
_________________ wolność słowa - nie blokować SKALNICY!!!
Żądło, teraz Suwałki zaczynają od Białegostoku, nie raz można zobaczyć jak śpią na wagonach w Białymstoku bo np. prowadzą rano Rybaka.
TLK 16516/61516 relacja Suwałki-Wrocław/ Wrocław-Suwałki
Zaczyna bieg w Suwałkach i kończy w Suwałkach!
Jeśli chodzi o drużyny to że" biorą" pociągi z Białegostoku nie znaczy że pracują w drużynach w Białymstoku! Ja też często" biorę" pociągi z Warszawy np.
Jeśli ktoś posiada jakieś ciekawostki na temat dawnych pociągów hotelowych, to bardzo bym prosił o podzielenie się nimi. Nie powiem, że interesuje mnie historia tych pociągów...
Ja pamiętam przejazd w 2000 r. hotelowym 18701/81700 relacji Warszawa Wsch - Świnoujście. Kursował jeszcze przez parę lat chyba do RJ 2008/2009. Z Wawy wyruszał ok. 22-23, z powrotem ze Świnoujścia trochę wcześniej.
Wg rozkładu planowo po wyjeździe z Wawy postój powinien mieć dopiero w Stargardzie Szczecińskim, dalej zaliczał Szczecin Główny, Dąbie i dalej dopiero Międzyzdroje. Ja jechałem 28.04.00 r. i oprócz postoju technicznego w Poznaniu Gł., wcześniej zatrzymał się na krótko w Kutnie ( chyba przy peronie nr 1 - tym przy budynku dworca ), dalej stał długo w Dobiegniewie, Choszcznie i chyba przed Stargardem na jakichś bocznych torach ( coś nas wyprzedzało ). W obie strony punktualnie. W składzie same kuszetki i sypialne, wtedy na rozkładzie była informacja o salonce. Miał około 8-9 wagonów. Widywałem go zawsze z EU07.
Jeśli chodzi o likwidację sekcji to wiem że taki los prawdopodobnie czeka Słupsk, o Suwałkach nie wiem ale to możliwe bo TLK o której pisałem jest pociągiem sezonowym i kursuje do września. Pozdrawiam.
//trzeci raz upominam Ciebie za cytaty! Czwartego razu nie będzie, wystawię ostrzeżenie. ~Iktorn
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum