Krzysiu proponuję to przedstawic na forum w takiej formie aby każdy mugł przeczytac zamiast domysłów
Niech i tak będzie. Moim zdaniem lepiej podać link niż wszystko przepisywać (niekiedy po kilkanaście razy w wykonaniu róznych forumowiczów) ale mi tam bez różnicy.
Centrum przesiadkowe jest numerem jeden
Świdnicki wniosek o dofinansowanie centrum przesiadkowego został najlepiej oceniony przez Zarząd Województwa i jest na pierwszym miejscu listy kwalifikującej do dofinansowania z funduszy unijnych.
To bardzo pozytywna wiadomość, że praca sporej grupy urzędników i projektantów została tak wysoko oceniona. Ale jeszcze większym powodem do radości jest dla na fakt, że dzięki najwyższej nocie, mamy ogromną szansę na uzyskanie dużych środków na realizację centrum przesiadkowego. Przecież jest to przedsięwzięcie ważne nie tylko dla Świdnicy, ale dla całego regionu - stwierdza zastępca prezydenta Ireneusz Pałac.
Miasto nieustannie podejmuje kolejne działania. Właśnie podpisany został akt notarialny dający prawo użytkowania terenu kolejowego przez miasto.
Wczoraj uzyskaliśmy od PKP użyczenie terenu koniecznego do przedłużenia tunelu. To kolejny ważny krok, który przybliża nas do powstania nowoczesnego i wygodnego dla pasażerów obiektu. Obecnie finalizujemy prace nad projektem wykonawczym. Jeszcze w marcu powinniśmy otrzymać pozwolenie na budowę. - informuje Ireneusz Pałac.
PKP PLK Centrum Realizacji Inwestycji Oddział we Wrocławiu ogłasza przetarg na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych dla zadania pn.: Modernizacja linii Nr 274 WROCŁAW – ZGORZELEC NA ODCINKU WROCŁAW- JELENIA GÓRA : zadanie 1. szlak Imbramowice – Żarów tor nr 2 w km 34,887-43,723 ; zadanie 2. szlak Żarów – Jaworzyna Śląska tor nr 2 w km 43,723- 49,480.
► Zadanie nr 1 na szlaku Imbramowice –Żarów tor nr 2 w km 34,887- 43,723 polega na zaprojektowaniu i wykonaniu robót budowlanych związanych z wymianą nawierzchni torowej i rozjazdów wraz z infrastrukturą towarzyszącą .
►Zadanie nr 2 na szlaku Żarów –Jaworzyna tor nr 2 w km 43,723 – 49,480 polega na zaprojektowaniu i wykonaniu robót budowlanych związanych z wymianą nawierzchni torowej i rozjazdów wraz z infrastrukturą towarzyszącą.
Szczegóły: http://www.przetargi.plk-sa.pl/kprzetarg_szczegoly.php?szczegoly_id=10226d4244d25687707741aad916967c&futix=-39108000
Apropo linii Wałbrzych-Kłodzko. Na odcinku pomiędzy tunelem za Wałbrzychem Głównym a przystankiem Jedlina Górna, po obu stronach toru wykopano rowy odwadniające, oraz wybudowano przelew pod torami. Obecnie remontowany jest wiadukt przy ulicy Mostowej, na którym tymczasowo jest ograniczenie do 30 km/h.
nowe wieści od strony PLK
Do końca 2010 roku ma się zakończyć remont E30, od początku 2011 roku ma się zacząć coś dziać na linii lubińskiej. Już to słyszę od 3 lat, ale pożyjemy zobaczymy.
_________________ 2012/17- 149 556 km
2018- 55 920 km
2019- 69 888 km
2020- 50 138km
2021- 50 251km
2022- 18 455
A masz może jakiegoś linka ze szczegółami tego remontu? W sumie to było mówione że nie ruszą Lubińskiej dopóty ,dopóki nie skończą E30 Zgorzelec,Bielawa-Legnica i Legnica-Wrocław Opole.. Bo jest to objazd tej lini dla pociągów towarowych LOTOSU KGHMu czy też PKP CARGO. Myślę Jerry, że po modermie tej trasy można by tam kombinowac z naprawde potrzebnymi i ciekawymi połączeniami dalekobierznymi oraz regionalnymi nie tylko typu Głogów-Legnica ale przede wszystkim połączenia bardzo potrzebnego Zielonej Góry z Legnicą o czym wielokrotnie już pisaliśmy ,ale też połączeń dalekobierznych np połączenia Lubina,głogowa i Legnicy z morzem chocby w sezonie co jest bardzo potrzebne ..Wiemy że wielu Legniczan Jaworzan Bolesławian, Chojnowian nie ma połączenia i tłoczy się przez Wrocław. Legnica zasługuje na więcej połączeń dalekobierznych i po tym remącie oraz remącie E30 będzie miec ku temu idealne warunki podobnie jak inne miasta z tego regionu. Nie bylejakie i nie małe przecież bo chocby Głogów,Lubin,Chojnów,Bolesławiec,czy też Zgorzelec tak zniszczony przez PKP ,który kiedyś miał tyle połączeń a teraz.. Węgliniec.. i dresio do Wrcławia które jest połączeniem dalekobierznym..?
Tak samo ja słysze o remoncie linii Wrocław - Jelenia Góra już kilka lat. A zwłaszcza odcinek podg Mietków - Imbramowice woła o pomste do nieba gdyż po torze nr 1 wprowadzono ograniczenie stałe do 20km/h!! Ale rzekomo jakiś kolejny przetarg ogłosili i oczywiście wygrał go nasz słynny rodem z Dolnegośląska - Dolkom.
Myślę Jerry, że po modermie tej trasy można by tam kombinowac z naprawde potrzebnymi i ciekawymi połączeniami dalekobierznymi oraz regionalnymi nie tylko typu Głogów-Legnica ale przede wszystkim połączenia bardzo potrzebnego Zielonej Góry z Legnicą o czym wielokrotnie już pisaliśmy
Już na części "lubuskiej" forum napisałem że Legnica mogła mieć bardzo fajne połączenie z Zieloną przez połączenie w jeden ciąg odcinków kolejki Szprotawskiej (ale tu konieczna byłaby pewna przebudowa) przez Kożuchów, Niegosławice i Chojnów. Ale prezydent Zielonej, niejaki pan Kubicki bardzo się stara zeby nigdy już nic z tego nie wyszło. Oczywiście nadal istnieje mozliwość realizacji koncepcji przez Przemków - Kożuchów - Nową Sól. Ale czy samorządowcy zechcą ruszyć temat? Przy tym zaznaczam że wiem iż stan linii jest fatalny albo na niektórych odcinkach jej nie ma. Ale dla chcącego...
Legnica mogła mieć też połączenie z Lesznem i dalej z Poznaniem przez Krzelów - Górę Śląską. Jeden kawałek (Leszno - Krzelów) rozebrano w latach 60-tych, choć nasypy pozostały. Drugiemu już daje radę peelka. Ot, taka kargulowa mentalność. A byłoby jakieś 90km, a teraz przez Wrocek jest 100km dalej.
Będzie szybciej między Wrocławiem a Wałbrzychem - podpisanie umowy na modernizację linii 274
22 czerwca 2010 r. zawarto we Wrocławiu umowę na modernizację linii 274 Wrocław – Zgorzelec na odcinku Wrocław - Jelenia Góra.
Prace będą prowadzone na dwóch odcinkach toru nr 2:
* dziewięciokilometrowym między Imbramowicami i Żarowem,
* pięciokilometrowy między Żarowem i Jaworzyną Śląską.
W ramach umowy zostaną wykonane następujące zadania:
* wymiana nawierzchni na długości prawie 15 km
* naprawa wiaduktu stalowego, mostu, przebudowa przepustu kolejowego
* naprawa przejścia pod torami w Jaworzynie Śląskiej
oraz roboty podtorzowe wraz z odtworzeniem odwodnienia, prace w zakresie modernizacji urządzeń sterowania ruchem kolejowym, urządzeń energetycznych i inne.
Dotychczas ze względu na zły stan techniczny prędkość rozkładowa na odcinku, który będzie modernizowany wynosi 40 km/h, z lokalnymi ograniczeniami do 20km/h. Po ukończeniu prac zostanie przywrócona prędkość konstrukcyjna do 100 km/h. Obecnie czas przejazdu pociągiem osobowym między Jaworzyną Śląską, a Ibramowicami wynosi 24 minuty, zaś po remoncie wyniesie 13 minut.
Kontrakt o wartości 27,19 mln zł netto zrealizuje Konsorcjum VTS-Linia. Umowę w tej sprawie podpisali: Jerzy Dul - Dyrektor Oddziału PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Centrum Realizacji Inwestycji we Wrocławiu i Zbigniew Gzik - Z-ca Dyrektora Oddziału, zaś ze strony konsorcjum Jordan Świerczewski Prezes VolkerRail Polska Sp. z o.o.
Zadanie finansowane ze środków budżetowych zostanie wykonane w okresie 5 miesięcy.
Poza tym w dniach 1-16 lipca br. będzie wymieniane torowisko na szlaku Marciszów - Janowice Wielkie na staroużyteczne (z linii E-30). PLK prowadzi też inne prace polegające na dosypywaniu tłucznia, wymianie pojedynczych podkładów, fragmentów szyn i podbijaniu torowiska.
Na szlaku Legnica - Szczedrzykowice torowisko miało ledwie 7 lat, więc postanowiono zdemontowane przęsła wykorzystać przy remoncie linii 274. Podobno między Wałbrzychem a JG takich akcji ma być więcej.
Dziś w Bolesławcu jeździła stonka ze składem, i coś tam koło podkładów kombinowali, chyba już akcja wywożenia się rozpoczęła. Foto czarno białe bo mi ustawienia się przestawiły.
Wybrałem się dzisiaj na stację Marciszów oraz na szlak w strone Ciechanowic i faktycznie Dolkom coś tam dłubie, choć na razie to nie wiele się dzieje.
Nie widać też materiału staroużytecznego z E30 chociaż ten być może jest w Janowicach a tam mi się z racji środka lokomocji i ukształtowania terenu jechać nie chciało.
Najciekawsze jest to że tuż przed rozpoczęciem prac w Marciszowie na torze nr.2 km.104,5 pojawiła się tabliczka z cyferką 8 i od razu z sierżantem oczywiście.Czyżby po zakończeniu zaledwie dwutygodniowej akcji Dolkomu prędkość na tym odcinku miała wzrosnąć z 30 do 80 km/h
Oprócz tego na stacji w Marciszowie trwa też remont/konserwacja wiaty na peronie nr 3
Poniżej kilka zdjęć z wypadu.
01.jpg
Plik ściągnięto 77 raz(y) 113.6 KB
02.jpg Maszyny Dolkomu na stacji w Marciszowie
Plik ściągnięto 79 raz(y) 110.53 KB
05.jpg
Plik ściągnięto 79 raz(y) 117.38 KB
09.jpg Sklad Dolkomu w czasie pracy na szlaku Ciechanowice Marciszów
Plik ściągnięto 81 raz(y) 116.58 KB
14.jpg Oczyszczony tłuczeń y podciętego torowiska trafil z powrotem na tory.
Plik ściągnięto 86 raz(y) 117.23 KB
15.jpg
Plik ściągnięto 80 raz(y) 115.03 KB
17.jpg W czasie przechadzki po miejscu z którego chwile wczesniej zjechał skład dolkomu napatoszył sie TLK czyli dawne Sudety do Jeleniej Góry
Plik ściągnięto 84 raz(y) 110.99 KB
22.jpg Baki dolkomowskich maszyn sa mocno nieszczelne.Nic tylko rzucic peta na tory.
Orientuje się ktoś jak wyglądają prace na linii do Tłumaczowa? Czy ma ktoś informacje na temat renowacji linii Wałbrzych-Kłodzko, szczególnie odcinka Kłodzko - Ścinawka Średnia?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum