Jakaś dziwna histeria zapanowała w tym temacie. Myślę, że nie po to Gumiś go rozpoczął. Z zamieszczonego przez niego projektu wynika jak wiele rzeczy chcą zabrać. Nie ważne czy duże, czy małe związki (kłótnie nie potrzebne), ważne co wywalczą. Jak będą ze sobą rywalizować i wzajemnie sobie wyrywać każdy drobiazg to już przegrali. Trzeba uszanować co każda grupa miała i bronić tego razem. Wszyscy są ważni. I maszynista, i rewident, manewrowy czy konduktor. itd…
_________________ Jeśli wrogowie cię chwalą, musiałeś popełnić błąd.
(August Bebel)
"Niech Nas łączy honor i więź zawodowa" - Honor - no cóż niektórzy zapomnieli co to takiego.
Co do więzi - wbity między pracowników klin przynosi efekty.
Teraz pozostaje li tylko obserwacja za co i kiedy Nas "przehandlują" - tylko w imię czego i dlaczego?
Na to pytanie niestety musi sobie każdy odpowiedzieć sam.
_________________ "Płynie się zawsze do źródeł pod prąd, z prądem płyną śmiecie"
Zbigniew Herbert
Gumis, czegoś tu nie rozumiem. Cytatem, który podajesz posługują się maszyniści, a z tego co piszesz jesteś maszynistą Z drugiej strony masz sporo racji zadając pytanie czy nowy układ będzie najlepszy z możliwych, czy będzie przedmiotem handlu. Będziemy bacznie obserwować postępy w pracach nad układem. Mam nadzieję, że taka jawna cenzura powstrzyma pseudozwiązkowców od ich niecnych planów.
_________________ Jeśli wrogowie cię chwalą, musiałeś popełnić błąd.
(August Bebel)
Przeanalizuj "stary" układ i porównaj z "nowym" - kto najwięcej straci na nowych zapisach?
Pracownik biurowy?
Zaplecze techniczne?
Najwięcej stracą tzw. pracownicy liniowi czyli właśnie drużyny pociągowe.
Nie ma co drzeć szat - po jutrzejszej "kawie" z władzą będziemy wiedzieli więcej na temat nowego układu.
Szanowny kolego - najwięcej do stracenia mają drużyny konduktorskie .
Jeden z załączników do zaproponowanego ZUZP mówi tylko o dodatku w ilości 35% za jazdę pojedynczą maszynisty, gdy maszynista odstawia skład na grupę odstawczą i wykonuje manewry itd. A dlaczego kier. poć. nie może mieć również takiego dodatku, gdzie prowadzi skład 1/0, gdy odstawia skład na grupę odstawczą, gdy wykonuje manewry .
Dlatego tez załącznik na pewno będzie mocno analizowany . Maszyniści mają swoje i w myśl równouprawnienia, niech drużyny konduktorskie także z takiego przywileju korzystają .
[ Dodano: 25-02-2010, 11:57 ]
fisch napisał/a:
To była ta kawa czy nie? Coś ustalono, czy nie? Kto wie ?
Oczywiście, że na spotkaniu była kawa, herbata, cukiereczki i paluszki.
Ze strony Spółki "Intercity" byli obecni - Prezes - K. Celiński, członek Zarządu K. Kołodziejski, Dyr. d/s. pracowniczych- G.Blicharz oraz K. Mamiński w roli negocjatora.
W dniu 23.02.2010r. na tym spotkaniu podpisano "Porozumienie w sprawie rokowań w trybie art. 241.28 kp zakładowego układu zbiorowego dla pracowników "PKP Intercity" S.A." zawarte pomiędzy "PKP Intercity" a organizacjami związkowymi.
Jednocześnie dla organizacji związkowych Zarząd przedstawił harmonogram spotkań w sprawie prowadzenia rokowań do nowego ZUZP.
gumis, umieściłeś stanowisko związku maszynistów.
Poczekajmy na wspólne ustalenia. Dobrze wiesz, że inne związki uczestniczące w negocjacjach do ZUZP w Spółce "PKP Intercity" maja także coś do powiedzenia. I tego się trzymajmy.
Poczekajmy jak będą przebiegały negocjacje odnośnie dodatków dla drużyn konduktorskich, co na dzień dzisiejszy zespól trakcyjny ma zapewnione.
Mam taką uwagę do Dolnoślązaka.
35% pojedynki, to ma maszynista za to, że prowadzi pociąg w pojedyńczej obsadzie. Nie ma tutaj znaczenia, czy sprowadza pociąg na jakąs tam grupę. Jedzie sam, ma dodatek.
Dlaczego niby kierownik pociągu miałby mieć dodatek za to, że jedzie sam? Czy on prowadzi ten pociąg? Skończmy wreszcie z tymi mitami, że kierownik coś prowadzi. Jedzie sobie wygodnie w wagonie i g... go wszystko obchodzi.
klimeu44, powiem Ci o powodzie dla którego ja właśnie nie chcę być kierownikiem pociagu.
W Twoim rozumieniu, kierownik pociągu to gość z przypiętym identyfikatorem o treści "kierownik pociągu".
Ja zaś wiem nieco więcej, a przez ponad 20 lat pracy nie jedno już widziałem i wiem że być kierownikiem pociągu to być odpowiedzialnym za wszystko.
Przyjęcie skłądu pociągu, to nie tylko picie kawy w pzredziale, ale konieczność obejrzenia składu z każdej strony, zderzaki, obręcze, sprzęgi, tablice, mostki, stopnie, szyby, linki uszyniające i wiele innych. Do tego dochodzi wiele dokumentów do wypełnienia i poświadczenia ich własną dupą, że Twoje bezpieczeństwo jest okey.
Wyjazdy ze stacji to znacznie więcej od powiedzenia "odjazd". Obesrwacja składu i osób w jego otoczeniu i podjęcie szybko właściwej decyzji w przypadku grożącego Ci niebezpieczeństwa. Jazda to też coś więcej jak patrzenie za okno. Roztrzyganie głupawych sporów pomiędzy podróżnymi, pomiędzy konduktorem i podróżnymi, pomiędzy pracownikami Warsu i podróżnymi. W razie sytuacji anormalnej podjęcie szybkiej i właściwej decyzji zmierzającej do zapewnienie bezpieczeństawa Tobie i innym podróżnym oraz pracownikom w pociagu. Dbanie o czas jazdy, dbanie o porządek, o innych pracowników. W razie potrzeby praca manwerowa, próba hamulca, a za wszystko, nawet za poczynania konduktora, maszynisty i Warsiarza, kierownik oberwie też, oberwie za brak nadzoru.
Wielokrotnie widziałem mojego kierownika spoconego z emocji, gdy zatrzymał pociąg bo jakiś baran wskakiwał. Wiele razy widziałem kierownika ratującego życie, bo gość zawału dostał w wagonie. Widziałęm też kierownika gaszącego pożar i wynoszącego dziecko z płonącego wagonu, za które jak mi później powiedział czuł się odpowiedzialny.
Więc nie powiesz mi że gówno go to obchodziło!
Wielki szacunek dla pracy kierownika pociagu, dla pracy maszynisty, dla pracy dyżurnego ruchu.
_________________ " Doświadczenie to coś, co zdobywasz tuż po chwili w której go potrzebowałeś."
E. Murphy
Gumiś piszesz w innym temacie, że KC na negocjacjach układu IC ci groził, masz z tego protokół? Były spotkania w marcu, dawaj protokoły-są chyba ciekawe.
_________________ Jeśli wrogowie cię chwalą, musiałeś popełnić błąd.
(August Bebel)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum