I znó Lubińską olali ale ekspalatowac to ile się da a remątów żadnych ja się wcale nie dziwię że oni stracili nadzeje.. Skoro banda kłamców opowiada takie bzdety jak dzieci małę a potem wszystko to fikcja to się wcale nie dziwię..
Czytałem kiedyś gdzieś, że odcinek z Kłodzka do Ścinawki Średniej mieli remontować ze względu na remont i planowe uruchomienie przewozów towarowych na linii ze Ścinawki do Tłumaczowa i dalej do Kłodzka i Wałbrzycha. Więc może to tylko "chwilowe" ograniczenie.
Ciekaw jesem ogólnie co do tego remątu i samej stacji w Świdnicy bo obiecano tyle i tyle planów było a jak narazie nic.. Ale myśle że to wypali tylko się spóznia ze względu na problemy techniczne i kase .
Wiem że na tłumaczowskiej coś już grzebali jeszcze przed śniegami, wycinali krzaki i zerwali troche toru. Nie mam pojecia co tam się teraz dzieje. Może ktoś coś wie?
Byc może tak na dobre wezmą się po zimie? Bo ta zima wszystkim już dała się we znaki tak więc byc może ona jest powodem..? Na szlaku z Szklarskiej Poręby Górnej też utródniony remąt przez zimę i opóznione otwarcie gotowej trasy to samo na E30 pomiędzy Legnicą a Wrocławiem tam jak narazie prace wstrzymano a przynajmiej większośc też przez śnieg i pogodę ..
Ciekaw jesem ogólnie co do tego remątu i samej stacji w Świdnicy bo obiecano tyle i tyle planów było a jak narazie nic.. Ale myśle że to wypali tylko się spóznia ze względu na problemy techniczne i kase .
Wiem że na tłumaczowskiej coś już grzebali jeszcze przed śniegami, wycinali krzaki i zerwali troche toru. Nie mam pojecia co tam się teraz dzieje. Może ktoś coś wie?
Idzie pełną parą (zakończenie maj / czerwiec)- natomiast trzeba pamiętać, że będzie to w sumie tylko bocznica (bez SRK) a nawet nie koniecznie mogą powstać tory dodatkowe czy mijanki.
Idzie pełną parą (zakończenie maj / czerwiec)- natomiast trzeba pamiętać, że będzie to w sumie tylko bocznica (bez SRK) a nawet nie koniecznie mogą powstać tory dodatkowe czy mijanki.
Co nie zmienia faktu, że zniszczony odcinek ze Ścinawki do Kłodzka wymaga remontu. Tym bardziej go potrzebuje jeżeli zwiększy się na nim ruch towarowy.
Remont być musi, bo niedługo ten odcinek rozlezie się zupełnie. A wtedy będzie katastrofa, bo droga jest w stanie nie lepszym i rozwalenie jej do reszty ciężarówkami nie zajmie dużo czasu.
Co do linii D29-285 Wrocław - Świdnica - Jedlina Zdrój to ma być ona przejęta w lipcu br przez samorząd województwa dolnośląskiego. A co dalej? Tylko domysły: może DSDiK ogłosi przetarg na remont linii, a właściwie fragmentu tj. Wrocław - Świdnica?? Wtedy remont i może na jesieni 2011 roku zostanie reaktywowane połączenie Wrocław - Sobótka - Świdnica? Zobaczymy...
Krzysiu proponuję to przedstawic na forum w takiej formie aby każdy mugł przeczytac zamiast domysłów
Walka o dotację na centrum przesiadkowe
ŚWIDNICA — autor Redakcja dnia 8 Styczeń, 2010 o 14:04
Świdnica stara się o unijną dotację na budowę centrum przesiadkowego. Projekt ma kosztować 24 mln zł. Zaprezentowano go dziś podczas konferencji prasowej z udziałem m. in. prezydenta Świdnicy, Wojciecha Murdzka i członka Zarządu Województwa Dolnośląskiego, Zbigniewa Szczygła. Przy okazji podsumowano dotychczasową współpracę miasta z władzami województwa przy projektach komunikacyjnych. Dzięki niej w Świdnicy zrealizowano np. przebudowy: pl. Wolności, skrzyżowania ul. Głowackiego z Wałbrzyską, skrzyżowania ul. Westerplatte z Jodłową. W planie są kolejne przedsięwzięcia m. in. przebudowa ul. Wałbrzyskiej, skrzyżowania ul. Wrocławskiej z Rzeźniczą.
– Zrealizowanie takich zadań tylko z budżetu miasta byłoby niezwykle trudne i rozłożone w czasie. Wsparcie w tych działaniach jest konieczne, bo z poprawy bezpieczeństwa i płynniejszego ruchu cieszą się zarówno piesi, jak i kierowcy – mówi Wojciech Murdzek, prezydent Świdnicy.
– Świdnica jest na skrzyżowaniu dwóch ważnych projektów drogowych łączących miasto z autostradą A4 oraz podsudecką drogą z kierunku Strzegomia w stronę Ząbkowic, co ma korzystny wpływ na rozwój miasta. Współpraca władz województwa z władzami miasta pokazuje, że skutecznie potrafimy poprawiać stan dróg i dzięki różnym źródłom finansowania udaje się to robić szybko – ocenia Zbigniew Szczygieł, członek zarządu województwa dolnośląskiego.
Przed świdnickim samorządem stoi realizacja sztandarowej inwestycji – budowa centrum przesiadkowego, które ma powstać na bazie dworca kolejowego i autobusowego. Projekt opiewa na 24 mln zł. Świdnica stara się pozyskać 15,75 mln zł w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego, którym zawiadują władze województwa dolnośląskiego. Wydatki miasta na budowę centrum przesiadkowego szacowane są na 8,25 mln zł.
– Realizacja tego projektu ma sens tylko wtedy, gdy pasażerowie będą mogli korzystać z regularnych połączeń kolejowych, którymi zarządza Urząd Marszałkowski. Szacujemy, że z autobusowego i kolejowego centrum przesiadkowego w Świdnicy może korzystać 460 tysięcy podróżnych rocznie. To duża liczba co pokazuje wagę i skalę tego przedsięwzięcia – mówi Ireneusz Pałac, zastępca prezydenta Świdnicy.
Świdnica złożyła już wniosek na dofinansowanie.
– Na koniec stycznia będziemy mieć gotowy projekt budowlany i wniosek o pozwolenie na budowę. W marcu gotowy będzie projekt wykonawczy, a pod koniec marca powinniśmy już otrzymać pozwolenie na budowę centrum. Realizacja projektu zależy jednak od dofinansowania. Gdybyśmy je otrzymali, to realne jest, że w połowie 2012 r. z centrum przesiadkowego skorzystaliby pierwsi podróżni. Jeśli się okaże, że budowę musimy finansować tylko z budżetu miasta, to realizacja inwestycji się przedłuży – dodaje wiceprezydent Pałac.
Budowę centrum przesiadkowego podzielono na trzy etapy:
· I etap – przebudowa i rewaloryzacja budynku dworca PKP i ul. Dworcowej. W odnowionym obiekcie znajdzie się miejsce na duże centrum obsługi podróżnych, lokale usługowe i gastronomiczne, a także letni ogródek. Po remoncie do części budynku dworca przeniesione zostałaby Biuro Strefy Płatnego Parkowania;
· II etap – budowa dworca autobusowego. Perony, z których dziś odjeżdżają autobusy przy ul. Kolejowej zostałyby przeniesione pod nowe wiaty przy dworcu PKP. W ich miejsce powstaną parkingi;
· III etap – budowa przejścia podziemnego pod torami kolejowymi dworca PKP. Przejście podziemne umożliwi połączenie ul. Kolejowej z dworcem PKP, co będzie stanowiło dogodne przejście dla podróżnych.
– W mojej ocenie projekt ma znaczenie regionalne, bo pozwoli na połączenie z aglomeracją wrocławską, więc ma dużą szansę na dofinansowanie, chociaż konkurować będzie z projektami przygotowanymi przez inne samorządy. Centrum przesiadkowe to projekt ciekawy i wzorcowy. Decyzje w sprawie dofinansowania Zarząd Województwa Dolnośląskiego podejmie po ocenie formalnej i merytorycznej – mówi wicemarszałek Szczygieł.
Jak dodaje członek zarządu województwa w czerwcu bądź lipcu 2010 r. władze Dolnego Śląska przejmą linię kolejową, która wiedzie przez Świdnicę. Co oznacza, że jest szansa na powrót bezpośredniego połączenia pasażerskiego z Wrocławiem w 2011 r.
Autorzy projektu i wizualizacji: Architektoniczna Pracownia Projektowa “Architekt”
Podpisanie umów sprzyjających rozwojowi transportu kolejowego na Dolnym Śląsku
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w dniach 2 i 3 marca 2010 r. podpisały umowy sprzyjające rozwojowi transportu kolejowego na Dolnym Śląsku.
Firma MGGP S.A. z Tarnowa wykona „Opracowanie Studium Wykonalności i dokumentacji przygotowawczej (przedprojektowej) linii 311 Jelenia Góra – Szklarska Poręba Górna dla przedsięwzięcia inwestycyjnego pn. „Modernizacja regionalnej linii kolejowej nr 311 Jelenia Góra – Szklarska Poręba Górna”. Wartość brutto: 361 120,00
Ten sam wykonawca wybrany został do realizacji zadania: „Opracowanie Studium Wykonalności i dokumentacji przygotowawczej (przedprojektowej) linii 309 Kłodzko Nowe – Kudowa Zdrój dla przedsięwzięcia inwestycyjnego pn. „Modernizacja regionalnej linii kolejowej nr 309 Kłodzko Nowe – Kudowa Zdrój na odcinku Duszniki Zdrój – Kudowa Zdrój”. Wartość brutto 352 580,00 zł
Podpisane umowy to krok w stronę realizacji projektów w latach 2011/12. Efektem będzie stworzenie lepszej, bardziej atrakcyjnej oferty przewozowej dla transportu kolejowego codziennego i weekendowo – rekreacyjnego.
Powyższe projekty będą współfinansowane przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007-2013, Priorytet 3 – Rozwój infrastruktury transportowej na Dolnym Śląsku, Działanie 3.2. Transport i Infrastruktura Kolejowa.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum