INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. małopolskie - Pociągi na linii Sędziszów/Kozłow-Olkusz-Katowice

lukasz - 12-12-2011, 21:24
Temat postu: Pociągi na linii Sędziszów/Kozłow-Olkusz-Katowice
Czy wszystkie pociągi na linii Kozów-Olkusz-Katowice są zestawione z EZT?

w rozkładzie na www stronie 2 połączenia : 2437 /Kozłów17.08 Katowice 19.41/ i 2425 Kozłów 5.15 - Katowice 7.45 nie maja dopiski "EZT"pociąg z elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT). Ktoś zapomniał czy celowo nie ma, bo czasem pojawi się coś innego?
Turysta - 12-12-2011, 21:29
Temat postu:
Raczej wątpliwe żeby pojawiły się na tej lini składy wagonowe, moim zdaniem przeoczenie.
Tomasz K. - 12-12-2011, 22:09
Temat postu:
Wagonowych nie ma na 100%.
drTESLA - 12-12-2011, 23:04
Temat postu:
A ja zapytam o stację Olkusz. Od ilu lat nieczynny jest peron 2? Rozjazd na wysokości peronu 1 na oko nie jeżdżony z 10 lat.
sympatyk - 06-05-2013, 11:11
Temat postu:
Bezpośrednie pociągi z Kielc do Katowic już za 7 dni!

Od przyszłego poniedziałku, 13 maja mieszkańcy Kielc i Sędziszowa będą mogli dojechać bezpośrednimi pociągami do Katowic.

Z pewnością będzie to satysfakcjonujące dla podróżnych, którzy od zmiany rozkładu jazdy pociągów (w grudniu ubiegłego roku) pozbawieni byli możliwości bezpośredniego przejazdu z Kielc/Sedziszowa do Katowic.

Ze stacji Kielce podróżni będą mogli dojechać pociągiem odjeżdżającym o godz.11.03 z przesiadką na stacji Sędziszów do pociągu nr 24223 odjeżdżającego o godz.12.33 oraz bezpośrednim pociągiem odjeżdżającym o godz.14.30 (przyjazd do Katowic o godz. 18.21).

W relacji powrotnej (z Katowic) pociąg będzie odjeżdżać o godz.7.37. Przyjazd do Kielc zaplanowano na godz. 11.16. Drugi skład będzie wyruszać o godz. 11.44 i do Kielc dotrze o godz.15.16. Ponadto ze stacji Sędziszów będą kursować 3 pociągi do Katowic - o godz. 3.38, 4.43, 6.18 oraz pociąg do Sosnowca o godz. 10.40.

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/13856/Bezposrednie-pociagi-z-Kielc-do-Katowic-juz-za-7-dni.html
Anonymous - 06-05-2013, 15:16
Temat postu:
http://przewozyregionalne.pl/sites/default/files/pliki/9377/katowice13_0.pdf
Cóż za przejrzysty rozkład - bez stacji między Katowicami a Kozłowem...
Pirat - 22-05-2013, 15:53
Temat postu:
Od 13 maja można znowu dojechać bezpośrednim pociągiem z Kielc i Sędziszowa do Sosnowca i Katowic. To efekt porozumienia marszałków trzech województw: śląskiego, małopolskiego i świętokrzyskiego.

Problem z połączeniami zaczął się w grudniu 2012 roku, gdy całość ruchu w województwie śląskim została przejęta przez Koleje Śląskie. Z powodu braku porozumienia między marszałkami, zamiast wygodnych bezpośrednich połączeń, pasażerowie zostali skazani na przesiadki.

Jadąc z Kielc, Sędziszowa, czy Olkusza do Katowic, trzeba było przesiadać się aż dwukrotnie. Najpierw w Sławkowie, z pociągu Przewozów Regionalnych na autobus lub pociąg Kolei Śląskich, a następnie w Sosnowcu na skład jadący w stronę Katowic.

Czytaj dalej...
drTESLA - 27-05-2013, 21:51
Temat postu:
Dzisiejszy południowy z Kielc do Katowic z siedmioma pasażerami obserwowany w Kozłowie. Przed rozdzieleniem relacji było dużo lepiej. Kolejny przykład jak łatwo jest zepsuć coś co dobrze funkcjonowało latami.Myślę ze ta relacja się nie obroni.
rejent - 31-05-2013, 21:22
Temat postu:
Ludzie po prostu jeszcze nie wiedzą, że wróciła normalność, czyli bezpośrednie pociągi Katowice - Sędziszów i Katowice - Kielce. Jak się dowiedzą, to pociągi się zapełnią. Tym bardziej że Bilet olkuski to atrakcyjna oferta. Te połączenia KŚ do Sławkowa z przesiadką to było jakieś nieporozumienie. Wychodziły z Katowic do Olkusza 2 przesiadki. Ktoś kto to wymyślił powinien dostać nagrodę roku za antypomysł. W ogóle nie wiem po co tylu przewoźników i zamieszania. Kiedyś było jedno PKP i porządek w rozkładzie i taryfie, a teraz to trzeba być prawnikiem ds. taryf, żeby przejechać przez kraj w nietypowej relacji.
tomasso86 - 21-09-2014, 18:37
Temat postu:
Sukces negocjacji Kontraktu Terytorialnego
[...] Z inwestycji kolejowych gwarancje otrzymały m.in. prace na linii kolejowej E-30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej (odcinki na terenie województwa małopolskiego – koszt 1,7 mld zł), na linii kolejowej nr 93 na odcinku Trzebinia – Oświęcim – Czechowice Dziedzice (438 mln zł) czy na liniach kolejowych nr 62, 660 na odcinku Tunel – Bukowno – Sosnowiec (odcinki na terenie województwa małopolskiego – 220 mln zł). Największym zadaniem, które weszło na listę podstawową uzgodnionych projektów jest budowa nowej linii kolejowej Podłęże – Szczyrzyc – Tymbark/Mszana Dolna oraz Modernizacja Istniejącej Linii Kolejowej Nr 104 Chabówka – Nowy Sącz, które jest wyceniane na 6 mld zł .[...]

Źródło: Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego

Ponadto warto dodać, że inwestycja wskoczyła na listę projektów podstawowych.

Żródło: Kontrakt Terytorialny dla Województwa Małopolskiego - Lista inwestycji, które otrzymały gwarancje rządowe strona 3
Bardi78 - 15-03-2015, 22:43
Temat postu:
Jechałem wczoraj relacją Sędziszów-Katowice przez Olkusz i na odcinku Charsznica-Bukowno na torze przeciwnym( patrząc na mapę to powiedzmy tym położonym od strony południa)
zobaczyłem szlakową 100km/h nowe podkłady, nowe szyny i zaklejone semafory stój na przejazdach kolejowych. Nie miałem jak spojrzeć czy jedziemy po nowych torach ale biorąc pod uwagę brak stukotu w zdezolowanym plastikowym kiblu to raczej tak.
Niestety kibel ciągnął się niemiłosiernie, średnio około 50,60 km/h na godzinę i w związku z tym mam pytanie:
Czy w/w trasa na obydwóch torach jest wyremontowana z identyczną szlakową-jeżeli tak to dlaczego kibel tak się wlókł? ( był na pewno sprawny bo z Sędziszowa do Tunelu jechal dużo szybciej niż 50km/h)
Ewentualnie kiedy będzie można jechać tam ze szlakową 100km/h

i drugie pytanie:
Na odcinku DG Strzemieszyce - Sosnowiec Płd pociąg jedzie 20-10 km/h
znalazlem artykuł gdzie PLK w 2014 miała poprawić agonalny stan linii-jak widać nie zrobiła tego...zna ktoś może info co staneło na przeszkodzie?
http://www.rynek-kolejowy.pl/53039/plk_naprawi_odcinek_linii_62_sosnowiec_tunel.htm
Z góry dzięki za info.
Anonymous - 17-03-2015, 12:11
Temat postu:
1. Po Torze nr 2 na odcinku Bukowno - Gajówka 100 km/h. Po "jedynce" na tym samym odcinku, bodajże 50 km/h.

2. Tor nr.1 nie przechodził żadnego remontu.
3. Źle Ci się wydaje. Od Strzemieszyc, do Dańdówki, zrewitalizowano tor do 50 km/h. Jedynym wąskim gardłem jest odcinek Sosnowiec Południowy - Sosnowiec Dańdówka.
tomasso86 - 23-07-2015, 23:33
Temat postu:
Czy ktoś z Was może potwierdzić, że od grudnia tę trasę obsłużą tylko 3 pary pociągów? Czy to tylko redakcyjna pomyłka urzędu marszałkowskiego, mówiąca o 6 pociągach?
Marianna - 25-07-2015, 16:59
Temat postu:
tomasso86 napisał/a:
Czy ktoś z Was może potwierdzić, że od grudnia tę trasę obsłużą tylko 3 pary pociągów? Czy to tylko redakcyjna pomyłka urzędu marszałkowskiego, mówiąca o 6 pociągach?


To nie pomylka. Zwierajcie szyki, bo za pięć miesięcy pociągów z Olkusza do Katowic nie będzie. Kraków w końcu uwalił linię. Te zminiejsze do trzech par to wybieg, aby slaskie wogole zrezygnowalo z doplacania. Centusie z Krakowa w ten sposob cudzymi rekoma zamkna linie!!!

Ja juz szykuje akcje w prasie.
myszka - 14-09-2015, 14:06
Temat postu:
http://www.rynek-kolejowy.pl/59351/wojewodztwo_malopolskie_tnie_rozklad_jazdy_od_grudnia_mniej_pociagow.html
Anonymous - 14-09-2015, 22:05
Temat postu:
Niestety. Po 130 latach, musimy się pożegnać z pociągami pasażerskimi na tej trasie... Te dwie pary, pokursują może do marca
Marianna - 06-03-2016, 21:44
Temat postu:
LoloPendolo napisał/a:
Niestety. Po 130 latach, musimy się pożegnać z pociągami pasażerskimi na tej trasie... Te dwie pary, pokursują może do marca


http://www.tvp.info/23886454/24022016-1732

TVP INFO 24.02.2016, 17:32

Program realizowany na żywo z miejsca wydarzenia. Informuje o tym, co danego dnia przykuło uwagę widzów z całego kraju.

Piszcie o przywrócenie pociągów do urzędników w Krakowie!

Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego
Departament Transportu i Komunikacji
Kraków, ul. Racławicka 56
I piętro, pokój 152
tel.: 12 63 03 380
fax: 12 63 03 382
e-mail: tk.sekretariat@malopolska.mw.gov.pl
ET05 - 06-03-2016, 22:29
Temat postu:
Pisanie do ściany. Bo kolejka marszałka ładnie wygląda w excelu. Szkoda, że Miechów nie został w świętokrzyskim bo skróciliby pewnie pociągi do Słomnilk. Cóż. Śławków i Kaliska Kujawskie wiecznie żywe.
Anonymous - 17-08-2016, 00:04
Temat postu:
Cześć! Ktoś ma jakieś wiadomości, o rozkładzie jazdy na tej trasie od Grudnia?
Anonymous - 20-08-2016, 00:13
Temat postu:
Gdzieś czytałem, że zamiast 3 będą aż 4 pary pociągów...
Venlo - 16-11-2016, 13:15
Temat postu:
14.11.2016, Regio 24903 z Sędziszowa,przyjazd do Katowic 8:42, więc godzina taka do niczego,a z pociągu wysiada ponad 50 osób ,więc wynik nie jest zły. Słyszałem,że 3 pary pociągów na tej trasie świecą pustkami. Ktoś zorientowany może opowiedzieć jak wyglądają wymiany pasażerskie na poszczególnych stacjach i przystankach ? Jak na codzień wygląda frekwencja ?
Anonymous - 16-11-2016, 15:45
Temat postu:
O codziennych przejazdach nic nie mogę powiedzieć, ale jechałem 3.08 składem o15:41 do Sędziszowa i wymiana była następująca:
Katowice +25
Katowice Zawodzie +1
Katowice Szop.Płd. -1+3
Sosnowiec Płd. -3+9
Sosnowiec Dańdówka -10+4
Sławków -6+10
Bukowno Przymiarki -1
Bukowno -7+3
Olkusz -3+5
Jaroszowiec Olkuski -2+2
Chrząstowice Olkusk. +1
Zarzecze -2+2
Wolbrom -7+5
Gajówka -1+7
Charsznica -8+32 (!)
Tunel -4+5
Kozłów -15
Klimontów -17
Sędziszów -27
Venlo - 16-11-2016, 21:58
Temat postu:
Aż się prosi, by na tą linię dorzucić jakieś pary, bo jak widać z frekwencją jest bardzo przyzwoicie. Jak znajdę czas to zalicze jeszcze przed zawieszeniem w grudniu połączenie Oświęcim - Kraków Płaszów i opiszę w podobny sposób.
sympatyk - 16-11-2016, 22:27
Temat postu:
A moim zdaniem Koleje Śląskie powinny przejąć odcinek Bukowno - Katowice, a pociągi z Sędziszowa powinny jeździć od Bukowna przez Jaworzno Szczakową do Dąbrowy Górniczej Ząbkowic. Załatwiłoby się tym jednym ruchem skomunikowania w Bukownie do Katowic, w Jaworznie Szczakowej do Katowic i w stronę Krakowa, a wznowienie ruchu pomiędzy Dąbrową Górniczą Ząbkowicami, a Jaworznem Szczakową wraz ze skomunikowaniami tamże z pewnością ożywiłoby komunikacyjnie tamten rejon.
pawel78 - 16-11-2016, 22:48
Temat postu:
sympatyk, Po co? Bukowno to mieścina, na obrzeżach małopolski, która nie ma nawet 1 połączenia z Krakowem. Wątpie by było wystarczająco pasażerów do Katowic.
sympatyk - 16-11-2016, 22:54
Temat postu:
pawel78, Może i mieścina. Za to z węzłową stacją. A na takowych można już komunikować ze sobą pociągi. W takiej na przykład Nędzy na drugim końcu województwa, gdzie powiedzmy nie ma nic przesiadają się ludzie z PR'ów do KŚ właśnie dlatego że jest tam stacja węzłowa.
pawel78 - 16-11-2016, 23:35
Temat postu:
sympatyk, Bukowno obsługuje przyjazd i odjazd po 6 pociągów: 2x Sędziszów, 1x Kielce, 3 Katowice. Nędza ma po 45 połączeń z Śląska, Opolszczyzny i Dolnego Śląska. Więc o czym my tu mówimy.
Anonymous - 17-11-2016, 00:12
Temat postu:
Zdziwiłbyś sie ile osób korzystało z pociągów do Katowic z Bukowna. Miasto niby 12-tysieczne, a wymiana podróżnych była lepsza czasami niż w Olkuszu. Kiedyś robiąc kółko po linii 62, zszokował mnie widok okolo 80 osób wysiadających w Bukownie (uczniowie, ludzie z pracy itp.) Very Happy Ja jestem innego zdania. Śląskie powinny jeździć na trasie Katowice -Szczakowa-Bukowno jako oferta uzupełniająca (pojedyncze kursy wydluzone Wolbromia), a PRy normalnie przez Sosnowiec Południowy. Szczera prawda jest taka, że czasy gdzie Olkusz korzystal w 100% z Kolei sie skończyły. Tutaj trzeba szukać takich potencjałów jak Bukowno, Sławków czy Wolbrom i Charsznica, które są "głodne" kolei na Śląsk.

[ Dodano: 17-11-2016, 00:17 ]
Kolega opowiadal mi jak w za czasów kursowania Kordeckiego do Wawy, w Bukownie wsiadało więcej ludu, niż w Powiatowym Olkuszu.
pawel78 - 17-11-2016, 00:32
Temat postu:
LoloPendolo, Bo za chwilę KŚ zacznie kursować do Krakowa ;-) Wątpię by wróciły tamte czasy o których napisałeś.
Anonymous - 17-11-2016, 00:36
Temat postu:
Wiem, wiem Smile napisałem to w sferze marzeń Smile Ale powiem Ci że linia 62 ma ogromny potencjał i ludzie jak i częstotliwość kursowania po niej wróci do świetności z lat 70tych Smile Będziesz wspominal moje słowa za 5 może 10 lat Smile
sympatyk - 17-11-2016, 09:00
Temat postu:
pawel78, Skoro jak sam napisałeś przez Nędzę przejeżdża kilkadziesiąt pociągów, które da się sprawnie skomunikować, to takich sześć w Bukownie tym bardziej!
W sumie to sam wsadziłem kij w mrowisko bo wątek, który poruszyłem bardziej powinien znaleźć się tu:

http://infokolej.pl/viewtopic.php?t=17554

Ode mnie tyle w temacie. Pozdrawiam.
pawel78 - 17-11-2016, 13:59
Temat postu:
sympatyk, Owszem. Zauważ jednak, że tam jeździ PR.
tomasso86 - 18-11-2016, 00:50
Temat postu:
Też wtrącę swoje trzy grosze do dyskusji.

Gdzieś wyczytałem, że swego czasu KD przyspieszyły pociągi z Wrocławia do Jelcza trasując je po niewłasciwym torze. Stosując taki zabieg na LK 62, pociągi jadące w kierunku Katowic można by przyspieszyć o niemal 35 minut.

Czy w oparciu o obowiązujące regulaminy PLK jest taki zabieg możliwy na LK 62?

[ Dodano: 18-11-2016, 00:57 ]
sympatyk napisał/a:
... pociągi z Sędziszowa powinny jeździć od Bukowna przez Jaworzno Szczakową do Dąbrowy Górniczej Ząbkowic. ...


Przepraszam ale urwałeś się z choinki. Odcinek Katowice - Sławków nabija potoki pasażerskie tej trasy w 1/3. Swoją drogą to cud, że tę linię remontują i ktokolwiek chce tymi pociągami jeździć przy tak szcżatkowej ofercie.

Ja na poprawę liczę albo przez przejęcie finansowania połączeń regionalnych przez budżet państwa albo przejęcie trasy przez Koleje Małopolskie. PRom "Basztowa" pracy przewozowej nie zwiększy.
sympatyk - 18-11-2016, 20:18
Temat postu:
tomasso86 napisał/a:

sympatyk napisał/a:
... pociągi z Sędziszowa powinny jeździć od Bukowna przez Jaworzno Szczakową do Dąbrowy Górniczej Ząbkowic. ...

Przepraszam ale urwałeś się z choinki. Odcinek Katowice - Sławków nabija potoki pasażerskie tej trasy w 1/3.

Ja o krowie, Ty o rowie. Gdzie w trasie Bukowno - Jaworzno Szczakowa - Dąbrowa Górnicza Ząbkowice zawiera się odcinek Sławków - Katowice?! Kilka postów wyżej wyraziłem swoją opinię (nie każdemu może się ona oczywiście podobać), a Ty czepiłeś się mnie w taki sposób że rzeczywiście urwałeś mnie z choinki.
Anonymous - 18-11-2016, 22:39
Temat postu:
tomasso86 napisał/a:


Gdzieś wyczytałem, że swego czasu KD przyspieszyły pociągi z Wrocławia do Jelcza trasując je po niewłasciwym torze. Stosując taki zabieg na LK 62, pociągi jadące w kierunku Katowic można by przyspieszyć o niemal 35 minut.

.


Tak. Tylko od Tunelu do Bukowna jest półsamoczynna blokada liniowa, nieprzystosowana do prowadzenia ruchu po torze lewym. Nie wyobrażam sobie aby co stacje dyktowali maszyniście rozkaz N. Jakby to tutaj było możliwe to juz dawno by było wprowadzone.
sabatnik - 27-11-2016, 11:33
Temat postu:
Jechałem wczoraj Regio 7:43 z Katowic do Kielc. W moim przedziale ciągle było zapełnienie +/- 50% a siedziałem na końcu, gdzie z reguły siedzi mniej osób. Zwłaszcza że na większości stacji nie ma kas i ludzie wsiadają z przodu celem zakupu biletu. Nawet na mniejszych stacjach wymiana po kilkoro pasażerów. Z lepszym rozkładem widzę tam więcej podróżnych. Trzymam kciuki.
Anonymous - 27-11-2016, 12:25
Temat postu:
Tyle się mówiło że na linii olkuskiej o nowego rozkładu ma być czwarta para, a ja przeglądając rozkład nadal widzę te marne trzy.
Anonymous - 27-11-2016, 19:24
Temat postu:
Od 2 stycznia w dni robocze ma być czwarta para
Anonymous - 22-01-2017, 16:45
Temat postu:
Nie wiem jak to wygląda na co dzień, ale dzisiejsze Regio 24909 z Kielc do Katowic frekwencją mnie powaliło z nóg. Wszystkie czwórki w kiblu pozajmowane i to średnio przez 3-4 osoby. Myślę że gdyby oferta na linii olkuskiej uległa poprawie, to pociągi by raczej piste nie jeździły.
bestkf - 22-01-2017, 17:21
Temat postu:
Zaobserwowałeś to w Kielcach? Jeśli tak to trzeba pamiętać że ten pociąg obsługuje też linie Kielce-Sędziszów i spora część pasażerów pewnie się ulotniła na tym odcinku. Oczywiście odcinek Sędziszów-Katowice też ma potencjał, ale kiepsko wykorzystywany.
Anonymous - 22-01-2017, 17:46
Temat postu:
bestkf, tak się składa że jadę tym pociągiem z Tunelu do Sosnowca. Obecnie jesteśmy w Bukownie i do tej pory na stacjach pośrednich więcej ludzi się dosiadło niż wysiadło, co by oznaczało że głównym celem podróży tych ludzi są Katowice.
bestkf - 22-01-2017, 20:05
Temat postu:
No to super. Pewnie studenci głównie?
Anonymous - 22-01-2017, 20:48
Temat postu:
bestkf, o to chodzi że nie tylko studenci. Towarzystwo mieszane od studentów przez osoby z dziećmi po starszych ludzi. 😉
tomasso86 - 19-04-2019, 00:26
Temat postu: Impulsy na LK62?
Na BIPie Małopolski znalazłem aneks, z którego wynika, że od 10 VI na trasie Katowice - Sędziszów pojawią się impulsy i EN57-ALd

https://bip.malopolska.pl/umwm,a,1550288,aneks-nr-8-do-umowy-z-przewozy-regionalne-sp-z-oo-o-swiadczenie-uslug-w-zakresie-publicznego-transpo.html
myszka - 19-04-2019, 09:37
Temat postu:
EN57-ALd to już jeżdżą.

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group