To czy SA134 ma mniejszą moc od SA133 to też jest kwestia dyskusyjna. Tutaj wszystko zależy od maszynisty. Jedni stosują bardzo powolny rozruch szynobusów, inni szybki. Dokładnie się na tym nie znam, ale nieraz SA134 przy odjeździe ma o wiele większego "kopa" niż SA133.
_________________ 01.12.2008 - początek końca przewozów dalekobieżnych w Polsce - przejęcie pospiesznych przez IC.
Co do danych katalogowych to różnica jest niewielka w silnikach SA133 ma 2 silniki po 382kW(520KM) a SA134 ma 2 silniki po 390kW (530KM) tak więc praktycznie niezauważalna.
Jedyne różnice to jak napisał Sunseed SA133 ma skrzynie VOITH'a a SA134 ZF'a, pozostałe różnice przekładające się na odczucia z jazdy to kultura i technika jazdy mechanika.
Co do danych katalogowych to różnica jest niewielka w silnikach SA133 ma 2 silniki po 382kW(520KM) a SA134 ma 2 silniki po 390kW (530KM) tak więc praktycznie niezauważalna.
Jedyne różnice to jak napisał Sunseed SA133 ma skrzynie VOITH'a a SA134 ZF'a, pozostałe różnice przekładające się na odczucia z jazdy to kultura i technika jazdy mechanika.
Samorząd województwa lubuskiego ogłosił przetarg na dostawę nowego spalinowego autobusu szynowego. Maksymalna prędkość pociągu to co najmniej 120 km na godz.
Nowy pojazd ma zapewnić od 130 do 150 miejsc siedzących dla pasażerów, a zagęszczenie w miejscach stojących to 4 osoby na metr kwadratowy. Specyfikacja zamówienia przewiduje również konieczność zapewnienia w pociągu co najmniej dwóch miejsc dla osób niepełnosprawnych na wózkach. W konstukcji powinna być zabudowana obniżona podłoga na 40 proc. powierzchni pojazdu.
Zamawiający oczekuje, by prędkość maksymalna pojazdu wynosiła co najmniej 120 km na godz., a przyspieszenie rozruchu od 0 do 40 km na godz. - 0,5 m/s². Największe wzniesienie, na którym szynobus powinien ruszyć przy pełnym obciążeniu to minimum 30 ‰.
Na realizację zamówienia wykonawca będzie miał 6 miesięcy od dnia podpisania umowy. Gwarancja na bezawaryjną pracę pojazdu ma obowiązywać przez 36 miesięcy.
Na oferty Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego czeka do 6 marca tego roku. O wyborze najkorzystniejszej zdecyduje cena.
Lubuskie: Newag z najtańszą ofertą na dostawę pociągu
Trzy firmy złożyły oferty w przetargu na dostawę spalinowego zespołu trakcyjnego dla województwa lubuskiego. Złożyły je Newag, Pesa i ZNTK Mińsk Mazowiecki. Najtańsza jest oferta Newagu.
Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego ogłosił przetarg na dostawę nowego spalinowego zespołu trakcyjnego. Pojazd powinien posiadać od 130 do 150 miejsc siedzących, w tym minimum 130 stałych miejsc siedzących, 2 miejsca dla osób niepełnosprawnych na wózkach inwalidzkich i 4 dla rowerów. Więcej szczegółów zamówienia można znaleźć tutaj.
Oferty w przetargu otwarto 6 marca. Okazało się, że złożyły je trzy firmy. Newag przedstawił ofertę wartą 9 778 500 zł brutto, Pesa - 10 947 000 zł, a ZNTK Mińsk Mazowiecki – 9 963 000 zł. Wszystkie oferty przekraczają kwotę przeznaczoną przez zamawiającego na zakup - wynosi ona 8 953 550 zł.
Warto zauwazyć, że Newag odwoływał się od warunków przetargu - Wymóg, żeby układ spalin spełniał normę EURO IIIB,ECE w powiązaniu z oczekiwanym terminem wykonania zamówienia ogranicza konkurencję do jednego wykonawcy - Pesy - twierdził Newag. Z przyczynami odwołania można zapoznać się tutaj. Odwołanie zostało odrzucone przez Krajową Izbę Odwoławczą, o czym informowaliśmy tutaj.
- Obecnie trwa badanie ofert pod względem formalnym - mówi "Rynkowi Kolejowemu" Mirosława Dulat rzecznik prasowy zarządu Województwa Lubuskiego. Czy oferty różnią się pod względem technicznym? - Szczegóły techniczne zawiera SIWZ i każdy z oferentów musi spełnić te same wymagania - odpowiada rzeczniczka.
Od grudnia 2012 r. po lubuskich torach będzie jeździł nowy szynobus produkcji nowosądeckiego Newagu, która wygrał przetarg na dostawę fabrycznie nowego pojazdu szynowego z napędem spalinowym do kolejowych przewozów pasażerskich w regionie. Szynobus kosztował województwo 9,778 mln zł brutto.
Cena, którą województwo zapłaci za szynobus, zawiera również koszt wykonywania przez wykonawcę (w okresie gwarancyjnym wynoszącym 36 miesięcy) przeglądów technicznych i napraw okresowych pojazdu, w tym przeglądów wymaganych przez poddostawców wykonawcy realizowanych przez autoryzowany serwis. Ponadto, pojazd ma zostać wyposażony w silniki spełniające najnowszą normę spalania EURO IIIB.
tiomek4, nowy szynobus będzie jeździć na południu lubuskiego, to wiadome jest już od dawna. Nie rozumiem twojej nienawiści co do północy województwa, tutaj też nie mamy lekko, dwuczłonowe szynobusy są wiecznie przeładowane, szczególnie te do/z Poznania. Na południe trafi także SA133-006, który obecnie jest w naprawie w bydgoskiej Pesie.
_________________ 01.12.2008 - początek końca przewozów dalekobieżnych w Polsce - przejęcie pospiesznych przez IC.
Jeszcze w tym roku będziemy jeździć nowiuteńkim szynobusem. To będzie pierwsza tego typu maszyna na lubuskich torach. Pojedzie 120 km/h. Zabierze 300 pasażerów. Marszałek zapłaci za nią blisko 10 mln zł.
Po lubuskich torach jeździ na razie 11 szynobusów. Urząd Marszałkowski kupił pierwsze w 2003r. Obecnie, w przypadku awarii lub przeglądu technicznego, podróżni muszą korzystać z komunikacji zastępczej, bo Przewozy Regionalne nie mają żadnej rezerwy. Nowy szynobus wzmocni marszałkowską flotę i zastąpi któryś ze starszych pojazdów, którego czeka większa naprawa. Będzie mógł spędzić więcej czasu w warsztacie.
Szynobus wyprodukuje firma NEWAG z Nowego Sącza. Urząd marszałkowski miał z nią w ubiegłym roku problemy. Producent wygrał przetarg, ale nie podjął się realizacji zamówienia i konkurs trzeba było unieważnić. Tym razem ma czas do 30 listopada.
Szynobus wyprodukuje firma NEWAG z Nowego Sącza. Urząd marszałkowski miał z nią w ubiegłym roku problemy. Producent wygrał przetarg, ale nie podjął się realizacji zamówienia i konkurs trzeba było unieważnić. Tym razem ma czas do 30 listopada.
Pojazd powinien wyjechać na tory w ramach grudniowego rozkładu jazdy. Na razie można go oglądać na zdjęciach, choć to jeszcze nie nasza maszyna. Wprawne oko zauważy, że pojazd zdobi logo województwa pomorskiego.
- Nasz szynobus jeszcze nie jest zbudowany, ale tak będzie wyglądał. Różnić się będzie jedynie kolorami. Nasz będzie biało-niebiesko-zielono - żółty czyli w barwach województwa - mówi Andrzej Klauza, kierownik Wydziału Transportu Kolejowego i Infrastruktury w Urzędzie Marszałkowskim.
To będzie pierwszy pojazd producenta z Nowego Sącza w na lubuskich torach. W szynobusie zmieści się 300 osób. Połowa miejsc będzie siedząca. Pojazd będzie dwuczłonowy, dostosowany do potrzeb niepełnosprawnych i przewozu rowerów. Ma zostać wyposażony w wysokoprężne silniki spełniające najnowszą normę emisji spalin. W standardzie znajdzie się klimatyzacja oraz system informacji dla pasażera. Pojedzie z prędkością do 120 km/h. Marszałek zapłaci za niego 9,7 mln zł.
- Cena zawiera koszt wykonywania przez wykonawcę przeglądów technicznych i napraw okresowych pojazdu w okresie trzech lat. Wcześniej mieliśmy z tym problem. Przewozy Regionalne musiały ponosić wysokie koszty przeglądów wykonywanych przez producenta w okresie gwarancji - dodaje Andrzej Klauza.
- To będzie dwunasty szynobus zakupiony przez samorząd województwa. W ten sposób realizujemy plan poprawy bezpieczeństwa transportowego. Jeszcze w tym roku przeznaczymy 40 mln zł z Krajowej Rezerwy Wykonania na zakup taboru kolejowego na połączenia transgraniczne. Jesteśmy też mocno zaawansowani jeśli chodzi o projekt połączeń międzyregionalnych - warty 49 mln zł. Stawiamy także na poprawę infrastruktury kolejowej. W ramach LRPO realizujemy trzy projekty na łączną kwotę 72 mln zł - mówi marszałek Elżbieta Polak.
tiomek4, nowy szynobus będzie jeździć na południu lubuskiego, to wiadome jest już od dawna. Nie rozumiem twojej nienawiści co do północy województwa, tutaj też nie mamy lekko, dwuczłonowe szynobusy są wiecznie przeładowane, szczególnie te do/z Poznania. Na południe trafi także SA133-006, który obecnie jest w naprawie w bydgoskiej Pesie.
Chyba obecnie większy potok pasażerski odbywa się przy udziale KD dzięki połączeniem bezpośrednim Żary-Wrocław. Szkoda, że PR nie uruchomi podobnego połączenia np. na nowej maszynie. A może jednak w perspektywie takie połączenie powstanie? (a może nawet Wrocław-Żary-Zielona Góra)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum