Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
    
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   M.INFOKOLEJ.PL   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Odcinek Jerzmanice Zdrój - Marciszów reaktywacja
Autor Wiadomość

Jerry Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Lut 2009
Skąd: Lubin

PostWysłany: 27-02-2014, 16:07    Odpowiedz z cytatem

Dzisiaj jechałem ze Złotoryi do Jeleniej i zauwazyłem że w paru odcinkach wycięto duuuużo krzaków i robotnicy co jakiś odcinek palili ogniska.

_________________
2012/17- 149 556 km
2018- 55 920 km
2019- 69 888 km
2020- 50 138km
2021- 14 519 km
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Jaro Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 21 Sie 2008
Skąd: LUBIN

PostWysłany: 27-02-2014, 21:18    Odpowiedz z cytatem

Niestety - to działania nie zmierzające jak sobie wyobrażasz do uruchomienia linii. Odpowiedź masz trzy posty wcześniej.

_________________
-=| Na początek infrastruktura |=-
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

KPP Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 17 Sty 2013

PostWysłany: 27-02-2014, 23:34    Odpowiedz z cytatem

Jaro napisał/a:
Niestety - to działania nie zmierzające jak sobie wyobrażasz do uruchomienia linii. Odpowiedź masz trzy posty wcześniej.


Dokładnie. Jak w najbliższych 6 latach nic się nie ruszy, to nawet Pawłowice Małe - Krzeniów pewnie zaorają ; )

Wczoraj na Komisji Spraw Rolnych i Bezpieczeństwa Publicznego Powiatu Złotoryjskiego był temat kolei. Radni i Starosta są zainteresowani tematem i będą starali się lobbować temat, chociaż wiedzą, że to jest bardzo, bardzo trudne zadanie. Wcześniej zaprosili mnie jako społecznika na tę komisję, aby przedstawić prezentację. Liczę się z tym, że prezentacja może być nieprofesjonalna, ale nie jestem związany z transportem. Jestem absolwentem Informatyki z dość dużą nawet jak na ten kierunek dawką matematyki. Jako społecznik publikujący także w mediach staram się podejmować tematy, które mogą w przyszłości pomóc w rozwoju miasta i powiatu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Jaro Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 21 Sie 2008
Skąd: LUBIN

PostWysłany: 28-02-2014, 09:22    Odpowiedz z cytatem

Brawo Kacper. Ładnie to zrobiłeś, włożyłeś w tą prezentację trochę pracy. Rozumiem że współpracowaliście z Norbertem.
Uważam że pierwszym problemem jest wskazanie na wielką niemoc PLK-i oddział w Wałbrzychu. Jak tu się ich pozbyć? Zrezygnować z ich usług bo są beznadziejni? Ale nawet jeżeli będzie ten tor zrobiony na 80 km/h to nie przekonuje mnie to do tego że pojawią się podróżni w liczbie zabezpieczającej ekonomiczną opłacalność.

_________________
-=| Na początek infrastruktura |=-
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

KPP Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 17 Sty 2013

PostWysłany: 28-02-2014, 11:22    Odpowiedz z cytatem

Jaro napisał/a:
Brawo Kacper. Ładnie to zrobiłeś, włożyłeś w tą prezentację trochę pracy. Rozumiem że współpracowaliście z Norbertem.
Uważam że pierwszym problemem jest wskazanie na wielką niemoc PLK-i oddział w Wałbrzychu. Jak tu się ich pozbyć? Zrezygnować z ich usług bo są beznadziejni? Ale nawet jeżeli będzie ten tor zrobiony na 80 km/h to nie przekonuje mnie to do tego że pojawią się podróżni w liczbie zabezpieczającej ekonomiczną opłacalność.


Dzięki : ). Norbert ma wizję i niespożyty zapał. Do tego wie jak działać. Żeby się powiodło to widzimy takie filary:
- "połączenie PRZEZ Złotoryję, a nie DLA Złotoryi" (na potrzeby samej Złotoryi z miejsca nie ma racji bytu),
- "szybkie połączenia do Wrocławia" (bus jedzie 1:41, gdyby poł. Złotoryja - Legnica wynosiło 0:25, to by można było puścić pociąg 1:10-1:20),
- "sprawna komunikacja z Dworcem" - autobusy niskopodłogowe przejeżdżające przez największe skupisko ludności i podwożące pod dworzec (busiarze tam nawet nie jeżdżą).
- "połączenie terenów górskich z terenami przemysłowymi" (funkcja typowo turystyczna, taka bliska, bardziej regionalna turystyka)

Poza tym tutaj liczymy na Urząd Marszałkowski, a może też warto podnosić argumenty dotowania przez gminy części kosztów? Tutaj zdobywam informacje jak UM Złotoryja przeznacza środki z wydatków budżetowych na "transport lokalny". Trzeba czasem próbować nawet nowatorskich rozwiązań, które nie zostały nigdzie w Polsce przyjęte.

My wychodzimy z założenia, że owszem padło, ale czy musi paść jeżeli dopracuje się każdy szczegół i najlepsze wzorce zaadoptuje z innych miast, z zachodu, czy z Czech? Warto chociaż, aby powstała jakaś sensowna obiektywna analiza. W 2008 roku czas był dramatyczny (53 min. do Legnicy), a rozkład jazdy to była jakaś kpina (7:59 pierwszy pociąg ze Złotoryi). Dla kogo to wtedy było? : )
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Jaro Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 21 Sie 2008
Skąd: LUBIN

PostWysłany: 01-03-2014, 14:26    Odpowiedz z cytatem

Nie chcę tu ciągle tylko narzekać, ale jak bym nie pomyślał to wszystko przemawia za tym że reaktywacja tej linii nie uda się, albo uda się na krótki czas. Jeżeli ktoś zrobi tą linię to nie wierzę w uzyskanie dobrej średniej prędkości. A wówczas nie będzie wielu chętnych do skorzystania z tego transportu. Oczywiście nie zakładam też debilnie ułożonych godzin kursowania (chyba po to by tylko udowodnić brak zainteresowania).
Na dzisiaj ogólnie kolej na dużych odległościach nie radzi sobie, a ja uważam że to jedyna szansa kolei na pasażera, a co dopiero na takich kursach przez wioski w krętej dolinie Kaczawy z zadaniem utrzymania wielu obiektów inżynieryjnych.
W Czechach często stawianych za przykład zaczynają się zamknięcia niektórych linii.
Ta linia istnieje wyłącznie dla potrzeb padających (niestety) kamieniołomów.

_________________
-=| Na początek infrastruktura |=-
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

KPP Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 17 Sty 2013

PostWysłany: 01-03-2014, 14:41    Odpowiedz z cytatem

Jaro napisał/a:
Nie chcę tu ciągle tylko narzekać, ale jak bym nie pomyślał to wszystko przemawia za tym że reaktywacja tej linii nie uda się, albo uda się na krótki czas. Jeżeli ktoś zrobi tą linię to nie wierzę w uzyskanie dobrej średniej prędkości. A wówczas nie będzie wielu chętnych do skorzystania z tego transportu. Oczywiście nie zakładam też debilnie ułożonych godzin kursowania (chyba po to by tylko udowodnić brak zainteresowania).
Na dzisiaj ogólnie kolej na dużych odległościach nie radzi sobie, a ja uważam że to jedyna szansa kolei na pasażera, a co dopiero na takich kursach przez wioski w krętej dolinie Kaczawy z zadaniem utrzymania wielu obiektów inżynieryjnych.
W Czechach często stawianych za przykład zaczynają się zamknięcia niektórych linii.
Ta linia istnieje wyłącznie dla potrzeb padających (niestety) kamieniołomów.


Tylko, że tutaj masz zastosowanie towarowe. Bazalt w Krzeniowie, czy na Wilczej Górze się skończą za kilka lat, ale to nie całe bogactwo... Poza tym są wnioski o koncesje na wydobycie i rozpoznanie złóż na terenie całego powiatu złotoryjskiego (z wyjątkiem Wojcieszowa). Jeżeli zostaną te linie zmodernizowane ze względu na eksploatację złóż, to czemu by nie puścić 3-4 par dziennie szynobusów? W sąsiednich wątkach mówi się o połączeniach turystycznych do Kowar, czy Karpacza, ludzie domagają się Lwówka Śląskiego ciągle. Czym gorszy jest teren całkowicie wykluczony pod tym względem (tylko dwa takie powiaty w województwie: górowski i złotoryjski)? No, ale pewnie będzie kolej na lotnisko, dworzec świebodzki i województwo będzie zadowolone : )
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Jaro Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 21 Sie 2008
Skąd: LUBIN

PostWysłany: 04-03-2014, 10:42    Odpowiedz z cytatem

KPP napisał/a:
Tylko, że tutaj masz zastosowanie towarowe.

Niestety, innego już nie będzie, o ile w ogóle będą mieli co wozić?

_________________
-=| Na początek infrastruktura |=-
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

KPP Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 17 Sty 2013

PostWysłany: 04-03-2014, 19:32    Odpowiedz z cytatem

Jaro napisał/a:
KPP napisał/a:
Tylko, że tutaj masz zastosowanie towarowe.

Niestety, innego już nie będzie, o ile w ogóle będą mieli co wozić?


Kamieniołom w Krzeniowie i Wilcza Góra to nie wszystko, bo chyba to miałeś na myśli? ; )

Co do osobówek to trudny temat.
Że pozwolę zacytować siebie... http://zlotoryjanie.pl/artykuly/ile-kosztowala-reaktywacja-kolei-w-2008-roku/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

rail_user Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 02 Lis 2012

PostWysłany: 04-03-2014, 20:12    Odpowiedz z cytatem

Pytanie ? Dlaczego Dolnośląski UM w ramach RPO nie wesprze remontu linii ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

KPP Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 17 Sty 2013

PostWysłany: 04-03-2014, 20:19    Odpowiedz z cytatem

rail_user napisał/a:
Pytanie ? Dlaczego Dolnośląski UM w ramach RPO nie wesprze remontu linii ?


Próbowałem się kiedyś dowiedzieć. Odpowiedź jest prosta: zarządca im nie zgłaszał takiej potrzeby. I tak "w koło Macieju"! Połączenie Legnica - Jelenia Góra przez Złotoryję powstanie chyba jedynie wtedy jak powstanie województwo legnicko-jeleniogórskie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

linia274 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 17 Maj 2009
Skąd: Dolny Śląsk

PostWysłany: 20-05-2017, 23:15    Odpowiedz z cytatem

20 maj 2017
27 próżnych Eaos-ów w drodze z Marciszowa na ładownie w Wojcieszowie Grn.

Obraz 004.jpg
Plik ściągnięto 43 raz(y) 242.5 KB

Obraz 009.jpg
Plik ściągnięto 34 raz(y) 236.34 KB

Obraz 010.jpg
Plik ściągnięto 40 raz(y) 232.86 KB

Obraz 022.jpg
Plik ściągnięto 32 raz(y) 229.09 KB

Obraz 027.jpg
Plik ściągnięto 34 raz(y) 226.23 KB

Obraz 029.jpg
Plik ściągnięto 26 raz(y) 224.21 KB

Obraz 032.jpg
Plik ściągnięto 37 raz(y) 224.95 KB

Obraz 037.jpg
Plik ściągnięto 44 raz(y) 242.95 KB

Obraz 041.jpg
Plik ściągnięto 45 raz(y) 241.04 KB

Obraz 055.jpg
Plik ściągnięto 52 raz(y) 239.04 KB

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Jaro Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 21 Sie 2008
Skąd: LUBIN

PostWysłany: 25-05-2017, 19:34    Odpowiedz z cytatem

Fajne fotki. Dziękuję. Przypomniały mi moje lata młodości, gdy tamtędy jeździliśmy pociągami ze Złotoryi do Marciszowa. Ale wówczas infrastruktura wyglądała na bardziej zadbaną.

_________________
-=| Na początek infrastruktura |=-
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

linia274 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 17 Maj 2009
Skąd: Dolny Śląsk

PostWysłany: 15-09-2017, 13:28    Odpowiedz z cytatem

Po 10 latach od wznowienia ruchu na odc. Marciszów - Wojcieszów Górny doczekaliśmy się na nim skromnych prac utrzymaniowych:

https://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/30804/plk-poprawi-stan-techniczny-linii-kolejowej-na-dolnym-slasku.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

KrzysiekkG Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Paź 2008
Skąd: Kamienna Góra

PostWysłany: 29-09-2018, 22:01    Odpowiedz z cytatem

Na linii kolejowej nr 776 Marciszów - Wojcieszów Górny przeprowadzono w ostatnim prace remontowe związane z wymianą podkładów / szyn oraz uzupełnieniem tłucznia na wybranych fragmentach trasy. Wg regulaminu PKP PLK na rozkład 2018/2019 od grudnia do Wojcieszowa będzie obowiązywać prędkość 40 km/h. Poniżej kilka zdjęć z początkowego fragmentu szlaku kolejowego.

km2_6.jpg
Km 2,6 widok w stronę Wojcieszowa
Plik ściągnięto 21 raz(y) 221.7 KB

km2_4.jpg
Km 2,4 widok w stronę Wojcieszowa
Plik ściągnięto 16 raz(y) 257.88 KB

km2_2.jpg
Km 2,2 widok w stronę Wojcieszowa
Plik ściągnięto 13 raz(y) 280.32 KB

trone_Marciszowa.jpg
Widok w stronę Marciszowa
Plik ściągnięto 14 raz(y) 271.28 KB

km1_7.jpg
Km 1,7 widok w stronę Wojcieszowa
Plik ściągnięto 9 raz(y) 237.49 KB

tarcza.jpg
Widok w stronę Marciszowa, rezonator SHP zabudowany przed tarczą ostrzegawczą
Plik ściągnięto 18 raz(y) 254.03 KB

tarcza1.jpg
Przed tarczą ostrzegawczą widok w stronę Wojcieszowa
Plik ściągnięto 18 raz(y) 185.54 KB


_________________
www.kolkry.eu - Kolej na Śląsku Kamiennogórskim
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 5 z 6 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



HomeRegulaminRejestracjaAdministracjaUżytkownicyStatystykiAlbum
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2021 infokolej.pl