Łososie w sosie:A Włókniarza można by w sezonie wydłużyć aż do Świnoujścia
Również przydałoby się kilka pociągów do Krakowa z wydłużeniem do Zakopanego np: gdzieś o 8:00 rano z Fabrycznego z wagonami do Rzeszowa i dalej do Przemyśla.
E, bez przesady. Wszystkiego nie da się powydłużać, zwłaszcza że w przypadku WŁÓKNIARZA potrzebny byłby drugi skład (nie zdążyłby dojechać do Świnoujścia i obrócić do Łodzi przy obecnych godzinach). No, chyba że decydowalibyśmy się na pociąg Lublin - Szczecin, jadący w planie WŁÓKNIARZA. Wtedy możnaby myśleć o tym... Chociaż akurat nie wiem, czy całoroczny pociąg nad morze jest potrzebny - akurat kurorty górskie są bardziej całoroczne niż kurorty morskie. Może wystarczyłaby przesiadka w Szczecinie na Świnoujście i Kołobrzeg.
Natomiast co do REYMONTA, to sądzę, że gdyby kursował przez CMK, zdołałby obrócić do Zakopanego na jednym składzie. Chociaż gdy chodzi o Zakopane, bardziej przydatny byłby chyba pociąg nocny, więc może REYMONT mógłby zostać wydłużony do Rzeszowa/Przemyśla, jeśliby akurat w Krakowie nie było dogodnej przesiadki w tym kierunku.
Mamy nocny sezonowy pociąg Kielce - Częstochowa - Łódź Kaliska - Kutno - Świnoujście od kilku lat. Tak mi się wydaje, że to wystarczy, tym bardziej że Świnoujście to nie jest jakaś superturystyczna miejscowość. Po drodze są ekskluzywne Międzyzdroje, będące kurortem. Więc ten jeden pociąg do Świnoujścia wystarczy, myślę.
To już raczej z całorocznym Kołobrzegiem możnaby coś kombinować, zwłaszcza gdyby jeździł też przez duże miasta typu Koszalin, Słupsk do np. Krakowa (ale taki pociąg już jest - USTRONIE, kursujący przez Warszawę - nie ma raczej szans, żeby zmienić jego trasę, zresztą nie byłoby to korzystne).
Niemniej jednak, tak jak napisałem, nad morze raczej zimą się nie jeździ. W góry już tak - narciarze od listopada (jeśli śnieg spadnie) do kwietnia, także ludzie, którzy spędzają urlop w górach przed (maj) lub po (październik) sezonie. W tamtym kierunku potrzeba by nam (nie tylko nam zresztą, bo z każdego miejsca dojechanie koleją w góry poza sezonem graniczy z cudem) większej liczby pociągów. Gdyby jeszcze chociaż pociąg MONCIAK-KRUPÓWKI zatrzymywał się w Koluszkach, Piotrkowie Trybunalskim i Radomsku, możnaby jakoś tym jeździć (chociaż kto chciałby siedzieć nocą dwie godziny w Koluszkach...), a tak to jest kiepsko.
Kołobrzeg to już napewno powinien być całoroczny chociażby nocny z Kraków - Kołobrzeg który obecnie jeździ przez węglówkę i na dodatek nie staje, więc mógłby jeździć całoroczny przez Łódź
Węglówka to w ogóle temat na osobną dyskusję. Uwalenie tej linii jest dla mnie największym skandalem w regionie łódzkim. Pamiętam, jak dużo ludzi jeździło z Inowrocławia na Śląsk. Nawet wtedy, kiedy trzeba się było przesiadać w Zduńskiej Woli. Jeszcze w poprzednim rozkładzie pociąg Inowrocław - Katowice miał bardzo dobre obłożenie, co jednak nie uchroniło go przed likwidacją.
Pociągi na węglówce powinny być przywrócone. Raz z tego względu, że pozwoliłoby to stworzyć połączenie peryferyjnych rejonów województwa (powiaty pajęczański, wieluński, zduńskowolski, poddębicki) ze stolicą województwa. A dwa - co chyba nawet ważniejsze - że węglówka stanowi bardzo dobry korytarz transportowy północ-południe. Wprawdzie na trasie przez Łódź są większe potoki (Toruń, Włocławek, Kutno, Łęczyca, Zgierz, Łódź, Piotrków Trybunalski, Radomsko), ale i wzdłuż węglówki ludzie mieszkają i mogą zasilać potoki funkcjonujące w relacjach Trójmiasto/Bydgoszcz/Toruń - Śląsk/Kraków/Podbeskidzie. Nie wiem, czy całoroczny pociąg pospieszny byłby tu potrzebny - mając emocjonalny stosunek do węglówki i kolei w ogóle, pewnie gdybym miał decydować, puściłbym tędy ze dwa połączenia z Krakowa do Gdyni (taki pociąg zapewniłby skomunikowanie takich miast jak Chorzów, Bytom, Tarnowskie Góry raz że z Kujawami i Pomorzem, a dwa - z Krakowem (obecnie takiego połączenia nie ma, co jest głupotą)). Ale może lepszym rozwiązaniem byłyby pociągi osobowe przyspieszone czy InterRegio, w relacji Katowice (Kraków) - Toruń/Bydgoszcz (Gdynia), na odcinku łódzkim węglówki zatrzymujące się w: Działoszynie, węzłowym Chorzewie Siemkowicach, Ruścu Łódzkim, Chociwiu Łaskim (stacja dla gminy Widawa), Zduńskiej Woli Południowej i Karsznicach, Szadku, Poddębicach i Kraskach. Problemem jest tutaj położenie stacji nieco na uboczu lub wręcz poza miejscowościami - trzeba by więc takie połączenie trochę wypromować, żeby osiągnąć większe zainteresowanie. No i problematyczny jest podjazd do Zduńskiej Woli - coś takiego gwarantowałoby skomunikowanie pociągów z węglówki z pociągami na linii Łódź Kaliska - Ostrów Wielkopolski, ale skutkowałby wydłużeniem czasu przejazdu w ich macierzystej relacji. Gdyby zrezygnować z podjazdu do Zduńskiej Woli, należałoby pomyśleć nad wprowadzeniem wahadeł Zduńska Wola - Zduńska Wola Południowa (wiele lat takie pociągi funkcjonowały) lub nad wydłużaniem niektórych pociągów osobowych, kończących bieg na stacji Zduńska Wola, do Zduńskiej Woli Południowej (to też funkcjonowało - jeden z ostatnich pociągów osobowych wyjeżdżających z Łodzi Kaliskiej przez szereg lat kursował do Zduńskiej Woli Południowej, zapewniając - oprócz dowozu kolejarzy do Karsznic - dojazd pasażerów na nocne pociągi sezonowe kursujące węglówką ze Śląska nad morze).
Łódź - Berlin Niezły pomysł ale narazie mało realny ,powód stan torów.
Ja proponowałbym oczywiście po wyremontowaniu torów na trasie Łódź - Ostrów Wlkp. przywrócić międzynarodowy pociąg pośpieszny ''Bochemia'' z Pragi do Moskwy
Łódź - Berlin,
Łódź - Trójmiasto, faktycznie przydałoby się takie połączenie, ale można wykorzystać już istniejące trasy pociągów i uruchomić nowy pociąg.
TLK Gedania 18417
w planie 33511 i 2511 + Gdynia - Berlin nowa trasa:
Łódź Fabryczna --:-- / 15:58
Koluszki 16:18 / 16:19
Skierniewice 16:40 / 16:41
Warszawa Zach. 17:24 / 17:25
Warszawa Centr. 17:29 / 17:35
Warszawa Wsch. 17:42 / 18:15 (przyjazd pociągu 2510 z Lublina i przełączanie grupy wag.)
Ciechanów 19:57 / 19:58
Działdowo 20:33 / 20:34
Iława Główna 21:15 / 21:16
Malbork 22:05 / 22:07
Tczew 22:25 / 22:26
Gdańsk Główny 22:50 / 22:52
Sopot 22:59 / 23:00
Gdynia Główna 23:09 / 23:24 (wyłącznie grupy wag. i włącznie wagonów WL od 55001)
Lębork 0:02 / 0:03
Słupsk 0:31 / 0:32
Sławno 0:50 / 0:51
Koszalin 1:20 / 1:21
Białogard 1:36 / 1:37
Stargard Szcz. 3:01 / 3:02
Szczecin Dąbie 3:19 / 3:20
Szczecin Główny 3:35 / 3:40
Szczecin Gumieńce 3:46 / 3:47
Tantow (gr) -:-- / 4:05
Angermünde 4:35 / 4:50
Eberswalde Hbf 5:06 / 5:10
Bernau(b Berlin) 5:24 / 5:26
Berlin Gesundbrunnen 5:41 / 5:43
Berlin Hbf 5:50 / 5:58
Berlin Zoolg. Garten 6:07 / --:--
Zestawienie: (patrząc na odjazd z Warszawy Wschodniej)
↑ EU07 - 700 ton (ns linii 9) poza tym 450 ton
Bdu -21- (60msc) Lublin - Gdynia, Warszawa Wsch. przepina z 2110 "Czartoryski", Gdynia wypina
Bdu -22- (60msc) j.w.
Bdu -23- (60msc) j.w.
Adu -24- j.w.
WR Łódź Fabryczna - Gdynia, Gdynia wypina
Admnu -301- (61) Łódź Fabryczna - Berlin,
Bdmnu -302- (61) j.w.
Bdmnu -303- (61) j.w.
Bdmnu -304- (61) j.w.
Bcm -305- j.w.
WLABm -306- j.w.
WLABm -307- j.w.
WLAB Калининград - Берлин St. Gdynia przepina z pociągu 55001
WLAB j.w.
Myślę, że to dobry pomysł ponieważ:
1. Lublin zyskuje prawie bezpośrednie połączenie z Berlinem, zachowanie połaczenia z Trójmiastem.
2. Łodź zyskuje bezpośrednie połaczenie z Trójmistem, Wybrzeżem Środkowym, Szczecinem i Berlinem.
3. Warszawa - Gdynia, zachowanie połączenia.
4. Gdynia - Połączenie z Berlinem i Sczecinem (w imie uwalonego Podlasiaka). Brak potrzeby wysyłania wagonu WL, Rozewiem do Bydgoszczy.
5. Brak konieczności cudowania z wagonami do Berlina na stacji Tczew tam i tak nie ma komu manewrów robić.
6. Rekatywacja starej poczciwej Gedani
ic konduktor:Świetnie to wymyśliłeś ale połączenie z Łodzi Fabr. do Berlina przez Warszawę, Gdynię, Szczecin to trochę trasa jest zbyt okrężna.
Ale oczywiście TLK''Gedania"" relacji Łódź Fabr. - Gdynia Główna mogło by być ,a w sezonie można by go wydłużyć do Helu.
Może i okrężna ta droga, ale...
Na dziś dzień nie ma pociągu bezpośredniego do Berlina, a optymalne połaczenie z Łodzi, tak żeby na rano być w Berlinie to 33117 do Wawki i tam 90 minut czekania na 444 Kasztan.
Właśnie z tego wziął się mój pomysł z Berlinem
Swoją drogą faktycznie wystarczyłby TLK Gedania do Gdyni i nawet trasy nie trzeba specjalnie zamawiać
Witam ponownie
W obecnym rozkładzie jazdy brakuje pociągów sezonowych z Łodzi Kaliskiej takie jak:
1.Jest jeden dzienny (sezonowy) do Kołobrzegu a zawsze były dwa , jeden dzienny i jeden nocny
2.Sezonowy pociąg relacji Kielce - Świnoujście w tym roku brak bezp. połączenia do Świnoujścia
3.sezonowy Wrocław Gł. - Ełk W tym roku brak pociągu do Olsztyna i Ełku
mk1992 -Usunięty- Gość
Wysłany: 01-02-2010, 22:15
A nie brakuje Wam połączeń osobowych (REGIO) z GOP-em?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum