Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 50, 51, 52  Następny
Dolnośląskie reaktywacje
Autor Wiadomość

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 11-12-2007, 17:56    Odpowiedz z cytatem

surgeon, podobno nocujący w Lubinie EZT gówniarze zdążyli już pomazać i pojawił się pomysł, aby skład zostawiać na noc w Raszówce co uchroni go też przed dewastacją przez miejscowe menelstwo?

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

surgeon Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 15 Sty 2007
Skąd: Lubin

PostWysłany: 11-12-2007, 18:05    Odpowiedz z cytatem

Też o tym słyszałem. Ale takie odstawianie to koszty. I obawiam się, że nie mniejsze niż osprejowanie. Lepszym pomysłem byłby monitoring. Monitoring w mieście jest, wystarczy dołożyć kamerkę na stacji.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 11-12-2007, 19:09    Odpowiedz z cytatem

W Zgorzelcu w nocy pilnują składów "Ślązaka" i "Łużyc", a w Lubinie zostawiają na pastwę losu? Shocked

Wicemarszałek Borys zadbał o pociągi dla swojego miasta, ale zapomniał, że składy w nocy trzeba pilnować przed graficiarzami i menelami.

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Krycha Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 10 Lis 2005
Skąd: Leicester (UK)

PostWysłany: 11-12-2007, 21:17    Odpowiedz z cytatem

Jaka jest frekwencja w tych pociągach do/z Lubina? Biorąc pod uwagę "zabójczą" prędkość raczej nie spodziewam sie tłumów na odcinku Legnica - Lubin...

_________________
Follow me!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

surgeon Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 15 Sty 2007
Skąd: Lubin

PostWysłany: 11-12-2007, 21:33    Odpowiedz z cytatem

Odcinek Legnica - Wrocław bardzo dobra. Legnica - Lubin Górniczy mizernie, ale myślałem, że będzie gorzej. Przykładowo, dzisiaj Urząd Miasta zafundował 146 dzieciom ze szkół wycieczkę do Wrocławia pociągiem:

http://www.lubin.pl/_portal/news/1197394202475ec91a56248/Lubi%C5%84ska_kolej_przynosi_pierwsze_korzy%C5%9Bci.html

A tutaj lokalna prasówka kolejowa (szczególnie ciekawe są komentarze tubylców):

http://www.lubin.pl/portal.php?aid=11969358184757ca8a267b7

Tez z w w w.lubin pl ale długaśny adres

http://powiat-lubin.pl/news.php?id=594

http://powiat-lubin.pl/news.php?id=595

Tłumów być nie może, bo kolej na starcie poniosła klęskę z PKS Lubin. Cenową (nawet mimo to, że PKS podniósł cenę od 1 grudnia), i czasową oraz dostępnościową.
PKP wygrywa tylko podczas korków w piątek i niedzielę po południu, kiedy to z Wrocławia wyjeżdża się blachosmrodem półtorej godziny.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Catz Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 06 Cze 2006
Skąd: Nizina Śląska

PostWysłany: 12-12-2007, 02:38    Odpowiedz z cytatem

Właśnie widziałem w Legnicy ten pociąg z uczniami wracając z jednodniowej wycieczki do Drezna. Pomyślałem, że to jakiś specjal się tu przypałętał, bo pociąg był wypełniony w 100%. Wink Wydaje mi się, że czekał jeszcze na kogoś z pociągu z Görlitz.
A Łużyce dzisiaj znowu miały jakieś niesamowite opóźnienie, Ślązak też około 15 minut po czasie był na Nowym Dworze.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Rev Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Gru 2007

PostWysłany: 12-12-2007, 09:40    Odpowiedz z cytatem

Catz napisał/a:
A Łużyce dzisiaj znowu miały jakieś niesamowite opóźnienie

To nie opóźnienie, ale tymczasowy rozkład; na razie do końca grudnia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rafi Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Maj 2006
Skąd: Bayern

PostWysłany: 17-12-2007, 22:37    Odpowiedz z cytatem

Pociągiem do Czech?
Jest szansa na odtworzenie linii kolejowej Ścinawka Średnia – Tłumaczów. Być może już za kilka lat pociągi pasażerskie i towarowe wrócą na zlikwidowaną w latach 90-tych linię kolejową prowadzącą do granicy państwowej z Czechami.

Będzie to możliwe, bo położone są przy niej duże złoża melafiru. Do ich eksploatacji przygotowują się dwie firmy: „J.A SOKÓŁ – MELAFIR” oraz „Geo-Bud”. W 2010 r. chcą produkować łącznie ok. 2 mln ton tego surowca rocznie. Przewiezienie urobku drogami wojewódzkimi na istniejącą bocznicę towarową w Ścinawce Średniej doprowadziłoby do ich zniszczenia. Mają tego świadomość właściciele obydwu firm. Dlatego zadeklarowali, że sfinansują projekt techniczny odbudowy linii kolejowej oraz nieodpłatnie przekażą kruszywo na podbudowę torów. Problemu nie będzie również z właścicielami terenów, po których ma przebiegać linia kolejowa. Częścią terenów nadal zarządza PKP oraz firma „Geo-Bud”. Jednak największy odcinek byłej linii kolejowej jest własnością gminy Radków.

Odtworzenie ok. 8 km odcinka linii kolejowej jest bardzo ważne, a jednocześnie możliwe do realizacji. Z jednej strony jest zapewnienie o pomocy przy realizacji tej inwestycji ze strony prywatnych firm. Z drugiej zapewniona jest rentowność linii (przewozy towarowe w wysokości 2 mln ton rocznie). Uruchomienie linii to szansa także na przywrócenie ruchu osobowego i odtworzenie linii kolejowej do Broumova. W przeciwieństwie do Polaków, Czesi nie rozebrali linii kolejowej z Broumova do przejścia granicznego w Otovicach.

Na ostatniej sesji Sejmiku Województwa Dolnośląskiego radny Julian Golak złożył w tej sprawie interpelację, w której wykazał możliwość odbudowania dwóch obiektów inżynierskich w Ścinawce Górnej oraz przywrócenia ruchu towarowego, a następnie osobowego na tej linii.

Kilka dni temu dotarły do nas również nowe informacje na temat linii kolejowej Kłodzko – Wałbrzych. Wicemarszałek Patryk Wild w piątek 7 grudnia br. podczas uroczystego otwarcia odcinka drogi wojewódzkiej nr 385 w Nowej Rudzie (ul. Piastów) zadeklarował, że ruch osobowy na linii Kłodzko – Wałbrzych będzie przywrócony na stałe. Na zabytkową trasę z najdłuższymi w Polsce tunelami mają powrócić najprawdopodobniej dwa z ośmiu nowych autobusów szynowych, które zakupił w tym roku Samorząd Województwa Dolnośląskiego. Na dofinansowanie regionalnych przewozów pasażerskich w 2008 r. Samorząd Województwa Dolnośląskiego przeznaczy 50 mln zł. Deklaracja jest tym bardziej ważna, że od 9 grudnia br. Zgodnie z nowym rozkładem jazdy PKP pociągi relacji Przemyśl – Jelenia Góra nie będą już jeździły przez Nową Rudę i Kłodzko. Przyczyną jest budowa tunelu w ramach obwodnicy, który ma przebiegać pod linią kolejową Kłodzko – Wałbrzych (w dzielnicy Drogosław).

Wiadomo jednak, że kolej będzie chciała jak najszybciej wznowić te połączenia, bo może się okazać, że za kilkanaście miesięcy elementy linii kolejowej zostaną rozkradzione przez złomiarzy, a ich odtworzenie będzie bardzo kosztowne.

W rozmowie z „Gazetą Noworudzką” Przewodniczący Rady Miejskiej w Nowej Rudzie Andrzej Behan poinformował, że w sierpniu br. linię kolejową zwiedzał podsekretarz stanu w Ministerstwie Transportu Mirosław Chaberek. Podczas tej wizyty Andrzej Behan pokazał najciekawsze elementy infrastruktury kolejowej znajdujące się na naszym terenie, a także pozostałości po linii kolejowej Ścinawka Średnia – Tłumaczów oraz Ścinawka Średnia – Radków. Minister wyraził zainteresowanie dalszym losem linii kolejowych na naszym terenie. Obiecał pomóc w ich odtworzeniu oraz uruchomieniu regularnych połączeń. W wizycie uczestniczył również poseł Waldemar Wiązowski.

www.naszesudety.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Wojtek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 10 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 10-01-2008, 21:50    Odpowiedz z cytatem

http://wolnadroga.pl/?dzial=archiwum&rok=08&nr=01&art=11

Nie jest ważne, kto jest właścicielem linii

Mówi Członek Zarządu Województwa Dolnośląskiego, Patryk Wild

Linia Wrocław - Jelenia Góra jest najważniejszą linią regionalną na Dolnym Śląsku. Swego czasu mówiono o tym, że w remoncie tej linii będzie uczestniczył finansowo samorząd Województwa Dolnośląskiego. Jednak ostatecznie samorząd odstąpił od finansowania modernizacji tej linii. Czy to prawda?

Tak, jest to prawda. Natomiast dla nas sytuacja jest prosta. My możemy przejąć tą linię i wtedy będziemy ją remontować tak, jakby to był nasz majątek trwały. Z przykrością to mówię, ale ja nie mam zaufania ani do kosztów remontu linii wyliczonych przez PLK, ani do jakości tych remontów. Po tej linii jeżdżą ciężkie pociągi z kamieniem, na tej linii obowiązywał swego czasu zakaz jazdy ciężkich lokomotyw typu ET 22. Dziś obserwujemy katastrofę techniczną na tej linii. W moim przekonaniu doprowadzenie do śmierci technicznej tej linii nastąpiło na skutek prowadzenia na niej gospodarki rabunkowej. Linia nie jest nasza i nie możemy ponosić kosztów jej remontu, a gdyby się nawet tak stało, to PLK kasowałaby od nas pieniądze za to, że nasze pociągi będą jeździły po tej linii. Nie, tak nie może być, albo my, to przejmujemy, i gwarantuję, że gdybyśmy ją przyjęli, będzie ona bardzo szybko wyremontowana i będzie się jeździło za te same stawki. Skoro jednak ma ona być własnością PLK, to zarządca powinien ją wyremontować, bo to jest jedna z najbardziej dochodowych linii na Dolnym Śląsku i jest wielkim skandalem, że jest ona w tak krytycznym stanie.

Samorząd Województwa Dolnośląskiego zamierza uruchomić nieczynną od lat linię Wrocław - Trzebnica. Czy prawdą jest, że również zamierza przejąć linię Wrocław - Kobierzyce - Sobótka - Świdnica? A jeśli tak, to, czy samorząd ma świadomość tego, że na uruchomienie tej linii będą potrzebne duże środki finansowe?

Oczywiście zdajemy sobie z tego sprawę, jak wielkie potrzebne będą środki na ponowne uruchomienie tej linii. Wiemy, że będą one dużo większe, niż środki przeznaczone na uruchomienie linii Wrocław - Trzebnica. Dla nas jest to linia strategiczna, na której chcemy w miarę szybko odbudować przewozy, przy czym te przewozy będą się musiały odbywać z określoną szybkością, w związku, z czym wiemy, że będzie nas to kosztowało sporo, ale mamy pewną koncepcję, jak skorzystać z pieniędzy unijnych na odbudowę tej linii, przynajmniej w obrębie aglomeracji wrocławskiej. My będziemy tę linię chcieli przejąć, bo zdajemy sobie z tego sprawę, że w ciągu najbliższych lat ta linia nie zostanie wyremontowana, dlatego chcemy ją remontować, choć wiemy, że będzie to nas kosztowało miliony i jesteśmy na to przygotowani.

Czy mógłby Pan określić, jakiś nawet przybliżony termin, uruchomienia tej linii?

Jeżeli do końca tego roku podpiszemy umowę o użyczeniu tej linii samorządowi i do połowy przyszłego roku ją przyjmiemy, to w przeciągu dwóch lat te wszystkie konieczne roboty na tej linii wykonamy. Można by je wykonać szybciej, ale na terenie Wrocławia konieczne będzie przeprowadzenie bardzo kosztownych robot, bo tam będą konieczne dwa, a może nawet trzy wiadukty, także my wiemy, iż reaktywowanie linii do Świdnicy będzie kosztowało, ale zamierzamy wykorzystać, przynajmniej na terenie Wrocławia, środki pochodzące z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Samorząd przejmuje również linię Szklarska Poręba Górna - Harachov. Proszę powiedzieć, jak do tego doszło, bo zamiar przejęcia tej linii, choćby przez Towarzystwo Kolei Izerskiej, jest znany od dawna? Czesi również chcieli uruchomić na tej linii swoje pociągi, a ostatnio prowadzili nawet z Polakami prace porządkowe na tej linii.

Ja nie wiem, jakie tam były czynniki decyzyjne. Po prostu poprosiliśmy i dostaliśmy. Dostaliśmy ją za pośrednictwem samorządu powiatowego. Starosta w tym przypadku pełnił rolę reprezentanta skarbu państwa. I to on przejął tę linię za zadłużenie od PKP SA. Odpowiadając wprost na pytanie sądzę, że tu zadecydowały argumenty merytoryczne, dlatego że z punktu widzenie zwykłego człowieka jest kompletnie nieistotne, kto jest właścicielem danej linii. Istotne jest to, aby mogły tam wjeżdżać pociągi i woziły ludzi i towary, żeby był tam koordynowany system rozkładowy. Dla mnie sprawa jest prosta, jeśli PKP czegoś nie robi, a samorząd chce to przejąć, i gwarantuje, że to zrobi, to niech robi.
Powiem szczerzę, że bardzo dobrze mi się rozmawiało z przedstawicielami PKP SA. Rzeczywiście przedstawiciele kolei wykazywali daleko idącą dobrą wolę. Również dobrze współpracowaliśmy przy przekazywaniu linii Wrocław - Trzebnica. Dzwoniliśmy do siebie regularnie, aby uzgodnić jakiś szczegół umowy, bo trzeba pamiętać, że jest o pierwszy przypadek w Polsce. Jest to dowód na to, że przy dobrych chęciach i woli współpracy, da się wiele załatwić. Świadczy o tym nasza, coraz lepsza współpraca z „Przewozami Regionalnymi”.

Jeśli uruchomicie linię do Harachova sprawicie tym samym dużą frajdę turystom, bo Góry Izerskie po stronie czeskiej są bardziej atrakcyjne niż po naszej. Dziękuję z rozmowę.

Rozmawiał Zygmunt Sobolewski

_________________
Podróżny pamiętaj! Podróż pociągiem skraca czas przejazdu koleją. (S. Bareja)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 14-01-2008, 23:33    Odpowiedz z cytatem

Będa szynobusy na trasie Stronie - Wałbrzych

Prawdopodobnie w czerwcu na nieczynną trasę kolejową Stronie Śląskie - Kłodzko - Nowa Ruda - Wałbrzych po raz pierwszy wyjadą autobusy szynowe, zakupione niedawno przez województwo dolnośląskie. Jest to o tyle ważne, że przy tej okazji można byłoby wznowić też ruch kolejowy ze Ścinawki Średniej do byłego przejścia w Tłumaczowie i dalej do Czech.

Sejmik województwa dolnośląskiego pod koniec grudnia powołał do życia konkurencyjną do PKP spółkę Koleje Dolnośląskie, której zadaniem jest właśnie wznowienie lub utrzymanie ruchu kolejowego na trasach strategicznych dla całego regionu.

źródło: Polskie Radio Wrocław

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

kamis
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 15-01-2008, 18:37   

Tak ogólnie ujmując dzięki takim przewozom wiele miast będzie miało nowych połączeń i to porządnych jak na przykład Lubin - Legnica - Świdnica - Kłodzko. Dokładniej nawiązując do Legnicy, to w końcu Legnica będzie miała połączenia w tamte okolice jak Kłodzko itd. Dzięki takim planom na takich odcinkach, jakie były wymieniane: Lubin - Legnica - Świdnica - Kłodzko - Polanica Zdrój, Wałbrzych - Kłodzko - Stronie Śląskie i Świdnica - Kobierzyce - Wrocław - Trzebnica będzie wiele nowych połączeń z miastami, do których nie było żadnej możliwości dojazdu koleją, a teraz dzięki kolejom Dolnośląskim wszystko się zmieni, ale nie chwalić dnia przed zachodem słońca, choć porównując do PKP PR to jakby nie patrzeć zawsze będzie lepiej.
Powrót do góry

Rafi Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Maj 2006
Skąd: Bayern

PostWysłany: 21-01-2008, 10:22    Odpowiedz z cytatem

Szynobus zawiezie do pracy i na wycieczkę

Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, jeszcze w tym roku na trasie Jedlina-Zdrój-Świdnica-Wrocław pojedziemy szynobusem.

- To jedna z tras, którą chcemy rewitalizować. W tym celu powołaliśmy spółkę Koleje Dolnośląskie. Jesteśmy w trakcie przejmowania linii - mówi Patryk Wild, członek zarządu województwa dolnośląskiego.
Z połączenia mogłoby korzystać 200 tysięcy ludzi. Tyle jest osób w miejscowościach, przez które będzie przejeżdżał. Skorzystają na tym przede wszytkim pracownicy specjalnych stref ekonomicznych. Będą mogli bez problemu wydostać się np. ze Świdnicy do Wrocławia.
Ruch na drodze krajowej nr 35 jest utrudniony ze względu na ogromną liczbę samochodów. Szynobusy mają jeździć szybciej, a bilety będą tańsze od autobusowych.
- Poza tym ten rodzaj komunikacji jeszcze bardziej zyska na znaczeniu przy okazji Euro 2012, ponieważ kibice będą chcieli sprawnie poruszać się po Dolnym Śląsku - zachwala Wojciech Murdzek, prezydent Świdnicy.
Oprócz tego, koleje będą miały duże znaczenie turystyczne. Zwłaszcza na odcinku Świdnica-Jedlina, gdzie okolice są wyjatkowo malownicze. Każdego roku odbywają się tu zawody w wyścigach drezyn.
- Jesteśmy gotowi do przejęcia dworców. A z zapewnień, które płyną do nas z Urzędu Marszałkowskiego wynika, że linia kolejowa ze Świdnicy do Wrocławia będzie reaktywowana w pierwszej kolejności - dodaje.
Na razie nie wiadomo, ile będzie kosztować uruchomienie szynobusów. -Wszystko zależy od stanu wiaduktów i nasypów. Samo uzupełnienie kilometra torów to koszt około 500 tys. zł. - Po przejęciu lini zrobimy dokładne ekspertyzy. Liczymy jednak, że szynobus między Jedliną a Wrocławiem ruszy jeszcze w tym roku - mówi Wild.

www.gazetawroclawska.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Marek01110 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 16 Sie 2007

PostWysłany: 22-01-2008, 22:12    Odpowiedz z cytatem

http://www.zl.luban24.pl/1,741,1,item.html

Wraca kolej

Pociągiem do Leśnej i na zakupy do Görlitz? Czemu nie. Wszystko wskazuje na to, że przeżyjemy renesans kolei
Już niebawem, bo w pierwszym kwartale br. zostanie uruchomiona linia kolejowa z Lubania do Leśnej. Na razie dla ruchu towarowego a w niedalekiej przyszłości dla szynobusów. Później pojedziemy pociągiem do Świeradowa, Zgorzelca i niemieckiego Görlitz.

Ciuchcią do Leśnej
Linia kolejowa z Lubania do Leśnej jest jedną z najbardziej malowniczych żelaznych dróg na Dolnym Śląsku. PKP pozbawiły mieszkańców miasteczka i okolic połączenia kolejowego w 1992 r. A w roku 1995 linia została przeznaczona do fizycznej likwidacji. I zapewne o tej przepięknej trasie moglibyśmy zapomnieć gdyby nie uchwała samorządowców powiatu lubańskiego. W 2001 roku radni zdecydowanie sprzeciwili się barbarzyńskiej decyzji kolei państwowych i odcinek pozostał. Na mocy porozumienia między spółką wydobywczą INK a PKP linia zostanie udrożniona dla celów transportu urobku bazaltowego z kopalni w Grabiszycach i Miłoszowie. PKP przeznaczyło na modernizację tej trasy ponad 1 mln zł, jednak kolejna reorganizacja w strukturach polskich kolei i przeniesienie ośrodka decyzyjnego z Wrocławia do Warszawy znacznie opróżniła prace remontowe torowiska i mostu na Kwisie we wsi Kościelniki. Burmistrz Leśnej Mirosław Markiewicz chce aby na linii Lubań- Leśna pojawiły się także szynobusy i starać się będzie o zakup takiego pojazdu ze środków Urzędu Marszakowskiego.
- Moim marzeniem jest również parowóz z wagonikami mknący do Leśnej, przyczyniłby się do reklamy walorów turystycznych miasteczka i gminy - mówi Mirosław Markiewicz.
Ponowne otwarcie niespełna 11-kilometrowego odcinka kolejowego Lubań - Leśna po 15-letniej przerwie będzie jednym z najważniejszych wydarzeń ostatnich lat. Przypomnijmy, że pociągi z Lubania do Leśnej kursowały od 1896 roku.

Szynobusem na przeceny
Jest także szansa na uruchomienie regularnych połączeń kolejowych z Lubania do Zgorzelca i niemieckiego Görlitz. Według nieoficjalnych informacji DB  niemiecki przewoźnik kolejowy, próbuje wjechać na tę linię i obsługiwać ją własnym taborem aż do Jeleniej Góry. Miałoby to sens, ponieważ Niemcy uczuleni na punkcie reaktywacji historycznych szlaków kolejowych mogliby w ten sposób przywrócić do życia tzw. Śląską Kolej Górską, której podwaliny zbudowali już w roku 1843. W latach 1865-1866 Lubań otrzymał połączenia z Görlitz, Węglińcem i Jelenią Górą a w roku 1922 przez miasto przebiegała główna elektryczna magistrala Śląskiej Kolei Górskiej (Jaworzyna Śl. - Wałbrzych  Lubań), gdzie nowoczesne pociągi osiągały wówczas zawrotną prędkość 120 kmh. Jednak polskie linie kolejowe nie potwierdziły tych informacji, nie mniej jednak coś jest na rzeczy. Szlak z Lubania przez Zarębę do Zgorzelca jest w pełni przejezdny i nic nie stoi na przeszkodzie abyśmy do nadnyskiego miasta ruszyli szynobusem, tym bardziej że po wejściu Polski do strefy Schengen zniesiono kontrolę graniczną także w pociągach.
-Chętnie jeździłabym pociągiem na zakupy do Görlitz. Nie musiałabym pokonywać drogi z dworca autobusowego w Zgorzelcu na piechotę. Wysiadam z pociągu i już można robić zakupy na Berlińskiej, bo dworzec kolejowy sąsiaduje z główną ulicą handlową Görlitz - mówi Magda, mieszkanka Lubania.
Na razie rzecznik kolei zapewnił, że jeżeli będzie zainteresowanie, to PKP uruchomi połączenia między Jelenią Górą, Lubaniem i Zgorzelcem a nawet Görlitz.

Pociągiem na narty
Na narty do Świeradowa również pojedziemy pociągiem. Burmistrz Mirska Andrzej Jasiński i Świeradowa Roland Marciniak od dawna starają się o przejęcie linii z Gryfowa do Świeradowa wraz z obiektami. I póki co końca sprawy nie widać, bo PKP nie spieszy się z podjęciem decyzji o przekazaniu szlaku. W operację zaangażowany jest zarząd województwa dolnośląskiego, sejmik, starosta lubański i lwówecki oraz gminy, przez które przebiega trasa. I nic, kolej ma czas. Niestety coraz mniej, ponieważ wkrótce rusza kolej gondolowa w Świeradowie, co wiązać się będzie z bardzo wysokim wzrostem ilości turystów odwiedzających kurort. A jednocześnie mniej drożna z tego względu stanie się droga wojewódzka łącząca uzdrowisko z trasą krajową relacji Jelenia Góra - Zgorzelec. Tutaj właśnie problem rozwiązałoby połączenie kolejowe.

Starostwo nie odpuści
Starosta Lubański Walery Czarnecki zapewnia, że zarząd powiatu trzyma rękę na przysłowiowym pulsie i jest zdeterminowany do działań w zakresie utrzymania połączeń kolejowych w powiecie lubańskim oraz reaktywację tych linii, które dotąd pozostają nieczynne. Na razie mieszkańcy Lubania i powiatu ponownie mogą pojechać pociągiem bezpośrednio do Szczecina, Zielonej Góry, Żar, Jeleniej Góry i Wrocławia. Miejmy nadzieję, że pod koniec roku kiedy PKP wprowadzi nowy rozkład stacja Lubań Śląski będzie mogła się poszczycić nowymi połączeniami do Leśnej i Zgorzelca.
(Janusz Wróblewski)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

skubi Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Paź 2007

PostWysłany: 23-01-2008, 10:01    Odpowiedz z cytatem

Z Jeleniej Góry do Górlitz bardzo potrzebne są pociągi m in. na zakupu itp,bilet w obie strony tylko 20zł. super promocja, łatwiej było by sie niemcom dostać w karkonosze,wszystkie gminy skorzystają Jel.G,St.Kamienica,Gryfów,Lubań,połączenie te wzmocnią ofertę przewozowa na trasie JG-Lubań .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rafi Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Maj 2006
Skąd: Bayern

PostWysłany: 23-01-2008, 11:17    Odpowiedz z cytatem

Od dawna o tym mówię i piszę, pisałem zarówno petycje do UM by uruchomić połączenia bezpośrednie z JG do Goerlitz przez Gryfów Śl, Lubań Śl, Mikułowę i Zgorzelec. Dworzec w Goerlitz znajduje się w samym centrum, dosłownie 20 metrów od Berliner-Str.znanej wielu Polakom z różnych sklepów. Z czasem możnaby polepszyć ofertę i uruchomić połączenia Karpacz - Goerlitz ( tzw. Express Śnieżka, Schneekoppenexpress) Szynobus z 2 lub 3 języcznymi napisami, duży rysunek Śnieżki i promocja trasy gotowa!
Z Lubania przydałyby się także sznobusy do Liberca przez Zawidów. Połączenia takie będą dobre o ile w Lubaniu skomunikuje się składy z Jeleniej Góry.
Do Świerdadowa Zdr. powinny jeżdzić szynobusy z Goerlitz, bo mnóstwo turystów przyjeżdza z Niemiec, szczególnie osoby strasze podróżujące zazwyczaj koleją. Reaktywacja tras do kurortów górskich jest koniecznością!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 6 z 52 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 50, 51, 52  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl