Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5 ... 50, 51, 52  Następny
Dolnośląskie reaktywacje
Autor Wiadomość

kamis
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 21-10-2007, 12:59   

Dokładnie to prawda. Chciałem jeszcze podkreślić, iż w rozkładzie jazdy 07/08 miał jeździć pociąg z Wrocławia przez Legnicę do Lubina, a jak się okazuje będą też połączenia z Legnicy do Głogowa, co bardzo mnie pozytywnie zaskoczyło i cieszy. A wspaniale byłoby gdyby Legnica miała połączenie z Poznaniem, ale nie można mieć wszystkiego. Jak dla mnie połączenie z Lubinem, Polkowicami i Głogowem, to duży sukces - tak dla podkreślenia te połączenia wróciły lub wracają, bo nie wiadomo, czy to jest już pewne.
Przejdź na dół

Krycha Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 10 Lis 2005
Skąd: Leicester (UK)

PostWysłany: 21-10-2007, 13:55    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
- Ludzie przejadą się raz z ciekawości i wrócą do mnie - zapewnia. I zapowiada, że choć teraz bilet z Wrocławia do Trzebnicy w Express Busie kosztuje 4 zł, to Borodycz w 2009 roku obniży jego cenę do 3 zł, jeśli na pociąg będzie kosztował 4,5 zł.

Żebyś się nie zdziwił busiarzu. 4,5 zł to cena zwykłego biletu jednorazowego. Bilety miesięczne będą tańsze, do tego dojdą ulgi ustawowe i handlowe, których w busach nie ma. W praktyce jednostkowy przejazd będzie znacznie tańszy. Można też pomyśleć nad wspólną ofertą z komunikacją miejską we Wrocławiu. Praktyka pokazuje, że przy dobrej ofercie busy przegrywają z koleją. Na Dolnym Śląsku wykończyliśmy już kilka linii PKS-u, a kolejne padną w 2008 roku:
http://infokolej.pl/viewtopic.php?t=1807

_________________
Follow me!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Stella Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 19 Lis 2005
Skąd: Bolesławiec

PostWysłany: 26-10-2007, 15:51    Odpowiedz z cytatem

W związku z reaktywacją linii kolejowej Zebrzydowa - Lwówek mam dobrą wiadomość. Dowiedziałam się, że dyrektor DZPR wystąpił z wnioskiem do ZVON o objęcie biletem Euro-Nysa także linii Bolesławiec - Lwówek - Jelenia Góra. Smile

_________________
Stella
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

skubi Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Paź 2007

PostWysłany: 26-10-2007, 16:19   Specjalny skład kolejowy w sobotę w Jeleniej Górze. Odpowiedz z cytatem

Specjalny skład kolejowy w sobotę w Jeleniej Górze.




Z Trutnova do Zgorzelca, przez Lubawkę, Kamienną Górę, Sędzisław, Marciszów, Jelenią Górę, Wleń, Lwówek Śląski, Nowogrodziec, Zebrzydową, Węgliniec oraz Pieńsk przejedzie w sobotę szynobus specjalny, który ma promować walory krajobrazowe Kotliny Jeleniogórskiej i okolic.

- Na peron dworca jeleniogórskiego pociąg wjedzie o godz. 10 – poinformował Marcin Lampart ze starostwa lwóweckiego, które ten przejazd organizuje.
W organizację przejazdu zaangażowane są samorządy lokalne, które znajdują się na trasie przejazdu.

Szlak jest jednym z niewielu tak pięknych i malowniczych tras kolejowych na Dolnym Śląsku. Wiedzie wzdłuż doliny Bobru, pośród malowniczych pasm górskich Sudetów, przez Rudawski Park Krajobrazowy oraz Park Krajobrazowy Doliny Bobru, nad jednym z największych w Polsce zbiorników zaporowych i obok największej kamiennej zapory wodnej w Europie.

To już drugi przejazd promocyjny pociągu w ostatnim okresie organizowany przez starostę lwóweckiego Artura Zycha. Poprzedni odbył się 4 czerwca i połączony był z obchodami Dnia Dziecka.

Zródło : jelonka.com
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Naczelnik Płeć:Mężczyzna
Administrator


Dołączył: 10 Lis 2005
Skąd: Polska

PostWysłany: 27-10-2007, 13:42    Odpowiedz z cytatem

Marzenia o szybkiej podróży

Konferencja prasowa na obskurnym peronie głogowskiego dworca PKP
Choć ambitny plan wydaje się mało prawdopodobny, władze miasta twierdzą, że za kilka lat do Legnicy, Lubina i Polkowic będziemy jeździć tramwajem kolejowym.

W spotkaniu z dziennikarzami na dworcu PKP wzięli udział prezydenci Głogowa i Lubina – Wiemy, jak wyglądają polskie drogi i trzeba jeszcze dużo czasu, aby ich stan się poprawił.

Połączenia kolejowe są w Europie najbardziej ekonomiczne i stąd pomysł, aby przywrócić tego rodzaju komunikację. Łączyłaby ona tereny Zagłębia Miedziowego – powiedział prezydent Jan Zubowski.

Aby projekt udało się wprowadzić w życie konieczna jest rozbudowa trakcji kolejowej Pol-Miedź-Trans, która kończy się na nasypie w okolicach zjazdu z krajowej drogi nr 3 w kierunku Głogowa.

– To także interes dla KGHM. Dziś koncentrat z kopalni transportowany jest do huty w Głogowie przez Legnicę i trasa ma blisko sto kilometrów – przekonywał prezydent Lubina Robert Raczyński.

Nie są jeszcze znane koszty inwestycji. Wiadomo natomiast, że powstaje dopiero dokumentacja, którą sfinansują samorządy oraz sejmik wojewódzki.

Źródło: NaszeMiasto.pl

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

KaBe Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 03 Lis 2007
Skąd: Wrocław Nadodrze

PostWysłany: 03-11-2007, 00:24    Odpowiedz z cytatem

Witam.
Co oznacza:
Cytat:
do Legnicy, Lubina i Polkowic

Z Głogowa? Którędy? 20 km nowych torów kłaść? Województwo czy PolMiedź? Jakaś bzdura.
I jak pan prezydent naliczył sto kilometrów z Polkowic do Głogowa?
przez Legnicę? A w swoim własnym mieście to nie wie, jak wygląda układ linii? Mapy w gabinecie nie ma?
Ech, ta prasa... Ech, ta władza...
Do rzeczy jednak - gdzie w Polkowicach usytuować dworzec? Na miejscu starego, bliżej centrum czy kopalni?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Ralny Płeć:Mężczyzna
Moderator


Dołączył: 23 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 03-11-2007, 20:42    Odpowiedz z cytatem

KaBe, dziennikarze często piszą bzdury! Nie pierwszy i nie ostatni raz czytamy podobne głupoty.

_________________
Gdyby głupota umiała latać, LOT miałby poważnego konkurenta w postaci PKP.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Picolo Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 13 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 06-11-2007, 13:57    Odpowiedz z cytatem

Lokalne pociągi wracają na regionalne trasy

Do łask w całej Polsce wracają pasażerskie przewozy kolejowe na krótkich trasach. - W latach 90. uważane były za nieopłacalne - bo w całym składzie jechało po kilka osób.

Teraz samorządy wojewódzkie podpisują z kolejami porozumienia o reaktywacji tras i gwarantują im zapłatę za to przez najbliższe lata.

Urząd Marszałkowski w Katowicach podpisał niedawno z PKP Przewozy Regionalne aż 5-letnią umowę. Na jej mocy samorząd województwa śląskiego przekaże rekordową w skali kraju kwotę 510 mln zł na dofinansowanie ruchu oraz na odtworzenie dawno zapomnianych tras. - To pierwsza w kraju umowa pomiędzy samorządem i przewoźnikiem zawierana na tak długi okres. W pozostałych województwach podobne kontrakty zostały podpisane na dwa lub trzy lata - mówi Jacek Stumpf, dyrektor Wydziału Komunikacji Urzędu Marszałkowskiego w Katowicach.

Umowy z PKP Przewozy Regionalne podpisali na lata 2007-2009 marszałkowie takich województw jak lubelskie, lubuskie, łódzkie, małopolskie, opolskie, podkarpackie, pomorskie, świętokrzyskie, zachodniopomorskie. Nawet znacznie biedniejsze województwa, takie jak podlaskie czy warmińsko-mazurskie chcą wyasygnować ze swoich budżetów pieniądze na reanimację lokalnych linii. Wkrótce zostaną ogłoszone przetargi, które wyłonić mają przewoźników na lata 2009-2011.

W miarę jak rosną wpływy z podatków lokalnych (tylko w ubiegłym roku wzrosły one o ponad 34 proc.), przybywa połączeń na nieopłacalnych do niedawna liniach.

Dla mieszkańców ma to duże znaczenie. Odkąd w Nysie na Opolszczyźnie padł miejscowy przemysł, ludzie stracili nie tylko pracę, ale i nadzieję na nią. Nowy duch w nich wstąpił, gdy kolej powróciła na dawną trasę Nysa %07- Głuchołazy i dzięki temu wielu mieszkańców Nysy znalazło pracę tuż za miedzą, także w Czechach. Ale nie wszystkie samorządy, uruchamiając linie, zdecydowały się na współpracę z PKP. Niektóre wybierają przewoźników u naszych południowych sąsiadów.

Artur Zych, starosta lwówecki, chce podpisać umowę z czeskimi kolejami. Będzie ona wozić ludzi na trasie z czeskiego Trutnova przez Kamienną Górę, Jelenią Górę, Lwówek Śląski i Lubań do niemieckiego Goerlitz. Weekendowe połączenie ma ruszyć wiosną przyszłego roku. Firma Viamont, która chciałaby wejść, a właściwie wjechać, ze swoimi pociągami na tory kolejowe Dolnego Śląska, rozpoczęła już rozmowy z przedstawicielami PKP na temat wykorzystania torów.

- Czesi są tańsi także dlatego, że mają mniej rozbudowaną administrację - dodaje Artur Pawłowski z Towarzystwa Miłośników Kolei. - Z nimi łatwiej i szybciej można się dogadać.

O własnej kolei, niezależnej od PKP, myślą także władze powiatu kłodzkiego. Wspólnie z przedstawicielami urzędu marszałkowskiego i siedmiu gmin podpisały porozumienie w sprawie utworzenia samorządowej kolei ze Stronia Śląskiego przez Lądek-Zdrój i Kłodzko do Kudowy-Zdroju.

Wspólna deklaracja wyznacza kierunki działań dla trzech szczebli samorządowych. Województwo będzie zmierzało do przejęcia torów kolejowych, a gminy mają przejąć opuszczone i zdewastowane dworce. Również władze gmin w Górach Sowich chcą uruchomić 12-kilometrowy odcinek ze Srebrnej Góry do Woliborza.

Jednak najwięcej nowych %07połączeń wraca na Śląsk. Już od 9 grudnia ruszą tu 134 nowe pociągi, najwięcej na trasach: Bytom - Gliwice oraz Katowice - Tychy. Bytom o najwyższym od lat bezrobociu w regionie zyska dzięki temu połączenie z Gliwicami, gdzie jest prężna podstrefa Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej, poszukująca ludzi do pracy. Atutem Bytomia są natomiast liczne uczelnie, do których trudno było z Gliwic dojechać. Z kolei Tychy - sypialnia Katowic - będą miały świetne połączenie dla studentów uczących się na kilkunastu katowickich uczelniach i osób szukających pracy w stolicy aglomeracji. Wszyscy skorzystają.

źródło: Dziennik Zachodni

_________________
"Demokracja to rządy hien nad osłami."
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rafi Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Maj 2006
Skąd: Bayern

PostWysłany: 06-11-2007, 16:12    Odpowiedz z cytatem

Ciekwe jak pociag ma jechac z JG przez Lwowek Slaski i Luban do Görlitz. Chyba dziennikarz nie zna tras i lini kolejowych. Znowu jakies bzdury wypisuja. CO innego linia JG-Luban-Mikulowa-Görlitz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Naczelnik Płeć:Mężczyzna
Administrator


Dołączył: 10 Lis 2005
Skąd: Polska

PostWysłany: 07-11-2007, 08:51    Odpowiedz z cytatem

Rafi, z JG do Gorlitz można jechać i przez Lwówek - Węgliniec i przez Lubań - Węgliniec lub Mikułowę. Może chodzi o dwie alternatywne trasy?

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

eurek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Sty 2006
Skąd: Wrocław/Nysa

PostWysłany: 08-11-2007, 21:25    Odpowiedz z cytatem

Najbardziej mnie rozbawil ten teks z Dziennika Zachodniego gdzie piszą, że dzieki reaktywacji Nysa-Gluchołazy ludzie zyskali nową nadzieję i znalezli prace w Czechach Śmiech Śmiech Śmiech Propaganda jak najbardzij pozytywna i nie mam nic przeciwko aby w ten sposob to przedstawiano "w świecie" ale bez przesady. Dwie pary pociagow do Gluchołaz (jeden przed 8, drugi po 18) i to kursujacych okresowo (aktualnie w weekendy) nie przyczynily sie specjalnie do poprawy sytuacji. Oczywiscie ich kursowanie jest jak najbardziej na miejscu i przy takim natezeniu okres weekendowy jest jak najbardziej sluszny. Aby jednak mowic o realnym dojezdzie do pracy w Czechach (a rzeczywiscie wielu dojezdza jednak niemal nikt pkp) potrzeba ruchy cyklicznego. Wszyscy chyba wiemy, że takowy moze zapewnic jedynie prywaciarz lub Czesi. Dlatego cieszymy sie z tego co mamy ale czekamy wciaz na lepsze czasy Very Happy Dla mnie osobiscie wzorem jest tu ruch na trasie Kuźnica B.- Grodno. Wiadomo, inna specyfikacja graniczna ale mimo wszystko kilka par na trasie Nysa-Jesenik byłoby na miejscu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Radek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 16 Lut 2006
Skąd: Ostróda / Kraków

PostWysłany: 08-11-2007, 22:55    Odpowiedz z cytatem

Krycha napisał/a:
Seblit, wiesz, tak naprawdę wszystko jest w rękach urzędu marszałkowskiego. Poprzedni zarząd Dolnego Śląska (PiS) był nieudolny i beton PKP PR robił tu sobie co chciał. Teraz rządzi u nas PO, a władze UM są nastawione pro-kolejowo. PR Wrocław (DZPR) już nie podskakuje!


Krycha, samorząd na Warmii i Mazurach nie ma pojęcia o kształtowaniu rozkładu jazdy dla pasażerów. Liczą się tylko jak najmniejsze nakłady na kolej. Efektem jest pogarszanie się rozkładu z roku na rok.
Warmińsko-Mazurski Urząd Marszałkowski w Olsztynie urzęduje w godzinach 7:30 -15:30. Pracownicy dojeżdżający spoza Olsztyna np. z Iławy czy Ostródy nie mają możliwości normalnego dojazdu pociągiem. Pociąg z Iławy przyjeżdża do Olsztyna o 7:28. Nie lepiej jest po pracy - pociąg do Iławy odjeżdża o 15:30, następny jest pośpiech, który wyjeżdża o 16:42, ale tylko w piątki i niedziele. Osobowy do Iławy jest dopiero o 18:40! Dlaczego tak jest? Pociągiem tym dojeżdżał codziennie do pracy były już dyrektor WMZPR p. S. Rychlewski. 8 godzin w biurowcu tuż przy dworcu głównym i do domku. Na wszelkie prośby o przesunięcie tych pociągów odpowiedź PR była podobna: pociągi te jeżdżą od wielu lat o tych godzinach i pasażerów nie brakuje. Na szczęście p. Rychlewski nie jest już dyrektorem WMZPR, ale chyba dalej pracuje w biurze w Olsztynie. Nie wiem, skąd pochodzi nowy dyrektor i czego się spodziewać w nowym rozkładzie.

Znajoma jechała kiedyś pociągiem do Olsztyna i spisywali akurat bilety. Na pytanie czemu to robią konduktor odpowiedział, że między Iławą a Olsztynem jeździ aż 14 pociągów. Na to ona mu, że żaden z tych 14-tu nie pasuje jej ani do pracy, ani z powrotem!

W RPO nie ujęto żadnych inwestycji kolejowych. A przecież remontowana jest i będzie trasa Warszawa - Gdańsk, która omija stolicę Warmii i Mazur. Można było pomyśleć o wyremontowaniu torów i zakupie ok. 3 nowych pociągów, które jeździłyby co 30 min. w godzinach szczytu i co godzinę przez resztę dnia. Szczególnie, że pociągi z Warszawy i z Gdańska przeważnie mijają się w Iławie i wystarczyło by jedno połączenie skomunikowane do Olsztyna na godzinę.

_________________
Tu stacja Katowice (...), proszę zachować ostrożność przy wjeździe pociągu w peron.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Marcel Štancl Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Sty 2006
Skąd: Praha

PostWysłany: 09-11-2007, 00:23    Odpowiedz z cytatem

A jeśli już mówimy o reaktywacjach to koniecznie trzeba wznowić bezpośrednie połączenia do Drezna. To absurd, żeby Polska nie miała połączenia kolejowego z tym miastem! Praga ma kilkanaście pociągów dziennie do Drezna. Z Liberca do Drezna jeżdżą 4 bezpośrednie pociągi. Z Wrocławia od 2004 roku - ZERO!!! Czy pamiętacie jak dyr. Piech z DZPR zachwalał decyzję o likwidacji pociągów do Drezna?

Zed, mojim zdaniem 1 trzeba srobic odpowiedzalniego biletu!

Bo z Pragi do Dresdna Labe tiket , sone + DB i duzo snizek. Trzeba srobic poprostu regionalnego biletu na oblascz Dresden , Czechy Polnoczne i okolica Boleslawca ktory mozno kupic w 3 krajinach!

_________________
http://pralinka.venku.cz/stancl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

marekJG Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 30 Paź 2007
Skąd: JELENIA Góra

PostWysłany: 09-11-2007, 10:10    Odpowiedz z cytatem

Tymczasem jeśli chodzi o reaktywację polączenia JG- bolesławiec to nie wiadomo czy pociągi pojadą tą trasa. Problemem jest sypiący się wiadukt drogowy za Nowogrodźcem. W ostsnich NJ jest na ten temat artykuł, konstrukcja grozi zawaleniem a starostwo bolesławieckie do którego ów obiekt należy na razie nie ma środków na jego rozbiorkę
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 09-11-2007, 10:41    Odpowiedz z cytatem

marekJG, nie rozsiewaj plotek z lokalnych brukowców. Szlak Zebrzydowa - Lwówek Śl. jest cały czas przejezdny. Wiadukty, przejazdy itp. należą do PLK.

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 4 z 52 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5 ... 50, 51, 52  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl