Od 13 czerwca do 16 lipca TLK Sudety Kraków Główny - Jaworzyna Śląska na odcinku Kamieniec Ząbkowice - Jaworzyna Śląska ZKA. Od 17 lipca normalnie jadą do i z Jeleniej Góry
Czyli znowu coś dłubią a raczej bardziej pudrują trupa. W sumie to i dobrze bo na tym odcinku prędkości są masakrycznie słabe. Tylko ten termin - dlaczego właśnie w wakacje? PLK jak zwykle błysnęła.
Od 13 czerwca do 16 lipca TLK Sudety Kraków Główny - Jaworzyna Śląska na odcinku Kamieniec Ząbkowice - Jaworzyna Śląska ZKA. Od 17 lipca normalnie jadą do i z Jeleniej Góry
Na czas zamknięcia Sudety powinny zostać skierowane przez Kłodzko, a ZKA na odcinku Kamieniec - Wałbrzych. Nikt o zdrowych zmysłach nie pojedzie z Małopolski czy Śląska do Jeleniej Góry z dwiema przesiadkami, mając dość dobrą i przede wszystkim szybszą możliwość przejazdu z jedną przesiadką we Wrocławiu.
Nikt o zdrowych zmysłach nie pojedzie z Małopolski czy Śląska do Jeleniej Góry z dwiema przesiadkami, mając dość dobrą i przede wszystkim szybszą możliwość przejazdu z jedną przesiadką we Wrocławiu.
Zapomniałeś o szybkim i bezpośrednim połączeniu Przemyśl - Jelenia Góra przez Kraków, Częstochowę i Wrocław.
_________________ "Myśmy się na władzę nie zamachiwali. Myśmy ino kradli"
Szkoda że Lublin nie ma połączenia z Trójmiastem (tylko wakacyjny TLK Mierzeja). Przydałby się EIC który wyjeżdżałby z Lublina i jechał przez Iławę do Gdyni (z możliwością przedłużenia do Kołobrzegu w wakacje). EIC z Lublina do Trójmiasta, gdyby czas przejazdu był atrakcyjny mogłoby być opłacalne, ponieważ są osoby które nie lubią przesiadek i nocnych podróży, dzięki czemu takie osoby musiałyby kupić bilet na droższe EIC, nie wspominając o korzyściach np. w postaci WR. Ewentualnie pociąg kategorii IC ale składem wagonowym i z wagonem gastronomicznym, chociaż wolałbym jednak EIC.
Ex w Lublinie od zawsze woziły powietrze więc koncepcja z EIC to jedynie pobożne życzenia bez szans na realizację. Nie ma jednak przeszkód by z Lublina do 3miasta kursowała choćby grupa wagonów do jakiegoś składu, np. do TLK Małopolska.
To czy EIC będzie jeździć do Lublina zależy od frekwencji. Odnośnie pociągów do Trójmiasta to z Lublina bardziej jednak przydałby się pociąg IC z wagonem gastronomicznym, który zależnie od frekwencji w przyszłości mógłby zmienić się w EIC.
Moim zdaniem Lublin nigdy nie będzie miał szybkiego połączenia z Trójmiastem. Najkrótsza trasa przez Ciechanów wymaga zmiany kierunku jazdy na stacji Warszawa Wschodnia* oraz pominięcia dworca Centralnego i Zachodniego co może decydentom nie zmieścić się w głowach (pomijam 'Ustronie" bo nocniki rządzą się trochę innymi prawami).
Trzeba więc jechać bez zmiany kierunku w stronę Kutna i tam skręcić na Bydgoszcz gdzie i tak czeka nas... zmiana kierunku jazdy* i ogólnie jest nie za szybko tą trasą.
Oczywiście że szybko dało by się dojechać z Lublina do Trójmiasta BEZ ZMIANY KIERUNKU JAZDY i przez wszystkie Warszawy odbijając za Kutnem na "Węglówkę" no ale znając mentalność Intercity nigdy się na to nie porwą
*) każdego dnia przekonujemy się o tym że szybka zmiana kierunku jazdy w naszym kraju w przypadku pociągów nie najwyższej kategorii MUSI odbywać się w wersji hardcore slow motion
Obecnie TLK Mierzeja pojedzie przez Iławę i zmienia kierunek jazdy na Wschodniej, więc IC albo EIC też dałoby radę tak robić. Taki "problem" można załatwić za pomocą grupy wagonów z Wa-Wy Zachodniej (lokomotywa z wagonami z Lublina Gł. nie robiłaby oblotu, natomiast grupa wagonów z Zachodniej podpinałaby się od przodu do wagonów z Lublina stając się czołem pociągu).
Jakąś opcją byłaby grupa wagonów LU-ZKL do Pobrzeża, ale wtedy być może największy target tego połączenia - pasażerowie z Centralnej tracą jakieś 20 minut na manewry na Wschodniej, a Lubelacy chcąc dojechać do Centralnej muszą się przesiadać.
Od 13 czerwca do 16 lipca TLK Sudety Kraków Główny - Jaworzyna Śląska na odcinku Kamieniec Ząbkowice - Jaworzyna Śląska ZKA. Od 17 lipca normalnie jadą do i z Jeleniej Góry
Czyli znowu coś dłubią a raczej bardziej pudrują trupa. W sumie to i dobrze bo na tym odcinku prędkości są masakrycznie słabe. Tylko ten termin - dlaczego właśnie w wakacje? PLK jak zwykle błysnęła.
Prace będą prowadzone na szlaku Piława Górna - Dzierżoniów Śląski. Tak więc jest szansa na usunięcie 40 -tki jaka jest na części tego szlaku. Ale to niestety jedynie kropla w morzu potrzeb. Linia nr 137 na terenie zarządzanym przez IZ Opole (ISE Kamieniec Ząbkowicki) jest tak naprawdę w stanie agonalnym. Ograniczenia prędkości wyrastają jak grzyby po deszczu (ostatnio pojawił się pomarańcz do 20 km/h na wyjeździe z Dzierżoniowa Śląskiego w kierunku Piławy) a stan linii pozostawia wiele do życzenia. W ISE Kamieniec Ząbkowicki nie istnieje coś takiego jak utrzymanie rowów odwadniających, przepustów, koszenie zarośli na nasypach nie mówiąc już o utrzymaniu drabiny. Granicę IZ Wałbrzych / IZ Opole (km 218,8) czuć od razu po prędkości. Na terenie zarządzanym przez Wałbrzych jedzie się 80 km/h, a opolskim 50 km/h.
_________________ www.kolkry.eu - Kolej na Śląsku Kamiennogórskim
Obecnie TLK Mierzeja pojedzie przez Iławę i zmienia kierunek jazdy na Wschodniej, więc IC albo EIC też dałoby radę tak robić.
Faktem jest jednak, że dla pasażerów z Lublina chcących dojechać do stolicy takie połączenie byłoby nieatrakcyjne, a to oni stanowią największą grupę pasażerów.
Cytat:
Taki "problem" można załatwić za pomocą grupy wagonów z Wa-Wy Zachodniej (lokomotywa z wagonami z Lublina Gł. nie robiłaby oblotu, natomiast grupa wagonów z Zachodniej podpinałaby się od przodu do wagonów z Lublina stając się czołem pociągu).
Manewry zaledwie po przejechaniu kilku kilometrów. Pomysł niestety kiepski. Gdyby był to skład ze Śląska czy z Krakowa to już inna sprawa.
Cytat:
To czy EIC będzie jeździć do Lublina zależy od frekwencji.
Problem przez lata tkwił w frekwencji. W Lublinie zawsze najlepiej sprzedawały się bilety na tanie busy, autobusy, podobnie chętni na połączenia kolejowe raczej decydują się na składy TLK.
A poza tym nie rozumiem tej awersji do przesiadek. Sporo osób na wschodnim daje jednak radę. Niestety nie w każdym przypadku mamy szansę dojechać jednym pociągiem do celu podróży.
A co z Kwidzyn - Malbork? Pociągi w końcu ruszą? Jeśli tak, to może być problem z dużą frekwencją w szynobusie z Kwidzyna wyjeżdżającym z Malborka do Gdyni przed godz. 11, który jest skomunikowany m.in. z Regio Olsztyn - Malbork.
_________________ Tu stacja Katowice (...), proszę zachować ostrożność przy wjeździe pociągu w peron.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum