Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Upierdliwe komunikaty głosowe w pociągach KD

Czy komunikaty głosowe w pociągach KD są potrzebne?
TAK
23%
 23%  [ 16 ]
NIE
76%
 76%  [ 51 ]
Głosowań: 67
Wszystkich głosów: 67

Autor Wiadomość

Jaro96 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 07 Mar 2016
Skąd: Lubań

PostWysłany: 24-09-2017, 17:19    Odpowiedz z cytatem

Zapowiedzi następnych przystanków/stacji kolejowych powinny być krótkie i zwięzłe. Nie ma po co trzymać zapowiedzi w j. angielskim ponieważ nie jeżdżą turyści z zagranicy tak często. Dla turystów powinny być ustawione napisy w j. angielskim/niemieckim i to wystarczy. Dla osób niedowidzących powinno się ustawić odpowiednią głośność, aby innym pasażerom to nie przeszkadzało.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

voyager1231 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Wrz 2012

PostWysłany: 24-09-2017, 18:29    Odpowiedz z cytatem

Osób niedowidzących/niedosłyszących jeździ promil w stosunku do pozostałej ilości pasażerów. Pociągi nie są puste, gdy osoba niedosłysząca nie zrozumie komunikatu może przecież współpasażerów dopytać, każdy chętnie pomoże.

Nie rozumiem tej natarczywości i źle zrozumianej próby zrobienia wszystkim dobrze. Świat nie jest idealny i nigdy taki nie będzie. A co jeżeli zdarzy się, że podróżować będzie ktoś z 99% ubytkiem słuchu? Komunikat ma mieć głośność 75dB, aby mógł go usłyszeć? Przecież to jest absurd!

Ściszyć i wywalić te angielskie wstawki (z wyjątkiem komunikatu przed stacją docelową).

_________________
Manipulacja w najczystszej postaci Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rozkładowiec
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 24-09-2017, 18:49   

voyager1231 napisał/a:
Osób niedowidzących/niedosłyszących jeździ promil w stosunku do pozostałej ilości pasażerów.

Akurat zapowiedzi są przydatne nie tylko dla osób niewidomych, ale także dla osób nie znających dokładnie trasy. Mnie samemu podczas lipcowych podróży po Dolnym Śląsku niekiedy stawały się przydatne, mimo że uważam że są one stanowczo za głośne i za długie. Śmiało jest możliwość ustawienia głośności tak, aby osoba która tymi zapowiedziami będzie zainteresowana, mogła się w słuchać i je zrozumieć, a przy okazji innym osobom które znają trasę i zapowiedzi im są nie potrzebne, nie będzie to przeszkadzało. Z resztą podobnie jest w komunikacji miejskiej. Jak jadę codziennie do pracy tym samym autobusem po tej samej trasie i słyszę te same zapowiedzi przystanków, to mnie to wnerwia. Ale będąc w obcym mieście, gdzie jadąc autobusem znałem tylko nazwę przystanku na którym mam wysiąść, te zapowiedzi były dla mnie bardzo przydatne, bo nie musiałem na każdym przystanku wypatrywać czy to już tutaj.
voyager1231 napisał/a:
Ściszyć i wywalić te angielskie wstawki

Nawet nie potrzeba wywalać angielskich wstawek, tylko niepotrzebnie jest powtarzana nazwa stacji, skoro jest ona i tak w języku polskim. Najzwyczajniej "Następny przystanek, nex stop Wrocław Główny. W takim stylu są zapowiadane przystanki min w Tatrzańskiej Kolei Elektrycznej na Słowacji i to nie w dwóch, a trzech językach, słowackim, niemieckim i angielskim, a mimo to jest to jakoś miłe dla ucha, bo głośność tych zapowiedzi także jest umiarkowana.
Powrót do góry

ufoludek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Lip 2011

PostWysłany: 25-09-2017, 07:34    Odpowiedz z cytatem

Idiotyzm" nekststap" próbowało wprowadzić mpk we Wrocławiu. Po awanturach pasażerów po kilku dniach zrezygnowali. Nawet najmniej rozgarnięty człowiek domyśli się, że powtarzany po obcemu zwrot "ugauganuga" co stację po nazwie aktualnej stacji to "następna stacja". Tym bardziej, że można wyświetlić to po angielsku na ekranie, jak w mpk właśnie. Nie wiem, po co KD powiela błędy innych.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

vvupe Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 28 Wrz 2011
Skąd: Jelenia Góra

PostWysłany: 25-09-2017, 12:41    Odpowiedz z cytatem

u Czechów i Niemców, komunikaty o stacji do której pociąg właśnie dojeżdża zawierają jeszcze informacje z której strony wysiadać i nikt tam nie narzeka na długość komunikatów Wink
w naszych pociągach faktycznie komunikaty powinne być trochę ciszej, no i wstawki po angielsku są raczej niepotrzebne

a z ciekawostek, to zauważyłem, że jak pociąg dojeżdża do Boguszowa Gorce (tylko nie pamiętam teraz którego), to automat mówi: "następna stacja..." i tyle - nie mówi jaka Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ufoludek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Lip 2011

PostWysłany: 25-09-2017, 13:43    Odpowiedz z cytatem

Ale jak komunikat niesie informację np. z której strony wysiadać to jest OK. Gorzej, jak co chwila słychać te same słowa nextstejszyndysynstejszyn, bo niewidomego obcokrajowica bez polskiego przewodnika to naprawdę ze świecą szukać. Już lepiej przeszkolić na taki wypadek pracowników niż udawać, że się im pomaga serwując denerwujące dźwięki..
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

KraxWRO Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 10 Cze 2015

PostWysłany: 25-09-2017, 14:29    Odpowiedz z cytatem

vvupe napisał/a:
u Czechów i Niemców, komunikaty o stacji do której pociąg właśnie dojeżdża zawierają jeszcze informacje z której strony wysiadać i nikt tam nie narzeka na długość komunikatów

Może dlatego że są przede wszystkim wypowiadane przez bardzo naturalny głos (mowa tu o DB bo jak jest w CD to nie pamiętam) przyjemne dla ucha, ciche i nikomu nie wadzą?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

krzysztoff Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Mar 2008
Skąd: Chojnów/Legnica

PostWysłany: 26-09-2017, 07:40    Odpowiedz z cytatem

Osobiście irytują mnie tylko te wstawki po angielsku, czasami jest owszem za głośno np. Na porannych kursach ale ujdzie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

FTD Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 02 Sty 2006

PostWysłany: 26-09-2017, 18:50    Odpowiedz z cytatem

Super, że w końcu na forum zauważono problem, tylko czy to coś zmieni?
Nie znam Pana Prezesa Rachwalskiego, ale jeżeli czyta to forum, to w kwestii tych za głośnych komunikatów miałbym pytania:

- czy prawdą jest, że regulację głośności komunikatów głosowych w Impulsach może dokonać jedynie SERWIS NEWAG, za którą trzeba zapłacić?

- czy prawdą jest, że w zeszłym roku odbył się przejazd testowy 31WE na pętli w Żmigrodzie razem z SERWISEM NEWAG i w jednym z pojazdów ustalano optymalną głośność tych komunikatów?

Panie Prezesie Rachwalski. Dojeżdża Pan też codziennie pociągiem i tu miałbym ostatnie pytanie:
- czy nie zauważył Pan, że jest kilka pojazdów, w których można odnieść wrażenie, że mało co głośnik nie eksploduje a modulacja głosu powoduje aż charczenie w tych głośnikach? Czy monitował Pan taka nieprawidłowość swoim podwładnym z właściwego Działu Utrzymania?

Pozdrawiam!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Gammal Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 06 Paź 2016

PostWysłany: 27-09-2017, 05:05    Odpowiedz z cytatem

Moim zdaniem audio-zapowiedzi moją sens!

- szczególnie na słabiej oznakowanych stacjach (przystankach). - Sam byłem świadkiem sytuacji, kiedy to dwie starsze panie jechały kilka dni przed świętem Wszystkich Świętych z Żagania do Wierzbowej Śląskiej, i -jak same powiedziały - "znały tę trasę" (jest linia Żagań - Legnica). Nie widząc napisów na stacjach czy przystankach, liczyły je... Jednak ów pociąg nie zatrzymywał się na wszystkich przystankach (pominął Studziankę - zresztą zgodnie z rozkładem jazdy), o czym owe kobiety przekonały się dopiero w chwili gdy pociąg ruszał już z przystanku Wierzbowa Śl. O zdziwieniu i szoku ów starszych już pań nie będę się rozpisywał... No cóż, nie wszystkie stacje są tak pięknie oznaczona jak Wrocław czy Legnica...

Moim zdaniem - żyjemy w 21. wieku i trzeba iść z postępem, i nie traktować pociągu, bądź co bądź krótkorelacyjnego, jako noclegownia czy miejsce do "DRZEMKI" - od drzemania jest własny dom/mieszkanie a nie pociąg publiczny, który niektórzy chcieliby choć w części zamienić w noclegownię dla biednych lub bezdomnych...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 27-09-2017, 05:58    Odpowiedz z cytatem

Gammal, relacje Wrocław - Lubań czy Wrocław - Szklarska Poręba wcale nie są „krótkorelacyjne”. To odpowiednio ok. 2,20 i 3,15 jazdy. To nie jest kolejka podmiejska. Pendolino z Warszawy do Krakowa jedzie krócej. Ta ustawiczna „szczekaczka” naprawdę potrafi być irytująca, zwłaszcza gdy musisz tego wysłuchiwać co kilka minut przez 2-3 godziny.

Najlepsze rozwiązanie, które powinno wszystkich zadowolić, to powrót do tego co było kiedyś:
http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=372647#372647

Czyli krótki, zwięzły komunikat głosowy o następnej stacji, tylko po polsku. I nic więcej! Żadnych „stacji docelowych” itp. zbędnych informacji.

Dobrze, że ktoś w KD nie wpadł na pomysł, żeby po każdym postoju powtarzać wszystkie kolejne stacje pośrednie. W dwóch językach. Tego już nikt by nie zniósł.

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Kamil1000 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Kwi 2016
Skąd: Polkowice

PostWysłany: 28-09-2017, 06:11    Odpowiedz z cytatem

Nie wiem czy to efekt jakiejś doraźnej decyzji, czy tylko awaria, ale dzisiaj w pociągu 69531/0 (5:05 Lubań Śl. - 7:29 Wrocław Gł.) obsługiwanym przez 31WE-023 nie ma w ogóle zapowiedzi głosowych. Cool
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Kornelia Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 15 Lut 2007
Skąd: Legnica

PostWysłany: 28-09-2017, 06:57    Odpowiedz z cytatem

Kamil1000, za to dziś w pierwszym pociągu z Wrocławia do Lubania tak głośno wyło, że wściec się można było. Prezesie KD, błagam!

_________________
Pozdrawiam!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

tender Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Gru 2013

PostWysłany: 28-09-2017, 13:13    Odpowiedz z cytatem

Kamil1000 napisał/a:
Nie wiem czy to efekt jakiejś doraźnej decyzji, czy tylko awaria

A może ktoś odpowiedzialny za komunikaty (a) przeczytał ten wątek (b) potraktował poważnie co tu jest napisane? Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

voyager1231 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Wrz 2012

PostWysłany: 28-09-2017, 21:37    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Moim zdaniem - żyjemy w 21. wieku i trzeba iść z postępem, i nie traktować pociągu, bądź co bądź krótkorelacyjnego, jako noclegownia czy miejsce do "DRZEMKI" - od drzemania jest własny dom/mieszkanie a nie pociąg publiczny, który niektórzy chcieliby choć w części zamienić w noclegownię dla biednych lub bezdomnych...

Ale ty sobie żartujesz czy co? To znaczy że według Ciebie jadąc o 5 rano do pracy do Wrocławia mam sobie czytać książkę zamiast drzemać, czego domaga się mój organizm? Jak zamknę oczy to znaczy że robię sobie z pociągu noclegownię?

Wydaje mi się że temat został już całkowicie wyjaśniony. Komunikaty powinny być ściszone do niezbędnego minimum, a głupie wstawki w języku angielskim i o stacji docelowej wylądować na śmietniku historii.

_________________
Manipulacja w najczystszej postaci Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 3 z 5 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl