Filip Czernicki został nowym prezesem spółki Centralny Port Komunikacyjny. Takiego wyboru dokonała rada nadzorcza spółki CPK w postępowaniu kwalifikacyjnym. Rada nadzorcza wybrała również Marcina Michalskiego na członka zarządu.
Wild: Otwarcie CPK w 2028 było realne... na 15-20%
Były prezes CPK Mikołaj Wild jest przekonany, że 2028 rok był realnym terminem na uruchomienie nowego centralnego lotniska w Polsce. – Dostateczny poziom determinacji po stronie władzy publicznej oraz spółki umożliwiłby realizację naszego projektu w tym ambitnym terminie – wyznał Wild w rozmowie z portalem "Onet".
Spółka CPK rezygnuje z planu budowy linii zbiegających się promieniście w porcie w Baranowie. Zostaje tylko Igrek. Większość tras będzie wyznaczana od nowa.
Eksperci nie są zgodni co do tego, jak powinien zostać zrealizowany komponent kolejowy planowany w ramach Centralnego Portu Komunikacyjnego. Koncepcji "piasty i szprych" broni m.in. jej twórca Patryk Wild. Przeciwnego zdania jest m.in. Piotr Rachwalski, który wskazuje głównie na potrzebę budowy "igreka".
List prezesów dużych firm do Premiera w sprawie CPK
Grupa prezesów największych polskich spółek, zjednoczona pod egidą Rady Polskich Przedsiębiorców Globalnych, wysłała do premiera Donalda Tuska list wyrażający poparcie dla budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego (CPK). List, opublikowany przez tygodnik „Wprost”, podkreśla znaczenie tego projektu dla przyszłego rozwoju gospodarczego i infrastrukturalnego Polski.
W trakcie XXVI Europejskiego Kongresu Gospodarczego, wiceminister infrastruktury Piotr Malepszak omówił strategię rozwoju Centralnego Portu Komunikacyjnego (CPK) i Kolei Dużych Prędkości (KDP), akcentując potrzebę przemyślanego planowania i realizacji. Podkreślił ewolucję modelu „piasta i szprych” oraz zapowiedział rozpoczęcie prac już w 2026 roku.
Od CPL do CPK. Jak narodziła się koncepcja nowego lotniska?
Koncepcja centralnego krajowego lotniska sięga 2003 roku. Ówczesny rząd zdecydował właśnie wtedy o realizacji inwestycji, której głównym założeniem było odciążenie Lotniska Chopina.
Projekt Centralnego Portu Komunikacyjnego nie dojdzie do skutku – podaje Gazeta Wyborcza. Alternatywą – zdaniem nowego rządu – ma być rozbudowa lotniska Chopina w Warszawie i “triport”.
W dzisiejszym wydaniu rozmawiam z Maciejem Wilkiem, b. wiceprezesem LOT-u i założycielem oraz prezesem świeżo zarejestrowanego Stowarzyszenia "Tak dla CPK".
Mój gość odpowiada na argumenty, które podnoszą przeciwnicy projektu: czy CPK musi budować państwo, czy lotnisko będzie rentowne, czy zahamuje rozwój portów regionalnych, czy da się rozbudować Okęcie tak, aby zastąpiło CPK - i na wiele innych.
_________________ Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum