Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 200, 201, 202  Następny
Linia Kłodzko - Kudowa Zdrój
Autor Wiadomość

Krzysiu Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Lis 2008

PostWysłany: 09-03-2010, 20:38    Odpowiedz z cytatem

Z punktu widzenia użytkowników tej linii głównym mankamentem jest stosunkowo duża odległość stacji od centrów zdrojowych (Polanica, Duszniki, Kudowa). Ta linia nie ma znaczenia jako linia lokalna, bo ze względu na ukształtowanie terenu omija większość miejscowości przy trasie, w przeciwieństwie do autobusów, które mogą przejechać przez ich centra. Może ona mieć znaczenie pod warunkiem utrzymania ruchu dalekobieżnego - takiego, żeby podróżnym, jadącym "do wód" oszczędzić dwukronego przesiadania - we Wrocławiu i Kłodzku.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

PiterTarnów Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 29 Kwi 2009

PostWysłany: 09-03-2010, 22:50    Odpowiedz z cytatem

wspaniale, po Zgorzelcu-JG, Jerzmanicach, Mieroszowie-Mezimesti, Stroniu, Nysie-Kamieńcu uwalili Kudowę. Praha też poszła się j...ć bo kto tam by z Polszy jechał do Prahy po co takie pociągi przecież to zbędne, Dolnośląski beton doklei pasażerom skrzydła i będą do Pragi latać na skrzydłach,po co uruchamiać pociągi a broń Boże dogodne skomunikowania (np, w Międzylesiu).
Wrocławski beton jest lepszy niz Małopolski z tego co widać. Jedno uruchamiają (Trzebnica) drugie uwalają (np.Kudowa) Taki dolnośląski betonowy handel wymienny.

_________________
2000-2010. Dziesięć lat upadku i niszczenia polskiej kolei,którego apogeum nastąpiło 1 grudnia 2008 - w dniu przejęcia pospiesznych przez PKP IC !!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 09-03-2010, 23:32    Odpowiedz z cytatem

PiterTarnów, Trzebnica była, jest i do jesiennych wyborów samorządowych będzie priorytetem dla UMWD. W Trzebnicy mieszka dolnośląski marszałek, więc musisz to rozumieć. Prezeska KD też jest rodowitą trzebniczanką.

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

marko80 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 10 Wrz 2009

PostWysłany: 10-03-2010, 10:47    Odpowiedz z cytatem

wg hafasu kursuje wciąż pociąg Poznan Gł - Kudowa - Poznan Gł. 14:58 odjazd z kudowy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

bystrzak2000 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lut 2010
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 10-03-2010, 11:34    Odpowiedz z cytatem

PiterTarnów napisał/a:
Wrocławski beton jest lepszy niz Małopolski z tego co widać. Jedno uruchamiają (Trzebnica) drugie uwalają (np.Kudowa) Taki dolnośląski betonowy handel wymienny.

W przeciwieństwie do Kudowy Trzebnica generuje duży ruch pasażerski. Kudowiance może pomóc jedynie remont, bo ludzie nie będą się tłuc 2,5 godziny z Kłodzka. Ostatnio UMWD robił wiele by linię uratować. Było 5 par z Wrocławia w tym 3 z Poznania. I co? Kilku pasażerów na skład to zbyt mało, by dalej utrzymywać takie połączenia. Bardzo bym chciał, by jeździło tam jak najwięcej pociągów, ale przy takiej szlakowej nie ma to najmniejszego sensu, bo pociągi będą wozić powietrze.

A co do przetargu na studium wykonalności, to został on rozstrzygnięty: http://www.przetargi.plk-sa.pl/kprzetarg_szczegoly.php?szczegoly_id=22e20453381efa9cdd4110bf30047b87&futix=-44833000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Markusx Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 14 Wrz 2009
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 12-03-2010, 14:39    Odpowiedz z cytatem

Tylko na odcinku Duszniki - Kudowa? Shocked Linia będzie zamknięta 2 lata i tylko tyle planują zrobić? A co z resztą? Puszczą składy przez rok i znów zamkną bo będą remontować Duszniki-Polanica...
Czy ktoś ma dane jaka była szlakowa na 309 za czasów jej świetności?

_________________
Last Train to...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

bystrzak2000 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lut 2010
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 13-03-2010, 10:38    Odpowiedz z cytatem

Markusx napisał/a:
Czy ktoś ma dane jaka była szlakowa na 309 za czasów jej świetności?

Zapewne niewiele większa, bo czas przejazdu na odcinku Kłodzko Gł. - Kudowa Zdrój od co najmniej 25 lat waha się w przedziale 1,5-2 godziny.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

maciejnet Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 31 Mar 2009

PostWysłany: 13-03-2010, 10:44    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Czy ktoś ma dane jaka była szlakowa na 309 za czasów jej świetności?

45 km/h to była prędkość konstrukcyjna tej trasy Smile do takiej też mają doprowadzić ją w przyszłości.

_________________
10703 km (rower 315 km) - 2009
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

bystrzak2000 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lut 2010
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 13-03-2010, 11:04    Odpowiedz z cytatem

maciejnet napisał/a:
45 km/h to była prędkość konstrukcyjna tej trasy Smile do takiej też mają doprowadzić ją w przyszłości.

45 km/h tylko na odcinku Duszniki Zdrój - Kudowa Zdrój. Na pozostałym odcinku spokojnie można by osiągnąć 60 km/h Wink

[ Dodano: 13-03-2010, 11:06 ]
http://www.koleje.dolnyslask.pl/aktualnosci/autobusowa-komunikacja-zastepcza-z-klodzka-do-kudowy/

Autobusowa komunikacja zastępcza z Kłodzka do Kudowy

Od poniedziałku 15 marca autobusy zastępcze kursują na odcinku Kłodzko Główne - Kudowa Zdrój wg nowego rozkładu jazdy. Są one skomunikowane z pociągami jeżdżącymi między Kłodzkiem a Wrocławiem i Poznaniem.

Komunikacje zastępczą wprowadzono na linii Kłodzko Główne - Kudowa Zdrój 1 marca 2010 r. z powodu fatalnego stanu torów na tym odcinku i awarii lokomotyw spalinowych spółki Przewozy Regionalne. Czas przejazdu autobusów jest o blisko godzinę krótszy niż pociągów. Dlatego od poniedziałku 15 marca 2010 r. autobusy zastępcze będą kursowały wg zmienionego rozkładu jazdy:

poc. nr 6621 rel. Kłodzko Główne (odj. 11:35) - Kudowa Zdrój (przyj. 13:07):

* Kłodzko Główne (odj. 11:35),
* Kłodzko Miasto (odj. 11:43),
* Kłodzko Książek - autobus nie zatrzymuje się na tym przystanku,
* Kłodzko Zagórze (odj. 12:03),
* Stary Wielisław (odj. 12:11),
* Polanica Zdrój (odj. 12:22),
* Szczytna (odj. 12:36),
* Duszniki Zdrój (odj. 12:46),
* Kulin Kłodzki - autobus nie zatrzymuje się na tym przystanku,
* Lewin Kłodzki (odj. 13:00),
* Kudowa Zdrój (odj. 13:07),

poc. nr 6622 rel. Kudowa Zdrój (odj. 15:40) - Kłodzko Główne (przyj. 17:12):

* Kudowa Zdrój (odj. 15:40),
* Lewin Kłodzki (odj. 15:47),
* Kulin Kłodzki - autobus nie zatrzymuje się na tym przystanku,
* Duszniki Zdrój (odj. 16:01),
* Szczytna (odj. 16:11),
* Polanica Zdrój (odj. 16:26),
* Stary Wielisław (odj. 16:36),
* Kłodzko Zagórze (odj. 16:44),
* Kłodzko Książek - autobus nie zatrzymuje się na tym przystanku,
* Kłodzko Miasto (odj. 17:04),
* Kłodzko Główne (przyj. 17:12).

Autobusy komunikacji zastępczej są skomunikowane na stacji Kłodzko Główne z pociągami z i do Wrocławia oraz Poznania.

Źródło: Przewozy Regionalne
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Markusx Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 14 Wrz 2009
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 15-03-2010, 09:25    Odpowiedz z cytatem

Dzięki za info
Cytat:
45 km/h tylko na odcinku Duszniki Zdrój - Kudowa Zdrój. Na pozostałym odcinku spokojnie można by osiągnąć 60 km/h

też tak uważam, bo z Kłodzka do Polanicy, a nawet Szczytnej, jest w miarę płasko i prosto - jak by ten odcinek też wyremontowali to by mogło być przyzwoicie Smile

_________________
Last Train to...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Vince
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 15-03-2010, 12:12   

a czy coś wiadomo na czas wakacji choćby na weekendy puścili składzik Polsat-Bonanza
Powrót do góry

bart Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 14 Paź 2009

PostWysłany: 16-03-2010, 16:34    Odpowiedz z cytatem

http://www.kow.com.pl/kraj/80-kraj/2542-co-dalej-z-linia-do-kudowy-zdroju.html.
Ciekawe co wymyślą
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

morpheo
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 16-03-2010, 17:06   

Ponowię swoją ubiegłoroczną dywagację - czy jest jakiś sens przedłużenia szynobusów Legnica-Kłodzko do Polanicy-Zdroju? Pytam obeznanych, bo nie znam specyfiki tej linii, nigdy tam nie jechałem, a takie były pierwsze plany KD upubliczniane przez media (wręcz Lubin - Polanica).
Powrót do góry

Jerry Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Lut 2009
Skąd: Lubin

PostWysłany: 16-03-2010, 17:27    Odpowiedz z cytatem

najpierw niech naprawią tory

film użytkownika "careanin" z tej trasy
http://www.youtube.com/watch?v=ZEFBkGMVTf0

_________________
2012/17- 149 556 km
2018- 55 920 km
2019- 69 888 km
2020- 50 138km
2021- 50 251km
2022- 18 455
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

amadeoen57. Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Lut 2010

PostWysłany: 16-03-2010, 18:56    Odpowiedz z cytatem

Co dalej z linią do Kudowy-Zdroju?
W dniu 12 marca 2010 r. w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Dolnośląskiego przedstawiciele UMWD spotkali się z reprezentantami PKP PLK S.A. Rozmawiano o przyszłości trasy kolejowej wiodącej do Kudowy-Zdroju.


Przypomnijmy, że na początku marca kursowanie pociągu „Kamieńczyk” na odcinku od Kłodzka do Kudowy-Zdroju zostało zawieszone z powodu ustawicznych awarii lokomotyw spalinowych, powodowanych fatalnym stanem torowiska. Lokomotywy nie są bowiem przystosowane do jazdy z prędkością jednostajną 20 km/h, a taka obowiązuje na tej linii. Dodatkowe czynniki – trudny profil linii, liczne łuki i duże nachylenie, spotęgowane srogą zimą, przyniosły dużą zawodność użytkowanego taboru trakcyjnego. Autobusy zastąpiły pociąg.

Przewozy do Kudowy-Zdroju od kilku lat realizowane są w skrajnie niesprzyjających warunkach, przy technicznych parametrach urągających jakimkolwiek standardom cywilizacyjnym XXI wieku. Z uwagi na specyfikę linii, łączącej z krajem kilka ważnych kurortów turystycznych, przewozy były utrzymywane w oczekiwaniu na podjęcie przez PKP PLK działań modernizacyjnych na tym szlaku.

Zarząd Województwa Dolnośląskiego wpisał zadanie „modernizacja linii kolejowej nr 309” na indywidualną listę projektów kluczowych w Regionalnym Programie Operacyjnym Województwa Dolnośląskiego. Niestety, spółka PKP PLK S.A. zwlekała ze złożeniem wniosku. Jej przedstawiciele tłumaczyli to trudnościami ze sfinansowaniem wkładu własnego (środki z RPO WD pokrywają 85% kosztów, jedynie pozostałe 15% musi wyłożyć beneficjent). A gdy złożyła wniosek, objął on tylko odcinek Duszniki-Zdrój – Kudowa-Zdrój.

Aż do marca 2010 r. w nie było postępów w przygotowaniu tej inwestycji. Wreszcie wybrano wykonawcę studium wykonalności. W piątek (12 marca) PLK przedstawiła informację o planach modernizacji linii. Rozpocząć się ma ona nie wcześniej niż w 2011 r. i potrwać do jesieni 2012 r.

Do tego czasu pod znakiem zapytania stoi zasadność prowadzenia przewozów, z których korzysta znikoma ilość pasażerów i które generują koszty przekraczające milion zł rocznie dla tylko jednej pary pociągów. Zakład Linii Kolejowych w Wałbrzychu zgłosił do bazy technicznej sieci kolejowej POS na rozkład 2010/2011 prędkość maksymalną na szlaku Polanica-Zdrój – Kudowa-Zdrój wynoszącą 0 km/h. Oznacza to, że zarządca infrastruktury nie zakłada prowadzenia tam przewozów.

Podjęta zostanie analiza, czy do czasu przeprowadzenia modernizacji możliwe będzie wprowadzenie wyższych prędkości. Od tego zależeć będzie, czy przewoźnicy podejmą się prowadzenia ruchu pociągów generujących gigantyczne koszty przy znikomej przychodowości. Wreszcie Samorząd zabiegać będzie o modernizację całości linii, nie tylko końcowego fragmentu, i to w bliższym horyzoncie czasowym niż rok 2012.

Kolejowa komunikacja zastępcza kursować będzie przez 30 dni, do 7 kwietnia 2010 r. Do tego czasu strony zastanawiać się będą nad przyszłością połączenia.

Jednocześnie informujemy, że za realizację inwestycji w PLK na Dolnym Śląsku odpowiada pan Jerzy Dul, Dyrektor wrocławskiego oddziału Centrum Realizacji Inwestycji – tel. (0-71) 717-33-00, fax (0-71) 717-59-95, adres: ul. Joannitów 13, 50-525 Wrocław. Za dzisiejszy stan i bieżące utrzymanie linii odpowiada pan Ryszard Bakuń, Dyrektor Zakładu Linii Kolejowych (IZ) Wałbrzych – tel. (0-74) 847-78-34, fax (0-74) 889-46-53, adres pocztowy: ul. Parkowa 9, 58-302 Wałbrzych.

źródło http://www.koleje.dolnyslask.pl/aktualnosci/co-dalej-z-linia-do-kudowy-zdroju/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 5 z 202 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 200, 201, 202  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl