Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
    
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   M.INFOKOLEJ.PL   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
Dolnośląskie przejmuje linie kolejowe
Autor Wiadomość

Nuter Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 06 Lut 2011
Skąd: Dolny Śląsk

PostWysłany: 14-07-2015, 00:19    Odpowiedz z cytatem

krzysztoff, muszę przyznać że zaintrygowała mnie Twoja opinia.
Tym bardziej że ciężko w regionie znaleźć przykład wyłączonej z eksploatacji linii której ewentualna rewitalizacja i reaktywacja mogła by przynieść tak efektywny bilans korzyści w stosunku do poniesionych środków jak w przypadku 316-tki.

Jakie dokładniej "utrudnienia" w ruchu na odcinku Węgliniec - Legnica - Wrocław miało by wg Ciebie spowodować uruchomienie tego odcinka ?
Oczywiście poza zyskaniem przez Chojnów dodatkowych kilkunastu połączeń z Legnicą, Wrocławiem i południową częścią województwa lubuskiego.
Patrzenie na zagadnienie dotyczące tej krótkiej linii przez sam tylko pryzmat odcinka Chojnów - Rokitki oraz ruchu występującego wyłącznie między tymi dwoma miejscowościami jest błędne, gdyż nie był i nie będzie to główny cel w przypadku odtworzenia tej linii i włączenia jej w ciąg Żary - Legnica (Wrocław).
Warto do takich spraw podchodzić że tak powiem bardziej wielowątkowo.

_________________
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

krzysztoff Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Mar 2008
Skąd: Chojnów/Legnica

PostWysłany: 14-07-2015, 01:03    Odpowiedz z cytatem

Owszem, ale koniec końców z Chojnowa da się w miarę dogodnie dotrzeć do Legnicy czy Miłkowic i stamtąd rozpocząć podróż do Żagania czy Żar a mało to przykładów w województwie kompletnego odcięcia od świata? W doniesieniach czy korespondencji UMWD czy MI (nie pamiętam) często przewijały się kwoty ok.10mln. Co do tych utrudnień to myślę, na jakiś czas ograniczony ruch w obrębie stacji Chojnów (to taki drobiazg, generujący opóźnienia i koszty), przy założeniu, że konieczne byłoby tam oprócz budowy torowiska biegnącego przy E30 wykonanie co najmniej jednego/dwóch rozjazdów. No, chyba że używana byłaby ciągle jedna krawędź peronowa przy peronie 2 do obsługi "316" w obu kierunkach.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kaja805
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 18-07-2015, 17:05   

Pociągiem do Świeradowa?

http://lwowecki.info/pl/2254/59/c/pociagiem-do-swieradowa-.html
Powrót do góry

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 10-08-2015, 15:40    Odpowiedz z cytatem

Marszałek przejmie nieczynne linie kolejowe? Niekoniecznie.

Minął rok od podjęcia przez zarząd województwa uchwały w sprawie zamiaru przejęcia trzech odcinków nieczynnych linii kolejowych: Jerzmanice Zdrój – Lwówek Śląski (nr 284), Chojnów – Rokitki (316), Wrocław Główny – Jedlina Zdrój (285). Do ich przekazania nie doszło. I być może nie dojdzie, bo – jak informuje urząd marszałkowski – wciąż rozważane są inne warianty ratowania zarastających samosiejkami szlaków.

Więcej:
http://24legnica.pl/marszalek-przejmie-nieczynne-linie-kolejowe-niekoniecznie/

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

amadeoen57. Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Lut 2010

PostWysłany: 16-08-2015, 13:17    Odpowiedz z cytatem

Z tego co widać na filmiku prędkość na linii Świeradowskiej nie była mała - powodem zamknięcia zapewne była zapaść w kraju
jaką spowodował skaczący przez płot elektryk Język

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Tomato7 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 16 Lut 2013
Skąd: Jelenia Góra/Kraków

PostWysłany: 18-08-2015, 12:01    Odpowiedz z cytatem

Na oko jakieś 40 może 50 km/h. Ale pozwolę sobie trochę odbiec od tematu, otóż czy gdzieś w internecie można zdobyć dane na temat prędkości szlakowych z lat 90? Szukałem i po prostu nie wiem czy słabo szukałem czy takiego wykazu nie ma Smile Albo jakieś jakiekolwiek wzmianki na ten temat. Oczywiście interesował by mnie głównie Dolny Śląsk
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kaja805
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 09-02-2016, 19:12   

Zapraszam Państwa do wypełnienia ankiety dotyczącej strategii rozwoju miasta i gminy Świeradów - Zdrój na lata 2016-2026. Jeżeli popieracie projekt przywrócenia połączeń kolejowych i odtworzenia linii kolejowej Gryfów-Mirsk-Świeradów Zdrój to proszę o uwzględnienie tego w ankiecie.
Formularz można pobrać w formie PDF na poniższej stronie.
Serdecznie zapraszamy !!!

http://swieradowzdroj.pl/artykul/3161/powstaje-strategia-rozwoju-gminy-miejskiej-swieradowzdroj-na-lata-2016-2026

[ Dodano: 17-05-2016, 21:49 ]
http://wroclaw.wyborcza.pl/wroclaw/1,35771,20086324,wybuduja-obwodnice-zmodernizuja-kolej-wielkie-plany-transportowe.html
Powrót do góry

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 10-06-2016, 11:07    Odpowiedz z cytatem

W dniu 17.05.2016 Zarząd Województwa Dolnośląskiego podjął uchwałę zmieniającą załącznik do uchwały z roku 2014 w sprawie wyrażenia woli przejęcia odcinków linii kolejowych .

W nowym załączniku, tj. w wykazie odcinków linii kolejowych, których chęć przejęcia wyraża ZWD znalazły się linie nr 308 i 340, tj. do Mysłakowic, Karpacza, Kowar i Ogorzelca, a także linii kolejowych nr 336 i 317 do Gryfowa Śląskiego, Mirska i Świeradowa-Zdroju!

Co więcej określono te odcinki jako "Linie priorytetowe o potencjale regionalnego ruchu pasażerskiego".

https://www.facebook.com/Pociagiem.w.Gory/posts/1723458404594150

uchwała1.jpg
Plik ściągnięto 192 raz(y) 60.01 KB

uchwała2.jpg
Plik ściągnięto 439 raz(y) 86.71 KB


_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

bystrzak2000 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lut 2010
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 10-06-2016, 12:33    Odpowiedz z cytatem

Srebrna Góra - Nowa Ruda Słupiec: można przejąć linię kolejową, która nie istnieje od ponad 80 lat?

Co do reszty wykazu, to przejęcie nie zaszkodzi, ale nad sensem reaktywacji połączeń na niektórych można bardzo mocno dyskutować.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

krzysztoff Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Mar 2008
Skąd: Chojnów/Legnica

PostWysłany: 11-06-2016, 12:08    Odpowiedz z cytatem

Szkoda, że to tylko obiecanki cacanki... Od kilku dobrych lat czytam o chęci wznowienia ruchu na np. 316 Chojnów-Rokitki, to tak krótki odcinek a nadal nic nie ruszyło że wątpię, że w ogóle kiedykolwiek ruszy, nie mówiąc już o tych odcinkach grubo ponad 30 km.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

dddbb
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 11-06-2016, 14:16   

Linia do Radkowa, gdzie sporo rzeczy do zrobienia od zera... No, no...
Powrót do góry

Gaspares Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Mar 2008
Skąd: Wrocław / Zgorzelec

PostWysłany: 12-06-2016, 16:53    Odpowiedz z cytatem

krzysztoff, a o wznowieniu ruchu z Rokitek do Chocianowa nikt nie przebąkuje? Byłaby niezła dojazdówka do Legnicy i Wrocławia.

_________________
W ŚWIECIE IMITACJI DOSKONAŁYCH SZTUKA RODZI SIĘ Z PRZEKŁAMAŃ W KOPIOWANIU.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

krzysztoff Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Mar 2008
Skąd: Chojnów/Legnica

PostWysłany: 13-06-2016, 01:39    Odpowiedz z cytatem

Nie, akurat o odcinku z Rokitek do Chocianowa to słyszałem raczej informacje o jego (planowanym) zaoraniu. Wg tego wykazu odc. Chojnów-Rokitki ok. 4,5km torowiska, wjazd na 316 w Chojnowie + wyjazd w Rokitkach za Zamienicami i to koniec, tak ogólnikowo, a od tyyylu lat cisza w temacie (poza tymi newsami o przejęciu), więc o Chocianowie to już w ogóle bym nie myślał.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 22-06-2016, 20:38    Odpowiedz z cytatem

370 kilometrów nowych linii.

Zarząd województwa ma w planach kolejne operacje związane z przejmowaniem linii kolejowych. Chodzi o prawie 370 kilometrów linii na Dolnym Śląsku, wśród nich takie odcinki, jak Mysłakowice – Karpacz, Jelenia Góra – Lwówek Śląski, Kłodzko Nowe – Stronie Śląskie czy Srebrna Góra – Bielawa Zachodnia.

Więcej:
http://www.rynekinfrastruktury.pl/wiadomosci/dyrektor-dsdik-kolej-nie-musi-byc-droga-54344.html

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

kaja805
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 22-06-2016, 21:08   

Michalak: Największym problemem kolei nie są inwestycje. Chodzi o zmianę mentalności...
http://radiogra.pl/michalak-najwiekszym-problemem-kolei-nie-sa-inwestycje.html
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 3 z 7 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



HomeRegulaminRejestracjaAdministracjaUżytkownicyStatystykiAlbum
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2021 infokolej.pl