Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16  Następny
Elektryfikacja linii do Zgorzelca
Autor Wiadomość

jano Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 19 Wrz 2006
Skąd: Miękinia

PostWysłany: 16-10-2019, 12:43    Odpowiedz z cytatem

tmb napisał/a:
Ps. Już widze skowyt w KD... ciekawe co zrobią z rozkładem .. Pan Dyrektor Marketingu , niedawny kandydat na senatora... chyba ma już wizję Wink Skonczy się tak jak z tłumaczeniem, odnośnie braków w rozkładzie 2019/2020 niektórych pociągów Wink....

Jak co zrobi - pociągi planowane do Zgorzelca zostaną skierowane... oczywiście do Lubina Śmiech

_________________
https://www.facebook.com/Miekinia?fref=ts
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 16-10-2019, 15:54    Odpowiedz z cytatem

arvent napisał/a:
Prace budowalne przebiegają zgodnie z harmonogramem, lecz procedury uzyskania certyfikatów od UTK potrwają dłużej niż pierwotnie zakładano. W Kolejach Dolnośląskich obecnie brak finalnego rozwiązania dla powstałego rozwalenia rozkładu w stronę Zgorzelca.

W czym problem? Nowy rozkład już jest opracowany i nie trzeba nic z nim kombinować. Jeśli UTK przeciągnie procedury to do czasu uruchomienia trakcji elektrycznej Impulsy dojadą do Węglińca, a dalej do Zgorzelca pojedzie szynobus (wystarczy lekko zmodyfikować rozkład na odcinku Węgliniec - Zgorzelec, żeby uwzględnić czas na przesiadkę). Podobnie jak było z Lubinem, gdy zaplanowane pociągi dojeżdżały do Legnicy ze względu na opóźnienia w modernizacji linii lubińskiej.

Jeśli w KD mają z tym problem to im w 10 minut zrobię rozpiskę. Gratis! Idąc na pociąg mogę jutro podejść do ich biura na legnickim dworcu i im podrzucić. Niech tylko dadzą znać na forumowego maila, że potrzebują pomocy kogoś rozgarniętego.

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

voyager1231 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Wrz 2012

PostWysłany: 16-10-2019, 18:04    Odpowiedz z cytatem

A to nie jest tak że impulsów do Zgorzelca będzie tak dużo, że zastąpienie ich szynobusami będzie niemożliwe przez wzgląd na ich małą ilość?

_________________
Manipulacja w najczystszej postaci Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

arvent Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 06 Maj 2012

PostWysłany: 17-10-2019, 01:29    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
W czym problem? Nowy rozkład już jest opracowany i nie trzeba nic z nim kombinować. Jeśli UTK przeciągnie procedury to do czasu uruchomienia trakcji elektrycznej Impulsy dojadą do Węglińca, a dalej do Zgorzelca pojedzie szynobus (wystarczy lekko zmodyfikować rozkład na odcinku Węgliniec - Zgorzelec, żeby uwzględnić czas na przesiadkę). Podobnie jak było z Lubinem, gdy zaplanowane pociągi dojeżdżały do Legnicy ze względu na opóźnienia w modernizacji linii lubińskiej.

Jeśli w KD mają z tym problem to im w 10 minut zrobię rozpiskę. Gratis! Idąc na pociąg mogę jutro podejść do ich biura na legnickim dworcu i im podrzucić. Niech tylko dadzą znać na forumowego maila, że potrzebują pomocy kogoś rozgarniętego.


Jest problem.
Opracowany rozkład zakładał jazdę pojazdami typu 31WE i 45WE, w relacji Wrocław Gł. - Zgorzelec, z 4 minutową przesiadką w Zgorzelcu na niemieckie pociągi do Drezna. Jak można się domyślić, zamiana połączenia na wzbogacone o przesiadkę w Węglińcu na tabor spalinowy, wpłynie negatywnie na czas przyjazdu pociągu do Zgorzelca.
1. EZT miały jechać do Zgorzelca do 130km/h, SZT osiągają 120km/h, choć tu różnica nie wydaje się być bolesna, to pragnę uzmysłowić, że Impuls 5 członowy, do 130km/h rozpędza się w 60s, podczas gdy szynobus do 120km/h w 2,5 minuty. Droga hamowania szynobusów jest dłuższa.
2. Impuls miał mieć postój w Węglińcu w 1 minutę, w przypadku przesiadki na szynobus, optymalnie należy zagospodarować 4 minuty, aby tłumy zdążyły się wcisnąć w dwie pary drzwi.
3. Jako pociągi bezpośrednie do Zgorzelca miały wjeżdżać na tory główne zasadnicze, gdzie odbywałby się jazdy prosto po najszybszych torach w sercu stacji, gdzie jest 80km/h. Każdy inny wariant znacznie wydłuża wjazd, bądź wyjazd, szczególnie, że tor 4 dopuszcza 20km/h. Jako porównanie podam przykład, kiedy wjeżdża się do Węglińca od strony Zgorzelca, na tor 4, to od semafora wjazdowego trzeba 3 minut do otwarcia drzwi w peronie, gdy przy rozkładowym wjeździe na tor 2 na prosto, trwałoby to 1 minutę.
4. Szynobusy z racji małej ilości drzwi, nie wchłaniają pasażerów w czasie zarezerwowanym w rozkładzie jazdy, co często widuję na Desiro, gdzie planowy postój w Zgorzelcu powinien trwać 18s, a czasami sięga 2 minut.

Podsumowując, te połączenia miały pięknie współgrać na linii Wrocław - Drezno. Z powodu nieoddania sieci trakcyjnej do kwietnia, zastąpienie Impulsa szynobusem, na odcinku Węgliniec - Zgorzelec, jest nierealne w założonym czasie przyszłego rozkładu ...co niszczy skomunikowanie z pociągami niemieckiego przewoźnika Die Länderbahn. Rozkład niemiecki nie do ruszenia, rozkład od Wrocławia jest związany przez przebudowę stacji Wrocław Muchobór. Do tego dochodzą braki w taborze spalinowym. PKP PLK poinformowali KD o nowym terminie oddania sieci bodaj 26 września.

Co do elektryfikacji odcinka od wiaduktu do peronu w Görlitz, to nie jest to przedmiotem obecnie kończonej inwestycji elektryfikacji Węgliniec - Zgorzelec, ale strona polska i niemiecka wyrażają chęć jej budowy jako odrębnego zadania. Nie ma jeszcze dat, na razie są ustalania warunków. Była mowa, że chcą to zrobić jak najszybciej. Co do mostu drogowego nad torami, to nie wiem czy jest tam odpowiedni prześwit na montaż sieci, czy szyny. Jest niski, prawdopodobnie prześwit z okresu jego budowy, uległ zmniejszeniu przez wymianę toru, który ma wyższą podsypkę niż kiedyś.

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 18-10-2019, 16:52    Odpowiedz z cytatem

voyager1231 napisał/a:
A to nie jest tak że impulsów do Zgorzelca będzie tak dużo, że zastąpienie ich szynobusami będzie niemożliwe przez wzgląd na ich małą ilość?

W nowym rozkładzie redukują połączenia Wrocław - Żary, a ponadto KD wypożyczyły od Pesy jednego Linka. Szynobusów na ewentualną obsługę Zgorzelca nie powinno zabraknąć.

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

gobo007 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Wrz 2008
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 20-10-2019, 19:37    Odpowiedz z cytatem

Hej,
Mieszkam w Zgorzelcu przy samym wiadukcie kolejowym do Görlitz.
Śledzę więc postępy prac przy elektryfikacji na bieżąco.
Do wczoraj trakcja była rozciągnięta tylko do słupów tuż przed wiaduktem. Na nim samym trwały jakieś prace prawie każdej nocy.
Dziś w nocy rozciągnięto już drut też w stronę wiaduktu. Nie wiem, czy na całą jego długość, ale zakładam że tak.
Jutro postaram się to sprawdzić. To byl już chyba ostatni odcinek bez trakcji na całej trasie Wegliniec-Zgorzelec.
Pozdrawiam
Piotr
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

krzysw Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Paź 2008

PostWysłany: 20-10-2019, 21:41    Odpowiedz z cytatem

^^ A co rozumiesz pod pojeciem "cala dlugosc wiaduktu"? Przeciez czesc wiaduktu lezy za granica, tam chyba przewodow nie bedzie? Czy tez sie myle i przewody znajda sie tez na terytorium Niemiec?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 20-10-2019, 22:42    Odpowiedz z cytatem

krzysw, całym wiaduktem kolejowym w Zgorzelcu/Görlitz zarządza PKP PLK. Graniczne mosty kolejowe są w zarządzie polskim, natomiast mosty drogowe w zarządzie niemieckim.

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

bystrzak2000 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lut 2010
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 21-10-2019, 15:47    Odpowiedz z cytatem

Dokładnie to jest tak, że kolejowe mosty graniczne na Nysie Łużyckiej zarządzane są przez stronę polską, a przez Odrę przez stronę niemiecką. Jak jest z mostami drogowymi - nie wiem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

gobo007 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Wrz 2008
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 26-10-2019, 01:25    Odpowiedz z cytatem

Popatrzylem dzis do ktorego miejsca na wiadukcie granicznym doprowadzono elektryfikacje.
I wyglada to mniej wiecej tak, ze ostatni slup z trakcja stoi na wysokosci polskiego brzegu Nysy.
Zakladajac, ze wiadukt ma okolo 475m, to elektryfikacje doprowadzono pi razy drzwi do 380-390m jego dlugosci.
Prace chyba zakonczono, bo dzis mialo byc juz po raz pierwszy wlaczone napiecie. Prace trwaly do konca, bo jeszcze jakos okolo 1 w nocy z czwartku na piatek widzialem pociag sieciowy na torach.
Dzis w ciagu dnia natomiast widzialem powolny przejazd pociagu sieciowego juz bez robotnikow, a chyba z ludzmi odpowiedzialnymi za nadzor/odbiory. Teraz juz tylko czekam na pierwszy elektryczny pojazd, ktory zagosci w Zgorzelcu po kilkudziesieciu latach przerwy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

janox79 Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 17 Lut 2007
Skąd: Legnica

PostWysłany: 26-10-2019, 13:45    Odpowiedz z cytatem

Słyszałem, że na zelektryfikowany odcinek Węgliniec - Zgorzelec mogą wjechać EZT dopiero po certyfikowaniu i nie nastąpi to najprawdopodobniej od 15 grudnia 2019 r. Ponoć spóźnili się z papierami. Powyższą informację o późniejszym terminie zdaje się potwierdzać ten artykuł:

https://www.eluban.pl/wiadomosci/22596,wegliniec-zgorzelec-bedzie-szybciej

''Zakończenie prac budowlanych sieci trakcyjnej planowane jest na październik. Później certyfikacja linii, musi potwierdzić zgodność podsystemu Energia z wymaganiami TSI (Specyfikacjami Technicznymi Interoperacyjności w ramach UE). Pierwsze składy z lokomotywami elektrycznymi pojadą w 2020 r.''

To trochę dziwne, bo przecież sieć na odcinku Lubin - Rudna Gwizdanów również była przebudowywana a pierwsze pociągi ruszą już w listopadzie. TSI stosuje się do wszystkich nowych, modernizowanych lub odnawianych podsystemów Energia systemu kolei w Unii Europejskiej zgodnie z Dyrektywą 2008/57/WE.
KD może mieć nie lada problem z obsługą E30 zwłaszcza przy brakujących autobusach szynowych. No i te przesiadki z Wrocławia do Drezna: EZT do Węglińca --> SA do Zgorzelca --> SA do Drezna. Czarno to widzę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 27-10-2019, 21:36    Odpowiedz z cytatem

janox79, to jest zupełnie inna sytuacja. W Lubinie upolityczniony UTK postara się, gdyż może to zaważyć na koalicji Bezpartyjnych Samorządowców z PiS w dolnośląskim sejmiku. W Zgorzelcu nie trzeba się spieszyć... To Lubin jest teraz kolejowym pępkiem Dolnego Śląska i wszystko tam musi chodzić jak w szwajcarskim zegarku. Inaczej będzie foch Raczyńskich i Myrdów.

Choć z drugiej strony trudno za wszystko obwiniać UTK. To przecież PKP PLK zwlekało w nieskończoność z elektryfikacją tej linii, przeciągało procedury przetargowe etc. Czekałam tyle lat, poczekam jeszcze tych kilka miesięcy...

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!


Ostatnio zmieniony przez Noema dnia 27-10-2019, 21:42, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

arvent Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 06 Maj 2012

PostWysłany: 27-10-2019, 21:42    Odpowiedz z cytatem

2 tygodnie temu było spotkanie przedstawicieli PKP PLK, Kolei Dolnośląskich, DB Netz i Die Länderbahn. Odbyło się na pociągu specjalnym z Görlitz do Zgorzelca. Właśnie wtedy przedstawiciele PKP PLK poinformowali o planowanym oddaniu sieci na kwiecień, chyba że uzyskanie certyfikatów pójdzie sprawnie, to może w marcu...

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Modliszka Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 15 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 28-10-2019, 13:37    Odpowiedz z cytatem

Dziś KD napisały:

"Począwszy od 15 grudnia, wraz ze zmianą rozkładu jazdy 2019/2020, przejazdy na linii nr 278 – jak poinformował nas zarządca infrastruktury PKP PLK – będą odbywać się trakcją elektryczną aż do Zgorzelca. Tym samym widmo konieczności wprowadzenia obsługi odcinka Węgliniec – Zgorzelec taborem spalinowym wydaje się być zażegnane."

https://www.facebook.com/KolejeDolnoslaskieSA/posts/2359093707521220

_________________
Bądź szczery, a wyzwą cię od chamów i prostaków.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 29-10-2019, 14:34    Odpowiedz z cytatem

Na dzień dzisiejszy mamy do czynienia wyłącznie z plotkami kolportowanymi przez mikolstwo na naszym forum i na facebooku. Czynnik oficjalny nie zabrał w tej sprawie głosu, za wyjątkiem KD, które wczoraj napisały to co wyżej zacytowała Modliszka.

Jakoś nie chce mi się wierzyć, żeby UTK do spółki z PKP PLK chciały zrobić na złość KD. Jak urzędnicy chcą to nie takie sprawy potrafią załatwić w błyskawicznym tempie. Dlatego proponuję, żeby nie podniecać się tym tematem, powstrzymać się z plotkami i cierpliwie poczekać do 15 grudnia.

// Post zmoderowany. ~Pirat

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 12 z 16 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl