Do końca świata i jeden dzień dłużej Wielkopolska będzie tłuc się klopami i pesozłomstwem Szkoda że nie kupiono SA136 do obsługi Ostbahnu bo SA132 są w tragicznym stanie (przy hamowaniu klocki hamulcowe tak wyją że aż strach wsiadać)
Kilka pociągów na trasie Piła-Chojnice jest obsługiwanych przez lokomotywownię w Chojnicach, więc pojawiały się na tej trasie składy, a obecnie najczęściej jeździ SN82 albo SA101.
Wysłany: 08-09-2010, 22:51 Do końca bieżącego rozkładu SU45 jako "zakibel"
Od dziś, do końca bieżącego rozkładu, ponownie w tym roku, na parze pociągów 87140/78143 jeździ SU45+bohun+bohun+2 jako zakibel. Jest to spowodowane niedoborem sprawnych kibli w WLKP PR.
Rozkład zmieniony 87140 dla ważniejszych stacji: Krzyż 5:50 (-12), Wronki 6:21 (-7), Szamotuły 6:38 (-5), Poznań Główny 7:15 (bz).
Rozkład zmieniony 78143 dla ważniejszych stacji: Poznań Główny 15:47 (bz), Szamotuły 16:24 (+4), Wronki przyjazd 16:40 (+6), odjazd 16:49 (+15), Krzyż 17:21 (+20). Postój we Wronkach spowodowany przepuszczaniem TLK 78105 (16:43/44).
Źródło własne, miałem przyjemność dziś tym wymysłem jechać
EDIT. Oczywiście w/w para kursować będzie w D, natomiast 87140 w (6) i (7) będzie kursować kibelkiem wg normalnego rozkładu.
Ostatnio zmieniony przez sasho33 dnia 08-09-2010, 23:01, w całości zmieniany 1 raz
Lepsza gospodarka taborem wejdzie bo będą połączone relacje i takty, pisaliśmy już w temacie rozkładu jazdy 2010/11 Regio w Wielkopolsce. Myślę, że nie bedzie takiej tragedii.
Mnie dziwi tylko, dlaczego zawsze do Krzyża jeżdżą zakible a nie naprzykład do Gniezna, Wrześni, czy Leszna. Chociaż w sumie wolę to i mieć czym jeździć, niż mieć wywalony pociąg, jak gnieźnianie ten o 16:30 z Poznania.
@Mikołaj, jesteś z PR, powiedz nam dlaczego nie ma nigdzie o tym informacji? Ani na stronie PR w zmianach SRJP, ani w zakładce "W regionach->Wielkopolskie" gdzie to się zawsze pojawiało, ani w zmianach czasowych dla stacji?
Pytam z ciekawości. Bo wcześniejszy o kilka-kilkanaście minut odjazd, niezapowiedziany nigdzie, może spowodować, że kilka osób nie zdąży na pociąg.
Fakt jest taki, że informacja mogła znaleźć się na stronie chociażby wczoraj rano.
Czekam na dzisiejszy skład, za 10 minut powinien być u mnie - ciekawe w jakim zestawieniu?
Dziwi mnie jeszcze jeden fakt. Otóż: rano przyjeżdża IR z Gorzowa, a później SU45 wraca z jednym wagonem jako podsył do Krzyża ok. godziny 10. Czy nie mogli zrobić po prostu tak, że ta SU45+wagon IR+jeszcze 2 wagony jechałaby o tej 15:47? Przecież byłaby w Krzyżu i tak dwie godziny przed planowanym przyjazdem RE Mewy z Warszawy z wagonem do Gorzowa.
I PR zaoszczędziłoby na kasie przy tym również. A rano jechałby normalnie kibel na regio o 6:02 z Krzyża. Z obiegami dałoby radę to na pewno załatwić..
EDIT. Zestawienie jak wczoraj: SU45-2bh-2bh-2. Z powodu opóźnienia przepuszczał TLK 78105 w Szamotułach, więc we Wronkach był o 16:51 (+17 w stosunku do normalnego rozkładu, +11 do zmienionego).
Pociągi dla Wielkopolski: chcemy elfów, a nie flirtów!
Lada dzień dowiemy się, kto wyprodukuje nowe pociągi dla Wielkopolski. Pasażerom najbardziej podobają się elf i civity.
- Wszystkie są świetne. Tylko żeby tak już teraz jeździły po torach! No i żeby się nie spóźniały - mówili niektórzy z podróżnych, których zapytaliśmy o nowe pociągi dla Wielkopolski.
Przypomnijmy: chodzi o przetarg na 22 nowoczesne pociągi elektryczne. Za kilka lat będziemy nimi jeździć po regionalnych liniach: do Leszna, Gniezna, Piły i innych wielkopolskich miast. Nowe pociągi będą o wiele lepsze od obecnych - każdy ma pomieścić 450 pasażerów i rozpędzać się do 160 km na godz. Tylko kto je wyprodukuje?
Do przetargu stanęły trzy firmy. Oferta bydgoskiej Pesy to prototyp o nazwie Elf, a szwajcarski Stadler zaproponował swój pociąg Flirt. Trzecia oferta, złożona przez hiszpański CAF, była dotąd owiana tajemnicą. "Gazeta" nieoficjalnie dowiedziała się, że chodzi o pociąg o nazwie Civity.
Postanowiliśmy sprawdzić, który z zaproponowanych pociągów najbardziej przypadnie do gustu podróżnym. Pokazaliśmy je kilkudziesięciu osobom na zdjęciach, bez nazw producentów.
Co się okazało? Pasażerom najbardziej spodobały się elf i civity. Obydwa zyskały niemal identyczną liczbę głosów. - Elf ma świetny przód. Trochę kosmiczny, ale dzięki temu od razu widać, że to szybki pociąg - podkreślali niektórzy. Zwracali też uwagę na podobieństwa z TGV. - Ale za to civity ma prosty kształt, a przy tym rzuca się w oczy - ripostowali inni. W oczach podróżnych porażkę poniósł pociąg Stadlera. Flirt wskazała tylko jedna z pytanych przez nas osób.
Co ciekawe, obydwa najczęściej wskazywane pociągi mają największą szansę wygrać przetarg. Wprawdzie zdecydują o tym względy techniczne, a nie wizualne - ale właśnie Pesa i CAF złożyły najkorzystniejsze oferty. Stadler zaproponował najwyższą cenę, a do tego krótszy okres gwarancji oraz mniej siedzeń niż zapisano w specyfikacji.
Mimo tych różnic wszystkie trzy oferty są bardzo zbliżone. Według nieoficjalnych informacji, o których pisaliśmy przed miesiącem, po podliczeniu wyników najlepsza jest Pesa. Ale wygrywa z CAF tylko o 0,23 pkt. Stadler też traci niewiele. W tej sytuacji po decyzji komisji przetargowej (ma być ogłoszona w najbliższych dniach) niemal pewne są odwołania. A jest o co się bić. Zwycięska firma podpisze z samorządem kontrakt wart prawie 400 mln zł.
Czy urzędnicy nie boją się, że przez ewentualne protesty pasażerowie dłużej poczekają na nowe pociągi? Dyrektor departamentu transportu w Urzędzie Marszałkowskim, Jerzy Kriger, nie chce tego komentować: - Czekamy tylko na ogłoszenie wyników przetargu.
Optymistyczny scenariusz zakłada, że umowa zostanie podpisana jeszcze w tym roku. Wykonawca będzie miał 18 miesięcy, by dostarczyć pierwszy pociąg, ale może zrobić to szybciej. Wszystkie pojazdy trafią do Wielkopolski najpóźniej trzy lata i cztery miesiące po podpisaniu umowy.
Flirty jeżdżą już na Mazowszu i na Śląsku, a poza Polską - m.in. w Niemczech, Włoszech i we Francji. Elf jest prototypem, ale zdążył wygrać przetarg Szybkiej Kolei Miejskiej w Warszawie. Z kolei civity należy do rodziny pojazdów civia, produkowanych od 10 lat dla różnych krajów w całej Europie.
Przypomnijmy: chodzi o przetarg na 22 nowoczesne pociągi elektryczne. Za kilka lat będziemy nimi jeździć po regionalnych liniach: do Leszna, Gniezna, Piły i innych wielkopolskich miast. Nowe pociągi będą o wiele lepsze od obecnych - każdy ma pomieścić 450 pasażerów i rozpędzać się do 160 km na godz. Tylko kto je wyprodukuje?
Ciekawe kiedy do tego Leszna, Gniezna czy Piły te super-hiper-nowoczesne-kolorowe pociągi pomkną te 160? Podniecanie się takimi liczbami jest nieuzasadnione, w sytuacji, gdy od grudnia PLKa ma zafundować wydłużenie czasu przejazdu do Leszna o 15-20 minut, a to tylko dzięki obniżeniu prędkości do 60 km/h.
Cytat:
Co się okazało? Pasażerom najbardziej spodobały się elf i civity. Obydwa zyskały niemal identyczną liczbę głosów. - Elf ma świetny przód. Trochę kosmiczny, ale dzięki temu od razu widać, że to szybki pociąg - podkreślali niektórzy. Zwracali też uwagę na podobieństwa z TGV. - Ale za to civity ma prosty kształt, a przy tym rzuca się w oczy - ripostowali inni. W oczach podróżnych porażkę poniósł pociąg Stadlera. Flirt wskazała tylko jedna z pytanych przez nas osób.
Fakt, najważniejsze są kształty i ładny ryjek, który to w przypadku Elfa jest kosmicznie długi, ale za to jaki dynamiczny, szybki i nowoczesny. No i co z tego skoro i tak tych kształtów ani co najważniejsze - prędkości - nie będzie można w pełni wykorzystywać na większości linii w Wielkopolsce.
Poza tym redachturzyna chyba zapomniała, że nazwy własne w tym handlowe wypada pisać z wielkiej litery.
_________________ Marek „Velka Blamaż” Łapiński i jego „Trzebniccy professionals” (...) pokazali co potrafią.
(c) Patryk Wild
Virakocha -Usunięty- Gość
Wysłany: 13-10-2010, 01:38
Taa, zwłaszcza na liniach magistralnych rozwiną elfy prędkości, duże prędkości. Toć co rok PLK systematycznie ogranicza Vmax, a co za tym idzie przepustowość E20,E59,Pilanki, Kluczborskiej i Kłajpedzkiej. Poza tym wszystko co PES'owskie będzie się co chwilę psuć
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz załączać pliki na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum