Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
    
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   M.INFOKOLEJ.PL   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... , 22, 23, 24  Następny
Linia Gryfów Śląski - Świeradów Zdrój
Autor Wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 05-01-2021, 19:40    Odpowiedz z cytatem

Dolny Śląsk rozpoczyna prace przygotowawcze przed rewitalizacją linii do Świeradowa

Dolnośląska Służba Dróg i Kolei rozpisała przetarg, w którym poszukuje chętnego do przygotowania linii 317 i 336 do planowanej tu modernizacji.

DSDiK chciałby uporządkować teren linii kolejowej 317 w relacji Gryfów Śląski – Mirsk (8 kilometrów) i 336 w relacji Mirsk – Świeradów-Zdrój (również 8 kilometrów). Na obu liniach kolejowych ruch pasażerski skończył się w ostatnich tygodniach 1995 i od tego czasu nie był prowadzony. Tory kolejowe w wielu miejscach zostały rozkradzione, a tam gdzie są nie gwarantują żadnego bezpieczeństwa w przyszłym ruchu. W wielu miejscach rosną drzewa.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/dolny-slask-rozpoczyna-prace-przygotowawcze-przed-rewitalizacja-linii-do-swieradowa-100327.html

_________________
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 07-01-2021, 15:32    Odpowiedz z cytatem

Kiedy pociągi pojawią się w Sobótce i na linii Świeradów-Gryfów?

Ogłoszono przetarg na pierwszy etap prac na linii Gryfów Śląski – Mirsk – Świeradów-Zdrój, chodzi o przygotowanie trasy kolejowej, czyli m.in. demontaż starej infrastruktury, w tym szyn i podkładów oraz usunięcie górnej warstwy podsypki podkładów.

Czytaj więcej na radiowroclaw.pl

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

kociol2009 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 16 Paź 2017

PostWysłany: 03-02-2021, 18:44    Odpowiedz z cytatem

Znamy już oferty na I etap rewitalizacji linii do Świeradowa Zdr - pracę przygotowawcze. Swoje oferty złożyło 15 firm. Najtańsza oferta brutto to: 1.273 314 zł a najdroższa to: 12 068 249 zł.
https://dsdik.wroc.pl/przetargi/roboty-budowlane/3341-2021-02-02-13-00-48.html

fot2.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 66 raz(y) 47.89 KB

fot1.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 54 raz(y) 51.54 KB

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 04-02-2021, 21:01    Odpowiedz z cytatem

Na „Rynsztoku Kolejowym” rozległo się mikolskie wycie – to najlepszy znak, że reaktywacja linii do Świeradowa Zdroju jest słuszna i wskazana. I kolejny dowód na to, że największym wrogiem dolnośląskiej kolei są... mikole. Przykłady można mnożyć! Choćby elektryfikacja linii do Zgorzelca, z czym mikolstwo nie może się pogodzić.

https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/dolny-slask-rozpoczyna-prace-przygotowawcze-przed-rewitalizacja-linii-do-swieradowa-100327.html

_________________
#PozwijKierpocia
Nie znoszę lewackiej nowomowy i politycznej poprawności piorącej ludziom mózgi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Atoman Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 28 Sie 2016

PostWysłany: 10-02-2021, 13:22    Odpowiedz z cytatem

W Świeradowie potencjał przestrzenny jest ogromny i wcale nie musi skończyć się tylko na wahadle z Gryfowa, czy Lubania. Sam proponuję tu coś więcej i możliwości ku temu mogą być i to większe niż w przypadku Karpacza.
Co do Gorlitz, to jeszcze 4-5 lat i pociągi IC będą tam kończyć. Informacja pewna.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Bonifas Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lip 2010
Skąd: Kamienna G., Wleń

PostWysłany: 10-02-2021, 14:39    Odpowiedz z cytatem

Potencjał linii do Świeradowa Zdroju nie jest duży on jest ogromy. Jest to jedynie kwestia zbudowania konkretnej oferty, nie w relacji Gryfów- Świeradów ale bezpośrednimi pociągami z Wrocławia przy wykorzystaniu pojazdów hybrydowych lub z Drezna poprzez wydłużenie niektórych kursów dziś kończących bieg na Ujeździe. Krótkie relacje do Gryfowa, Zgorzelca czy Jeleniej Góry powinny być wyłącznie uzupełnieniem oferty.

Nie spodziewał bym się też na tej linii połączeń dalekobieżnych. Świeradów zapewne będzie zaprojektowany "po kosztach" z umożliwieniem wjazdu szynobusów. Większej inwestycji w postaci torów umożliwiających oblot, czy torów postojowych bym się nie spodziewał, to samo z resztą dotyczy Karpacza... ale może się mylę
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 10-02-2021, 16:09    Odpowiedz z cytatem

Bonifas, podzielam twoje zdanie. Mam nawet pewną koncepcję.

Jeśli będą hybrydy to sprawa jest prosta – można uruchomić 3 pary bezpośrednich połączeń relacji Świeradów Zdrój - Wrocław jako pociągi przyspieszone. Do tego 3 pary połączeń do/z Görlitz, ponieważ emeryci z Niemiec tłumnie przyjeżdżają do Świeradowa i głupotą byłoby na nich nie zarobić. W Gryfowie zorganizować przesiadki na pociągi do/z Jeleniej Góry (można wydłużyć Impulsy).

_________________
#PozwijKierpocia
Nie znoszę lewackiej nowomowy i politycznej poprawności piorącej ludziom mózgi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

kociol2009 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 16 Paź 2017

PostWysłany: 10-02-2021, 22:39    Odpowiedz z cytatem

Bonifas napisał/a:
Nie spodziewał bym się też na tej linii połączeń dalekobieżnych. Świeradów zapewne będzie zaprojektowany "po kosztach" z umożliwieniem wjazdu szynobusów. Większej inwestycji w postaci torów umożliwiających oblot, czy torów postojowych bym się nie spodziewał, to samo z resztą dotyczy Karpacza... ale może się mylę

Planowany zakres prac. Generalnie pracę podzielone są na III etapy.
I - rozbiórka, II - rewitalizacja linii, III - elektryfikacja.

IMG_20210210_221706~2.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 110 raz(y) 172.62 KB

IMG_20210210_221835~2.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 89 raz(y) 31.02 KB

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Atoman Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 28 Sie 2016

PostWysłany: 18-02-2021, 08:20    Odpowiedz z cytatem

Do Świeradowa mógłby pojechać dalekobieżny, ale albo poranny skład wagonowy wyjeżdżający ze Świeradowa i łączony np. w Węglińcu ze Zgorzelcem i następnie na Wrocław lub Poznań (Szczecin odpada z powodu "siódemki aglomeracji"), albo skład nocny. W przypadku nocnego mamy do wyboru zbieraninę grup wagonów łączonych w Jeleniej Górze i we Wrocławiu lub trasę obecnego IC Karkonosze. W celu utrzymania sensownych całorocznych potoków wskazane byłoby dojechanie tych grup na Mazury i Suwalszczyznę, aby tam też ludzie skorzystali. Patrząc jednak na kwestie organizacyjne, jest to mało prawdopodobne, chyba, że za TLK Rozewie pojawi się jakiś nocny Czechy/Austria/Słowacja - Gdynia. Wtedy pojawi się zielone światło dla porządnego nocnego pociągu po "przekątnej" SW - NE. Mazury i Suwalszczyzna akurat taki nocny powinny mieć, gdyż dostępność tych regionów w sferze połączeń ekonomicznych z/do południa Polski sięga równo ponad 8 godzin, co dla nocnego pociągu jest w sam raz. Jednakże wszystko zależy od ekonomii, przypominam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kociol2009 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 16 Paź 2017

PostWysłany: 18-02-2021, 20:59    Odpowiedz z cytatem

Atoman, wydaje mi się, że do Świeradowa dalekobieżny codzienny kurs to mało prawdopodobne Wink jak już to może coś okresowo wakacje/ferie zimowe. W przypadku tej linii nie wiem czy najbardziej optymalnym rozwiązaniem nie byłoby wydłużenie relacji Wroc/Lubań do Świeradowa skomunikowanych z poc. rel. JG/Görlitz i Görlitz/JG. tak jak na zamieszczonym schemacie ( WARIANT II). To rozwiązanie ma małą niedoskonałość, bo pociąg do Świeradowa ze względu na mijankę w Gryfowie rel. z/do JG musiałby przyjechać 15 min przed tymi pociągami i tam czekać na te pociągi. W odwrotnej relacji odjazd w kierunku Wrocławia 15 min po odjechaniu poc. w kierunku Zgorzelca. W przypadku przesiadki na JG i podróży do Wrocławia jak i do Świeradowa nie jest to problemem, natomiast ma znaczenie dla kogoś kto jedzie z miejscowości przy linii świeradowskie tylko do Lubania i zależy mu na czasie.
Inne rozwiązanie to rel. z Wrocławiem po 3 pary od strony JG i 3 od strony Lubania. Wówczas można mijanki zorganizować zupełnie inaczej co nie będzie wymagało 15 minutowego postoju pociągu do/z Wrocławia na st. w Gryfowie Śl. Schemat z oznaczeniem WARIANT III + możliwe rozwiązania mijanek.

wariant III.JPG
Pobierz Plik ściągnięto 97 raz(y) 65.66 KB

wariant IIIa mijanki.JPG
Pobierz Plik ściągnięto 72 raz(y) 52.65 KB

wariant III mijanki.JPG
Pobierz Plik ściągnięto 66 raz(y) 52.79 KB

WARIANT II.png
Pobierz Plik ściągnięto 75 raz(y) 25.2 KB

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

bystrzak2000 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lut 2010
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 20-02-2021, 18:22    Odpowiedz z cytatem

A teraz wracamy na ziemię Wink Zasadniczo nie spodziewajmy się cudów. Elektryfikacji raczej na pewno nie będzie, więc odpada wydłużenie pociągów relacji Wrocław - Lubań. Jednostki hybrydowe, które zamawiają obecnie KD, będą na stałe przypisane do trasy Trzebnica - Świdnica, bo tak wpisano do wniosku o dotację z UE, więc nie będą mogły jeździć gdzie indziej. Poza tym są to zestawy trójczłonowe, więc aby sprostać potokom na trasie Wrocław - Lubań, konieczne byłoby zestawianie pociągów z dwóch jednostek. Zatem szczytem marzeń będą pociągi relacji Świeradów - Lubań/Węgliniec skomunikowane z innymi pociągami na obecnie funkcjonujących trasach.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kociol2009 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 16 Paź 2017

PostWysłany: 21-02-2021, 19:24    Odpowiedz z cytatem

bystrzak2000 napisał/a:
Elektryfikacji raczej na pewno nie będzie...

Z pewnością nie od razu ale nie wykluczałbym tego w przyszłości. Inna sprawa, że zakup jednostki spalinowej patrząc na obecne ceny jest droższy od elektryfikacji tego odcinka Wink
Nie mniej jednak osobiście uważam (być może się ze mną nie zgodzisz), że w przypadku tej linii paradoksalnie elektryfikacja to konieczność i ustawienie ruchu na regionalny a przy okazji lokalny Wink Nie dlatego, że Świeradów to znany kurort Wink (pewnie jeszcze długo nie będzie tak znany jak Karpacz czy Szklarska Wink ) ale dlatego, że pod względem ekonomicznym pozwoli to zbilansować ogólne koszty, bo z pewnością inaczej będzie wyglądała sumaryczna koszt/zysk w przypadku odcinka tylko Gryfów/Świeradów a inaczej w przypadku np.Wrocław/Lubań/Gryfów/Świeradów. Świeradów lokalizacyjne jeśli chodzi o znaczący węzeł kolejowy w porównaniu np. do Karpacza jest w gorszej sytuacji i aby podnieść atrakcyjność połączeń do tej miejscowości konieczne jest bezpośrednie skomunikowanie z dużym węzłem kolejowym a takim niewątpliwe jest Wrocław. Bo dla połączeń kolejowych do miejscowości turystycznej z dalszych regionów Polski ma to ogromne znaczenie. Inaczej wygląda podróż np. z Zielonej Góry czy Poznania z jedną przesiadką niż z kilkoma. Taka oferta jest znacznie atrakcyjniejsza dla potencjalnego pasażera Wink
Z resztą na to już wpadli Niemcy puszczając bezpośrednie wagony z Berlina do Świeradowa-Zdr. Wink
bystrzak2000 napisał/a:
Jednostki hybrydowe, które zamawiają obecnie KD, będą na stałe przypisane do trasy Trzebnica - Świdnica, bo tak wpisano do wniosku o dotację z UE, więc nie będą mogły jeździć gdzie indziej.

Zasadniczo masz rację ale po pięciu latach już tak. Nie wiem czy wiesz ale Trzebnica w ramach KPO zgłoszona jest do elektryfikacji.

bystrzak2000 napisał/a:
Poza tym są to zestawy trójczłonowe, więc aby sprostać potokom na trasie Wrocław - Lubań, konieczne byłoby zestawianie pociągów z dwóch jednostek

Tu mógłby być problem Wink

bystrzak2000 napisał/a:
A teraz wracamy na ziemię Wink

Tu mam pewną propozycję Wink która być może będzie dobrym rozwiązaniem dla świeradowskiej linii. Założyłem, że linia do Karpacza jest zrewitalizowana i zelektryfikowana bo na 99% ma tak być Wink W innym przypadku pociąg kończy bieg w JG.

WARIANT VI.png
Pobierz Plik ściągnięto 61 raz(y) 24.4 KB

WARIANT VIa.png
Pobierz Plik ściągnięto 43 raz(y) 18.63 KB

WARIANT VIb.png
Pobierz Plik ściągnięto 38 raz(y) 18.83 KB

WARIANT VIc.png
Pobierz Plik ściągnięto 36 raz(y) 20.18 KB

WARIANT VId.png
Pobierz Plik ściągnięto 47 raz(y) 17.75 KB

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

obiezykraj Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 13 Kwi 2009
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 21-02-2021, 20:14    Odpowiedz z cytatem

A czy tworząc te mapki, nie można by je odwzorować jak jest to na mapie?

Jakby ruszył Świeradów, to ja widziałbym tu połączenia bezpośrednie do Lubania, Gorlitz, Jeleniej Góry, Wrocławia oraz coś po jakimś czasie, sezonowego IC, np. z Warszawy Smile.
Nie wiem tylko, czy po rewitalizacji byłaby możliwość przestawienia lokomotywy na stacji w Świeradowie.
Liczę na to.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kociol2009 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 16 Paź 2017

PostWysłany: 21-02-2021, 20:49    Odpowiedz z cytatem

obiezykraj napisał/a:
A czy tworząc te mapki, nie można by je odwzorować jak jest to na mapie?

Wydaje mi się, że zamieszczone schematy są dość czytelne Wink i umiejscowione na nich miejscowości praktycznie odpowiadają rzeczywistej lokalizacji Wink Przede wszystkim chodzi mi o pokazanie kierunków połączeń a położenie stricte geograficzne na tą chwilę nie jest aż tak istotne Smile

bystrzak2000 napisał/a:
Zatem szczytem marzeń będą pociągi relacji Świeradów - Lubań/Węgliniec skomunikowane z innymi pociągami na obecnie funkcjonujących trasach.

To w sumie nie jest głupi pomysł Wink aczkolwiek wydaje mi się, że jeżeli już to będzie to JG.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

bystrzak2000 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lut 2010
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 22-02-2021, 21:08    Odpowiedz z cytatem

kociol2009 napisał/a:
aczkolwiek wydaje mi się, że jeżeli już to będzie to JG.

Jazda do Jeleniej Góry jest bez sensu, bo po pierwsze wymaga zmiany czoła w Gryfowie, po drugie w takiej konfiguracji nie będzie sensownych przesiadek w kierunku Wrocławia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 23 z 24 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... , 22, 23, 24  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



HomeRegulaminRejestracjaAdministracjaUżytkownicyStatystykiAlbum
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2021 infokolej.pl