Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Pomorskie stawia na kolej
Autor Wiadomość

Hamer Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Lip 2010
Skąd: Orunia

PostWysłany: 29-05-2013, 21:03    Odpowiedz z cytatem

A ja wyrażę nietypową , bo odmienną opinię.
Niestety ale nie widzę sensu jej reaktywacji.
Uważam, że po części przez PKM nie ma ona racji bytu.
Ponadto jako piechur kolejowy po nieczynnych liniach nie zauważyłem potencjału ludzkiego dla tej linii.
Większy potok pasażerski występowałby raczej właśnie jedynie od Straszyna.
Obecnie realnie największa miejscowość trasy czyli Kolbudy (Żukowo i Kartuzy odpadają dzięki PKM) dzięki inwestycjom tramwajowym w południowej części Gdańska ma dobry dojazd do Gdańska komunikacją autobusową +tramwaj i nie korzystałoby w wystarczającej ilości z pociągu.

_________________
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 02-01-2017, 12:38    Odpowiedz z cytatem

Mieszkańcy Pomorza szturmują pociągi. Nikt w Polsce nie jeździ koleją tak często.

Z raportu opublikowanego przez Urząd Transportu Kolejowego wynika, że mieszkaniec Pomorza w ciągu jednego roku korzysta z transportu kolejowego ponad 21 razy. To najwięcej w kraju. Dla porównania, podróżni z Podlasia i Podkarpacia jeżdżą koleją zaledwie 1,3-1,5 razy w roku. Władze województwa zapowiadają przy tym kolejne inwestycje w rozwój pomorskiej kolei.

Więcej:

http://trojmiasto.wyborcza.pl/trojmiasto/1,97070,21185975,mieszkancy-pomorza-szturmuja-pociagi-nikt-w-polsce-nie-jezdzi.html#BoxLokGorzLink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kowal331 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 16 Gru 2008
Skąd: Gdansk

PostWysłany: 06-01-2017, 15:40    Odpowiedz z cytatem

W dużej mierze to zasługa przewozów aglomeracyjnych SKM,podobnie jest na Mazowszu w okolicach Warszawy,gdzie rozwinięte są przewozy aglomeracyjne.W relacjach stricte regionalnych zapewne już nie jest tak dobrze.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ciapaty Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Sty 2017

PostWysłany: 06-01-2017, 19:32    Odpowiedz z cytatem

Ciekawe czy planowany wspólny bilet dodatnio wpłynie na popularność kolei w pomorskim.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

burek132 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Cze 2010

PostWysłany: 06-01-2017, 22:34    Odpowiedz z cytatem

Szkoda tylko, że rozwijają tylko połączenia w okolicach Trójmiasta, a np. za pociągi Chojnice-Kościerzyna jeżdżą autobusy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

turystka Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 29 Mar 2012
Skąd: Gorzów Wlkp

PostWysłany: 25-03-2017, 22:07    Odpowiedz z cytatem

Trafiła mi się podróż PKP PR z Tczewa do... Krzyża, dzięki czemu ominęły mnie przesiadki w Chojnicach i w Pile. Konduktor powiedział że to tylko wyjątkowo. Przydałby się taki bezpośredni do Kostrzyna. Cała linia bez druta. Tyle że...Kociewie by straciło.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 16-07-2018, 18:39    Odpowiedz z cytatem

Bez szans na powrót SKM do Nowego Portu.

Szanse na reaktywację połączenia SKM do Nowego Portu zmalały praktycznie do zera. Kolejarze w ramach modernizacji torów do portu planują rozbiórkę wszystkich przystanków pasażerskich aż do Zaspy Towarowej. Miasto nie było przeciwne planom PKP PLK, choć wzdłuż torów w Letnicy powstają nowe osiedla mieszkaniowe.

Więcej:
https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Bez-szans-na-powrot-SKM-do-Nowego-Portu-n125556.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 02-06-2019, 20:01    Odpowiedz z cytatem

Rozwój kolei na Pomorzu – studium przypadku

Kolej na Pomorzu przeszła w ostatnich latach pozytywną metamorfozę dzięki szeregowi inwestycji – m.in. budowie PKM. W najbliższych latach planowane są kolejne inwestycje, które – co ważne – nie tylko usprawnią ruch na istniejących trasach, ale przede wszystkim pozwolą na zupełnie inne myślenie o kształtowaniu siatki połączeń.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/rozwoj-kolei-na-pomorzu--studium-przypadku-92132.html

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 02-12-2020, 11:00    Odpowiedz z cytatem

Współpraca z PKP warunkiem powstania kolei na zachód Gdyni.

Władze Gdyni chcą, by transport szynowy do zachodnich dzielnic był poprowadzony od linii 201 i współfinansowany przez Unię Europejską w ramach projektów realizowanych przez PKP PLK. Stosowny wniosek w sprawie ujęcia inwestycji w latach 2021-2027 wpłynął do spółki, skąd trafił do Ministerstwa Infrastruktury. Trwa jego analiza.

Więcej:

https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Wspolpraca-z-PKP-warunkiem-powstania-kolei-na-zachod-Gdyni-n143473.html

_____________________________________________________


Ustawa metropolitalna dla Pomorza. Jakiego transportu publicznego oczekują samorządy?

Bez ustawy metropolitalnej pomorskie miasta i gminy tracą ok. 200 mln zł rocznie, które mogłyby zostać przeznaczone na inwestycje w transport publiczny. Pomorscy samorządowcy wskazują, jakie potrzeby transportowe mają mieszkańcy regionów położonych poza trójmiejską aglomeracją.

Więcej:

https://trojmiasto.wyborcza.pl/trojmiasto/7,35612,26553361,ustawa-metropolitalna-dla-pomorza-jakiego-transportu-publicznego.html#s=BoxLoTrImg1
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Hamer Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Lip 2010
Skąd: Orunia

PostWysłany: 13-12-2020, 14:01    Odpowiedz z cytatem

7 lat temu (post na samej górze strony) pisałem w negatywnym tonie o ewentualnej rewitalizacji lini kolejowej 224 z Pruszcza Gdańskiego do Kartuz.
Budowa PKM-ki pokazała jak bardzo się myliłem i nie miałem racji. Stała się ona kołem zamachowym rozbudowy regionu wzdłuż trasy.
Tak samo byłoby w tym wypadku, tym bardziej, że tereny te są niezwykle malownicze. Oby bajpas kartuski (tam pociągi osobowe na części trasy 234 nie jeżdżą od 1973 r.)
był początkiem powrotu kolei na nieczynnej od 1994 r. trasie.

W tamtym czasie niejako zazdrościłem woj. kuj - pom gdzie utrzymywano nadal przewozy pasażerskie w Borach Tucholskich. Sytuacja się odwróciła diametralnie. I teraz pozostaje tylko współczuć tamtejszych cięć na skalę nieodnotowywaną od ponad 20 lat , za najgorszych czasów dla PKP i mieszkańców/pasażerów którzy z dnia na dzień zostali całkowicie wykluczeni społecznie przez zamykanie linii.

[ Dodano: 24-12-2020, 20:26 ]
https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Za-dwa-lata-pociagi-elektryczne-na-PKM-n151798.html

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 17-09-2021, 20:56    Odpowiedz z cytatem

Poniżej link do artykułu przeczącemu tytułowi wątku o tym jak województwo pomorskie NIE STAWIA na kolej Evil or Very Mad

https://trojmiasto.wyborcza.pl/trojmiasto/7,35612,27580875,budujemy-drogi-na-potege-a-kolej-umiera-tylko-desperaci-zostawia.html#a=338&c=143
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 2 z 2 Idź do strony Poprzedni  1, 2
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl