Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
    
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   M.INFOKOLEJ.PL   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4 ... 90, 91, 92  Następny
Linia Legnica - Lubin - Rudna
Autor Wiadomość

Jerry Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Lut 2009
Skąd: Lubin

PostWysłany: 01-03-2011, 18:21    Odpowiedz z cytatem

Chcą przejmować nierentowne linie od PKP PLK

„Gazeta Wrocławska” pisze o lubińskiej spółce Pol-Miedź-Trans Linie Kolejowe, która uzyskując certyfikat bezpieczeństwa uzyskała możliwość przejmowania wspólnie z samorządami linii kolejowych, które dla PKP PLK są nierentowne.

PMT Linie Kolejowe planuje rozwijać swoją działalność głównie na terenie województwa śląskiego i lubuskiego. Na początek zamierza połączyć Legnicę i Lubin z Głogowem. Przewozy Regionalne już wycofały się z obsługi tego połączenia ze względu na fatalny stan torów.

http://www.rynek-kolejowy.pl/glowna

_________________
2012/17- 149 556 km
2018- 55 920 km
2019- 69 888 km
2020- 50 138km
2021- 14 519 km
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Marianek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 14 Cze 2010
Skąd: Legnica

PostWysłany: 08-03-2011, 11:11    Odpowiedz z cytatem

Miasto przejmie połączenie Lubin-Legnica

LUBIN. Z wnioskiem o przejęcie połączenia sieci kolejowej relacji Lubin-Polkowice prezydent Robert Raczyński wystąpił do prezesa Polskich Linii Kolejowych. – Kolej nie jest zainteresowana modernizacją torów, a my znaleźliśmy już inwestora – zdradza włodarz.

Dziś podróż pociągiem z Lubina do Legnicy zajmuje nawet 50 minut. A do pokonania jest zaledwie 20 kilometrów. – Tak dalej być nie może, trzeba skrócić czas przejazdu, a także zwiększyć liczbę kursów. Skoro kolej nie ma takich planów, my jesteśmy gotowi się tym zająć. Potrzebna jest tylko zgoda prezesa kolei – zapewnia prezydent Raczyński.

Prezydent jest już po wstępnych rozmowach z lokalnym inwestorem, który jest gotowy na własną rękę wyremontować tory, a także podstawić pociągi, które będą wozić pasażerów. Docelowo urząd chce też stworzyć sieć komunikacyjną łączącą Lubin z Legnicą, Polkowicami i Głogowem. Byłoby to jednym z elementów projektu „Jeden bilet-jedna tartyfa", w którym uczestniczy nasze miasto.

Jeżeli wszystko uda się sprawnie dopracować, od 2017 roku kupując jeden bilet mieszkańcy całego Zagłębia Miedziowego będą mogli podróżować między miastami i to za pomocą różnych środków transportu, jak pociąg, autobus, czy bus.

źródło
http://www.lubin.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pp Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Gru 2009
Skąd: Skądinąd

PostWysłany: 08-03-2011, 13:46    Odpowiedz z cytatem

Lubin-Legnica a Lubin-Polkowice to dwie różne linie, ale dziennikarze tak mają. Poza tym mają wspólną stację węzłową w Lubiniu. Bardzo dobrze że ktoś się za to zabiera kolejowo. Jeszcze chciałbym do kompletu Legnica - Przemków - Niegosławice (Głogów/N.Sól - Z.Góra). Ale to tylko chcenie, a rzeczywistość skrzeczy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Jerry Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Lut 2009
Skąd: Lubin

PostWysłany: 08-03-2011, 16:56    Odpowiedz z cytatem

pp napisał/a:
w Lubiniu

nie w Lubiniu tylko w Lubinie!

dla ścisłości:
Lubiń – wieś w województwie wielkopolskim, w powiecie kościańskim, w gminie Krzywiń.

Dla dziennikarzy i dla zwykłego pasażera wszystko to jest jedno wielkie PKP i ciężko jest wytłumaczyć zwykłemu szaraczkowi co to są spółki kolejowe Smile
Ale mam nadzieję że kolej pasażerska do Lubina wróci i zagości na dłuższy czas

_________________
2012/17- 149 556 km
2018- 55 920 km
2019- 69 888 km
2020- 50 138km
2021- 14 519 km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

rob21 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Maj 2009
Skąd: Głogów

PostWysłany: 08-03-2011, 18:57    Odpowiedz z cytatem

Jerry nie tylko ty ja również chciałbym znowu zobaczyć osobówke do Legnicy. A mi sie marzy kurna ładny Elf podwójny kursujący co 60 minut Cool ale z prędkościa 100km/h a nie 20. Ten prywatny inwestor z regionu? Nie zgadne PMT Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ziken Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 27 Gru 2010

PostWysłany: 10-03-2011, 17:54    Odpowiedz z cytatem

Może znowu od nowego rozkładu pojawią się pociągi relacji Legnica-Głogów tylko musiały by mieć dobry rozkład jazdy bo ostatnim razem ten rozkład wogóle nie był trafiony
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

wojcio Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 27 Lut 2008
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: 10-03-2011, 18:51    Odpowiedz z cytatem

Normalnie cud !!!!! Jak się uda, to chyba na kolanach do Częstochowy Smile Trzymam kciuki !!!!!!!!!!!!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Jerry Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Lut 2009
Skąd: Lubin

PostWysłany: 10-03-2011, 20:48    Odpowiedz z cytatem

Pociągi w relacji Legnica - Głogów nie mają sensu! Mnóstwo busów jeździ w takich relacjach i to praktycznie co 30 minut! Tutaj przydałby się pociąg Zielona Góra - Wrocław i studenci są zadowoleni, tylko trzeba je ułożyć o sensownych porach a nie jak przez ostatnie dwa rozkłady.

Przydałoby się przywrócić pociąg sezonowy który kursował tędy przez ładnych parę rozkładów
"Bielsko Biała - Kołobrzeg". Zawsze się cieszył ładnym obłożeniem i Legnica wraz z Lubinem i Głogowem miały swobodny dojazd nad morze.

_________________
2012/17- 149 556 km
2018- 55 920 km
2019- 69 888 km
2020- 50 138km
2021- 14 519 km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Tomasz K. Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Lip 2010
Skąd: Chorzów/Zielona Góra

PostWysłany: 10-03-2011, 20:51    Odpowiedz z cytatem

Ja bym na Zielona Góra-Wrocław przez Lubin nie liczył zwłaszcza ,że od grudnia szlakowa na odcinku Bytpm Odrzański-Zielona Góra ma wynosić 30 km/h
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

ziken Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 27 Gru 2010

PostWysłany: 12-03-2011, 14:29    Odpowiedz z cytatem

Moim zdaniem w miare dobrym pomysłem było by przetrasowanie REGIO Wrocław Gł- Szczecin Gl który obecnie jezdzi przez Wołów, Ścinawe, mógł by jezdzić np przez Legnicę, Lubin Górniczy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

rob21 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Maj 2009
Skąd: Głogów

PostWysłany: 15-03-2011, 14:28    Odpowiedz z cytatem

A ja sądze że jedynym rozwiązaniem jest szynobus Legnica-Głogów-Leszno. SA135 Dolnośląski i SA105 Wielkopolski. I przypominam ,że Leszno ma teraz zapas szynobusów a Dolnyśląsk czeka na dostawe kolejnych szynobusów. Lub puścić skład EZT dodatkowo , ale nie Wrocław-Szczecin, a Legnica-Szczecin-Świnoujście.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Jerry Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Lut 2009
Skąd: Lubin

PostWysłany: 16-03-2011, 09:55    Odpowiedz z cytatem

Szybką koleją po miedziowych torach?

Wraca koncepcja wykorzystania infrastruktury kolejowej należącej do Polskiej Miedzi do zbudowania szybkiej kolei miejskiej, łączącej cztery miasta Zagłębia Miedziowego. W ten sposób możliwy będzie przewóz pracowników i mieszkańców, którzy będą jeździć na zakupy lub załatwiać urzędowe sprawy w sąsiednich miastach.
Europoseł Piotr Borys przedstawił w tym tygodniu taką koncepcję prezesowi KGHM Herbertowi Wirthowi. - Nowoczesna sieć transportowa Legnicko-Głogowskiego Okręgu Miedziowego musi uwzględniać najważniejsze miejsca w regionie, gdzie ludzie muszą albo chcą dojechać. Mówimy tu o strefie ekonomicznej w Legnicy i Polkowicach, kopalnie ZG Lubin i Polkowice-Sieroszowice, huty w Głogowie i Legnicy oraz same miasta. Nie najlepszym rozwiązaniem jest wykorzystanie trasy kolejowej przez Rudną, bo omijamy wtedy Polkowice – wyjaśnia europoseł.

Trasa kolejowa wykorzystywałaby infrastrukturę Pol-Miedź Transu. W tej chwili istnieje torowisko od huty w Legnicy, poprzez tamtejszy dworzec kolejowy, dalej przez Lubin i tamtejsze zakłady górnicze, polkowicką strefę ekonomiczną, do Polkowic-Sieroszowic. Brakuje niespełna 20 kilometrów torów w kierunku huty w Głogowie. Po ich wybudowaniu na trasę będzie można wprowadzić szynobusy, które mogłyby kursować nawet co pół godziny.

Zanim jednak powstanie projekt budowy takiego połączenia, trzeba oszacować koszty i opłacalność inwestycji. - Musimy sprawdzić czy taka sieć jest czymś realnym. Do tego musimy dowiedzieć się, czy marszałek województwa, który kupuje nowoczesny tabor kolejowy za środki unijne, może przekazać naszemu regionowi część takich szynobusów i czy będzie dopłacał do biletów, bo to też jedno z jego zadań. Ważne także, by w projekt włączył się KGHM poprzez spółkę Pol-Miedź Trans – dodaje P. Borys.

Koncepcja z kosztorysami ma być gotowa w ciągu kilku miesięcy. Szacuje się, że inwestycja w szybką kolej aglomeracyjną, pochłonie 100 mln zł. Środki na ten cel będzie można pozyskać z funduszy unijnych po roku 2013. Oprócz urzędu marszałkowskiego i Polskiej Miedzi uczestniczyłyby w niej także lokalne samorządy. Te od lat próbują stworzyć program biletu zintegrowanego, dzięki któremu możliwe będzie poruszanie się po całym regionie. Wybudowanie szybkiej kolei może być najważniejszym punktem tego systemu. (mat)

www.miedziowe.pl

_________________
2012/17- 149 556 km
2018- 55 920 km
2019- 69 888 km
2020- 50 138km
2021- 14 519 km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

rob21 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Maj 2009
Skąd: Głogów

PostWysłany: 18-03-2011, 22:58    Odpowiedz z cytatem

Wybory idą i ten łoś przypomniał o sobie, wkurza mnie coś takiego!!!!! A wyjdzie na to że pociagi i tak pojadą przez Rudną przecież przez wieś się pociągu nie puszcza Cool Polkowice zapomniały jak wyglada pociąg osobowy, zresztą jak tam pociągi dojeżdżały to Polkowice miały 10 domów na krzyż.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Jerry Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Lut 2009
Skąd: Lubin

PostWysłany: 19-03-2011, 08:14    Odpowiedz z cytatem

rob21 do Polkowic pociąg i tak nie dojedzie bo do samego miasta linia kolejowa nie prowadzi tylko znajduje się 2 km od miasta i praktycznie otacza miasto nie zaliczając go. Trzeba by było doprowadzić linię do Centrum i wybudować stacją bo budynek starej już wiele lat temu zmienił przeznaczenie a po torach sladu nie zostało

[ Dodano: 20-03-2011, 13:32 ]
Smile

skanowanie0001.jpg
Plik ściągnięto 86 raz(y) 121.25 KB


_________________
2012/17- 149 556 km
2018- 55 920 km
2019- 69 888 km
2020- 50 138km
2021- 14 519 km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

ziken Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 27 Gru 2010

PostWysłany: 14-05-2011, 15:59    Odpowiedz z cytatem

http://infokolej.pl/viewtopic.php?t=12825&start=15

W tym temacie został poruszony wątek lini Legnica-R.Gwizdanów(Głogów).Wiadomo coś może na temat reaktywacji połączeń na tej trasie
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 3 z 92 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4 ... 90, 91, 92  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



HomeRegulaminRejestracjaAdministracjaUżytkownicyStatystykiAlbum
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2021 infokolej.pl