Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Wielkopolscy radni chcą zabić PR
Autor Wiadomość

Hakun Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Sie 2007
Skąd: Poznań

PostWysłany: 24-08-2011, 20:06   Wielkopolscy radni chcą zabić PR Odpowiedz z cytatem

Wielkopolscy radni chcą zabić Przewozy Regionalne

Wielkopolska ma już dosyć fary, jaką stały się Przewozy Regionalne. Jednogłośnie politycy wszystkich opcji zażądali, by spółkę podzielić na kilka firm. Jeśli zaś ten pomysł nie przejdzie, to wzywają marszałka, by zrezygnował z finansowania spółki i zainwestował w rodzime Koleje Wielkopolskie.

W środę radni jednogłośnie przyjęli stanowisko w sprawie złej sytuacji na kolei. Wielkopolscy radni uznali, że obecny jej zły stan jest wynikiem wieloletnich zaniedbań. Zaapelowali też do strajkujących kolejarzy o dialog z władzami spółki i nie podejmowanie dalszych akcji strajkowych.

Wielkopolscy radni chcą poważnej debaty na temat przyszłości przewozów regionalnych, chcą też, aby spółkę Przewozy Regionalne podzielić na kilka funkcjonalnych kompanii kolejowych, a jeżeli się to nie uda, proponują, aby zarząd województwa wielkopolskiego zbył swoje udziały w tej spółce.

Samorząd województwa Wielkopolskiego jest właścicielem spółki Koleje Wielkopolskie oraz udziałowcem spółki PR, w której ma 9,7 proc udziałów, a finansuje ją w prawie 13 proc. Radni uznali, że w celu zapewnienia rozwoju kolei Ministerstwo Infrastruktury powinno zwiększyć inwestycje w kolej oraz wyrównać straty powstałe w spółce Przewozy Regionalne przed jej usamorządowieniem.

Radni zaapelowali też do ministerstwa pracy i resortu infrastruktury o przyspieszenie programu kształcenia maszynistów i innych pracowników na rzecz przewozów regionalnych. Nadzwyczajną sesję sejmiku zwołano z inicjatywy opozycyjnych radnych z PiS i SLD, po tym jak 17 sierpnia doszło do strajku pracowników PR.

źródło: dziennik.pl

_________________
PKP - Przedsiębiorstwo Kolesi Polskich
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Emillex Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Maj 2010
Skąd: Johannesburg RPA

PostWysłany: 24-08-2011, 21:41    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Jednogłośnie politycy wszystkich opcji zażądali, by spółkę podzielić na kilka firm.

Nie ma już naprawdę ambitniejszej opcji upchnięcia swoich kolesi? Dzielenie PKP a potem PR tylko pogorszyło sprawę, a teraz chcą jeszcze rozdrabniać poszczególne części upadłej spółki?
Rozumiem że będzie:
PR Tabor
PR Marketing
PR Prowadzenie Ruchu
PR Kadry
PR...
PR.....
Cytat:
Nadzwyczajną sesję sejmiku zwołano z inicjatywy opozycyjnych radnych z PiS i SLD

A którzyby inny - radni SLD i PiSu nie raz już popisali się swoją PRokolejową postawą, nie tylko w sprawie Parowozowni. A no właśnie - ponoć nie ma pieniędzy na PW, na takie pierdoły już są.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sebol71 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 07 Maj 2009
Skąd: Głogów

PostWysłany: 25-08-2011, 10:31    Odpowiedz z cytatem

Jeszcze niedawno radni SLD chcieli, aby zlikwidować połączenia kolejowe i wozić pasażerów autobusami. Być może dlatego żądają, aby marszałek zrezygnował z PR i zainwestował w KW - te ostatnie często realizują ten postulat.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 25-08-2011, 10:55    Odpowiedz z cytatem

Wielkopolska chce podziału PR

Radni Sejmiku Województwa Wielkopolskiego opowiedzieli się wczoraj za podziałem Przewozów Regionalnych na kilka funkcjonalnych kompanii kolejowych. Ich zdaniem jedyną szansą na sensowny rozwój kolejnictwa w regionie są Koleje Wielkopolskie, które mogą być wkładem do budowy wraz z sąsiednimi województwami Zachodniej Kompanii Kolejowej.

Wczoraj, podczas nadzwyczajnej sesji radni Sejmiku Województwa Wielkopolskiego wypracowali stanowisko w sprawie kolejowych przewozów pasażerskich. Zgodnie z nim obecna sytuacja w kolejowych przewozach pasażerskich jest wynikiem wieloletnich zaniedbań w zarządzaniu kolejnictwem w Polsce, a podstawową przyczyną obecnego stanu rzeczy jest niedocenianie roli transportu szynowego w przewozie towarów i osób.

Radni podkreślili, że województwo wielkopolskie od lat 2003 - 2004 systematycznie inwestuje „w rozwój siatki połączeń, nowoczesny tabor kolejowy oraz modernizację linii kolejowych, przełamując indolencję innych struktur odpowiedzialnych za ten stan rzeczy.” Dlatego wyrazili ubolewanie, że w dniu 17 sierpnia doszło do strajku na terenie województwa. Jednocześnie uznali „strajk pracowników w spółce, która utraciła płynność finansową uważamy za rzecz niedopuszczalną”.

W związku z tą sytuacją radni Sejmiku Województwa Wielkopolskiego wystosowali szereg apeli. Podkreślając wagę postulatów pracowniczych, wezwali do dialogu z władzami spółki i niepodejmowanie dalszych akcji strajkowych.

Do ministra infrastruktury zaapelowali o zwiększenie inwestycji w infrastrukturę kolejową oraz przedstawienie programu wyrównania strat powstałych w spółce Przewozy Regionalne przed jej usamorządowieniem. Wrazili także oczekiwanie wobec resortów pracy i polityki społecznej oraz infrastruktury „o przyspieszenie programu kształcenia maszynistów i innych pracowników dla potrzeb przewozów regionalnych”.

Zaapelowali także do pozostałych samorządów województw o poważną debatę o przyszłości przewozów regionalnych w Polsce. Wobec pracowników spółki Przewozy Regionalne zasiadających w radzie nadzorczej wystosowali natomiast apel o współpracę w reformowaniu spółki.

Na czym ta reforma miałaby polegać? Zdaniem wielkopolskich radnych należy podzielić Przewozy Regionalne na kilka funkcjonalnych kompanii kolejowych lub jeżeli nie będzie to możliwe, przygotować możliwości zbycia udziałów w tej spółce. Do tego wezwali zarząd województwa.

Wyrazili także oczekiwanie wobec władz województwa dotyczące opracowania harmonogramu przejęcia całej pracy eksploatacyjnej na terenie województwa przez spółkę Koleje Wielkopolskie, która ich zdaniem, jeżeli nie dojdzie do podziału spółki Przewozy Regionalne, jest jedyną szansą na sensowny rozwój kolejnictwa w województwie i może być wkładem województwa wielkopolskiego do budowy wraz z innymi sąsiadującymi województwami Zachodniej Kompanii Kolejowej.

źródło: Rynek Kolejowy

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Wielkopolanin Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Lip 2007

PostWysłany: 25-08-2011, 19:55    Odpowiedz z cytatem

Jaki jest sens dzielić spółkę, aby ją potem połączyć? Jedynym sposobem jest eliminacja patologii, betonu, biurokracji, milionów karteczek i poleceń z Przewozów Regionalnych. Jeśli Koleje Wielkopolskie okażą się PR bis, z typowymi związkami, betonem i biurokracją to powołamy następna spółkę a Koleje Wielkopolskie zlikwidujemy itd.? Politycy i radni przyjęli postawę zlikwidujmy Patologie Regionalne i powołajmy sobie następne Patologie Wielkopolskie, jedynym sposobem jest przetarg na przewozy – wygrywa ten, kto zaoferuje największą ilość pociągów w miarę za przystępna cenę, plus reaktywacja połączeń na zamkniętych liniach kolejowych (nie musi tu być kryterium najniższej ceny, bo czasami to groszowe sprawy przeważają przetarg).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 17-08-2014, 00:33    Odpowiedz z cytatem

Wielkopolska wyjdzie z Przewozów Regionalnych?

O zrezygnowanie z udziału w spółce Przewozy Regionalne apelowali przed poniedziałkową sesją sejmiku wielkopolscy radni SLD. Po wielkopolskich torach kursują teraz pociągi dwóch przewoźników obsługujących ruch regionalny.
Koleje Wielkopolskie to spółka, która jest własnością województwa. Przewozy Regionalne to spółka ogólnopolska, w której Wielkopolska jest właścicielem 10 procent udziałów. Czy jest szansa, że na torach pozostanie tylko jeden regionalny przewoźnik?
Zdaniem części radnych wojewódzkich Koleje Wielkopolskie mogłyby samodzielnie wozić pasażerów w regionie. Zdaniem Waldemara Witkowskiego z SLD byłoby to logiczne, tym bardziej, że Przewozy Regionalne każdego roku przynoszą straty. Zwraca uwagę, że województwo mazowieckiej nie jest w spółce Przewozach Regionalne, a pociągi lokalne normalnie jeżdżą w regionie.
- Według ustawy jesteśmy obowiązkowym udziałowcem w spółce Przewozy Regionalne. To wynika z ustawy. Dopiero trwają prace koncepcyjne nad znalezieniem innych rozwiązań i przyszłości tej spółki - mówi marszałek Województwa Marek Woźniak. - Do końca roku ma zostać przedstawiony projekt programu restrukturyzacji łącznie z wariantem podziału - dodaje Jerzy Kriger, dyrektor Departamentu Transportu Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego.
W przypadku podziału spółki województwo będzie mogło na przykład przejąć tabor. Dyrektor Kriger dodaje też, że w przypadku wchłonięcia przewozów Koleje Wielkopolskie zatrudnią też pracujących tam dotąd kolejarzy.

Więcej:

http://www.radiomerkury.pl/informacje/pozostale/wielkopolska-wyjdzie-z-przewozow-regionalnych.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

maruda Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Sie 2014

PostWysłany: 17-08-2014, 07:02   Mają rację Odpowiedz z cytatem

Po jaką cholerę z pieniędzy wielkopolskich podatników utrzymywać biurokratyczną czapę w Warszawie,utworzą własny podmiot u siebie i będą mieli nad nim całkowitą kontrolę.PR-y niech sobie funkcjonują w Wielkopolsce jak bardzo chcą,ale na zasadach wolnego rynku,dostęp do infrastruktury kolejowej jest bowiem w Polsce zliberalizowany...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

calsberg Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Lis 2010

PostWysłany: 19-08-2014, 07:58    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Wielkopolska zamówiła w PR przewozy za 157 mln zł

Poznaliśmy szczegóły dwóch sześcioletnich umów, które samorząd województwa wielkopolskiego podpisał 8 sierpnia z Przewozami Regionalnymi na obsługę pociągów międzyregionalnych. Kontrakt za prawie 116 mln zł dotyczy obsługi jedenastu relacji, a umowa za 41,38 mln zł czterech kierunków.

Umowy zostały podpisane podczas uroczystego przywrócenia pociągów PR na trasie Poznań - Frankfurt nad Odrą. Ze strony samorządu podpisy na umowach złożył wicemarszałek Wojciech Jankowiak, zaś Przewozy Regionalne były reprezentowane przez prezesa Tomasza Pasikowskiego.

Obie umowy zaczną obowiązywać 14 grudnia tego roku i zakładają obsługę przewozów wojewódzkich o charakterze międzyregionalnym do 12 grudnia 2020 r.

Pierwsza z umów zakłada obsługę czterech relacji:

Poznań Główny - Szklarska Poręba – Poznań Główny,
Poznań Główny - Jelenia Góra – Poznań Główny,
Poznań Główny - Wrocław Główny – Poznań Główny,
Poznań Główny - Leszno – Poznań Główny.
Wartość tej umowy wynosi 41,38 mln zł. Zgodnie z założeniem wielkopolskiego samorządu, pociągi PR wykonają w sumie ponad 2,38 mln pockm.

Wojciech Jankowiak, wicemarszałek województwa wielkopolskiego, informuje, że do realizacji tej umowy przewoźnik zobowiązany jest wykorzystać zmodernizowane wagony II klasy, wyposażone w klimatyzację, z miejscami dla osób na wózkach inwalidzkich oraz dla rowerów. Prędkość maksymalna wagonów to 160 km/h.

Druga umowa dotyczy następujących relacji:

Poznań Główny - Łódź Kaliska – Poznań Główny,
Ostrów Wlkp. - Łódź Kaliska – Ostrów Wlkp,
Poznań Główny - Jarocin – Poznań Główny,
Poznań Główny - Ostrów Wlkp.– Poznań Główny,
Wrocław Główny - Rawicz – Wrocław Główny,
Poznań Główny - Wrocław Główny – Poznań Główny,
Kłodzko - Leszno – Kłodzko,
Leszno - Wrocław Główny – Leszno,
Poznań Główny – Kołobrzeg – Poznań Główny
Poznań Główny - Piła Główna – Poznań Główny,
Poznań Główny - Koszalin – Poznań Główny,
Wartość tego kontraktu wynosi 115,8 mln zł. W ciągu 6 pociągi lat PR wykonają pracę eksploatacyjną równą prawie 8 mln pockm.

PR będą obsługiwać wymienione relacje zmodernizowanymi EZT-ami serii EN57, poruszającymi się z prędkością 120 km/h. Pojazdy muszą być klimatyzowane i mieć miejsca dla wózków inwalidzkich oraz rowerów.


Dość ciekawa informacja....zważywszy że tyle się mówi o ekspansji KW na całą Wielkopolskę...i co najdziwniejsze są wszystkie linie, oprócz 351...czyżby KW szykowało się na linię Poznań-Krzyż ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Virakocha
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 19-08-2014, 08:03   

Cytat:
Dość ciekawa informacja....zważywszy że tyle się mówi o ekspansji KW na całą Wielkopolskę...i co najdziwniejsze są wszystkie linie, oprócz 351...czyżby KW szykowało się na linię Poznań-Krzyż ?

KW najpierw wpierdzielą się na Poznań - Piła - po remoncie z WRPO. POtem dopiero Poznań - Krzyż, pamiętaj o trwającym pudrowaniu trupa. Dopiero jak wyszykują na 120, KW wjedzie. Na razie jest tam 90 km/h a od grudnia będzie 80 km/h. No i Madera dalej na 60 km/h choć miało być 100 km/h Śmiech W odwodzie jest też Poznań - Kościan i Gniezno - Jarocin. Ani słowa za to o pociągach Poznań - Krotoszyn.
Powrót do góry

calsberg Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Lis 2010

PostWysłany: 19-08-2014, 08:06    Odpowiedz z cytatem

To co wg Ciebie to zwykłe niedopatrzenie że nie ma linii 351? Jakoś nie chce mi się w to wierzyć...no ale zobaczymy co się wydarzy w najbliższych miesiącach...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Virakocha
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 19-08-2014, 08:38   

Cytat:
To co wg Ciebie to zwykłe niedopatrzenie że nie ma linii 351?

Raczej niezakończony remont Śmiech Teraz robią dwójkę Szamotuły - Pęckowo. Niestety od grudnia od Szamotuł do Drawskiego Młyna Vmax 80 km/h Śmiech
Powrót do góry

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 20-08-2014, 01:16    Odpowiedz z cytatem

Najciekawszy jest jednak wymóg obsługi wagonami II klasy dostosowanymi do Vmax 160 km/h. Czy chodzi o Malborasy? Jeżeli tak to co z projektem IR?

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

rail_user Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 02 Lis 2012

PostWysłany: 21-08-2014, 18:33    Odpowiedz z cytatem

Virakocha napisał/a:
Cytat:
To co wg Ciebie to zwykłe niedopatrzenie że nie ma linii 351?

Raczej niezakończony remont Śmiech Teraz robią dwójkę Szamotuły - Pęckowo. Niestety od grudnia od Szamotuł do Drawskiego Młyna Vmax 80 km/h Śmiech


Jak już to raczej od Wronek Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl