Skąd wiesz że nie szykują kolejnych przetargów? Nie wiem po co tak patrzeć wszystkim na ręce, są spółki które żrą więcej kasy, niekoniecznie kolejowe. A z usług KD czasem korzystam i jestem zadowolony, jakoś obsługi o wiele większa niż PR dlatego cieszę się KD w końcu wygryzie PR. A co do swoich wyliczeń to zapomniałaś dodać że KD obsługują mniej frekwencyjne trasy podczas gdy PR kursują na tych najbardziej obleganych.
Leniwiec, a co kolejne przetargi mają wspólnego z dotacjami do przewozów kolejowych w 2012 roku? Nie rozmydlaj tematu tylko trzymaj się faktów!
Zadowolenie z usług przewoźnika nie usprawiedliwia wysokich dotacji. Nie widzę na forum krytycznych uwag pod adresem PR Wrocław. Dlaczego więc tylko KD mają być extra promowane z pieniędzy podatników?
Co zaś się tyczy tych mniej frekwencyjnych tras to tu się zgadzam, ale i PR Wrocław też takie trasy obsługuje. Na kilku trasach jeżdżą naprzemiennie pociągi KD i PR, a na linii E-30 (najbardziej frekwencyjnej) liczba połączeń KD jest porównywalna z liczbą połączeń PR, a niebawem KD będą tu niestety monopolistą. Jestem przekonana, że wtedy usprawiedliwieniem dla wysokich dotacji dla KD będą... wysokie koszty dostępu do infrastruktury PKP PLK. O wysokich wpływach z biletów wynikających z bardzo wysokiej frekwencji mikolstwo zapatrzone w KD już się nie zająknie!
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
No cóż, z kulturą w PR Wrocław może jakoś źle nie jest ale szary klient kolei zauważy różnicę pomiędzy EN57 a PESOBUSEM (Czy tam NEWABUSEM). Kultura pracowników niejednokrotnie była też lepsza. Dlatego, z punktu widzenia totalnego młodzieżowca co o kolei nie miał żadnego pojęcia, KD wydawało mi się o wiele lepsze. Mnie jako klienta nie obchodzi dofinansowanie i to kto ma wyższą stawkę za pockm, mnie obchodzi komfort i czas podróży. Gdyby mnie obchodziła stawka za pockm to bym walczył by ARRIVA wygryzła PR w całej Polsce.
Noema nawet jeśli KD więcej kosztują UMWD niż PRy, to i tak UMWD bardziej pasuje by KD miały monopol na DŚ i oddać im do obsługi całe województwo. Dlaczego? Ano z prostego powodu - bo to jest spółka UMWD, ich własna firma przecież! To jest im bardziej na rękę niż dogadywanie się z centralą PRów i rozdzielanie wszystkiego między dwie spółki.
Druga sprawa jest taka, że PRy nie znikną całkowicie z DŚ, IR/RE na pewno będą jeździć, jednak tylko w charakterze komercyjnym i nie będzie już odcinków gdzie będą jechać jako regio - albo zostaną o te odcinki przycięte albo po prostu zmieni się na nich taryfa i tyle.
Mnie tylko zastanawia jak to wszystko przebiegnie. Tak jak pisałem, jeśli UMWD dalej będzie to robił systematycznie i konsekwentnie to za 3-4 lata KD będzie mogło spokojnie przejąć cały ruch na DŚ, mając odpowiednie zaplecze, tabor i pracowników do obsługi przewozów w całym województwie. Jeśli jednak UMWD odwali to na szybko i byle jak to czeka nas powtórka z rozrywki tego co się obecnie wyczynia na Śląsku.
Wszystko się rozbija o to jak to rozegra UMWD, bo to że KD przejmą obsługę połączeń na DŚ jest pewne, to tylko i wyłącznie kwestia czasu.
Od pewnego czasu zacząłem się wiele interesować samorządową spółką Koleje Dolnośląskie. Uważam że ta spółka jest wzorem do naśladowania dla innych spółek. Powiem wprost, że drażni mnie wulgarna krytyka tej spółki przez społeczność związaną z forum Infokolej i Komitet Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych i choćbym miał ponieść jakiekolwiek konsekwencje, będę się tej krytyce przeciwstawiał, gdyż uważam że ta spółka na to nie zasługuje.
Kolejny cytat z KD Chłopaka:
Każdego szanującego się miłośnika / pasjonata kolei, namawiam do bojkotu internetowego gówna jakim jest twór pod nazwą InfoKolej. Nie pozwólmy aby grupka nawiedzonych oszołomów w osobach @Noema, @Ralny, @Lady Magbet, czy @Pirat obrażali i szmacili całą naszą społeczność.
Podziwiam także zarząd Kolei Dolnośląskich, że nie występuje na drogę prawną przeciwko temu tworowi. Przecież na publiczne obelgi, oraz stek kłamstw psujące dobre imie tej spółki są jakieś paragrafy.
Zastanawiam się jak trzeba mieć zryty mózg, aby publicznie wypisywać takie bzdety. Tym bardziej, że pisze to ex-moderator naszego forum, który krytykę KD utożsamia ze szmaceniem mikolskiej społeczności.
KD Chłopakowi przypominam, że zarząd Kolei Dolnośląskich już wystąpił na drogę prawną przeciwko naszemu forum. W zeszłym roku Sąd Rejonowy w Legnicy uwzględnił zażalenie administracji forum na postanowienie legnickiej prokuratury, która na wniosek zarządu KD zażądała wydania aż 24 adresów IP użytkowników forum, którzy zdaniem prezeski Genowefy Ładniak mieli ją znieważać i pomawiać w okresie trzech ostatnich lat. Tym samym prokuratura jak i zarząd KD ponieśli w sądzie sromotną porażkę! Była to pierwsza tak spektakularna porażka kolejowego betonu, z którą część sfrustrowanego mikolstwa nie może się pogodzić, bowiem niektórzy mikole (w tym mój przedmówca) kibicowali prezesce Ładniak.
_________________ Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Co zaś się tyczy dotacji do przewozów regionalnych obsługiwanych przez KD i PR Wrocław odsyłam do stosownych uchwał zarządu UMWD, które mówią, że:
1. Za 2012 rok Przewozy Regionalne miały otrzymać 33.641.486,08 zł, w tym 4.777.259,80 zł na naprawę kolejowych pojazdów szynowych.
2. Za 2012 rok Koleje Dolnośląskie miały otrzymać 38.819.772,55 zł, w tym 2.126.725,30 zł przyznane przez województwo lubuskie.
Z powyższego wynika, że PR Wrocław dostał z UMWD w ramach rekompensaty na przewozy kolejowe kwotę 28.864.226,28 zł (odliczyłam kwotę przeznaczoną na modernizację EZT). Natomiast Koleje Dolnośląskie na ten sam cel dostały z UMWD kwotę 36.693.047,25 zł (odliczyłam środki przekazane przez woj. lubuskie).
Na potwierdzenie słów Noemy skany dokumentów UMWD (są dostępne w BIP), które obalają mit powtarzany jak mantrę, że spółeczki marszałkowskie są w utrzymaniu tańsze od PR. Skoro już teraz rocznie ładuje się w KD prawie 40 mln zł, przy czym KD wygenerowały ok. 9 mln zł straty, to gdy KD przejmą od PR cały ruch regionalny na Dolnym Śląsku, trzeba będzie ładować w tę spółkę ze 200 mln zł rocznie, żeby marszałkowski "interesik" jakoś się kręcił. I w konsekwencji okaże się, że KD wchłaniają dużo więcej publicznych pieniędzy niż UMWŚ łożył na PR Katowice przy dużo większej pracy eksploatacyjnej i zatrudnieniu sięgającym 2 tys. osób.
PR-dotacja.jpg Dotacja UMWD dla PR.
Plik ściągnięto 34 raz(y) 200.04 KB
KD-dotacja.jpg Dotacja UMWD dla KD.
Plik ściągnięto 33 raz(y) 220.47 KB
_________________ Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Głupota tego osobnika wzlatuje wyżej niż balon rekordzisty Felixa Baumgartnera.
Pirat napisał/a:
Zastanawiam się jak trzeba mieć zryty mózg, aby publicznie wypisywać takie bzdety.
Tylko jeden krok dzieli propagandę od groteski. Brnąc za głęboko w jedyną słuszność, nawet nie zauważa propagandysta, jak z manipulatora staje się pajacem.
Samuel Langhorne Clemens, szerzej znany jako Mark Twain, stwierdził kiedyś: "Lepiej nic nie mówić i wydawać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości".
_________________ Bądź szczery, a wyzwą cię od chamów i prostaków.
Nie uwzględniacie tego że przejmując coraz więcej linii, cała centrala i koszty biurokracji rozłożą się na więcej linii. Nie twierdzę że wyjdzie taniej, w Niemczech jest *dużo* drożej, w ruch regionalny pakuje się kupę forsy i jakoś jest dobrze. Jak już mam mieć tanią jakość w wykonaniu PR to wolę droższą jakość KD. A tak schodząc trochę z tematu to PR nigdy straty nie miały że chwalicie się tą stratą KD? te kilka milionów przy zadłużeniu PR to pikuś. I tak usuniecie ten post jak poprzedni bo jest wolnym wygłaszaniem swojej opinii która jest sprzeczna z doktryną.
Leniwiec, Nie zaprzeczaj faktom, jeździj sobie tymi ukochanymi KD.
Cytat:
Jak już mam mieć tanią jakość w wykonaniu PR to wolę droższą jakość KD
Co w jakości PR się nie podoba? Tabor? Sporo się go modernizuje, jeździ w miarę czysty, a cudowne szynobusy KD (nawet nie KD a UMWD)? Nie raz nie nawodnione, psują się albo jest "WC defekt".
Ach ta jakość...
Noema może lepiej poczekać na raport roczny i nie posługiwać się umowami o dofinansowaniu .
za 2011 r wygląda to tak :
Porównanie wyników KD vs PR za 2011 rok
dotacja na 1 pockm
KD –16,60 PLN
PR -13,14 PLN
przychód z biletów na 1 pockm
KD – 3,42 PLN
PR - 7,75 PLN
Ilość zatrudnionych pracowników na 1 000 pockm
KD – 7,40 osób
PR - 5,44 osób
stosunek obsługi skaładów do pozostałych pracowników spółki
KD MASZYNIŚCI + KONDUKTORZY = 62 %
PR -- // // -- OK 45 %
Oczywiście wyniki są na korzyść PR w ten sam sposób już niedługo porównamy wyniki za 2012 r. Zauważ że w 2011 KD obsługiwało linie mało frekwencyjne , wystarczy porównać frekwencję na Wałbrzych - Kłodzko , Legnica - Kłodzko , Jelenia -Lwówek do Wrocław - Węgliniec , Wałbrzych - Wrocław czy Wrocław Rawicz.
Mogę się założyć że w 2012 roku te różnice są mniejsze . Jeżeli KD będzie sukcesywnie przejmować połączenia (oczywiście w miarę pozyskiwania nowego taboru) to koszty utrzymania będą spadać a przychody rosnąć , oczywiście pod warunkiem że zatrudniać się będzie obsługę składów a nie pracowników biurowych (ich już w zupełności wystarczy).
Sławek, raporty roczne ukażą się najwcześniej w lipcu, bo do czerwca spółki mają czas na sporządzenie sprawozdań finansowych, które musi jeszcze przyklepać Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy / Wspólników. Znając życie raporty zostaną upublicznione dopiero późną jesienią. Generalnie im większa strata spółki tym dłuższa zwłoka z publikacją raportu...
_________________ Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Leniwiec, Nie zaprzeczaj faktom, jeździj sobie tymi ukochanymi KD.
Cytat:
Jak już mam mieć tanią jakość w wykonaniu PR to wolę droższą jakość KD
Co w jakości PR się nie podoba? Tabor? Sporo się go modernizuje, jeździ w miarę czysty, a cudowne szynobusy KD (nawet nie KD a UMWD)? Nie raz nie nawodnione, psują się albo jest "WC defekt".
Ach ta jakość...
Zobaczymy jak pojedziesz sobie w kiblu full plastik z Wrocławia do Zielonej Góry. tabor może jest czysty ale komfort pozostawia wiele do życzenia.
Leniwiec nie chwal tak KD !!! Oczywiście miła obsługa ale jak byś znał kogoś z KD to by ci powiedział jak bardzo fajna jest firma KD... bo jak by była taka rewelacyjna to chyba więcej kolejarzy by się chciało zatrudnić . Wraz z monopolem KD na E 30 zacznie się ostra jazda maszynistów , bo jest ich tam mało z elektrycznym prawem kierowania ( ponoć na służbę ok 850 km ) i ciekawe czy będziesz taki zadowolony jak facet który prowadzi pociąg 160 km/h śpi za kołem bo fizycznie nie da rady .Zastanawia mnie fakt coraz większych wydatków KD skoro zeszli już z busów (ale za to obsługa poc. wraca za darmo po 12 godz.i fizycznie jest w pracy po 15 -16 godz.)Zatem rodzi się pytanie gdzie leci kasa skoro nie na szaraków (maszyniści i kierownicy).
A z usług KD czasem korzystam i jestem zadowolony, jakoś obsługi o wiele większa niż PR dlatego cieszę się KD w końcu wygryzie PR.
Człowieku módl sie już dzisiaj, żeby to nigdy nie nastąpiło !! Może tylko i wyłącznie obsługa w pociągach KD jest profesjonalna i miła o czym się osobiście juz przekonałem ale biurwa to totalna porażka. Ludzie, którzy tam pracują mysla, że wszystko wiedzą i pojedli wszyskie rozumy nie wspomnę o marnotrawieniu publicznych pieniędzy !! Dyrektor w spółce KD (czytaj pomocnik byłej Pani Prezes do spraw likwidacji niewygodnych pracowników) zarabia więcej niż Minister konstytucyjnego rządu !! Piszesz tu o normalności i bronisz tej spółki ?? Mylisz sie to największa patologia na polskich torach, spytaj Pani Ładniak gdzie sie podziewały Twoje podatki przez kilka lat, nie naprawiano dróg tylko je łatano bo pompowano pieniązki w KD i ten beton !! Mój Drogi obudz się w reszcie bo ja jednak mam nadzieję, że jak tylko ta władza odejdzie to ten twór szybko zostanie zlikwidowany. To jest szczyt patologii ideologicznej to tak samo jak było kiedys czyli :
Wyparcie PR-ów z ruchu osobowego w województwie przez KD wydaje się być niestety tylko kwestią czasu. A z punktu widzenia coraz bardziej szarego pasażera martwią mnie dwie dość przyziemne sprawy:
i) Taryfa - Bo jeśli KD zmonopolizują ruch osobowy, mogą wprowadzić własny cennik. Tymczasem należałoby w końcu pokwapić się o stworzenie wspólnej taryfy osobowej dla wszystkich krajowych przewoźników - żeby w ramach jednej taryfy móc zmienić przewoźnika i przekroczyć granicę województwa bez potrzeby kupowania na każdy pociąg nowego biletu (casus KŚ ku przestrodze.
ii) Polityka przewozowa - Czy samorządowe KD przejmą cały ruch w województwie, to czy będą dbały o spójny ruch na całej swojej sieci, czy skupią się na dochodowych aglomeracyjnych dojazdówkach do Wrocławia i Legnicy? I czy nie ucierpią przez to linie peryferyjne (casus Lwóweckiej)?
_________________ W ŚWIECIE IMITACJI DOSKONAŁYCH SZTUKA RODZI SIĘ Z PRZEKŁAMAŃ W KOPIOWANIU.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum