Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony 1, 2  Następny
Szansa na pociągi międzynarodowe w Trójmieście
Autor Wiadomość

EICKaszub Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Lis 2010
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: 23-12-2010, 12:29   Szansa na pociągi międzynarodowe w Trójmieście Odpowiedz z cytatem

Z Trójmiasta pociągiem do Pragi, Budapesztu i Berlina

Jest szansa na przywrócenie bezpośrednich międzynarodowych połączeń kolejowych z Trójmiasta

Trójmiasto i Pomorze od lat nie ma szczęścia do międzynarodowych połączeń. Obecnie nie posiadamy żadnego. Pociąg do Kaliningradu, zwany potocznie "Kalinką", jeździ tylko w sezonie wakacyjnym. Nocne połączenie do Berlina zlikwidowano w zeszłym roku. A jeszcze w latach 90. mogliśmy bezpośrednio dojechać m.in. do Berlina, Drezna, Pragi, Budapesztu, Bratysławy, Wilna czy Petersburga.

Pasażerów od lat najbardziej boli brak sensownego dojazdu do stolicy Niemiec. Taki pociąg, wykorzystując obecną infrastrukturę (linia przez Słupsk i Szczecin) mógłby trasę z Gdyni do Berlina pokonać w niecałe sześć godzin. Samochodem taki wynik jest trudny do osiągnięcia.

Inne, teoretycznie łatwe do stworzenia połączenie zagraniczne to wagon sypialny do Pragi, który mógłby - jak w latach 90., kursować z pociągiem nocnym do Wrocławia, skąd odjeżdża później skład do czeskiej stolicy.

I to właśnie na pociąg do Pragi Trójmiasto ma obecnie największą szansę. - Otrzymaliśmy nieoficjalną informację z PKP Intercity, że w przyszłym rozkładzie jazdy Czesi wspólnie z naszymi kolejarzami planują przedłużenie trasy pociągu EC Praha do Gdyni - mówi nam jeden z pomorskich samorządowców. - Dziś EC Praha kurusje z Warszawy do Pragi i Budapesztu. Z Trójmiasta wyjeżdżałby ok. 6 rano, by być o 17 w Pradze i o 20 w Budapeszcie.

PKP Intercity rozważa także podobno połączenie z Berlinem, ale przez... Poznań. Po planowanej na przyszły rok rewitalizacji linii Tczew-Bydgoszcz ta trasa ma być, przynajmniej wg kolejarzy, szybsza od tej przez Szczecin. Co ich zmobilizowało? Podobno Euro2012 - kolej chce uniknąć sytuacji, w której kibice jadący z sąsiednich państw do miast-gospodarzy będą musieli wielokrotnie się przesiadać.

- Mogę potwierdzić, że obecnie trwają pierwsze międzynarodowe konsultacje dotyczące połączeń międzynarodowych. Pojawiają się różne pomysły - mówi Małgorzata Sitkowska, rzecznik PKP Intercity.

Wprawdzie na nowe połączenia poczekamy do wejścia w życie nowego rozkładu jazdy, czyli do grudnia 2001, ale walczyć o nie trzeba już teraz. Takie sa procedury: plan połączeń międzynarodowych jest ustalany wiele miesięcy wcześniej i potem niezwykle trudno go zmienić.

- Wiemy o tym, że PKP Intercity analizuje możliwości połączeń międzynarodowych z Pomorza. Można dodać: w końcu - mówi Mieczysław Struk, marszałek województwa. - Jeszcze przed świętami wyślemy przewoźnikowi nasze postulaty, przede wszystkim dotyczące przywrócenia bezpośrednich połączeń do Berlina i Pragi.

Swój własny list z postulatami zapowiada także wiceprezydent Gdańska Andrzej Bojanowski.

źródło: gazeta.pl

_________________
Bojkotuję forum z powodu uprawiania tam polityki oraz przez faworyzowanie danej opcji politycznej . Pozdrawiam .
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Kaszub Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Kwi 2009
Skąd: Kaszuby/Lębork

PostWysłany: 23-12-2010, 14:27    Odpowiedz z cytatem

Przez Poznań.. bez komentarza. Przecież z Koszalina, Białogardu dużo ludzi jeżdzi do Niemiec. No może Koszalin i Białogard to nie to samo jak Bydgoszcz i Gniezno, ale przecież dla tych miast można stworzyć osobny pociąg do Niemiec.

Przedłużenie EC "Praha" - trafiony pomysł, spełniał by swoją rolę w komunikacji międzynarodowej jak i krajowej. Podobnie powinno się zrobić z "Chopinem" - wyjazd z Gdyni, postoje w Trójmieście, Tczewie, Malborku, Iławie (skomunikowanie z Olsztynem), Mławie, Ciechanowie i dorzucić wagony bezpośrednie kl. 2 Gdynia - Katowice. Podobnie jak EC, spełniałby swoją rolę w komunikacji krajowej jak i międzynarodowej. No i od razu, przed Euro 2012 jak znalazł.. Smile

Zawsze postulowałem o jedno: dawny "Rybak" do Berlina! Kiedyś w tych godzinach jeżdził IR Mare Balticum Ełk/Olsztyn - Berlin, pewnego czasu z wagonami do Drezna i cieszył się sporym powodzeniem.

A DB pokazuje nam, że da się! Po uwaleniu porannego pociągu Szczecin - Amsterdam, zrobili popołudniowy Szczecin - Praga! Mr. Green

Jak dla mnie jedyną możliwą szansą na rozwój ruchu międzynarodowego w Polsce jest przedłużanie pociągów TLK kurusjących do przygranicznych stacji za granicę oraz przedłużanie relacji w kraju pociągów EC, które najczęściej kursują do/z Warszawy.. poza "EC" "Wawel" .. Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

jubikej Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Wrz 2009

PostWysłany: 23-12-2010, 15:37    Odpowiedz z cytatem

poranny Gdansk - Szczecin przedluzyc do Berlina koniecznie!! moze byc nawet jako EC Smile

Kalinke jako nocny Kaliningrad - Berlin (na sypialnych) brakuje nocnego pociagu po likwidacji Podlasiaka (moze nocny TLK Olsztyn - Berlin w Elblągu grupa wagonów z Kaliningradu dołączana??)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

yusek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Cze 2008
Skąd: Gdańsk Jasień

PostWysłany: 23-12-2010, 16:04    Odpowiedz z cytatem

Pomysł dobry aczkolwiek można by zrobić połączenie z Berlinem przez Bydgoszcz-Poznań i np. Berlin-Szczecin-Gdańsk-Olsztyn-Białystok-Wilno.

Przypominam, bo może niektórzy nie wiedzą, ale na północ od pomorskiego jest morze, taki duży zbiornik wodny, więc może policzymy ile duże miasta mają połączeń nie do najbliższego kraju a tego dalszego. Z Gdyni do Szwecji czy Rosji można dostać się promem.

_________________
Posiadanie Gdańska jest ważniejsze od wszystkich pieniędzy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

jubikej Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Wrz 2009

PostWysłany: 23-12-2010, 17:57    Odpowiedz z cytatem

napewno nocny pociag z Pragi by sie przydal, na poczatek tylko w sezonie, Czesi wypoczywaja nad Bałtykiem a do Szczecina maja juz EC, wiec czemu nie Trojmiasto, pomyslalbym tez o Słowakach
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Hamer Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Lip 2010
Skąd: Orunia

PostWysłany: 25-12-2010, 19:27    Odpowiedz z cytatem

Z tym Wilnem to średnio obecnie to wygląda, chociaż połączenie szczególnie codzienne sezonowe (maj - wrzesień) cieszyłoby się sporym zainteresowaniem. Niestety takie PKP IC jako spółka kolejowa woli z Warszawy puścić autobus. Pociąg jeździ jeden dziennie do Mockawa/Sestokai. Po stronie litewskiej do stacji granicznej jeździ jeden pociąg dzienne gdzie jest przesiadka na nasze tory. Gdyby Litwini wybudowali linię normalnotorową chociaż do Mariampola (MIASTO A NIE STACJA W POLU) . Stamtąd jadą w stronę Kowna/Wilna 4 składy dziennie. Ewentualnie szeroki tor od Suwałk. Takie rozwiązanie znacznie mogłoby ożywić ruch przygraniczny.
Wracając do meritum, Linia z Trójmiasta (ze Szczecina chyba za długa) do granicy z możliwością przesiadki cieszyłoby się sporym zainteresowaniem. Z gdańska codzienne jeździ autokar i przynajmniej w sezonie wiosenno letnim jest pełen. Tym bardziej, że szczególnie w Gdańsku mieszka wielu potomków Wilniuków i trochę reklamy mogłoby oznaczać sukces takiego połączenia.

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

jubikej Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Wrz 2009

PostWysłany: 25-12-2010, 20:50    Odpowiedz z cytatem

jeszcz pociag do Hamburga moglby byc dla pasazerow interesujacy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Adam85 Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 23 Lip 2010

PostWysłany: 25-12-2010, 21:12    Odpowiedz z cytatem

A gdyby tak zmienić relację EC z Szczecin-Praha na Gdańsk-Praha, wtedy trójmiasto zyskałoby połączenie z Berlinem, Dreznem i Pragą, czas przejazdu z Gdańska wynosłby ok.:
-do Berlina 7h,
-do Drezna 9h 10 min,
-do Pragi 11h 50 min.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Kaszub Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Kwi 2009
Skąd: Kaszuby/Lębork

PostWysłany: 25-12-2010, 21:51    Odpowiedz z cytatem

Zapewne po przyjeździe składu z Pragi jest pewnie w Szczecinie sprzątanie i skład wraca. Pewnie to by było pierwszą przeszkodą w celu przedłużenia go do Trójmiasta: "kto na to da wagony?" .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Hamer Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Lip 2010
Skąd: Orunia

PostWysłany: 25-12-2010, 22:37    Odpowiedz z cytatem

..... marzyć można zawsze. Niestety rzeczywistość brutalnie weryfikuje, szczególnie w naszych realiach kolejowych.

Na południe dobre byłoby przedłużenie połącznia Warszawa - Wiedeń/Villach do Trójmiasta po zakończonym remoncie magistrali (chyba to kiedyś nastąpi ???). Takie połączenie także znalazłoby chętych.

Na wschód Sestokai/Wilno ewentualnie Kaliningrad (po złagodzeniu przepisów wizowych) z możliwością przesiadki do Wilna

Na zachód Berlin

Na północ .... prom.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

yusek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Cze 2008
Skąd: Gdańsk Jasień

PostWysłany: 26-12-2010, 15:01    Odpowiedz z cytatem

Remont magistrali powoli się kończy nawet już jeden ekspres jedzie Gdańsk Główny - Warszawa Wschodnia 3h49'. A z połaczeniem promowym dalej na północ jest pewien problem bo by trzeba było organizować albo połączenie z Brzeźnem (może via SKM) albo z Portem centralnym w Gdynii (niestety nie wiem jak) .

_________________
Posiadanie Gdańska jest ważniejsze od wszystkich pieniędzy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

geordi Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 19 Lis 2009
Skąd: Malbork/GDN/POZ

PostWysłany: 26-12-2010, 15:59    Odpowiedz z cytatem

z tym konczeniem remontu to bylbym ostrozny.
Fakt, po skończeniu LCS Tczew zostaly odcinki leśne na ktorych mniej pociagow jezdzi (LCS Iława i Działdowo (?)), ale został tez LCS Malbork do zrobienia, oraz Gdynia i Gdańsk - przy tym ostatniej obawiam sie najwiekszej rozpierduchy.

Jeden tor do Pruszcza ...

Chyba, ze wczesniej wyremontuja objazd przez Olszynke. Bo jadac tamtedy 10-20km/h, do Orunii 40minut zlatuje Very Happy

_________________
2010: przejechane 14136km. Zarządom Kolejowych Przewoźników Pasażerskich życzę szybkiego bezrobocia!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

EICKaszub Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Lis 2010
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: 26-12-2010, 16:08    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Remont magistrali powoli się kończy nawet już jeden ekspres jedzie Gdańsk Główny - Warszawa Wschodnia 3h49'


A który pociąg tyle jedzie ? Śmiech

_________________
Bojkotuję forum z powodu uprawiania tam polityki oraz przez faworyzowanie danej opcji politycznej . Pozdrawiam .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

kowal331 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 16 Gru 2008
Skąd: Gdansk

PostWysłany: 26-12-2010, 21:32    Odpowiedz z cytatem

Niestety od 9.01.11 do Warszawy znów godzinę dłużej niż przewiduje to aktualny rozkład jazdy.Obawiam się,że do 2020 roku,nie uda się zejśc na trasie Gdańsk-Warszawa poniżej 5 godzin,więc na marzenia o EC do Wiednia,czy Pragi to raczej miejsca nie ma.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

yusek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Cze 2008
Skąd: Gdańsk Jasień

PostWysłany: 26-12-2010, 22:18    Odpowiedz z cytatem

Literówka miało być. 4h49'. Chociaż jak teraz patrzę już 4h51'

_________________
Posiadanie Gdańska jest ważniejsze od wszystkich pieniędzy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 2 Idź do strony 1, 2  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl