Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
Reaktywacja pociągów do Kartuz?
Autor Wiadomość

yusek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Cze 2008
Skąd: Gdańsk Jasień

PostWysłany: 15-05-2010, 15:47    Odpowiedz z cytatem

Na pewno? Spójrz jak bywa zakorkowana Kartuska. Autobus potrafi się tłuc z Śródmieścia do Jasienia nawet przez 1,5 godziny? Dodatkowo jakby zrobić sprawną komunikację Nowy Port->Wrzeszcz to ludzie by się znaleźli. Ale to moje rozwiązanie i tak jest tymczasowe docelowo oczywiście trasa przez Kokoszki. A co do operatora to oczywiście SKM, jedyne słuszne rozwiązanie.

_________________
Posiadanie Gdańska jest ważniejsze od wszystkich pieniędzy.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pawel_15 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Lut 2010
Skąd: Pokuć

PostWysłany: 15-05-2010, 21:27    Odpowiedz z cytatem

Przede wszystkim największymi błędami było uwalenie Kartuz we wszystkich trzech kierunkach + Glincz. Teraz odbudowa tego wszystkiego drożej im wyjdzie niż jakby nie uwalili tego i konserwowali. Na pierwszy rzut powinny iść Kartuzy - Somonino skomunikowane z pociągami do Gdyni i Kościerzyny. Kolejnym krokiem powinna być odbudowa Glincza i puszczanie przez niego pociągów z Gdyni. Ostatnim krokiem powinna być reaktywacja pociągów do Sierakowic lub nawet Lęborka i rozważenie reaktywacji do Pruszcza Gdańskiego.

_________________
Pokuccy kopciarze - łączcie się !
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

yusek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Cze 2008
Skąd: Gdańsk Jasień

PostWysłany: 16-05-2010, 13:42    Odpowiedz z cytatem

Czyżby nie dawno ktoś mówił, że nadmiernie wydłużam jak chciałem puszczać Gdańsk-Gdynia-łącznica w Glinczu.

Moim zdaniem plan powinien być taki?

Budowa łącznicy w Glinczu i reaktywacja do Kartuz.
Reaktywacja do Bytowa.
Budowa Wrzeszcz-Lotnisko-Stara Piła - Glincz.
Budowa kolejowej obwodnicy Gdańska (odciążenie ruchu towarowego z Gdańsk-Tczew)
Elektryfikcja Gdynia-Kościerzyna-Bąk-Czersk-Bydgoszcz.
Odbudowa Kartuzy-Lębork-Ustka.
Budowa Bytów-Miastko
Elektryfikacja Wrzeszcz-Kratuzy i Kartuzy Somonino.
Elektryfikacja Kościerzyna-Chojnice i Chojnice - Tczew
Elektryfikacja Lipusz-Miastko.
Elektryfikacja całej sieci.
Gdzieś po drodze będzie budowa elektrowni atomowej w Żarnowcu więc tani prąd będzie.

_________________
Posiadanie Gdańska jest ważniejsze od wszystkich pieniędzy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pawel_15 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Lut 2010
Skąd: Pokuć

PostWysłany: 16-05-2010, 13:56    Odpowiedz z cytatem

Wszystkie punkty poza elektryfikacją moim zdaniem są możliwe za naszego życia.

Do Bytowa wczoraj jechał SA134 Arrivy w ramach Happeningu. Sam Bytów to stacja która wygląda jakby rewolucja przez nią przeszła...

Bytów - Miasto ma jak najbardziej szanse ale to jest kwestia kilku lat i odpowiedniego dogadania się dwóch województw.

Linia Kartuzy - Lębork na odcinku do Sierakowic od strony Kartuz jest przejezdna. Braki w torowisko zaczynają się od Lęborka i ciągną się przez sporo kilometrów w stronę Sierakowic.

Na odcinku Gdynia - Kościerzyna ma być prędkość szlakowa 120 km/h czyli podniesiona o 20 km/h zaś na Kościerzyna - Chojnice także ma być modernizacja i podwyższenie prędkości.

_________________
Pokuccy kopciarze - łączcie się !
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

yusek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Cze 2008
Skąd: Gdańsk Jasień

PostWysłany: 17-05-2010, 00:28    Odpowiedz z cytatem

Bytów - Miasto ma jak najbardziej szanse ale to jest kwestia kilku lat i odpowiedniego dogadania się dwóch województw. Znaczy jakich bo oba miasta leżą w pomorskim ba nawet w jednym powiecie.

A co do moich planów to jest ustawienie chronologiczne.

Ten punkt: Elektryfikacja Gdynia-Kościerzyna-Bąk-Czersk-Bydgoszcz jak pisałem pracę o stacji Gdańsk Osowa to się dowiedziałem z UMar w Gdańsku, że ma być zrealizowany do 2015-17 roku.

A 100km/h Gdynia-Kościerzyna jest dobre lepiej by zrobili pozostałe trasy chociaż do tych 80.

_________________
Posiadanie Gdańska jest ważniejsze od wszystkich pieniędzy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pawel_15 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Lut 2010
Skąd: Pokuć

PostWysłany: 17-05-2010, 12:11    Odpowiedz z cytatem

Nie spojrzałem dokładnie na mapę i wyszedł kwas. Zarówno Bytów jak i Miastko leżą w naszym województwie, ja zaś byłem prawie przekonany że to drugie leży w Zachodniopomorskim. Pomimo tego wszystkiego obaj wiemy że w PL łatwiej się udupia linie kolejowe niż tworzy nowe/ odbudowywuje.

Ja szczerze powiedziawszy to w tę elektryfikację nie za bardzo wierzę. Plany mogą być, ale ich realizacja to dla mnie druga połowa naszego wieku. To samo tyczy się z budową drugiego toru. Od 1939 nie dali rady pociągnąć dalej niż do Osowej dwa tory to dlaczego mieliby by teraz dać radę na prawie 160 km odcinku. Niemniej nawet jeżeli by zrobili elektryfikację tego odcinka to znaczy że planują sporo udupić na Tczew - Bydgoszcz i mają zamiar puszczać węglówką znaczną część składów. Tym bardziej że od Osowej do Maksymilianowa mamy 100 km/h z paroma ograniczeniami. No nic, pożyjemy zobaczymy.

Jeżeli faktycznie w roku 2017 będzie ten odcinek zelektryfikowany to umieszczę na tym forum moje zdjęcie w dużej rozdzielczości z kaktusem na nosie Smile

_________________
Pokuccy kopciarze - łączcie się !
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

contraboy Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Wrz 2007

PostWysłany: 19-05-2010, 15:55    Odpowiedz z cytatem

Ciężko w to uwierzyć aż Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Romanek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 27 Lut 2010
Skąd: Piła

PostWysłany: 19-05-2010, 23:21    Odpowiedz z cytatem

Sobotnia impreza to już trzeci happening promujący projekt PKM (poprzednie odbyły się na terenie Trójmiasta oraz w Kartuzach). Promocyjne, bezpłatne przejazdy szynobusem cieszyły się olbrzymim powodzeniem, dzięki czemu padł kolejny rekord frekwencji.



Z inicjatywy "Dziennika Bałtyckiego" podpisano list intencyjny, który ma szanse przyspieszyć termin reaktywacji kolejowych przewozów pasażerskich do Bytowa.



W sobotę, kilka minut przed południem, na stację w Bytowie po raz pierwszy w historii przyjechał nowoczesny, klimatyzowany szynobus Arriva PCC. Z Gdyni przyjechało nim prawie 200 osób. Następnie pociąg, wypełniony po brzegi, wykonał dwa kursy po nieczynnej w ruchu pasażerskim linii Bytów - Lipusz i z powrotem. Łącznie z promocyjnych przejazdów skorzystało ponad 500 osób.



- Frekwencja pokazuje, że Bytów potrzebuje powrotu kolei - stwierdził Fabien Courtellemont, prezes Arriva PCC.

Ostatnie regularne pociągi pasażerskie przestały kursować do Bytowa w pierwszej połowie lat 90. Od tego czasu pasażerskie składy na linii Lipusz - Bytów pojawiły się raptem kilkakrotnie - podczas papieskiej pielgrzymki, ubiegłorocznego Zjazdu Kaszubów czy ostatnio w sobotę. Projekt PKM zakłada reaktywację ruchu pasażerskiego do Bytowa na stałe, jednak musi być do tego spełnione kilka warunków.

Aby czas przejazdu z Gdańska do Bytowa był atrakcyjny, musi być wybudowana linia Wrzeszcz - Rębiechowo. Jej budowa ma się rozpocząć pod koniec 2011 r. i zakończyć na przełomie 2014 i 2015 r. Musi też nastąpić remont linii Gdynia - Kościerzyna. Prawdopodobnie jeszcze w tym roku zostaną na to przyznane pieniądze z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, a remont przeprowadzony zostanie w latach 2011-13. No i wreszcie - musi nastąpić remont linii Lipusz - Bytów. I tu jest problem, gdyż w tej chwili nie ma na to pieniędzy. A bez remontu reaktywacja połączeń nie ma sensu. Technicznie jest to możliwe, ale trudno przypuszczać, by obecny czas przejazdu po linii Lipusz - Bytów (24 km w około 50 min bez postojów) był atrakcyjny dla podróżnych.



Stąd pomysł redakcji "Dziennika Bałtyckiego", żeby podczas happeningu w Bytowie podpisać list intencyjny w sprawie rewitalizacji i reaktywacji przewozów pasażerskich na linii Lipusz - Bytów.

List podpisali posłowie Zdzisław Czucha i Stanisław Lamczyk, wojewoda Roman Zaborowski, członek zarządu woj. pomorskiego Adam Leik, wiceprzewodniczący Sejmiku Województwa Pomorskiego Jan Kleinszmidt, burmistrz Bytowa Ryszard Sylka, starosta bytowski Jacek Żmuda-Trzebiatowski, burmistrz Kartuz Mirosława Lehman, wójt Studzienic Jerzy Szpakowski, dyrektor Oddziału Gospodarowania Nieruchomościami PKP w Gdańsku Tomasz Czabański, wicedyrektor Zakładu Linii Kolejowych w Gdyni Leszek Lewiński oraz redaktor naczelny "Dziennika Bałtyckiego" Maciej Wośko.



Serdecznie dziękujemy "Dziennikowi Bałtyckiemu" oraz wszystkim samorządom za znakomicie zorganizowany happening kolejowy. Mamy nadzieję, że za kilka lat trasę Bytów - Gdynia będzie można pokonać pociągiem w 100 minut!

_________________
2011r. 27317km
2012 r.36989km
2013r. 47920km
2014r. 49777km
2015r. 48619km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

geordi Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 19 Lis 2009
Skąd: Malbork/GDN/POZ

PostWysłany: 20-05-2010, 13:39    Odpowiedz z cytatem

No i jest juz follow-up:

Weekendowy pociąg z Kartuz do Gdyni pod koniec czerwca

Są nowe ustalenia w sprawie uruchomienia sezonowych połączeń z Kartuz do Gdyni. Pociągi miałyby jeździć z Kartuz przez Somonino do Gdyni od 26 czerwca do końca sierpnia w weekendy – informuje „Express Kaszubski”.


- Ustaliliśmy, że pociągi miałyby jeździć od 26 czerwca do końca sierpnia trasą Kartuzy – Somonino – Gdynia – powiedział „Expressowi Kaszubskiemu” Mirosława Lehman, burmistrz Kartuz. – Omawiane są też kwestie promocyjnej ceny biletów, która zachęcałaby turystów i mieszkańców do weekendowych wyjazdów. W przyszłym tygodniu planujemy kolejne spotkanie, na którym mają być ustalone pozostałe szczegóły - dodał burmistrz.

http://www.rynek-kolejowy.pl/16021/Weekendowy_pociag_z_Kartuz_do_Gdyni_pod_koniec_czerwca.htm

ciekawe, kto operatorem zostanie Smile Ale bardzo dobrze. Po ŻKD+dowozie z Grudziądza i nadzalewówce, to kolejna jaskółka kolejowej wiosny. Jako MK warto by to było rozpropagowac.

_________________
2010: przejechane 14136km. Zarządom Kolejowych Przewoźników Pasażerskich życzę szybkiego bezrobocia!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pawel_15 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Lut 2010
Skąd: Pokuć

PostWysłany: 20-05-2010, 13:47    Odpowiedz z cytatem

Niby tylko weekendowe ale i aż weekendowe Smile Przewozy pewnie PR będzie obsługiwać, jak dadzą skomunikowania w Somoninie z pociągami do Kościerzyny to jest szansa że będzie to dość oblegany pociąg.

_________________
Pokuccy kopciarze - łączcie się !
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Ledza92 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 20 Maj 2010
Skąd: Lębork

PostWysłany: 20-05-2010, 18:39    Odpowiedz z cytatem

Super by było gdyby ten Kaszubski express jeździł nie tylko do Kartuz ale do samych Sierakowic! A tak to dziś sprawdziłem jak wygląda D29-229 od 102 km trasy(Stacja Lębork)do 86km (przejazd kolejowy w Nawczu).Z moich obserwacji to od stacji Lębork do 94km linia jest kompletnie rozkradziona i zarośnięta.Później tory już są ale ciężko tam się przedostać.Po drodze minąłem wielki most na rzeczką koło wsi Karczemki i widać ze jest on często używany przez wspinaczy górskich.Przed Rozłazinem tor jest cały i nie zarośnięty.W Nawczu zwrotnice są rozebrane tylko została jedna wykolejnica.Dalej nie wiem jak jest bo mi czasu zabrakło i musiałem wracać. Macie jakieś info jak dalej szlak wygląda??
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Pawel_15 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Lut 2010
Skąd: Pokuć

PostWysłany: 20-05-2010, 18:58    Odpowiedz z cytatem

Od Kartuz do prawie samych Sierakowic jest przejazd, tuż przed Sierakowicami jest wielkie osuwisko ziemi na dobrych 50 - 70 metrach na wysokość dochodzącą do pół metra ponad główki szyn. Dalej linia jest w coraz gorszym stanie, są pierwsze braki, i dalej coraz więcej i dłuższe aż w końcu od jakiegoś momentu nie ma w ogóle szyn. Linia nawet jak jest zarośnięta to nie zawsze jest rozkradziona, rok temu w marcu robiliśmy za Kamienicą Szlachecką grilla na torach w środku lasu i tory nie były rozkradzione, im bliżej Lęborka tym tragiczniej.

Też jestem za tym żeby pociąg jeździł do Sierakowic, ja bym zrobił relację Kartuzy - Somonino i bym wygryzł szwagro spółki busowe, Kartuzy - Gdynia, Kartuzy - Sierakowice i ewentualnie pojedyncze dłuższe relacje typu Somonino - Sierakowice czy Gdynia - Kartuzy - Sierakowice ale to zależy czy by było na to zapotrzebowanie.

_________________
Pokuccy kopciarze - łączcie się !
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

geordi Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 19 Lis 2009
Skąd: Malbork/GDN/POZ

PostWysłany: 21-05-2010, 11:55    Odpowiedz z cytatem

a jak wygląda stan na odcinku do Glincza?

_________________
2010: przejechane 14136km. Zarządom Kolejowych Przewoźników Pasażerskich życzę szybkiego bezrobocia!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pawel_15 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Lut 2010
Skąd: Pokuć

PostWysłany: 21-05-2010, 13:47    Odpowiedz z cytatem

Kartuzy - Glincz - Stara Piła - Kokoszki jest jak najbardziej przejezdny i to nie z byle jaką szybkością Smile We wrześniu ubiegłego roku jak był promocyjny przejazd to całkiem szybko jechaliśmy. Wystarczy zrobić w Glinczu 4 rozjazdy i pociągnąć kabelek do Żukowa najlepiej do świeżo odpicowanej nastawni i stamtąd sterować rozjazdami w Glinczu. Problemem jest tylko cena jakiej sobie zażyczy PLK...

Na odcinku Stara Piła - Pruszcz Gdański nie ma przejazdu, są założone wykolejnice.

_________________
Pokuccy kopciarze - łączcie się !
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Leszek79 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 20 Sie 2009

PostWysłany: 21-05-2010, 13:53    Odpowiedz z cytatem

Oficjalnie Kartuzy-Stara Piła dla wszystkich rodzajów pociągów jest 30km/h, realnie dla SZT jakieś 40~50km/h.
Natomiast dla linii Somonino-Kartuzy jest 40km/h.
http://www.plk-sa.pl/fileadmin/pdf/OFERTA_CALOSC/oferta_2010-2011/P_10-11_Z_2.1A_w.0.pdf

Pawel_15 napisał/a:
Wystarczy zrobić w Glinczu 4 rozjazdy i pociągnąć kabelek do Żukowa najlepiej do świeżo odpicowanej nastawni i stamtąd sterować rozjazdami w Glinczu.

Dla przejazdu Gdynia-Kartuzy wystarczyłyby 2 rozjazdy, dodatkowe 2 dla przejazdu Somonino-Stara Piła, czyli towary z pominięciem Kartuz.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 2 z 7 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl