Na plakacie dla Leszna czy Wrocławia ten pociąg figuruje... Ale tylko w jedną stronę, rano nie ma żadnego pociągu w stronę Wrocławia oprócz Hetmana. Co ciekawe, 3 minuty później (a dokładnie o 20:03) z Wrocławia do Zielonej Góry odjeżdża "Ślązak". Może to jednak grupa wagonów, tak jak obecnie? Oj PLK...
Ślązak jeździć ma codziennie, a ten o 20:00 do Poznania poza sobotami (zakładając że wyjedzie). Poza tym w drugą stronę analogicznego pociągu nie ma. Więc nie jest to raczej łącznik do "Ślązaka".
Informacja z ostatniej chwili pociąg IR " BIEBRZA " nr 51102 relacji EŁK - WARSZAWA ZACH. oraz nr 15122 relacji WARSZAWA ZACH. - EŁK całkowicie odwołany z rozkładu 2013/2014.
Ślązak pojedzie w relacji Przemyśl-Zielona Góra, bez żadnych łączników, tak jak dawniej.
Potwierdzam powrót "ŚLĄZAK-a" w rel. Zielona Góra - Przemyśl - Zielona Góra.
Czas wrócić do podstaw....
Choć w nadchodzącym rozkładzie jest to skromny powrót, bo ma być w zestawieniu B B A B - czyli 4 wagony w pełnej relacji na 670 km. Bez łączników - całe szczęście! Szkoda, że w tak krótkim zestawieniu i bez Br. Czas przejazdu z Zielonej Góry do Wrocławia skróci się z blisko 4 godzin obecnie do około 3 godzin. Na samym odcinku Zielona Góra - Nowa Sól /23 km/ z obecnego czasu przejazdu wynoszącego jeszcze dziś blisko 60 minut, przelot wyniesie ok. 18 minut. Na dzień dzisiejszy ułożony jest już jeden nowy tor między Starym Kisielinem i Zieloną Górą, być może już jest tłuczeń wysypany, wkrótce będą prace na drugim torze. Ruch odbywa się wahadłowo po torze czynnym.
_________________ Jeśli masz lepsze źródło informacji niż SRJP...
Ciekawe jak będzie w nowym rozkładzie z Karkonoszami? Trochę szkoda, że z Lublina do Warszawy Wschodniej pociąg ten będzie miał inny numer, co może pasażerów wprowadzać w błąd oraz utrudniać wyszukiwanie pociągu. Pomysł generalnie mi się nie podoba, wolę Łokietka .
Ciekawe jak będzie w nowym rozkładzie z Karkonoszami? Trochę szkoda, że z Lublina do Warszawy Wschodniej pociąg ten będzie miał inny numer, co może pasażerów wprowadzać w błąd oraz utrudniać wyszukiwanie pociągu. Pomysł generalnie mi się nie podoba, wolę Łokietka.
empek, Dopiero teraz zauważyłem to marnotrawstwo na odcinku Wrocław Gł.-Ostrów Wlkp. Tyle czasu jadą jeden za drugim bez sensu dwa pociągi. OK - niech ta część warszawska jedzie do Ostrowa przez Odolanów ale gdyńska to już powinna w kierunku Poznania pojechać przez Milicz i Krotoszyn (nie zaplanowano postoju w Pleszewie) zwłaszcza że wycinają tam od grudnia prawie wszystkie pociągi!
Virakocha -Usunięty- Gość
Wysłany: 07-11-2013, 11:30
Bez sensu jest puszczanie gdyńskiej części pociągu przez Ostrów, Poznań tylko od razu przez Milicz, Krotoszyn, Jarocin, Miłosław, Wrześnię, Gniezno. To jest najszybsza trasa a poza tym brakuje pociągów dalekobieżnych na tym odcinku.
Relacja bezpośrednia:
Karkonosze do Lublina
Przyjazdy - Lublin
Do Lublina ma jechać tylko część wagonów. Pociąg na Wschodnim zmienia numer i oczekuje tam aż.......14 minut. Jak rozumiem to po to by zapełnić busy, zapewniając im przewagę czasową. Będzie to zdecydowanie najwolniejszy skład w tej relacji.
Jeżeli chodzi o podróż powrotną lubelska tabela podaje W-wę Wschodnią jako stację docelową. Większość podróżnych jedzie jednak do W-wy Centralnej i na Wschodnim będą bezsensownie tracić czas. Wiele osób zwyczajnie podróż tym pociągiem sobie odpuści, a szkoda, bo Łokietek był popularnym pociągiem. Komu to aż tak bardzo przeszkadzało?
Idea połączenia dwóch relacji: Lublin - Warszawa oraz Warszawa - Jelenia Góra i stworzenie jednej: Lublin - Jelenia Góra jest bardzo dobra. Gorzej zaś wyszło z wykonaniem, bo nie wierzę, że dołączenie na dworcu wschodnim kuszetki oraz wagonu sypialnego musi trwać aż 29 minut (swoją drogą - jaki to problem, ażeby te wagony jechały również z Lublina).
Być może, podczas którejś z korekt, czas postoju ulegnie skróceniu. Póki co - musimy czekać i obserwować, jak to wszystko się sprawdzi w praktyce.
_________________ "Myśmy się na władzę nie zamachiwali. Myśmy ino kradli"
Idea połączenia dwóch relacji: Lublin - Warszawa oraz Warszawa - Jelenia Góra i stworzenie jednej: Lublin - Jelenia Góra jest bardzo dobra.
Zależy dla kogo, dla busiarzy na pewno. Z punktu widzenia pasażerów ze stolicy to niemal pewne częste opóźnienia oraz wydłużenie czasu przejazdu. Głupie łączenie relacji może przynieść więcej szkody niż pożytku, zyskają jak zwykle busiarze. Szkoda, że nikt nie zastanowił się jakie szkody może przynieść wdrożenie tego pomysłu. W każdym razie za sam pomysł, jak i za wykonanie autorom tej koncepcji należy się medal od Contbusa:). PKP IC dba by ta firma miała stałe i pewne przychody .
Cytat:
Póki co - musimy czekać i obserwować, jak to wszystko się sprawdzi w praktyce.
Oczekwianie na utratę pasażerów ze stolicy ma głęboki sens. Tak trudno przewidzieć jakie skutki będzie mieć wydłużenie czasu przejazdu oraz częste opóźnienia tego pociągu? Często korzystałem z tego połączenia, teraz chyba zacznę znów jeździć samochodem. Szkoda...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum