Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4 ... 9, 10, 11  Następny
Dworzec Świebodzki - reaktywacja
Autor Wiadomość

pawelW Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 12 Wrz 2009
Skąd: Legnica

PostWysłany: 18-10-2009, 22:16    Odpowiedz z cytatem

Po czy to wnioskujesz? Bo ja moje słowa wnioskuje po tym że sporo połączeń zostało zreaktywowanym chocby w kierunku mojego miasta np: Jerzmanice ,Lubin ,więcej połączeń do Lubania do tego Drezno ,Jelenia Góra przez Węgliniec, Lubań . Sam też często widzę jak z jednego toru peronu czasem i 3 pociągi podstawiane w różnych sektorach .

Pozdrawiam
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

melocot Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 30 Mar 2006
Skąd: Żary

PostWysłany: 19-10-2009, 09:53    Odpowiedz z cytatem

Czy naprawdę jedynym wyjściem "rozładowania" tłoku na dworcu głównym jest uruchamianie nowego dworca? Bzdura! Za wzór niech posłuży Berlin. W samym Berlinie kończy/zaczyna relację mało pociągów REGIONALNYCH (pomijam relacje prywatnych przewoźników), bo wszystkie są przelotowe. Inaczej jest w przypadku relacji dalekobieżnych - klasy innej niż regio. Wrocław Główny nie jest dworcem czołowym, a zatem dlaczego nie wykorzystuje się jego przelotowości? Umiejętne połączenie relacji pociągów regionalnych będzie tańsze niż reaktywacja nieczynnego dworca, a dla pasażera przede wszystkim wygoda, czytelność i prostota. Jedną operacją - łączenie relacji regionalnych - można osiągnąć sporo "miejsca" na głównym.

Stricte dojazd do szkół i pracy nie uzasadnia reaktywacji Dworca Świebodzkiego. Mam rozumieć, że będzie on niejako czynny w godz.: 5:00 - 9:00 i 13:00 - 17:00 Question
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

bahnman Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 07 Maj 2008

PostWysłany: 19-10-2009, 10:31    Odpowiedz z cytatem

Powinno byc dokladnie tak jak napisal Molocot. Reaktywacja dworca swiebodzkiego tworzylaby tylko niepotrzebny zamet! Wroclawski dworzec glowny nie jest zapchany i jeszcze dlugo niebedzie. A na rozladowanie ewentualnego tloku jest sprawdzone rozwiazanie w postaci laczenia relacji - tak by tory przy peronach byly jak najkrocej zajmowane! W przypadku Wroclawia mozna by juz dzisiaj polaczyc relacje:

- Olesnica-Wroclaw-Opole (bo na obu liniach jest juz prawie cykl godzinny)
- Głogów-Wrocław-Jelcz (cykl dwugodzinny z uzupelnieniami)
- Legnica-Wroclaw-Klodzko (cykl godzinny z przerwami)
- Trzebnica-Wroclaw-Swidnica (najlepiej cykl godzinny z przerwami, po zakonczeniu modernizacji obu linii)
- Rawicz-Wroclaw-Jelenia Gora (cykl godzinny z przerwami)

Tylko w przypadku tej ostatniej relacji wjazd i wyjazd do i z Wroclawia nastepowalby z tego samego kierunku, co nie jest przeciez zadnym problemem! Najwazniejsze jest tu eliminacja dlugiej zajetosci krawedzi peronowych i oszczednosc na zbednej pracy manewrowej! Na PKP ciagle brak swiadomosci wlasnie takich kosztow! W ostatnich latach sytuacja wlasnie w tym zakresie ulegla nieco zmianie w przypadku dalekobieznych polaczen pospiesznych. Porownujac sytuacje sprzed ok 10-15 lat do teraz polaczono zbitki wielu relacji dalekobieznych:
-Bydgoszcz-Wawa-Lublin (wczesniej: Wawa-Bydgoszcz i Wawa-Lublin)
-Bialystok/Olsztyn-Wawa-Kielce-Krakow/Czestochowa-Katowice/Wroclaw (wczesniej: Wawa-Bialystok, Wawa-Kielce, Wawa-Czestochowa)
-Szczecin/Slupsk/Kolobrzeg-Poznan-Wroclaw-Krakow-Przemysl (z Szczecin-Poznan, Szczecin-Wroclaw, Slupsk-Poznan, Wroclaw-Przemysl/Zamosc)
-Olsztyn-Gdynia-Szczecin (wczesniej: Gdynia-Olsztyn/Bialystok i Gdynia-Szczecin)
-Katowice/Krakow-Lodz-Gdynia (wczesniej: Katowice-Lodz i Gdynia-Lodz, oczywiscie tu wazny byl rowniez czynnik likwidacji ruchu na rozsypujacej sie magistrali weglowej)

Ok 10-15 lat temu przez Warszawe, Wroclaw czy Gdynie nie przejezdzaly w ciagu dnia praktycznie zadne "przelotowe" pociagi!!! Wyjatki mozna bylo policzyc na palcach jednej reki!

Kiedy takie zmiany nastapia w ruchu regionalnym na dworcach typu Katowice, Krakow, Wroclaw czy Poznan???


Ostatnio zmieniony przez bahnman dnia 19-10-2009, 10:50, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mateuszpiszcz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Gru 2007

PostWysłany: 19-10-2009, 10:35    Odpowiedz z cytatem

melocot już od dawna uważam że należało na Głównym zmodernizować peron 5 i dobudować jeszcze jeden peron 6 z dwoma krawędziami peronowymi i wtedy przepustowość dużo wzrasta.
Przykład:

Plan Wrocław Główny.JPG
Plik ściągnięto 235 raz(y) 51.97 KB


_________________
Mniej pracuj, więcej odpoczywaj!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

melocot Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 30 Mar 2006
Skąd: Żary

PostWysłany: 19-10-2009, 11:13    Odpowiedz z cytatem

Jeszcze tańsze niż reaktywacja świebodzkiego tylko na godziny szczytu, czy dobudowa 6 peronu (propozycja mateuszpiszcz) byłoby "wcięcie" - od strony estakady - z torem ślepym w peron 3. Identycznie jak od dawna funkcjonuje to w Poznaniu z peronami: 1a, 2a, 4b, 4a. Na dworcu głównym dodatkowa jedna krawędź peronowa - np. 3a - wraz z połączonymi relacjami regionalnymi da większe efekty niż reaktywacja Świebodzkiego i co najważniejsze wszystko będzie za mniejsze pieniądze. Oszczędności można przeznaczyć choćby za zakup taboru. Dodatkowa krawędź w peronie 3 na Dworcu Głównym przyda się choćby dla relacji Rawicz - Jelenia Góra (z propozycji bahnman'a).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Kalat Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 15 Gru 2007

PostWysłany: 19-10-2009, 13:04    Odpowiedz z cytatem

Są jeszcze inne metody usprawnienia ruchu na Głównym, oprócz łączenia relacji. Niektóre pociągi (podstawiane) stoją przy krawędziach niesamowicie długo, jest to zupełne niepotrzebne. W niczym nie przeszkadza stanie 2 EZT na peronie, które będą odjeżdżać w dwóch kierunkach (pawelW twierdził, że jest to objaw przeładowania dworca-bzdura). Niepodważalnym atutem łączenia relacji, jest to, że kolej uatrakcyjniła by swoją ofertę w ruchu regionalnym/aglomeracyjnym. Przecież np. Nadodrze i Mikołajów są położone w o wiele atrakcyjniejszych miejscach dla niektórych mieszkańców/pracowników niż Główny. Dojechania z Oławy, Strzelina czy Jelcza na Mikołajów czy Nadodrze na pewno przysporzyło by nowych klientów.Absolutnie natomiast się nie zgadzam, że reaktywacja Świebodzkiego jest niepotrzebna. Aby mówić o naprawdę sensownej ofercie regionalno-aglomeracyjnej pociągi z kierunków: Legnica, Leszno, Głogów, Oleśnica, Wałbrzych, Lotnisko, Trzebnica powinny jeździć co 20 minut w szczycie. Takich ilości 3 tory na estakadzie na pewno nie udźwigną (a przecież dochodzą jeszcze dalekobieżne i pociągi z Ostrowa Wlk./Milicza ).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pawelW Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 12 Wrz 2009
Skąd: Legnica

PostWysłany: 19-10-2009, 20:31    Odpowiedz z cytatem

W sumie to oddaję ci rację rzeczywiście mamy tak iż większośc pociągów regionalnych kończy i zaczyna bieg na głównym a gdyby to zmienic to rzeczywiście problem byłby mniejszy. Jest to dworzec przelotowy a nie stacja końcowa jak chocby właśnie świebodzki ,więc pomimo tego iż uważm że świebodzki mugłby funkcjonowac dla koleji dojazdwych i również uważam że reaktywacja świebodzkiego jest potrzebna,to jednak takie rozwiązanie jak przedstawiono powyżej mogło by pozwolic głównemu troche odetchnąc Wink I pozwoliło by na połączenia bez konieczności przesiadania się na nim i obaw że" jak się spózni to nie zdąże" .Dobrze by było gdyby PKP również dostrzegło problem i pomyślało o tym ...
Pozdrawiam Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 21-10-2009, 09:56    Odpowiedz z cytatem

Jest porozumienie w sprawie Dworca Świebodzkiego

Prace nad przywróceniem Dworca Świebodzkiego do życia przebiegają bardzo szybko. Marszałek Województwa Dolnośląskiego podpisał Porozumienie z Polskimi Kolejami Państwowymi SA oraz Miastem Wrocław w sprawie wspólnego przygotowania „Koncepcji architektoniczno-urbanistycznej i funkcjonalnej przebudowy i rewitalizacji Dworca Wrocław Świebodzki”.

Strony zobowiązują się do współpracy i współdziałania przy wykonaniu tej koncepcji, która ma rozstrzygnąć, jakie będą najlepsze rozwiązania dla obszaru miasta Wrocławia powiązanego z Dworcem i samego Dworca, uwzględniające wzajemne powiązania pomiędzy obiektami i rozwiązaniami komunikacyjnymi.

Zastosowanie w architektoniczno-urbanistycznym i funkcjonalnym planie przebudowy i rewitalizacji rozwiązania mają spełniać współczesne wymogi dotyczące nowoczesności i praktyczności stosowanych rozwiązań, ze szczególnym uwzględnieniem poziomu współczesnej kultury technicznej, oraz z dbałości o dziedzictwo historyczne i walory zabytkowe rewitalizowanego obiektu. PKP SA, Miasto Wrocław i Województwo Dolnośląskie wspólnie przeprowadzą postępowanie o udzielenie zamówienia na wykonanie tej Koncepcji.

Jeszcze przed podpisaniem Porozumienia, w ciągu pięciu tygodni Zespół, złożony z przedstawicieli PKP SA, PKP Polskie Linie Kolejowe, Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego oraz Miasta Wrocław opracował „Koncepcję obsługi pasażerów z wykorzystaniem dworca kolejowego Wrocław Świebodzki”, która będzie podstawą dla projektantów rozwiązań architektonicznych. Rozstrzyga ona o ilości niezbędnych torów i peronów oraz natężeniu przewidywanego ruchu kolejowego i liczbie pasażerów. W ramach prac nad Koncepcją odbył się też przejazd drezyną inspekcyjną z dworca Głównego na Świebodzki - był to pierwszy pociąg na tej stacji po 17 latach przerwy. W opracowanych wytycznych zapisano, że do roku 2012 należy uruchomić połączenia ze Świebodzkiego do Leśnicy przez Port Lotniczy oraz do Pracz (Kampus EIT+) przez Stadion EURO 2012. Tym samym Dworzec Świebodzki stanie się istotnym elementem systemu „Dolnośląskich Kolei Dojazdowych”.

źródło: Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego / RK

_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

tomasi.fi Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 02 Sty 2009
Skąd: Wrocław/Kłodzko

PostWysłany: 28-10-2009, 20:51    Odpowiedz z cytatem

Znalezione w sieci, plany wobec Świebodzkiego http://wroclaw.hydral.com.pl/pdf/zagospodarowanie_dworca_swiebodzkiego.pdf

[ Dodano: 04-11-2009, 21:31 ]
A wiadomo coś o linii na lotnisko, czy będzie to z Wrocław Żerniki czy dawną linią do koszarów radzieckich na Starachowicach? wrzucam linka do fotek stanu torowiska tych drugich:
http://wroclaw.hydral.com.pl/40759,obiekt.html Mr. Green

[ Dodano: 04-11-2009, 23:12 ]
Nie chcąc czynić off topa na temat lotniska wydzieliłem osobny temat. Link znajduje się w stopce.

_________________
Moje tematy, dolnośląska kolej:
http://tnij.com/Linia_Klodzko_Nowe_Stronie_Slaskie
http://tnij.com/Linia_Na_Lotnisko_Wroclaw_Strachowice
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

palby Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 17 Kwi 2008
Skąd: Lwówek Śląski

PostWysłany: 29-01-2010, 20:45    Odpowiedz z cytatem

http://www.youtube.com/watch?v=uUTf_inOTJE&feature=channel Dworzec Świebodzki .... ładnie zadbany 1992.....



Bez komentarza ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 30-01-2011, 00:53   Wrocław Świebodzki

Właśnie przeglądałem sobie galerie zdjęć stacji i przystanków kolejowych z Wrocławia i natknąłem się na jedną stację (a w zasadzie już nieistniejącą), która mnie szczególnie zaintrygowała, mianowicie Wrocław Świebodzki: http://kolej.one.pl/index.php?dzial=stacje&id=1138&okno=galeria

O ile się nie mylę, był to dworzec czołowy? Jakie pociągi obsługiwał ten dworzec (jakiej kategorii i dokąd)? W którym roku i dlaczego zawieszono te połączenia? Czemu tak piękna stacja została praktycznie zaorana!? Przecież to wszystko wygląda dokładnie tak samo jak w Jastrzębiu Zdroju; rozebrane tory, ściągnięta sieć trakcyjna, zburzone perony. Co się obecnie mieści w budynku dworcowym? Macie jakieś fotografie z czasów świetności tej stacji?
Powrót do góry

xzielak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 27 Paź 2008

PostWysłany: 30-01-2011, 01:02    Odpowiedz z cytatem

Wrocław Świebodzki obsługiwało głównie składy do Jeleniej Góry, Zielonej Góry, oraz rzadko do Legnicy.

Przed samym zamknięciem Świebodzki przezywał remont, był wzorem utrzymania infrastruktury.

Film poniżej przedstawia Wrocław Świebodzki - rok 1992

http://www.youtube.com/watch?v=uUTf_inOTJE

http://www.youtube.com/watch?v=mnooVsSDgck



Zamknięcie dworca, wydaje mi się dość tajemnicze...kolejarze tłumaczą brakiem połączenia dworca z dworcem głównym? Bo przeciez na okres remontu Głównego, Świebodzki dałby rade obsłużyć składy do Jeleniej Góry, Zielonej Góry, oraz Zgorzelca bez najmniejszych problemów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

sZakOOu Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 30 Lis 2006
Skąd: i po co?

PostWysłany: 30-01-2011, 10:38    Odpowiedz z cytatem

Pamiętam, że jak byłem mały parokrotnie jechałem nocnym pociągiem ze stacji Wrocław Świebodzki. To było pod koniec lat 80-tych, nie pamiętam dokąd docelowo jechał pociąg, ale ja z rodzicami wysiadaliśmy w Żaganiu.

Ech, wspomnienia...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

psim Płeć:Mężczyzna
Zbanowany


Dołączył: 06 Sie 2010

PostWysłany: 30-01-2011, 13:01   Re: Wrocław Świebodzki Odpowiedz z cytatem

mk1992 napisał/a:
Co się obecnie mieści w budynku dworcowym?


Targowisko. Zupełnie przyjemne i potencjalnie łatwe do usunięcia na rzecz kolei (lub do współpracy tych dwóch społecznych dobrodziejstw! - perony nie zostały zaorane). Ale deweloperka już sobie ostrzy zęby na ten teren: http://cia.bzzz.net/wroclaw_kolejne_targowisko_poswiecone_na_oltarzu_wolnego_rynku
A wtedy to już będzie koniec tematu.

chociaż z drugiej strony można znaleźć takie teksty:

Na początku przyszłego roku [tj. w 2010] gotowa ma być koncepcja rewitalizacji Dworca Świebodzkiego. Urząd marszałkowski chce przed mistrzostwami Euro 2012 przywrócić tam ruch pociągów. (źródło: Gazeta Wrocław)

niestety informacje o takich planach są okraszone pomysłami w stylu:

Projektanci mają też rozważyć, czy w okolicy dworca możliwe będzie włączenie torowiska tramwajowego do sieci kolejowej, które pozwoliłoby na uruchomienie tzw. koltramu, czyli pojazdu, który porusza się po obu rodzajach szyn. (źródło: Gazeta Wrocław)

więc prawdopodobnie można je w całości między bajki włożyć, bo najwyraźniej zajmują się tym ludzie niepoważni.


Ostatnio zmieniony przez psim dnia 30-01-2011, 13:25, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 30-01-2011, 13:22    Odpowiedz z cytatem

sZakOOu napisał/a:
Pamiętam, że jak byłem mały parokrotnie jechałem nocnym pociągiem ze stacji Wrocław Świebodzki. To było pod koniec lat 80-tych, nie pamiętam dokąd docelowo jechał pociąg, ale ja z rodzicami wysiadaliśmy w Żaganiu.

Ten pociąg jechał do Lubska. Ze Świebodzkiego jeździły też pociągi do Bogatyni.

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 3 z 11 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4 ... 9, 10, 11  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl