W 1950 zastaniano się na pociagami w Trójmieście w 1959 jak SKM dotarła do Wejherowa to niektóre osoby wolały czekać na prawdziwy pociąg niż jechać SKM a teraz ciężko sobie wyobrazić Trójmiasto bez kolejki. Więc być może Wrocław też pójdzie w ślady Trójmiasta a przy okazji mógłby ktoś zamieścić schemat stacji. A co do przystanków i częstotliwości to warto się wzorować na zachodnich miastach np. Gdańsk-Gdynia-Wejherowo. Bo to co jest w stolicy to jest jakaś parodia by SKM w szczycie jeździła raz na pół godziny
_________________ Posiadanie Gdańska jest ważniejsze od wszystkich pieniędzy.
ale nie rozumiem jednej rzeczy - dokąd kursowały pociągi z
Głównego, kiedy jeszcze estakady nie było - bo chyba nie tylko w kierunku wschodnim ?
Dw. Główny (Bahnhof der Oberschleischen und Breslau-Posen-Glogauer Eisenabhn) powstał w związku z budową linii kolejowej do Poznania, koncescję na budowę otrzymała spółka Kolei Górnośląskich. Oznacza to, że dworzec nie tylko obsługiwał tę nową linię, ale przejął także funkcje zbudowanego zaledwie kilkanaście lat wcześniej Dworca Górnośląskiego.
Świebodzki (Breslau-Schwidnitz-FreiburgEisenbahnhof to dworzec Kolei Wrocławsko-Świdnicko-Świebodzkiej, także z samego założenia (inna spółka) obsługiwał inne relacje.
Z tego, co kojarzę, to wspólna obsługa relacji w kierunku JG/Głogowa, to sprawa rodem z PRL-u. Ale pewien na 100 nie jestem.
Prace nad przywróceniem Dworca Świebodzkiego do życia przebiegają bardzo szybko. Marszałek Województwa Dolnośląskiego podpisał Porozumienie z Polskimi Kolejami Państwowymi SA oraz Miastem Wrocław w sprawie wspólnego przygotowania „Koncepcji architektoniczno-urbanistycznej i funkcjonalnej przebudowy i rewitalizacji Dworca Wrocław Świebodzki”.
Strony zobowiązują się do współpracy i współdziałania przy wykonaniu tej koncepcji, która ma rozstrzygnąć, jakie będą najlepsze rozwiązania dla obszaru miasta Wrocławia powiązanego z Dworcem i samego Dworca, uwzględniające wzajemne powiązania pomiędzy obiektami i rozwiązaniami komunikacyjnymi.
Zastosowanie w architektoniczno-urbanistycznym i funkcjonalnym planie przebudowy i rewitalizacji rozwiązania mają spełniać współczesne wymogi dotyczące nowoczesności i praktyczności stosowanych rozwiązań, ze szczególnym uwzględnieniem poziomu współczesnej kultury technicznej, oraz z dbałości o dziedzictwo historyczne i walory zabytkowe rewitalizowanego obiektu. PKP SA, Miasto Wrocław i Województwo Dolnośląskie wspólnie przeprowadzą postępowanie o udzielenie zamówienia na wykonanie tej Koncepcji.
Jeszcze przed podpisaniem Porozumienia, w ciągu pięciu tygodni Zespół, złożony z przedstawicieli PKP SA, PKP Polskie Linie Kolejowe, Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego oraz Miasta Wrocław opracował „Koncepcję obsługi pasażerów z wykorzystaniem dworca kolejowego Wrocław Świebodzki”, która będzie podstawą dla projektantów rozwiązań architektonicznych. Rozstrzyga ona o ilości niezbędnych torów i peronów oraz natężeniu przewidywanego ruchu kolejowego i liczbie pasażerów. W ramach prac nad Koncepcją odbył się też przejazd drezyną inspekcyjną z dworca Głównego na Świebodzki – był to pierwszy pociąg na tej stacji po 17 latach przerwy. W opracowanych wytycznych zapisano, że do roku 2012 należy uruchomić połączenia ze Świebodzkiego do Leśnicy przez Port Lotniczy oraz do Pracz (Kampus EIT+) przez Stadion EURO 2012. Tym samym Dworzec Świebodzki stanie się istotnym elementem systemu „Dolnośląskich Kolei Dojazdowych”.
Dworzec ma fajne pespektywy.
Ludzie zaczna dojezdzac do miasta pociagami, jak to ma miejsce w wielu miastach Europy Zachodniej.
A kto powiedzial, ze nie bedzie mozna dalej w kier. centrum wybudowac tunelu, ktory bedzie laczyl sie z Dworcem Glownym PKP a po drodze byly dwie stacje podziemne (Rynek i np. Pl. Kosciuszki)??
Takie scenariusze widzialem na wlasne oczy. Zakopywanie kolei, przenoszenie jej na betonowe estakady to jest przyszlosc kolei. Popatrzcie sobie na Hamburg, Berlin, Amsterdam, Lozanne, Rotterdam, itp
Sp 42 wiele miast europy ma kilka dworców i jakos sobie radzą, niech przykładem bedzie Wiedeń, Budapeszt.
Jeśli bedzię to dobrze zorganizowane nie ma mowy o problemach.
jak uruchomią ten dworzec to się bałagan zacznie... część pociągów na świebocki będzie jeździć a część na główny. Co z przesiadkami wtedy?
Nie bądź śmieszny Wrocław jest na tyle małym miastem,że przejście piechotą z Dworca Świebodzkiego na Główny to 10 minut, w większej części dnia piechotą właśnie jest szybciej niż autobusem czy tramwajem. Gdyby użytkować wszystkie trzy perony to Dworzec Świebodzki z powodzeniem mógłby przejąć obsługę kolei podmiejskiej jeżdżącej w stronę Malczyc, Obornik Śl., Brzegu Dolnego, Oleśnicy i Kątów Wrocławskich, na wzór Warszawy Wileńskiej.
_________________ Mniej pracuj, więcej odpoczywaj!
morpheo -Usunięty- Gość
Wysłany: 16-10-2009, 23:32
Mam takie same obawy, co poprzednik. Nie ma nic śmiesznego w tym, że praktycznie każdy pociąg z Legnicy wiezie kilkanaście % pasażerów na przesiadki na głównym. Nikt nie będzie drałować 25 (10 to może sprinter!) minut na główny, zwłaszcza z torbami. Zostanie tylko patrzeć, jak namnoży się firemek a'la wrocławski Beskid, wożących autokarami na obrzeża opolskiego, łódzkiego, wielkopolskiego.
Zauważ , ze podkreśliłem, że może być dworcem na WZÓR WARSZAWY WILEŃSKIEJ dowożącym ludzi do pracy i szkół z miejscowości nie dalszych niż Malczyce, Oborniki czy Oleśnica. Takie wrocławskie WKD. Nigdy nie napisałem, że dworzec mógłby przyjmować pociągi np. z Legnicy, Leszna, czy Głogowa
_________________ Mniej pracuj, więcej odpoczywaj!
Też trochę nie rozumiem obaw, z tym że część ludzi chce jechać na przesiadki na Głównym. Część pociągów na Świebodzki (kolej dojazdowa do Wrocławia), część na Główny (ewentualne przesiadki) z kierunków północnych i Zachodnich. Oczywiście w sumie tych pociągów MUSI być więcej niż jest ich obecnie, ale to oczywiste jeśli DKD mają być sprawną koleją aglomeracyjną. Pociągi w takim systemie powinny być co 15 minut, pół godziny, godzinę w zależności od pory dnia. Zorganizowanie takiego systemu tylko w oparciu o Główny jest niemożliwe, a przynajmniej bardzo trudne (w polskich warunkach niemożliwe) z uwagi na tylko 3 tory na estakadzie. Ja się martwię, że włodarze uruchomią ze Świebodzkiego po jego reaktywacji po 5 par pociągów na lotnisko i do Pracz i będą się dziwić, że TAKA NOWOCZESNA kolej a nikt nie jeździ
Po za tym dworzec łówny już i tak w chwili obecnej jest przepełniony więc rola świebockiego jest tu znacząca bo mugłby on choc troche rozładowac ruch na obleganym głównym
Świebodzki MÓGŁBY co najwyżej rozładować ruch na Głównym , tyle tylko, że stwierdzenie, że Główny jest przepełniony jest nieprawdziwe. Nie jest wcale przepełniony.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum