Ale na 274 coś się dzieje. W Janowicach na stacji tor 2 już leży nowy tor na podkładach staroużytecznych, Janowice- Marciszów już prawie skończony, w Jaworzynie cześć toru 10 też już leży, choć szyny jeszcze nie są przypięte, tak samo na torze 2 między Żarowem a Imbramowicami. W samych Imbramowicach nawet nie wszystkie podkłady leżą. A 20 na torze 1 między Imbramowicami a Mietkowem i wbijanie się w bagażnik lub sufit niedługo mają się skończyć, bo ponoć jest rozpisany przetarg. Który pewnie wygra Dolkom.
_________________ Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki
Zakończył się wojskowy remont trasy Jankowa Żagańska – Sanice. MON planuje niebawem rozpocząć inną inwestycję w tej części kraju: odtworzona miałaby zostać trasa Zebrzydowa – Żagań. Resort zapowiada, że prace ruszą jeszcze w tym roku.
Czy ktoś orientuje się jaki jest zakres prac remontowych na linii Węgliniec - Lubań? Linia ta parę lat temu była już remontowana, więc tym bardziej dziwi tak długi czas zamknięcia trwający od dziś praktycznie do końca wakacji. Przez ten czas będzie zastępcza komunikacja autobusowa.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Niestety również prawie nic nie wiem o zakresie prac na linii 279. Na Platformie Zakupowej PKP PLK S.A. nie występowało jakiekolwiek postępowanie odnośnie linii Lubań Śl. - Węgliniec, co musi świadczyć o pracach któreś z czterech spółek zależnych PKP PLK (strzelam w DOLKOM) ...więc najpewniej zakres napraw głównych i bieżącego utrzymania. Przejeżdżając przez przejazd kolejowo-drogowy w Wykrotach, widać wycinkę krzewów, ściągnięcie humusu i regulację nasypu. Obecnie patrząc od strony Węglińca jest ok. 5km prędkości 90km/h, następnie ok. 4km prędkości 60km/h i reszta 12km ...50km/h. Remont sprzed laty musiał być mocno okrojony, ponieważ sporo podkładów się rozpada, szyny mocno zjechane i wybuksowane, podsypka mocno zanieczyszczona i w wielu miejscach tragiczne odwodnienie. Półtora roku temu wprowadzono ograniczenie doraźne na 4 km przed Lubaniem z 80km/h do 50km/h ..czasów rozkładowych nie zmieniono, dlatego pociągi przyjeżdżały do Lubania ze stałym ok. 2 min opóźnieniem. Po zaoraniu 5km toru sprzed roku przez kolegę z Cargo, wstawili używane podkłady i wymienili szyny, usuwając połączenia stykowe, ale tor nie był dobrze podbity i zostawiono tam prędkość 50km/h. Może teraz linia odzyska akceptowalne parametry, co pozwoli na podniesienie prędkości na upadłych odcinkach toru.
Nie wiem skąd wziął te 70... Tam nie ma takowej prędkości w żadnym kilometrze xD Wyjeżdżając z Węglińca jest kilkaset metrów na łuku prędkości szlakowej 30km/h, które potem przechodzi w ok. 5km prędkości szlakowej 90km/h, następnie ok. 4 km ograniczenia stałego do 60km/h, które kończy się w Gierałtowie-Wykrotach i przechodzi w szlakowe 50km/h ...na 4 km przed Lubaniem prędkość szlakowa powinna wynosić 80km/h, ale z powodu złego stanu toru, jest tam obecnie ograniczenie stałe 50km/h. Wniosek płynie taki, że wszystkie kilometry, gdzie prędkość na gruncie była niższa od 90km/h, odzyskają zadowalające parametry, dając jednolitą prędkość 90km/h na całej linii ...więc spory sukces, bo czas przejazdu wyraźnie się skróci.
Wydaje mi się, że jest rozwiązanie na taką sytuację. Być może nie idealne ze względu na na czas przejazdu ale pociągi KD/IC do Wrocka można puścić przez Lubań Śl.
Natomiast w kwestii połączeń do Szklarskiej Poręby to jedynym sensownym rozwiązaniem jest chyba przedłużenie kursów z Liberca do JG.
Dodatkowe 19 mln zł na remont linii kolejowej Oleśnica - Krotoszyn
PKP PLK podpisały umowę z wykonawcą, który przeprowadzi modernizację czterokilometrowego odcinak trasy z Grabowna Wielkiego, przez Milicz, w kierunku Krotoszyna.
Do licznych opóźnień w renowacji linii kolejowych dochodzi nowy problem. Po zakończeniu prac niektóre trasy trzeba jeszcze poprawiać.
Tylko pół roku podróżni cieszyli się odnowioną linią kolejową z Wrocławia przez Oleśnicę do Krotoszyna w woj. wielkopolskim. Po półtorarocznym remoncie 25 marca udało się przywrócić ruch pociągów na 40-kilometrowym odcinku bliżej granicy z Wielkopolską. Prace miały wówczas kilka miesięcy opóźnienia. Niestety na początku października spory odcinek linii znowu trzeba było zamknąć. W efekcie pasażerowie muszą się przesiadać z pociągu do autobusu. Podróż z Wrocławia do Krotoszyna zamiast 1 godz. 45 minut trwa o ok. pół godziny dłużej. Okazało się, że odnowiony za 155 mln zł odcinek wymaga poprawek.
Hej,
A czy dzieje sie cos w temacie remontu/elektryfikacji odcinka Luban-Zgorzelec?
Niby temat mial byc pewny, ale na razie nic sie chyba nie dzieje.
W prezentacji "Inwestycje w województwie dolnośląskim w ramach Krajowego Programu Kolejowego
do 2023 roku" znalazlem cos takiego:
Lata realizacji: 2020 – 2022
Status projektu: Obecnie trwa opracowanie Studium Wykonalności.
Planowana data podpisania umowy na roboty budowlane
to II kwartał 2020 r.
Charakterystyka inwestycji: Projekt obejmować będzie w etapie I rewitalizację części linii kolejowej nr 274 Jelenia Góra – Zgorzelec na
odcinku Lubań Śląski – Zgorzelec wraz z łącznicą kolejową linia nr 778, linii o dużym znaczeniu dla regionu, doprowadzającej ruch w
kierunku Transeuropejskiej Sieci Transportowej TEN-T. W przypadku dostępności środków finansowych realizowane będą w kolejnych
etapach dwa pozostałe odcinki: Gryfów Śl. – Lubań oraz Jelenia Góra - Gryfów Śl.
Najważniejszym problemem występującym na odcinku objętym inwestycją jest:
zły stan infrastruktury kolejowej przeznaczonej do obsługi podróżnych na odcinku Jelenia Góra- Zgorzelec, nie spełniający podstawowych
standardów technicznych (występują ograniczenia prędkości), funkcjonalnych i użytkowych wymaganych dla wysokiej jakości i sprawności
obsługi pasażerów. W sposób bezpośredni wpływa to na niską jakość oferty przewozowej, bezpieczeństwo podróżnych, a także małą
atrakcyjność transportu kolejowego wobec transportu kołowego.
Inwestycja zakłada: • elektryfikację odcinka Lubań Śląski – Zgorzelec;
• osiągnięcie:
- V max do 120 km/h (nie mniej niż 80 km/h) i dopuszczalnych nacisków 196 kN dla pociągów pasażerskich,
- V max 60 km/h i dopuszczalnych nacisków 221 kN dla pociągów towarowych
Dolny Śląsk zleca studia dla odbudowy linii do Świeradowa, Karpacza i Kowar.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego zleci wykonanie ciekawych studiów wykonalności dla przygranicznych linii kolejowych, po których od lat nie jeżdżą już pociągi. Poznaliśmy właśnie oferty w przetargu.
Zlecenie sprawdzenia, jak mogłaby w przyszłości wyglądać modernizacja dwóch podgórskich linii obejmuje odcinek linii kolejowej 308 od Jeleniej Góry do Kowar i odchodzącą od niej linię 340 od Mysłakowic do Karpacza.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum